Zijn alle mannen zo simpel?

09-01-2019 20:35 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee de titel klinkt wel heel dramatisch maar soms lijkt het wel op tinder of sommige mannen alle vrouwen liken. Negen van de tien keer krijg ik berichtjes die uiteindelijk weer op seks uitkomen. Soms vraag ik me oprecht af of het bij mannen echt niet uitmaakt hoe een vrouw eruit ziet, als ze maar seks kan bieden. Niet dat ik er slecht uitzie, heb niks te klagen maar het valt erg op. Of selecteer ik de verkeerde mannen? Meer vrouwen hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
10-01-2019 13:13
Om alle vrouwen te kunnen liken moet je een betaald abonnement op Tinder Plus hebben. Anders kun je maar max. 50 keer liken per dag en dat schiet niet op.
Dus Tinder casht van spammende mannen, helemaal duidelijk!

Ik vind 50 per dag liken eigenlijk ook al bizar veel maar ik heb er geen ervaring mee. Sterkte dan maar allemaal...
Ik denk dat over het algemeen mannen sneller tevreden zijn. Niet zozeer omdat zij minder kritisch zijn (al zijn er zeker ook mannen die dat wel kunnen zijn), maar minder denken in problemen maar in mogelijkheden. Ook wat betreft vrouwen.
laverneb schreef:
10-01-2019 13:32
Ik denk dat over het algemeen mannen sneller tevreden zijn. Niet zozeer omdat zij minder kritisch zijn (al zijn er zeker ook mannen die dat wel kunnen zijn), maar minder denken in problemen maar in mogelijkheden. Ook wat betreft vrouwen.
Mannen (niet allemaal) vinden het al snel wel best, maar die mannen zijn ook zo weer weg als er dus een vrouw langskomt die ze interessanter vinden.

Laat mannen maar een beetje kritisch zijn. Ik ben meer dan alleen een opvulling van eenzaamheid!
Ladida schreef:
10-01-2019 13:39
Mannen (niet allemaal) vinden het al snel wel best, maar die mannen zijn ook zo weer weg als er dus een vrouw langskomt die ze interessanter vinden.

Laat mannen maar een beetje kritisch zijn. Ik ben meer dan alleen een opvulling van eenzaamheid!

Volgens mij is dat precies juist het idee. Eenzaam: vrouw = oplossing.
ooitverlegen schreef:
10-01-2019 13:30
Dus Tinder casht van spammende mannen, helemaal duidelijk!

Ik vind 50 per dag liken eigenlijk ook al bizar veel maar ik heb er geen ervaring mee. Sterkte dan maar allemaal...

Als maar 1 % van de vrouwen je terug liket dan moet je wel heel veel vrouwen liken om wat aanspraak te krijgen.
laverneb schreef:
10-01-2019 13:41
Volgens mij is dat precies juist het idee. Eenzaam: vrouw = oplossing.
waar gaat het heen met de wereld :O ;-D

Laat mij dan maar die kritische vrouw zijn......

De dates die ik via Tinder heb gehad waren trouwens wel met mannen die serieus opzoek waren naar een relatie.
Ladida schreef:
10-01-2019 13:58
waar gaat het heen met de wereld :O ;-D

Laat mij dan maar die kritische vrouw zijn......

De dates die ik via Tinder heb gehad waren trouwens wel met mannen die serieus opzoek waren naar een relatie.
Die zijn er ook genoeg hoor ;) .
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben soms simpel
Alle reacties Link kopieren
Ladida schreef:
10-01-2019 13:27
Dus ik moet mannen liken die mij niet aanspreken :wtf:

Dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling toch?
Nee, een gemiddelde vrouw (als in een vrouw met gemiddeld tindergedrag) zou haar standaard iets naar beneden bij kunnen schroeven. Tinder laat mensen vooral wat betreft uiterlijk een harde ondergrens trekken en dan ook nog eens op basis van een paar foto's. Mannen hebben gemiddeld genomen een veel hoger libido en zijn polygamer ingesteld, swipen veel meer naar rechts dan vrouwen want zo niet een relatie, dan toch wel seks.

Hierdoor krijgen vrouwen de indruk dat ze wat beter in de relatiemarkt liggen dan ze daadwerkelijk doen en swipen massaal alleen nog de top 20% mannen naar rechts. Deze mannen kunnen het zich permitteren om veel seks te hebben, een relatie kunnen ze altijd nog wel vinden en de mannelijke waardering voor slechts seks ten opzichte van een relatie is relatief hoog.

Door als vrouw iets in standaard te zakken kom je bij mannen uit die zich deze strategie niet kunnen veroorloven en is de kans veel groter dat je een serieuzer exemplaar tegen het lijf loopt. Onderzoek heeft ook paradoxaal genoeg uitgewezen dat op datingmarkten met een overschot aan vrouwen vaker one nights stands plaatsvinden en op datingmarkten waar een mannenoverschot is zich vaker langdurige relaties vormen. Vrouwen leveren bij overschot iets aan seksuele terughoudendheid in, mannen leveren bij overschot een beetje terughoudendheid wat betreft het aangaan van relaties in. Je zou zeggen dat er op tinder een mannenoverschot heerst, maar als vrouwen slechts in die 20%-pool vissen kantelen die verhoudingen.

Een vrouwelijk individu die haar positie juist evalueert zal tot de conclusie komen dat het voor haar voordelig is om de eerste horde wat lager in te stellen, een man heeft geen andere optie dan alles naar rechts swipen, vandaar dat ik vrouwengeklaag over tinder ook een beetje onzin vind.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
10-01-2019 13:01
Het probleem op tinder ligt vooral bij vrouwen, die zijn veel te kritisch. Als je als vrouw minder kritisch zou zijn neemt het percentage 'serieus zoekende mannen' op je totale vijver toe.
Nee. Het probleem van Tinder is dat je een eerste keus maakt op basis van 1 enkele foto. Irl zie je meer van je medemens dan 1 gezichtsuitdrukking.
Je ziet iemand bewegen, lichaamstaal, lachrimpeltjes, evt een leuke lach. Irl kun iemand leuk vinden die je nooit op Tinder zou hebben geliket.
kantlijn schreef:
10-01-2019 14:11
Nee, een gemiddelde vrouw (als in een vrouw met gemiddeld tindergedrag) zou haar standaard iets naar beneden bij kunnen schroeven. Tinder laat mensen vooral wat betreft uiterlijk een harde ondergrens trekken en dan ook nog eens op basis van een paar foto's. Mannen hebben gemiddeld genomen een veel hoger libido en zijn polygamer ingesteld, swipen veel meer naar rechts dan vrouwen want zo niet een relatie, dan toch wel seks.

Hierdoor krijgen vrouwen de indruk dat ze wat beter in de relatiemarkt liggen dan ze daadwerkelijk doen en swipen massaal alleen nog de top 20% mannen naar rechts. Deze mannen kunnen het zich permitteren om veel seks te hebben, een relatie kunnen ze altijd nog wel vinden en de mannelijke waardering voor slechts seks ten opzichte van een relatie is relatief hoog.

Door als vrouw iets in standaard te zakken kom je bij mannen uit die zich deze strategie niet kunnen veroorloven en is de kans veel groter dat je een serieuzer exemplaar tegen het lijf loopt. Onderzoek heeft ook paradoxaal genoeg uitgewezen dat op datingmarkten met een overschot aan vrouwen vaker one nights stands plaatsvinden en op datingmarkten waar een mannenoverschot is zich vaker langdurige relaties vormen. Vrouwen leveren bij overschot iets aan seksuele terughoudendheid in, mannen leveren bij overschot een beetje terughoudendheid wat betreft het aangaan van relaties in. Je zou zeggen dat er op tinder een mannenoverschot heerst, maar als vrouwen slechts in die 20%-pool vissen kantelen die verhoudingen.

Een vrouwelijk individu die haar positie juist evalueert zal tot de conclusie komen dat het voor haar voordelig is om de eerste horde wat lager in te stellen, een man heeft geen andere optie dan alles naar rechts swipen, vandaar dat ik vrouwengeklaag over tinder ook een beetje onzin vind.
Ik begrijp wat je hiermee probeert te zeggen.
Mooiboys en hele Knappe mannen die zichzelf ook als dusdanig profileren (te zien aan de keuze van foto's in hun profiel) krijgen sowieso geen like van mij.

Er zijn genoeg mensen die via Tinder een serieuze partner gevonden hebben, heb ik dan valse hoop hierin?
Is het tegenwoordig alleen nog een platte sex app?
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
10-01-2019 14:17
Nee. Het probleem van Tinder is dat je een eerste keus maakt op basis van 1 enkele foto. Irl zie je meer van je medemens dan 1 gezichtsuitdrukking.
Je ziet iemand bewegen, lichaamstaal, lachrimpeltjes, evt een leuke lach. Irl kun iemand leuk vinden die je nooit op Tinder zou hebben geliket.
Dat klopt zeker, vandaar dat ik zeg dat vrouwen hun standaard beter iets kunnen verlagen. Je kunt echt wel bepalen wie nooit aantrekkelijk zou kunnen vinden, maar als bij twijfel iets vaker naar rechts geswiped wordt zal de tinderwereld een stuk fijner zijn. Mannen hebben op individuele basis dit machtsmiddel niet.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
amarna schreef:
10-01-2019 14:17
Nee. Het probleem van Tinder is dat je een eerste keus maakt op basis van 1 enkele foto. Irl zie je meer van je medemens dan 1 gezichtsuitdrukking.
Je ziet iemand bewegen, lichaamstaal, lachrimpeltjes, evt een leuke lach. Irl kun iemand leuk vinden die je nooit op Tinder zou hebben geliket.
Klopt! Ik wil toch minimaal 4 foto's zien in een profiel om een beetje een beeld te kunnen krijgen.
En dan nog kan iemand er ontzettend leuk uitzien real life er is een bepaalde klik nodig om iemand leuk te vinden en dat kan je op Tinder niet voorspellen.
Alle reacties Link kopieren
Ladida schreef:
10-01-2019 14:21
Ik begrijp wat je hiermee probeert te zeggen.
Mooiboys en hele Knappe mannen die zichzelf ook als dusdanig profileren (te zien aan de keuze van foto's in hun profiel) krijgen sowieso geen like van mij.

Er zijn genoeg mensen die via Tinder een serieuze partner gevonden hebben, heb ik dan valse hoop hierin?
Is het tegenwoordig alleen nog een platte sex app?
Nee, ik heb eigenlijk het idee dat Tinder alle oude datingsites van de markt heeft gedrukt, zeker in het cohort 18-40 jaar. Relatieplanet, lexa en pepper zijn echt een heel groot gedeelte van hun marktaandeel kwijtgeraakt, oftewel wat zich eerst voortbewoog op die sites zit nu op tinder. De investering van wat swipen en een beetje chatten is wel lager en uiterlijk neemt een belangrijker plaats in dus zal tinder (en daarmee de datingmarkt) inderdaad wel iets meer op seks gericht zijn maar er zijn zat mannen die wel gewoon een relatie willen aangaan. Echter, ik vrees dat zeker voor hoogopgeleide vrouwen tussen eind twintig- eind dertig de spoeling aan serieuze mannen relatief dun is. Vrouwen willen zich dan graag settelen en aan kinderen beginnen en mannen herkennen hun leverage en buiten dat uit.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Beetje flauw dit....

Vrouwen zitten in hun eigen bubbel op dating sites.
Het uitgangspunt van mannen mag dan sex zijn en je weet maar nooit waar sex toe leidt... Uitgangspunt van vrouwen lijkt het doornemen van je C.V. en of je sociaal wenselijke antwoorden produceert...

Wanneer ik op heel directe vragen (niet altijd even beleefd om te vragen) ook recht toe recht aan antwoorden geef, dan zijn de rapen vaak gaar...

Natuurlijk... je kan met de wolvinnen meehuilen dat het allemaal aan die perverse mannen ligt maar ik denk dat de dames in kwestie ook niet helemaal een reëel beeld hebben van hofmakerij.... dat is in mijn ogen net zo pervers als alleen maar voor sex gaan.

Wanneer je op een eerste date het nodig vind om binnen 5 minuten je doelstelling van de date vast te stellen, ontneemt mij überhaupt de lust om tot sex te komen... :)
Tegenlicht schreef:
10-01-2019 15:06
Beetje flauw dit....

Vrouwen zitten in hun eigen bubbel op dating sites.
Het uitgangspunt van mannen mag dan sex zijn en je weet maar nooit waar sex toe leidt... Uitgangspunt van vrouwen lijkt het doornemen van je C.V. en of je sociaal wenselijke antwoorden produceert...

Wanneer ik op heel directe vragen (niet altijd even beleefd om te vragen) ook recht toe recht aan antwoorden geef, dan zijn de rapen vaak gaar...

Natuurlijk... je kan met de wolvinnen meehuilen dat het allemaal aan die perverse mannen ligt maar ik denk dat de dames in kwestie ook niet helemaal een reëel beeld hebben van hofmakerij.... dat is in mijn ogen net zo pervers als alleen maar voor sex gaan.

Wanneer je op een eerste date het nodig vind om binnen 5 minuten je doelstelling van de date vast te stellen, ontneemt mij überhaupt de lust om tot sex te komen... :)
Volgens mij precies de spijker op de kop. Er is maar een manier om in contact te komen in eerste instantie en je mist daarbij alle interactie van flirten, gebaren, hoe iemand zich beweegt, praat. Allemaal veel belangrijker om je aangetrokken te voelen tot iemand dan wat iemands cv is en of iemand een beetje leuk overkomt op een foto.
*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haast geen likes kunnen uitdelen op tinder. Ik swipe alles wat asociaal overkomt weg. En sorry, maar voor mij betekent dat een bepaalde kledingstijl. Piercings. tatoeages. Domme gezichtsuitdrukkingen. Of foto's van een man omringd door bierflesjes.

Dat soort profielen kwam ik bizar veel tegen. Ik zag haast geen normale leuke mannen.
Tinder kwam op mij een beetje over als het afvoerputje van de singles.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
09-01-2019 20:37
OP niet gelezen alleen de titel: JA

En ik kwam tot en met deze first post, want simpel.
Mannen lijken wat meer in het lijf te zitten, doeners. Doen ook vaker dingen met hun kroost, ipv lang kleppen met 'n kopje jasmijn erbij. Vrouwen lijken meer in het hoofd te zitten. Generaliserend, uitzonderingen daargelaten.

In dat opzicht zou je ons wel simpel kunnen noemen. Al vele jaren gezinslid van 'n damesroedel, werkt dat voor mij in ieder geval zo. Ze kunnen hier vaak zo ellenlang doordraven over van die kleine dingetjes.
.
Alle reacties Link kopieren
ik hoorde van mijn tinder dates, en voorheen ook van dates via andere sites dat heel veel vrouwen vragen;,, Hoe groot is jouw pik?,,

verder zit er geen verschil tussen tinder en andere datingsites.
overal heb je mensen die alleen op seks uit zijn, liegen of andermans foto,s gebruiken.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
10-01-2019 15:58
ik hoorde van mijn tinder dates, en voorheen ook van dates via andere sites dat heel veel vrouwen vragen;,, Hoe groot is jouw pik?,,

verder zit er geen verschil tussen tinder en andere datingsites.
overal heb je mensen die alleen op seks uit zijn, liegen of andermans foto,s gebruiken.

Ik denk dat ik dat soms zo jammer vind... de ontbrekende eerlijkheid.

Ik heb een aantal keer een match gehad waarbij de man eigenlijk meteen via de chat liet weten alleen seks te willen, dat is eerlijkheid die ik waardeer. Ik vind daar dan ook niets mis mee en daar geef ik dan een normale reactie op dat ik daar niet naar opzoek ben.

Van mannen hoor ik inderdaad ook dat er genoeg weirdo vrouwen op tinder zitten.

Het is jammer
Alle reacties Link kopieren
Ladida schreef:
10-01-2019 16:18
Ik denk dat ik dat soms zo jammer vind... de ontbrekende eerlijkheid.

Ik heb een aantal keer een match gehad waarbij de man eigenlijk meteen via de chat liet weten alleen seks te willen, dat is eerlijkheid die ik waardeer. Ik vind daar dan ook niets mis mee en daar geef ik dan een normale reactie op dat ik daar niet naar opzoek ben.

Van mannen hoor ik inderdaad ook dat er genoeg weirdo vrouwen op tinder zitten.

Het is jammer

het is gewoon heel laagdrempelig.
installeren op je foon, en je kunt op elk moment gaan tinderen, waar dan ook.
dus voor een beetje aandacht of een geile chat hoef je weinig moeite voor te doen.

jaren geleden moest je nog achter je laptop/pc kruipen, een heel profiel aanmaken, dan chatten en mailen.
wij slapen nooit.
Dat klopt valentinamaria.

Jammer dat iemand aanspreken in het openbaar heel hoog drempelig geworden is
Sophiever schreef:
10-01-2019 10:31
-Tinder is om een neukdate te zoeken.
-Daar zoeken dus mannen die niet willen betalen voor seks. En als je t op een willekeurige hoer kan dan is elke vrouw goed genoeg.
Ik denk dat inderdaad dat dit het geval is bij het overgrote deel. Ik ben blij dat ik er nooit aan begonnen ben.
VelvetVolvo schreef:
10-01-2019 11:01
Blind liken, zo deed ik het ook (man). Omdat het aantal vrouwen dat je terug liket relatief heel klein is. Het is sneller om in een kwartiertje gelijk duizend vrouwen te liken, dan dat je steeds eerst het profiel en de foto's moet beoordelen.

Daarna ga je door de matches heen en unlike je direct een groot deel daarvan.
Het is wel het meest praktisch zo :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven