Zit ze achter mijn man aan?

20-06-2018 17:30 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai,

Al 10 jaar heb ik een relatie met mijn vriend en samen hebben we een zoontje van 4. We hebben een fijne relatie maar de afgelopen 2 jaar veel meegemaakt in onze naaste omgeving. Om deze gebeurtenissen te verwerken doen we dit op onze eigen manier. Mijn vriend is niet echt een prater en ik juist wel. Mijn vriend is veel aan het werk en heeft goed contact met een collega, deze collega woont een paar straten verderop. Sinds 3 maanden heeft deze collega een vriendin, en is regelmatig bij hem over de vloer. Mijn vriend ziet haar dus ook regelmatig. Geen probleem verder.

Deze vriendin ken ik van mijn studie tijd, ze nam het nooit zo nauw met de mannen. Ging van de ene na de andere man. Nu is ze gescheiden omdat ze haar man heeft bedrogen met een ander. Alleen nu heb ik het idee dat mijn vriend interessant word voor haar. Ze zoekt mijn vriend veel op als we bijv op een verjaardag zijn of op een feestje. Ook vertelde ze dat ze mijn vriend een bericht had gestuurd over het werk. Dat vond ik erg vreemd, en heb mijn vriend erna gevraagd. Die wist van niks zei die.

Tot ik vorige week stond de bellen met de telefoon van mijn vriend, mijn vriend was nog aan het kletsen met iemand en ik stond te wachten op hem. Ik ben in zijn berichten gaan kijken, en zag idd dat de vriendin van zijn collega mijn vriend berichten had verstuurd. Of mijn vriend langs kwam om wat te drinken, wat hij op het werk deed.

Mijn vriend reageerde er niet echt op, dus ik was opgelucht. Een paar dagen later vertelde ik mijn vriend dat ik haar berichten had gezien, het voelde ook niet goed om er niks over te zeggen. Alleen mijn vriend ontkende het volledig. Er was geen bericht contact geweest. Hij liet zijn telefoon zien en idd, haar naam stond ee niet tussen.

Ik heb het zeker wel gezien, en voel me hier niet prettig bij. Dit heb ik ook aangegeven bij mijn vriend. Ondertussen ziet mijn vriend haar nog regelmatig bij zijn collega. En ik voel me steeds meer onzeker worden. Als ik haar tegen kom, begint ze ook altijd over mijn vriend te praten. Vorige week op een feestje waar ik met een vriendin was, vroeg ze ook gelijk of mijn vriend ook mee was.

Moet ik op mijn hoede zijn? Of maak ik me druk om niks.
waarom liegt hij?
Alle reacties Link kopieren
Hij liegt dus ja, ik zou op mijn hoede zijn.
Dat geapp tussen mannen van een ander en die wijven altijd maar..
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-06-2018 17:32
waarom liegt hij?
De hamvraag.
Hatsjikideee...
Of je nu op je hoede bent of niet heeft geen invloed op hun gedrag. Mensen doen helaas vaak wat ze willen doen.

Ik vind het in ieder geval een vreemd gedoe, dus ik snap je gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Zij zit vermoedelijk wel achter hem aan, maar zolang hem het niet boeit...
Alle reacties Link kopieren
Hij liegt, en waarom zou hij dat doen? Ik zou er ook een vreemd gevoel bij krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom liegt hij idd...dat begrijp ik ook niet. De berichten die ze hem gestuurd heeft, is mijn vriend juist helemaal niet op in gegaan. Maar ik word er wel onzeker van, het geeft een rotgevoel en dat wil ik niet. Wil ook niet een jaloerse vriendin zijn, maar het blijft toch in mijn hoofd spoken.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste: verwerken doe je samen, weliswaar met respect voor elkaars manier van verwerken, maar samen, dus niet ieder voor zich.

Ten tweede: je kent je vriend nu 10 jaar, waarom is je vertrouwen in hem zo klein?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me drukker maken over het feit dat hij liegt dan dat zij achter hem
Aan zit. Als je relatie goed zit is dat geen bedreiging, maar een vriend die liegt over berixhtjes dat is wel een bedreiging want hij (had) heeft iets in zijn telefoon staan waarvan hij overduidelijk niet wil dat jij dat weet
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om haar en wat zij wel of niet doet. Het gaat om Hoe jouw vriend met haar omgaat. Waarom liegt hij over de berichten? Wellicht speelt er meer of liegt hij om jou niet ongerust te maken. Echter het liegen over de berichtjes creëert nu meer onrust dan zijn reactie op haar berichtjes. Vertel hem dat.
anoniem_369577 wijzigde dit bericht op 20-06-2018 17:45
Reden: Spelfout
1.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om haar en wat zij wel of niet doet. Het gaat om Hoe jouw vriend met haar omgaat. Waarom liegt hij over de berichten? Wellicht speelt er meer of liegt hij om jou niet ongerust te maken. Echter het liegen over de berichtje creëert nu meer onrust dan zijn reactie op de berichtjes. Vertel hem dat.
Alle reacties Link kopieren
En toen hij zei dat het niet waar was, zei jij: oh dan zag ik zeker een fata morgana in je telefoon?

Ik zou haar subtiel vragen naar de berichtjes en er een screenprint van maken. En daarna een scène schoppen.
Bloempje-82 schreef:
20-06-2018 17:38
Waarom liegt hij idd...dat begrijp ik ook niet. De berichten die ze hem gestuurd heeft, is mijn vriend juist helemaal niet op in gegaan. Maar ik word er wel onzeker van, het geeft een rotgevoel en dat wil ik niet. Wil ook niet een jaloerse vriendin zijn, maar het blijft toch in mijn hoofd spoken.
of hij heeft zijn reacties verwijderd of hij heeft op een andere manier gereageerd
in ieder geval is het voor hem belangrijk om te ontkennen dat zij contact met hem zoekt
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik hem ook verteld, maar hij blijft volhouden dat er geen bericht contact is geweest. Mijn vriend heeft ook gezien dat ik er erg mee zit. Dit ook aan hem verteld. Maar hij word dan wat pissig en zegt dat er niks aan de hand is.

Later hebben we het er nog een keer rustig over gehad en hij blijft zeggen dat er niks aan de hand is.
Bloempje-82 schreef:
20-06-2018 17:47
Dat heb ik hem ook verteld, maar hij blijft volhouden dat er geen bericht contact is geweest. Mijn vriend heeft ook gezien dat ik er erg mee zit. Dit ook aan hem verteld. Maar hij word dan wat pissig en zegt dat er niks aan de hand is.

Later hebben we het er nog een keer rustig over gehad en hij blijft zeggen dat er niks aan de hand is.
jij weet beter
hij liegt
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-06-2018 17:46
of hij heeft zijn reacties verwijderd of hij heeft op een andere manier gereageerd
in ieder geval is het voor hem belangrijk om te ontkennen dat zij contact met hem zoekt
Belangrijk? Gewoon een oerdomme zet van hem, ongeacht welk motief hier achter zit. Zelfs als hij iets met haar doet/wil had hij dit contact gewoon moeten toegeven en juist vertrouwen gewonnen, omdat hij de boot zo goed heeft af gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Bloempje-82 schreef:
20-06-2018 17:47
Dat heb ik hem ook verteld, maar hij blijft volhouden dat er geen bericht contact is geweest. Mijn vriend heeft ook gezien dat ik er erg mee zit. Dit ook aan hem verteld. Maar hij word dan wat pissig en zegt dat er niks aan de hand is.

Later hebben we het er nog een keer rustig over gehad en hij blijft zeggen dat er niks aan de hand is.
dusss dan ga je naar de ander. Ze kon ook niet wachten jou te vertellen over hun contact dus met een beetje finesse trek je het zo uit haar inclusief bewijs.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-06-2018 17:49
jij weet beter
hij liegt
Misschien liegt hij zonder dat er iets aan de hand is. Hij weet dat TO ook nog bezig is met het verwerken van één en ander, dat contact met die vriendin stelt niks voor, komt niet van zijn kant en moedigt hij ook niet aan. Maar hij wil anderzijds niet dat TO zich daar druk over maakt gezien de omstandigheden, omdat er eigenlijk niks IS om je druk over te maken. Leugentje om bestwil dus, zoals iedereen wel eens doet. Waarom gelijk het slechtste ervan denken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Houd haar in de gaten en laat m niet meer alleen naar die vriend gaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je weet wat je gezien hebt houd daar aan vast.
Laat je niet in twijfel brengen.

Ik zou zeggen je liegt je kunt gaan.

Eens kijken wat er gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Pejeka, je hebt het nu de tweede keer over verwerken, wat heb ik gemist..?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 17:53
Misschien liegt hij zonder dat er iets aan de hand is. Hij weet dat TO ook nog bezig is met het verwerken van één en ander, dat contact met die vriendin stelt niks voor, komt niet van zijn kant en moedigt hij ook niet aan. Maar hij wil anderzijds niet dat TO zich daar druk over maakt gezien de omstandigheden, omdat er eigenlijk niks IS om je druk over te maken. Leugentje om bestwil dus, zoals iedereen wel eens doet. Waarom gelijk het slechtste ervan denken?
Ja vooral TO het gevoel geven dat ze gek aan het worden is en zich dingen inbeeld. Echt een goede strategie om iemand zich niet druk te laten maken idd.

Maar imo is hij idd niet de snuggerste, dus in theorie zou het kunnen dat dit goed bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
Praat.

Probeer hem (voorlopig) het voordeel van de twijfel te geven. Hij kan er namelijk niks aan doen dat hij berichtjes krijgt. Vraag waarom hij niet wil dat jij van die berichtjes weet.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo'n snuggere vriend heb je. Hij weet dat je het hebt gezien dus waarom nog ontkennen. Vreemd hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven