Zit ze achter mijn man aan?

20-06-2018 17:30 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai,

Al 10 jaar heb ik een relatie met mijn vriend en samen hebben we een zoontje van 4. We hebben een fijne relatie maar de afgelopen 2 jaar veel meegemaakt in onze naaste omgeving. Om deze gebeurtenissen te verwerken doen we dit op onze eigen manier. Mijn vriend is niet echt een prater en ik juist wel. Mijn vriend is veel aan het werk en heeft goed contact met een collega, deze collega woont een paar straten verderop. Sinds 3 maanden heeft deze collega een vriendin, en is regelmatig bij hem over de vloer. Mijn vriend ziet haar dus ook regelmatig. Geen probleem verder.

Deze vriendin ken ik van mijn studie tijd, ze nam het nooit zo nauw met de mannen. Ging van de ene na de andere man. Nu is ze gescheiden omdat ze haar man heeft bedrogen met een ander. Alleen nu heb ik het idee dat mijn vriend interessant word voor haar. Ze zoekt mijn vriend veel op als we bijv op een verjaardag zijn of op een feestje. Ook vertelde ze dat ze mijn vriend een bericht had gestuurd over het werk. Dat vond ik erg vreemd, en heb mijn vriend erna gevraagd. Die wist van niks zei die.

Tot ik vorige week stond de bellen met de telefoon van mijn vriend, mijn vriend was nog aan het kletsen met iemand en ik stond te wachten op hem. Ik ben in zijn berichten gaan kijken, en zag idd dat de vriendin van zijn collega mijn vriend berichten had verstuurd. Of mijn vriend langs kwam om wat te drinken, wat hij op het werk deed.

Mijn vriend reageerde er niet echt op, dus ik was opgelucht. Een paar dagen later vertelde ik mijn vriend dat ik haar berichten had gezien, het voelde ook niet goed om er niks over te zeggen. Alleen mijn vriend ontkende het volledig. Er was geen bericht contact geweest. Hij liet zijn telefoon zien en idd, haar naam stond ee niet tussen.

Ik heb het zeker wel gezien, en voel me hier niet prettig bij. Dit heb ik ook aangegeven bij mijn vriend. Ondertussen ziet mijn vriend haar nog regelmatig bij zijn collega. En ik voel me steeds meer onzeker worden. Als ik haar tegen kom, begint ze ook altijd over mijn vriend te praten. Vorige week op een feestje waar ik met een vriendin was, vroeg ze ook gelijk of mijn vriend ook mee was.

Moet ik op mijn hoede zijn? Of maak ik me druk om niks.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer naar die collega laten gaan is geen optie, ze zijn al jaren bevriend. Ik kan niet van mijn vriend verlangen dat hij daar niet meer alleen mag komen. Dat wil ik ook niet van hem vragen, maar mijn vriend heeft ook aangeven dat hij dat contact ook zeker niet zal afhouden nu.
Alle reacties Link kopieren
MargjeM schreef:
20-06-2018 17:56
Ja vooral TO het gevoel geven dat ze gek aan het worden is en zich dingen inbeeld. Echt een goede strategie om iemand zich niet druk te laten maken idd.

Maar imo is hij idd niet de snuggerste, dus in theorie zou het kunnen dat dit goed bedoeld is.
Die bedoeling had ik helemaal niet.

Maar als je na 10 jaar en het hebben van een kind samen je vent nóg niet vertrouwt, zit er volgens mij meer mis in je relatie dan alleen een berichtje van een kennis.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Om deze gebeurtenissen te verwerken doen we dit op onze eigen manier.

Wat heeft dit met het onderwerp van je OP te maken? Ik zie het niet, maar je zet het er vast niet voor niets in.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
katrien1974 schreef:
20-06-2018 17:40
Ik zou me drukker maken over het feit dat hij liegt dan dat zij achter hem
Aan zit. Als je relatie goed zit is dat geen bedreiging, maar een vriend die liegt over berixhtjes dat is wel een bedreiging want hij (had) heeft iets in zijn telefoon staan waarvan hij overduidelijk niet wil dat jij dat weet
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Bloempje-82 schreef:
20-06-2018 17:58
Niet meer naar die collega laten gaan is geen optie, ze zijn al jaren bevriend. Ik kan niet van mijn vriend verlangen dat hij daar niet meer alleen mag komen. Dat wil ik ook niet van hem vragen, maar mijn vriend heeft ook aangeven dat hij dat contact ook zeker niet zal afhouden nu.
Zolang hij voor jou kiest en daarover duidelijk is tegen die vriendin (èn eventueel zijn vriend!), zie ik geen reden waarom hij de vriendschap op een laag pitje zou moeten zetten.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 17:59
Die bedoeling had ik helemaal niet.

Maar als je na 10 jaar en het hebben van een kind samen je vent nóg niet vertrouwt, zit er volgens mij meer mis in je relatie dan alleen een berichtje van een kennis.
Juist na 10 jaar gaat iemand sneller vreemd dan na 10 weken. De verveling/ gewenning slaat dan toe he.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 17:59
Die bedoeling had ik helemaal niet.

Maar als je na 10 jaar en het hebben van een kind samen je vent nóg niet vertrouwt, zit er volgens mij meer mis in je relatie dan alleen een berichtje van een kennis.
Had het niet over jouw bedoelingen, maar over wat het daadwerkelijke gevolg is van de mogelijke goede bedoelingen van TO haar vriend die jij suggereerde
Alle reacties Link kopieren
Hij liegt gewoon tegen je en jij weet het want je hebt zijn berichtjes gelezen. Ik zou er nog één goed gesprek aan wagen en vragen waarom hij dit doet en als hij niet snel bijdraait zou hij van mij kunnen gaan. Hij heeft namelijk een reden om te liegen. Ofwel om jou niet verder ongerust te maken maar dan is hij niet echt slim bezig, ofwel hij wil wel iets met die vrouw.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 17:59
Die bedoeling had ik helemaal niet.

Maar als je na 10 jaar en het hebben van een kind samen je vent nóg niet vertrouwt, zit er volgens mij meer mis in je relatie dan alleen een berichtje van een kennis.
Hij liegt, blijkbaar is hij dus niet te vertrouwen en wist TO dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou, je verhaal heeft wel alle Viva-forum ingrediënten TO. Je bent exact op de goede plek.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
MargjeM schreef:
20-06-2018 18:04
Had het niet over jouw bedoelingen, maar over wat het daadwerkelijke gevolg is van de mogelijke goede bedoelingen van TO haar vriend die jij suggereerde

En dat daadwerkelijke gevolg is? Welk gevolg? Is er überhaupt al een gevolg? Nee dus. Er is niks gebeurd. Grote kans dat die vriend dat ook niet wil. Kan ook zomaar. Maar waar het in eerste instantie om gaat is het vertrouwen binnen een relatie, en als dat na tien jaar zomaar opeens op losse schroeven staat omdat een vriendin een berichtje stuurt waarop je man/vriend waarschijnlijk niet eens is ingegaan, vind ik dat triest.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heb je haar emailadres gezien?
(Tik de 1e letters in op zijn telefoon en je ziet haar adres)

Maar goed. Hij ontkent het toch.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 18:09
En dat daadwerkelijke gevolg is? Welk gevolg? Is er überhaupt al een gevolg? Nee dus. Er is niks gebeurd. Grote kans dat die vriend dat ook niet wil. Kan ook zomaar. Maar waar het in eerste instantie om gaat is het vertrouwen binnen een relatie, en als dat na tien jaar zomaar opeens op losse schroeven staat omdat een vriendin een berichtje stuurt waarop je man/vriend waarschijnlijk niet eens is ingegaan, vind ik dat triest.

Het daadwerkelijke gevolg is nu dat TS zich niet serieus genomen voelt en zich afvraagt waarom haar vriend tegen haar liegt. Als iemand die je jarenlang vertrouwt ineens keihard in je gezicht liegt is dat een flinke tik. Ongeacht wat er nou wel/niet met die dame heeft plaatsgevonden.

Maar jij snapt dus echt niet dat deze leugen hoe dan ook ronduit dom is, wat het motief er achter ook geweest moge zijn. Tja dan ben je waarschijnlijk een beetje van het niveau van TO's vriend en is verder uitleggen ook hopeloos.
margjem wijzigde dit bericht op 20-06-2018 18:18
14.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 17:59
Die bedoeling had ik helemaal niet.

Maar als je na 10 jaar en het hebben van een kind samen je vent nóg niet vertrouwt, zit er volgens mij meer mis in je relatie dan alleen een berichtje van een kennis.
Lekker kort door de bocht.
Vertrouwen hoeft helemaal niks met de kwaliteit van een relatie te maken te hebben. Je kan je partner ook onterecht vertrouwen. Of zelf zó onzeker zijn over je ene kortere been dat je denkt dat je man zodra hij de kans krijgt, kiest voor iemand met twee gelijke benen. Hoe vaak hij ook zegt dat het niet om je benen gaat.
Alle reacties Link kopieren
francesbean1977 schreef:
20-06-2018 18:06
Hij liegt, blijkbaar is hij dus niet te vertrouwen en wist TO dat niet.
En zo komen de narigheden in de wereld, vanwege wederzijds misverstanden die bij nader inzien niet waar blijken.

Mijn god. Mijn man gaat komende maand een weekend naar de F1 in Duitsland. Met een vriend. Met een bijzonder mooie man. Ze slapen samen op één kamer, 3 nachten lang. Denk je nou echt dat ik me daar ook maar 1 seconde druk over maak? We zijn meer dan 20 jaar getrouwd, in al die jaren heb ik verdomd goed leren kennen wat mijn vent waard is, en hij mij. Ze krijgen straks allebei een dikke zoen van me en veel plezier, en denk je dan echt dat ik die nachten wakker lig van het feit dat hij met een andere man in bed ligt? Dat heet vertrouwen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 18:19
Ze krijgen straks allebei een dikke zoen van me en veel plezier, en denk je dan echt dat ik die nachten wakker lig van het feit dat hij met een andere man in bed ligt? Dat heet vertrouwen.
Rara, die ene is homo en de andere niet.



(Je hebt wel gelijk hoor en lees je trouwens ook graag.)
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Hij liegt dat ie barst en jij weet dat. Hij heeft haar berichten later gewist, en zijn eigen ook. Je komt toch niet uit een ei? Hij vind haar interessant en wellicht leuk, zij hem ook. Dan is het aan hem om er niks mee te doen en haar terug te fluiten, geen geapp want ik heb een vriendin, dat is niet kies.
Dat heeft hij niet gedaan. En word nog boos ook. Nou hoe duidelijk wil je het hebben?
Ik zou heel rap om tafel gaan zitten om alles uit te spreken . Ik had er sowieso geen dag mee gewacht.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Kan ook zijn dat ze hem gewoon leuk vind toch niet in de vorm van het willen van meer.
Mag je vriend dan geen leuke contacten hebben met anderen dan? Want dan moet je daar afspraken over maken als je daar moeilijk mee kan omgaan.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 18:19
En zo komen de narigheden in de wereld, vanwege wederzijds misverstanden die bij nader inzien niet waar blijken.

Mijn god. Mijn man gaat komende maand een weekend naar de F1 in Duitsland. Met een vriend. Met een bijzonder mooie man. Ze slapen samen op één kamer, 3 nachten lang. Denk je nou echt dat ik me daar ook maar 1 seconde druk over maak? We zijn meer dan 20 jaar getrouwd, in al die jaren heb ik verdomd goed leren kennen wat mijn vent waard is, en hij mij. Ze krijgen straks allebei een dikke zoen van me en veel plezier, en denk je dan echt dat ik die nachten wakker lig van het feit dat hij met een andere man in bed ligt? Dat heet vertrouwen.
Ik snap je helemaal hoor. Maar bij TO is het als je jouw voorbeeld doortrekt zo dat de man waarmee jouw man op stap is, na het weekend ineens allemaal berichtjes zou sturen. En supergeinteresseerd zou zijn en bij elk feestje alleen maar bij jouw man staan of naar hem vragen. Dan nog hoeven er geen alarmbellen af te gaan hoor. Vervolgens zie jij die berichtjes per ongeluk. Je spreekt man daarop aan en hij ontkent dat hij ooit berichtjes heeft gehad.
Dat is gewoon raar toch? Dat zou jij toch ook op zijn minst opmerkelijk vinden. En je man liegt dan toch dat hij barst?
Ook al zou hij niks van die man moeten hebben, erover liegen is gewoon raar.
Alle reacties Link kopieren
Blondie222 schreef:
20-06-2018 18:51
Kan ook zijn dat ze hem gewoon leuk vind toch niet in de vorm van het willen van meer.
Mag je vriend dan geen leuke contacten hebben met anderen dan? Want dan moet je daar afspraken over maken als je daar moeilijk mee kan omgaan.
Precies dit. Waarom moet er gelijk méér achter steken? Misschien kan hij gezellig met haar praten, schateren van het lachen, en is ze gewoon een leuke vriendin (platonisch), maar meer niet, en komt je vriend na zo'n avondje ontspannen bij jou thuis in de wetenschap dat hij het gezellig heeft gehad, maar dat zijn echt thuis bij en samen met jou is. Waarom moet het gelijk "verdacht" zijn? Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, zeg ik dan maar...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet ik het uitspreken als mijn vriend het ontkent. Meerdere keren over gehad, eerst werd hij boos, nog een keer over gesproken en toen werd hij niet boos. Maar hij zegt dat hij nooit iets met haar zou willen, hij denkt er niet eens over aldus mijn vriend.

Ik heb echt heel duidelijk aangegeven dat ik ermee zit. En toen mijn vriend bleeft ontkennen ook moeten huilen. Je begint aan jezelf te twijfelen, heb ik het dan wel echt gezien?! Maar ik heb het zeker gezien.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 18:55
Precies dit. Waarom moet er gelijk méér achter steken? Misschien kan hij gezellig met haar praten, schateren van het lachen, en is ze gewoon een leuke vriendin (platonisch), maar meer niet, en komt je vriend na zo'n avondje ontspannen bij jou thuis in de wetenschap dat hij het gezellig heeft gehad, maar dat zijn echt thuis bij en samen met jou is. Waarom moet het gelijk "verdacht" zijn? Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, zeg ik dan maar...
wederom eens. Mijn vriend heeft ook genoeg vriendinnen waar ik hem compleet mee vertrouw. Maar als hij glashard tegen me liegt over dingen, ook al zou het zogenaamd zijn om me in bescherming te nemen. Dan word ik boos en wantrouwig.
Alle reacties Link kopieren
gemini2011 schreef:
20-06-2018 18:54
Ik snap je helemaal hoor. Maar bij TO is het als je jouw voorbeeld doortrekt zo dat de man waarmee jouw man op stap is, na het weekend ineens allemaal berichtjes zou sturen. En supergeinteresseerd zou zijn en bij elk feestje alleen maar bij jouw man staan of naar hem vragen. Dan nog hoeven er geen alarmbellen af te gaan hoor. Vervolgens zie jij die berichtjes per ongeluk. Je spreekt man daarop aan en hij ontkent dat hij ooit berichtjes heeft gehad.
Dat is gewoon raar toch? Dat zou jij toch ook op zijn minst opmerkelijk vinden. En je man liegt dan toch dat hij barst?
Ook al zou hij niks van die man moeten hebben, erover liegen is gewoon raar.
Ik zou bij god niet weten hoe ik welke berichtjes dan ook "per ongeluk" zou kunnen zien, want ik heb de telefoon van mijn man nooit in handen (niet omdat het niet kan of mag, want die ligt gewoon op tafel, heb gewoon geen reden dat ding op te pakken). En kan mijn man beter gaan, nou, veel geluk, hoef je dan niet stiekem over te doen. Maar ik heb daar absoluut geen angst voor, en nogmaals, dat heet vertrouwen, want ik weet zeker dat, stel dát de maat bij hem leeg zou zijn, ik daar niet achter zou hoeven komen via stiekem berichtjes in zijn telefoon lezen, maar dat hij dat gewoon open en eerlijk zou zeggen.

Dus nee, ik kan me zo'n situatie niet voorstellen. En als je relatie écht goed is, zou dat voor iedereen gelden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Deze vrouw heeft al zoveel mannen verslonden, relatie , getrouwd of single. Dat maakte haar echt niks uit. Dat maakt me ook onzeker, plus het feit dat mijn vriend liegt.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 19:00
Ik zou bij god niet weten hoe ik welke berichtjes dan ook "per ongeluk" zou kunnen zien, want ik heb de telefoon van mijn man nooit in handen (niet omdat het niet kan of mag, want die ligt gewoon op tafel, heb gewoon geen reden dat ding op te pakken). En kan mijn man beter gaan, nou, veel geluk, hoef je dan niet stiekem over te doen. Maar ik heb daar absoluut geen angst voor, en nogmaals, dat heet vertrouwen, want ik weet zeker dat, stel dát de maat bij hem leeg zou zijn, ik daar niet achter zou hoeven komen via stiekem berichtjes in zijn telefoon lezen, maar dat hij dat gewoon open en eerlijk zou zeggen.

Dus nee, ik kan me zo'n situatie niet voorstellen. En als je relatie écht goed is, zou dat voor iedereen gelden.
Ik bedoel het ook helemaal hypothetisch. Dus stel dat je om wat voor reden dan ook sms'jes zou zien, en hij ontkent dat, hoe zou je je dan voelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven