Zijn alle mannen zo simpel?

09-01-2019 20:35 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee de titel klinkt wel heel dramatisch maar soms lijkt het wel op tinder of sommige mannen alle vrouwen liken. Negen van de tien keer krijg ik berichtjes die uiteindelijk weer op seks uitkomen. Soms vraag ik me oprecht af of het bij mannen echt niet uitmaakt hoe een vrouw eruit ziet, als ze maar seks kan bieden. Niet dat ik er slecht uitzie, heb niks te klagen maar het valt erg op. Of selecteer ik de verkeerde mannen? Meer vrouwen hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ladida schreef:
10-01-2019 12:13
Weet je dat dat heel vies tegenvalt :-[ op die manier zou ik heel graag een partner ontmoeten.
Praatjes maken mensen niet meer zomaar met elkaar helaas.

Ik ga niet wekelijks meer uit en ook daar geldt dat men zich meer bezighoudt met de personen met wie ze zijn en niet zozeer met nieuwe mensen leren kennen.

Vrienden van vrienden ken ik al jaren.

Ik werk al jaren op een heel klein bedrijfje met dezelfde collega's waar we geen klanten iod ontvangen.

Het is gewoon best lastig....
Amen... zelfde probleem hier...
Alle reacties Link kopieren
Supermarkt (-en). Ik doe daarom graag de boodschappen. Je kunt ook bewust telkens dezelfde supermarkt ingaan. Komt immers elke keer weer verse waar binnen. En je weet, statistisch groter aantal en meer keren bezoeken, is hogere kans.

Klinkt allemaal misschien wat gekunsteld, maar zo werkt het toch echt wel, hoor. Voor supermarkt kun je ook (grotere) bieb lezen.
.
Alle reacties Link kopieren
Vind dat toch soms maar moeilijk te begrijpen bij mannen, ik ben toch echt wel kieskeurig. Denk dat veel vrouwen dat wel zijn. Ook op tinder en veel valt er ook af. Kan me er gewoon niks bij voorstellen dat mannen ook gewoon met een vrouw seks kunnen hebben die ze lelijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kan wel. Ligt aan de chemie. Geur. Of ze uitdagend is. Kleding. Laat ze zien dat mijn lijf haar iets doet. Als gewoon normaal verzorgd (weet je heel snel) kan dat. En ja, wat is lelijk.
.
Ladida schreef:
10-01-2019 12:13
In mijn moeders tijd ging men dansen en daar vond iedereen hun verkering :proud:
Ja, zo is het bij mijn ouders ook gegaan.
Volgens mij hebben de mensen die hier reageren dat Tinder alleen voor seks is bedoeld allemaal een relatie of gebruiken in ieder geval geen Tinder. Echt zo'n standaard vooroordeel er over. Ik heb heel duidelijk in mijn profiel staan dat ik daar niet naar op zoek ben en tref genoeg leuke mannen die gewoon gezellig het gesprek aangaan en daar ook helemaal niet over beginnen. Dé man ben ik nog niet tegen gekomen, maar het vrijblijvende karakter doordat het gratis is maakt wel dat er voor mijn gevoel meer 'normale' mannen rondlopen dan op datingsites. Daar lopen in mijn beleving toch meer de echt wanhopige types rond (en ook daar zullen uitzonderingen zijn, maar die ben ik daar niet tegen gekomen).

Weet van vrienden overigens dat mannen inderdaad regelmatig gewoon alles liken en zodra het een match is pas gaan kijken wat in het profiel staat en hoe de foto's er uit zien. Eventueel unmatchen ze dan weer als het echt niet hun type is of het profiel niet aansluit bij hun interesses.
Alle reacties Link kopieren
Die laatste alinea does the trick
.
kantlijn schreef:
10-01-2019 14:11
Nee, een gemiddelde vrouw (als in een vrouw met gemiddeld tindergedrag) zou haar standaard iets naar beneden bij kunnen schroeven. Tinder laat mensen vooral wat betreft uiterlijk een harde ondergrens trekken en dan ook nog eens op basis van een paar foto's. Mannen hebben gemiddeld genomen een veel hoger libido en zijn polygamer ingesteld, swipen veel meer naar rechts dan vrouwen want zo niet een relatie, dan toch wel seks.

Hierdoor krijgen vrouwen de indruk dat ze wat beter in de relatiemarkt liggen dan ze daadwerkelijk doen en swipen massaal alleen nog de top 20% mannen naar rechts. Deze mannen kunnen het zich permitteren om veel seks te hebben, een relatie kunnen ze altijd nog wel vinden en de mannelijke waardering voor slechts seks ten opzichte van een relatie is relatief hoog.

Door als vrouw iets in standaard te zakken kom je bij mannen uit die zich deze strategie niet kunnen veroorloven en is de kans veel groter dat je een serieuzer exemplaar tegen het lijf loopt. Onderzoek heeft ook paradoxaal genoeg uitgewezen dat op datingmarkten met een overschot aan vrouwen vaker one nights stands plaatsvinden en op datingmarkten waar een mannenoverschot is zich vaker langdurige relaties vormen. Vrouwen leveren bij overschot iets aan seksuele terughoudendheid in, mannen leveren bij overschot een beetje terughoudendheid wat betreft het aangaan van relaties in. Je zou zeggen dat er op tinder een mannenoverschot heerst, maar als vrouwen slechts in die 20%-pool vissen kantelen die verhoudingen.

Een vrouwelijk individu die haar positie juist evalueert zal tot de conclusie komen dat het voor haar voordelig is om de eerste horde wat lager in te stellen, een man heeft geen andere optie dan alles naar rechts swipen, vandaar dat ik vrouwengeklaag over tinder ook een beetje onzin vind.

Interessante analyse, klinkt logisch.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 19:37
0.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En ja, dansen, leuk. Quickstep, tango, wals. Had echter slechts brons behaald, maar boeien. Lekker veel wisselen van dames. En paar keer in het jaar zo'n thema feest. Herinner me ze nog goed van Saturdaynight Fever en Grease. Allemaal in die stijl erheen. En dan op de gangen, of buiten tegen elkaar aan tongen. Long time ago.

In die tijd waren contactadvertenties nog not done. Alleen voor losers. Nu met die dating sites als Tinder, Badoo en SL, heel gewoon geworden.
.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
10-01-2019 16:43
Ik denk dat inderdaad dat dit het geval is bij het overgrote deel. Ik ben blij dat ik er nooit aan begonnen ben.
Dit vind ik apart. Je hebt nooit getinderd, waarom kom je tot deze conclusie? Zoals iemand al eerder zei, het lijkt alsof de mensen met een relatie of degenen zonder tinderervaring het hardst roepen dat het een neukapp is.
Ik heb zelf best wel wat dates gehad via tinder. Mannen tussen de 35 en 45. Stuk voor stuk leuke, intelligente beschaafde mannen met serieuze intenties. Absoluut geen nerds en lelijkerds, geen Sjonnies of bierbuiken. Dat het niets werd had meer met mij te maken, was er niet aan toe.
Het hangt er ook vanaf waar je woont. In een dorp in Twente match je met ander soort mannen dan in hartje Amsterdam. Natuurlijk zitten er genoeg mannen die seks willen, dat ontken ik niet. Waarschijnlijk zijn dat vooral de twintigers, begin dertigers, type snelle sportschooljongens.
De kunst is om goed te filteren. De mannen die ik ken die tinderen, zijn ook redelijk kieskeurig. Diegenen die elke dag blind alles tot 200x blind naar rechts swipen, zijn denk ik de mannen die niet zo snel een match kunnen vinden.
...
Alle reacties Link kopieren
Manlief schreef:
10-01-2019 17:37
Ja, kan wel. Ligt aan de chemie. Geur. Of ze uitdagend is. Kleding. Laat ze zien dat mijn lijf haar iets doet. Als gewoon normaal verzorgd (weet je heel snel) kan dat. En ja, wat is lelijk.
Hmm, het verbaasd me gewoon. Er moet toch ook wel een leuke kop op zitten, althans voor mij dan.
Alle reacties Link kopieren
Kieskeurig zijn op Tinder niet nodig. Althans, niet in eerste instantie. Zie ook dit topic titel. Wel simpel, niet stom. Dus gewoon liken, kan tot bepaald max per dag. Meer kans door hoger aantal. Is geen hogere wiskunde. Daarna bepalen wie wel, wie niet. Als wel, is tweede instantie, berichten uitwisselen en evt 'n belletje. In dat belletje evt gelijk 'n date regelen, no matter waar. In de berichten duidelijk maken waar je naar op zoek bent. IRL werkt het net zo, met die grotere aantallen.

Al in de oertijd deden mannen dit al. Zo veel mogelijk en bvk met jonge vrouwen, dus daardoor grootste kans op nakomelingen en in stand houden van de soort. Puur instinct. Maar ja, kan nu natuurlijk niet meer. Misschien best jammer ...

Weet dat veel mensen (mannen, ook mensen) dat op deze manier doen. Just to let you know.
.
Anárion schreef:
10-01-2019 18:03
Dit vind ik apart. Je hebt nooit getinderd, waarom kom je tot deze conclusie? Zoals iemand al eerder zei, het lijkt alsof de mensen met een relatie of degenen zonder tinderervaring het hardst roepen dat het een neukapp is.
Ik heb zelf best wel wat dates gehad via tinder. Mannen tussen de 35 en 45. Stuk voor stuk leuke, intelligente beschaafde mannen met serieuze intenties. Absoluut geen nerds en lelijkerds, geen Sjonnies of bierbuiken. Dat het niets werd had meer met mij te maken, was er niet aan toe.
Het hangt er ook vanaf waar je woont. In een dorp in Twente match je met ander soort mannen dan in hartje Amsterdam. Natuurlijk zitten er genoeg mannen die seks willen, dat ontken ik niet. Waarschijnlijk zijn dat vooral de twintigers, begin dertigers, type snelle sportschooljongens.
De kunst is om goed te filteren. De mannen die ik ken die tinderen, zijn ook redelijk kieskeurig. Diegenen die elke dag blind alles tot 200x blind naar rechts swipen, zijn denk ik de mannen die niet zo snel een match kunnen vinden.

Ik woon in Hartje Amsterdam en heb een paar keer meegekeken met een vriendin van me die wel intensief gedate heeft. Zij valt op lange succesvolle mannen met een sportief lijf. Ze heeft zich suf gedate (en wel meer ook), maar er is nooit iets blijvends uitgekomen. Ze had wel iedere week tekort aan slaap vanwege Tinder. Ze heeft nu een vaste vriend die ze bij een concert tegenkwam.

Ik ben vooral blij dat ik er niet aan ben begonnen, omdat ik nerveus word van al die 'tikjes op je schouder' en al die hoofden, neuzen, ogen, kapsels, tanden enz. van die mannen op je beeldschermpje. Te indringend. Ik ben meer gespannen dan normaal, dat heeft er ook mee te maken.
Ik ben dus zelf absoluut niet zo dat ik alles en iedereen maar 'like'.
En om alleen maar op seks uit te zijn vind ik ook nogal triest.
Probeer juist wel kritisch te zijn.
Maar dit werkt ook niet altijd in mijn voordeel volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik besef dat ik heel erg ouderwets ben, maar hoe komt het eigenlijk dat een Tinder nodig is? Waarom lukt het mensen niet om een leuk iemand tegen te komen in de eigen kring, op de sportclub, op het werk, in de buurt, op een verjaardag van vrienden, enz.? Voor de generaties vóór ons werkte dat altijd prima, er waren maar weinig mensen die ongewild vrijgezel waren. Hoe kan het dan dat dat circuit tegenwoordig niet meer lijkt te werken en we dus ons heil moeten zoeken op internet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
@pejeka, dat vraag ik me ook af. Ik weiger op Tinder te gaan. Ergens vind ik het een beetje mensonterend jezelf zo op het internet plempen "Kies mij! Kies mij! en dan al die mensen die je in 1 seconde afschrijven of juist neukbaar vinden.

In het wild tijdens dagelijkse zaken of een avondje uit komt er nog steeds eea op me af om een praatje te maken en eventueel nummers uit te wisselen. Hier houd ik het dan ook bij. Dan heb ik al een 'live' indruk van de man en hij van mij. Dit werkt tot nu toe prima.
Alle reacties Link kopieren
Tja waarom is er Facebook, Instagram en zijn er andere social media platformen?.. de tijd verandert. Niet altijd ten goede want ook het daten schijnt snel snel te moeten. Maar het ‘zoekgebied’ met potentiële partners is gewoon veel groter dan vroeger. En wat men zoekt in een relatie lijkt ook anders te zijn.

Voor de introverten onder ons is iemand via gezamelijke interesses online ontmoeten wel een uitkomst.

Het is gewoon één van de opties, net zoals een kroeg of de andere. Zo heb ik via vrienden, studie, werk of zelfs gewoon ergens onderweg wel eens iemand ontmoet. Maar degene met de meeste raakvlakken ben ik toch echt online tegengekomen.
Levade schreef:
10-01-2019 22:26
Tja waarom is er Facebook, Instagram en zijn er andere social media platformen?.. de tijd verandert. Niet altijd ten goede want ook het daten schijnt snel snel te moeten. Maar het ‘zoekgebied’ met potentiële partners is gewoon veel groter dan vroeger. En wat men zoekt in een relatie lijkt ook anders te zijn.

Voor de introverten onder ons is iemand via gezamelijke interesses online ontmoeten wel een uitkomst.

Het is gewoon één van de opties, net zoals een kroeg of de andere. Zo heb ik via vrienden, studie, werk of zelfs gewoon ergens onderweg wel eens iemand ontmoet. Maar degene met de meeste raakvlakken ben ik toch echt online tegengekomen.



Maar op via wat voor sites dan? Heb je een specifieke hobby?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-01-2019 21:05
Ik besef dat ik heel erg ouderwets ben, maar hoe komt het eigenlijk dat een Tinder nodig is? Waarom lukt het mensen niet om een leuk iemand tegen te komen in de eigen kring, op de sportclub, op het werk, in de buurt, op een verjaardag van vrienden, enz.? Voor de generaties vóór ons werkte dat altijd prima, er waren maar weinig mensen die ongewild vrijgezel waren. Hoe kan het dan dat dat circuit tegenwoordig niet meer lijkt te werken en we dus ons heil moeten zoeken op internet?
het is toch allang geen vroeger meer?
alles veranderd.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
10-01-2019 22:47
het is toch allang geen vroeger meer?
alles veranderd.
Ja, maar waarom?
Alle reacties Link kopieren
Levade schreef:
10-01-2019 22:26
Voor de introverten onder ons is iemand via gezamelijke interesses online ontmoeten wel een uitkomst.
Daar ben ik het helemaal mee eens en via mijn online activiteit heb ik daardoor een aantal vrienden (geen relatie) gevonden.

Om op die vraag van Pejeka terug te komen. Vroeger was het met name voor ouderen ook niet altijd eenvoudig nog iemand te ontmoeten en werd er soms met schaamte een krant advertentie geplaatst. In het begin van Internet was dating nog een niche en wat ik erover las ook vooral voor introverte mensen die zich ook meer met Internet bezighielden. Inmiddels lijkt mij Internet dating al voor een groot deel door commercie gepusht. Wel bijzonder want grote reclame posters hiervoor waren in de krant tijd echt ondenkbaar.
Ja waarom?, die veranderingen passen niet bij mijn persoonlijkheid. ik heb sinds 2019 ook geen facebook en intstagram meer. Ik ben duidelijk een child of the zeventies die dit digitale dating-gedoe gewoon niet wil. In een strakke jurk een club inlopen werkt nog altijd beter voor mij om de mannetjes in beweging te krijgen :D
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:02
0.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
10-01-2019 22:49
Ja, maar waarom?
waarom niet, als de mogelijkheid er is?

ik zie het probleem niet.
wij slapen nooit.
Levade schreef:
10-01-2019 22:26
Tja waarom is er Facebook, Instagram en zijn er andere social media platformen?.. de tijd verandert. Niet altijd ten goede want ook het daten schijnt snel snel te moeten. Maar het ‘zoekgebied’ met potentiële partners is gewoon veel groter dan vroeger. En wat men zoekt in een relatie lijkt ook anders te zijn.

Voor de introverten onder ons is iemand via gezamelijke interesses online ontmoeten wel een uitkomst.

Het is gewoon één van de opties, net zoals een kroeg of de andere. Zo heb ik via vrienden, studie, werk of zelfs gewoon ergens onderweg wel eens iemand ontmoet. Maar degene met de meeste raakvlakken ben ik toch echt online tegengekomen.

En daarom denk iedereen nu altijd dat hij/zij beter kan krijgen; greed!
valentinamaria schreef:
10-01-2019 22:57
waarom niet, als de mogelijkheid er is?

ik zie het probleem niet.
Omdat mensen vroeger op een simpeler manier aan relaties kwamen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven