Zie ik spoken??

16-06-2019 23:44 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké even in het kort;
Ongeveer 9 maanden geleden kom ik er per toeval achter dat mijn man tijdens zijn pauze op het werk wandelt met een vrouwelijke collega die op dat moment met burn-out thuis zit. Hij haalt haar dus actief thuis op om te kunnen wandelen in de pauze.
Het voelt bij mij niet goed. Kijk in je pauze wandelen met collega's prima. Maar alleen met die 1 terwijl zij niet werkt....
Ik spreek man erop aan. Hij begrijpt mij maar vraagt ook begrip voor hoe hij erin staat. Zijn vrouwelijke collega heeft het niet makkelijk en hij wil haar niet laten vallen. Tevens zegt hij het ook gewoon prettig te vinden met iemand te kunnen praten over het werk die precies snapt wat hij bedoeld. Ze woont vlakbij werk en ik moet er niets achter zoeken.
Ik snap hem. Vertrouw hem ook. Nooit eerder reden voor twijfel gehad. Maar ben niet gek en lees hier genoeg dus (shame shame) check af en toe wel het app verkeer. We zijn absoluut open in gebruik van elkaars telefoon dus geen probleem.
Na maand of wat heb ik er genoeg van, lees de apps niet meer, vertrouw hem volledig op z'n woord. Dit weekend pak ik voor iets anders zijn mobiel en zie een WhattsApp oproep van betreffende collega staan. 2 dagen later is die oproep weg uit zijn lijst. Conclusie: hij heeft die oproep gewist. toch? Ook al sinds april (zogenaamd) geen apps meer naar elkaar verstuurd waar dit eerst wekelijks was. En nu zie ik het dus even niet meer zo helder. Waarom wist hij dingen uit zijn tel? Heeft hij toch wat te verbergen of wil hij mij niet onnodig onrust maken?
Vanavond heb ik hem gevraagd hoe het zit met zijn collega en mijn onzekerheid. Hij zegt enkel dat ik geen enkele reden heb ongerust te zijn of dat hij iemand anders zou willen. Ik zeg (natuurlijk) niet wat ik weet over het gewiste gesprek.

Julie mening. Zie ik spoken?
Ben ik mezelf gek aan het maken? wat zouden jullie doen?
Heldens schreef:
17-06-2019 06:54
Dat is je signaal. Dan heeft hij alle berichten sinds 2 maanden geleden ook verwijderd. Als je elke lunch met een collega wandelt die thuis zit, kun je mij niet wijsmaken dat er verder geen contact is. Als hij de hele chat verwijderd is het verdacht, op deze manier lijkt het alsof er geen contact meer is geweest.

Ik ben niet gauw achterdochtig maar in deze toch wel. Waarmee ik niet wil zeggen dat er iets speelt tussen die 2, maar hij is naar mijn idee niet helemaal eerlijk.
dit..
Pindakaasjes schreef:
17-06-2019 09:10
Gottegot wat een treurige opmerking!
Het gaat hier toch niet alleen over 'wandelen'!
Bijna al je pauzes opofferen om de steun en toeverlaat te zijn voor een collega in de ziektewet. Om werkgerelateerde zaken te bespreken met die collega die in de ziektewet zit.. omdat je haar 'niet' wil laten vallen! Appen en vellen met elkaar in vrije tijd..
Tuurlijk! dat kan alleen maar onschuldige liefdadigheid zijn!!

O is er al geneukt inmiddels? Dat had ik even gemist.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
17-06-2019 07:34
Ik zou er geen zin in hebben. Ik ben echt heel makkelijk als het aankomt op lunchen/uit eten gaan met gewoon casual vriendinnen die hij al kent. Maar dat hele "zij begrijpt mij zo goed" en standaard elke lunchpauze iemand thuis ophalen om ermee te gaan wandelen blablabla daar gaan mijn nekharen van overeind staan.

Plus mijn ervaring is ook dat mijn intuïtie, hoe belachelijk daar soms ook over wordt gedaan, vrijwel altijd gewoon goed zit. Dus ik kan me bij het contact met bijv. 99 vrouwen helemaal prima voelen, maar als mijn gevoel er bij 1 specifieke vrouw niet goed zit is dat niet zomaar.

super goed omschreven.
Precies dit! zo mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar eens googlen. Weet je haar naam?
Wandelen is het nieuwe woord voor sex misschien?

Ik vind het verdacht. Stel dat voor om haar thuis uit te nodigen voor een etentje?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-06-2019 09:11
O is er al geneukt inmiddels? Dat had ik even gemist.

Denk niet dat ze dat aa TO gaan vertellen of haar uitnodigen voor een trio.
Alle reacties Link kopieren
Really? Wandelen staat gelijk aan seks?
Lijkt me trouwens logisch dat ze praten over werk tijdens het wandelen, dat is wat ze gemeen hebben.
Cum non tum age
Ik wandelde ook altijd met mijn mannelijke collega's tijdens de lunch. Ik had er echt niets achter gezocht mocht eentje vlakbij het werk gewoond hebben en die nog steeds op lunchwandeling had gewild om er even uit te zijn tijdens ziekte. En afhankelijk van rondje polder of bos was er dan ook appcontact geweest voor wat betreft het meetingpoint.
Alle reacties Link kopieren
Spoken...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Is ze knap? Ken je haar? Single?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je het echt niet wil, dan stel je je man voor om elke avond een uur te gaan wandelen. Wandelen is goed voor de gezondheid. Misschien is het ook gewoon eigen belang van je man, en wil hij meer beweging krijgen. Samen met een collega, is een mooie stok achter de deur.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Vanuit mijn eigen referentiekader zou ik hier geen woord van geloven. Ik heb ook zoiets aan de hand gehad. Het ging ook om zo’n zielige, labiele hulpbehoevende vrouw volgens toenmalige vriend. Hij maakte zich zorgen over haar en zij had zijn luisterend oor nodig. Naar later bleek was dat niet het enige lichaamsdeel dat ze van hem nodig had. Ook ik liet weten dat ik haar wilde leren kennen. Zo’n goede vriendin van je partner moet je toch op zijn minst een keer ontmoet hebben. Logisch toch ? Nou nee, dat stuitte op weerstand want zij had daar geen behoefte aan. Mijn vent was verder naar anderen toe helemaal niet zo hulpvaardig of sociaal. Afijn, het bleef knagen, maanden later heb ik hem gedwongen haar te bellen waar ik bijzat, om haar uit te nodigen voor een etentje. Toen kwam de aap uit de mouw natuurlijk, ze hadden al twee jaar een affaire.

Maar dit is dus mijn referentiekader. Hoe is jou man TO ? Is dit typisch iets voor hem, onbaatzuchtig zoveel tijd (dagelijks!) in een hulpbehoevende persoon steken, iemand die hij graag mag ? Zou hij dit ook doen voor een mannelijke collega of voor de buurman ? Voor zijn eenzame tante ?

En wat vind je van het feit dat hij je niet ongerust wil maken en dat hij daarom berichten wist ?
Hoe je het ook wend of keert, met deze misplaatste ‘zorgzaamheid’ richting jou houdt hij je klein en onwetend. Hij ziet je niet voor vol aan én deze handelswijze zorgt er tevens voor dat hij zijn gang kan blijven gaan, ook al weet hij dat het jou onrust brengt. Achterbaks en laf dus. En jij steekt je kop in het zand.

Als er echt niets aan de hand is zou ik in zijn plaats een aantal stevig gesprekken hierover willen met mijn partner. Wie door en door betrouwbaar is laat zich het onterechte wantrouwen van zijn partner toch niet zomaar aanleunen. Als partner zou ik alle ruimte willen hebben om erkenning te krijgen voor mijn onrust. Samen zouden we er dan wel uitkomen.
Ik vind je man juist een hele toffe collega dat hij haar tijdens een burn out niet laat vallen maar nog steeds op een ontspannen manier betrekt bij het bedrijf.
Er zijn mag ik hopen ook zat leuke, niet stressvolle aspecten aan hun werk dus dat ze daarover praten terwijl zij een burn out heeft vind ik ook weer niet zo gek.
En persoonlijk heb ik een telefoon die regelmatig gaat mekkeren dat er niet genoeg opslagruimte is en dan wis ik de gesprekken met mensen/vrienden die ik niet mega belangrijk vind om te houden en zeker niet terug ga lezen. Dus op basis van die aspecten zou ik er niets achter zoeken.

Maar ik vertrouw bij mezelf wel altijd heel erg op onderbuikgevoelens. Als jij die hebt zou ik me vooral afvragen: waar komt dat vandaan?

Hoe kwam je er 9 maanden geleden achter dat ze wandelen? Heeft hij dat zelf verteld?
hamerhaai schreef:
17-06-2019 09:47
Wanneer je het echt niet wil, dan stel je je man voor om elke avond een uur te gaan wandelen. Wandelen is goed voor de gezondheid. Misschien is het ook gewoon eigen belang van je man, en wil hij meer beweging krijgen. Samen met een collega, is een mooie stok achter de deur.
Uhm, je gaat je partner toch niets verbieden mag ik hopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof hem niet.
Gesprekken wissen vanaf april? Mijn conclusie: dan heeft hij wat te verbergen.
Iedere dag wandelen met een vrouwelijke collega die hem zo goed begrijpt en een luisterend oor nodig heeft, terwijl jij lichamelijke klachten hebt en niet goed in je vel zit? Laat ie dan iedere dag met jou gaan wandelen, dat lijkt me zinvoller.
Alle reacties Link kopieren
Kan collega niet ergens een hond lenen??
Gaat ze lekker daarmee schattig wandelen!
Alle reacties Link kopieren
ik zou persoonlijk op een vrije dag wel even gaan posten bij zijn werk... en hem volgen naar haar huis, gewoon voor de gemoedsrust
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
17-06-2019 10:32
ik zou persoonlijk op een vrije dag wel even gaan posten bij zijn werk... en hem volgen naar haar huis, gewoon voor de gemoedsrust
Wauw.
Alle reacties Link kopieren
Check anders even of hij Kik geïnstalleerd heeft op zijn mobiel, dé app voor vreemdgangers.
BlijEi2019 schreef:
16-06-2019 23:44
Waarom wist hij dingen uit zijn tel?
Ik denk voor privacy, omdat jij ze anders leest?
Enn schreef:
17-06-2019 07:57
Lees even de laatste post van TO terug...
Ja, juist daarom zei ik dit. Geloof er niets van. Wel elke dag wandelen, maar in de tussentijd geen enkel bericht?
turquasi schreef:
17-06-2019 10:32
ik zou persoonlijk op een vrije dag wel even gaan posten bij zijn werk... en hem volgen naar haar huis, gewoon voor de gemoedsrust
En dan? Dat geeft schijnzekerheid. Grote kans dat je niets ziet. Misschien omdat er niets is en misschien omdat ze dat natuurlijk niet "buiten" doen. Vertrouwen is al te wankel als je de stap zet om de detective uit te hangen en dat gaat echt niet veranderen door dergelijk bewijs wat eigenlijk natuurlijk geen bewijs is.
S-Meds schreef:
17-06-2019 09:01
Dat wandelen lijkt me geen punt. Dat wissen wel
Ik snap sowieso niet waarom iemand het goed vindt dat partner alle berichten leest. Je bent toch nog steeds een individu?

Als er dan een keer iets is dat niet per se voor partners ogen bestemd is dan moet je dus wel wissen. En dat hoeven niet meteen naaktofot's of liefdesverklaringen te zijn. Misschien hebben ze wel diepe vriendchappelijke gesprekken die niet een grens overgaan maar waar partner zich toch ongemakkelijk bij voelt om het met TO te delen. Omdat hij een andere kant van zichzelf laat zien.
Francien2019 schreef:
17-06-2019 09:53
Vanuit mijn eigen referentiekader zou ik hier geen woord van geloven. Ik heb ook zoiets aan de hand gehad. Het ging ook om zo’n zielige, labiele hulpbehoevende vrouw volgens toenmalige vriend. Hij maakte zich zorgen over haar en zij had zijn luisterend oor nodig. Naar later bleek was dat niet het enige lichaamsdeel dat ze van hem nodig had. Ook ik liet weten dat ik haar wilde leren kennen. Zo’n goede vriendin van je partner moet je toch op zijn minst een keer ontmoet hebben. Logisch toch ? Nou nee, dat stuitte op weerstand want zij had daar geen behoefte aan. Mijn vent was verder naar anderen toe helemaal niet zo hulpvaardig of sociaal. Afijn, het bleef knagen, maanden later heb ik hem gedwongen haar te bellen waar ik bijzat, om haar uit te nodigen voor een etentje. Toen kwam de aap uit de mouw natuurlijk, ze hadden al twee jaar een affaire.
Hier echt precies hetzelfde meegemaakt. Ik wilde haar ook leren kennen, maar daar had zij geen behoefte aan. Ze vond het eng om nieuwe mensen te leren kennen. Nu had ik daar wel begrip voor. Ik weet dat ze psychisch totaal niet in orde is, ze slikt ook allerlei medicatie en doet om de zoveel tijd een zelfmoordpoging, maar ze kon wel in haar eentje naar Amerika om een man te bezoeken die ze online had leren kennen toen hij nog in de gevangenis zat :bonk:
Enige verschil is dat mijn man wel heel hulpvaardig is naar anderen, dus ik zocht er in eerste instantie niet zoveel achter. Sterker nog, ik moedigde het juist aan om haar te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
17-06-2019 07:34
Ik zou er geen zin in hebben. Ik ben echt heel makkelijk als het aankomt op lunchen/uit eten gaan met gewoon casual vriendinnen die hij al kent. Maar dat hele "zij begrijpt mij zo goed" en standaard elke lunchpauze iemand thuis ophalen om ermee te gaan wandelen blablabla daar gaan mijn nekharen van overeind staan.

Plus mijn ervaring is ook dat mijn intuïtie, hoe belachelijk daar soms ook over wordt gedaan, vrijwel altijd gewoon goed zit. Dus ik kan me bij het contact met bijv. 99 vrouwen helemaal prima voelen, maar als mijn gevoel er bij 1 specifieke vrouw niet goed zit is dat niet zomaar.
Dit!!!
Luister alsjeblieft wel naar je eigen intuïtie TO. Die liegt niet.

Wat ook een instinker is; je WILT natuurlijk geloven dat er niks is en hij de waarheid spreekt.
Soms ben je dan sneller geneigd dat dus maar te geloven.
Maar als je onderbuikgevoel straks toch weer op gaat spelen, dan is dat niet voor niks!!
Murrmurr schreef:
17-06-2019 10:50
Ik snap sowieso niet waarom iemand het goed vindt dat partner alle berichten leest. Je bent toch nog steeds een individu?

Als er dan een keer iets is dat niet per se voor partners ogen bestemd is dan moet je dus wel wissen. En dat hoeven niet meteen naaktofot's of liefdesverklaringen te zijn. Misschien hebben ze wel diepe vriendchappelijke gesprekken die niet een grens overgaan maar waar partner zich toch ongemakkelijk bij voelt om het met TO te delen. Omdat hij een andere kant van zichzelf laat zien.

Dit. En lekker onbeschoft ook naar de vriendin die je in vertrouwen dingen appt die je kerel dan vervolgens ook gaat zitten lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven