Zoenen en intiem zijn in nieuwe relatie

02-12-2021 08:58 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forumers,

Sinds 8 mnd in een relatie.
Leuke man, lieve man, hij zoekt als we samen zijn telkens contact middels een knuffel, een zoen etc.
Geeft aan a hij van mij houdt, met mij verder wil.
Waar ik tegenaanloop is dat hij vrijwel niet zoent.
Tijdens de sex heeft hij zich hierin wel aan overgegeven, daaromheen nog niet.
Ook met intiem contact betreft aanrakingen mist er nog wel het eea.
En toch is de sex wel fijn.

Afgelopen week hebben we hierover een gesprek gehad.
Het is duidelijk waar het vandaan komt.
Er is nogal wat gaande geweest in het verleden als kind/jeugd zijnde, waardoor hij moeite heeft zich totaal over te geven aan bepaalde intieme handelingen(netjes omschreven toch?)
Hij geeft aan dat dat ook wel goed komt, maar hij heeft hierin tijd nodig.
In vorige relaties heeft hij dat ook gehad.
Hij geeft ook aan dat het absoluut niet aan mij ligt, en legt het 100% bij zichzelf neer.
Heeft ook gevraagd hem hierin de tijd te geven, maar als ik dat niet kan snapt hij dat ik vertrek.

Ik wil hem hierin ook de tijd geven, ik geef om hem, vind het leuk, voel mij prettig bij hem..het is ook best heftig wat hij heeft meegemaakt.
Maar wat is tijd?
Dat kun je niet afdwingen.
Ik mis het zoenen, het is voor mij belangrijk in een liefdesspel.
Ik weet niet goed hiermee om te gaan, wat ik moet doen, kan ik zonder, dat laatste wil ik niet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof hij een heftige jeugd achter de rug heeft. En dat hindert hem in jullie relatie, en in andere relaties die hij heeft gehad.

Is het iets om in therapie die jeugdervaringen de plek te geven die ze verdienen? Waar ze hem niet meer in de weg zitten, zeg maar?
Wat eten we vanavond?
Ik ben ook geen zoener. Ik heb me nog nooit afgevraagd wat daar de oorzaak van is. Het is wat het is. Mijn vriend vindt het jammer. Snap ik wel. Soms gooi ik er een zoensessie in. Maar als ik nooit meer zou zoenen in dit leven zou dat geen probleem zijn voor mij.

Ik kan me niet voorstellen dat je vriend vanzelf wel zin krijgt in zoenen. Het is iets intuïtiefs. Niet iets wat ‘groeit’ lijkt mij.
kindrebel schreef:
02-12-2021 10:02
Ik ben ook geen zoener. Ik heb me nog nooit afgevraagd wat daar de oorzaak van is. Het is wat het is. Mijn vriend vindt het jammer. Snap ik wel. Soms gooi ik er een zoensessie in. Maar als ik nooit meer zou zoenen in dit leven zou dat geen probleem zijn voor mij.

Ik kan me niet voorstellen dat je vriend vanzelf wel zin krijgt in zoenen. Het is iets intuïtiefs. Niet iets wat ‘groeit’ lijkt mij.
Ik snap in dit soort gevallen vaak iets niet:

Uit je woorden lees ik dat jullie dus naar de zin van je vriend echt te weinig zoenen. Waarom is hij degene die hierin consessies doet?
Of gaat dat heen en weer?

Concrete vraag: waarom is zijn verlangen ondergeschikt aan jouw niet verlangen?
Alle reacties Link kopieren
Therapie omdat iemand niet wil tongen? Het moet niet gekker worden toch.
@TO: als hij je tegemoet komt en jij hem wat tijd geeft komt er wellicht een compromis?
Maar structurele verwerking van de issues van vroeger: het lijkt mij een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
02-12-2021 10:02
Ik ben ook geen zoener. Ik heb me nog nooit afgevraagd wat daar de oorzaak van is. Het is wat het is. Mijn vriend vindt het jammer. Snap ik wel. Soms gooi ik er een zoensessie in. Maar als ik nooit meer zou zoenen in dit leven zou dat geen probleem zijn voor mij.

Ik kan me niet voorstellen dat je vriend vanzelf wel zin krijgt in zoenen. Het is iets intuïtiefs. Niet iets wat ‘groeit’ lijkt mij.
Ik vind zoenen ook echt smerig, dus ik doe het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
02-12-2021 10:18
@TO: als hij je tegemoet komt en jij hem wat tijd geeft komt er wellicht een compromis?
Maar structurele verwerking van de issues van vroeger: het lijkt mij een goed idee.
Joh als die kerel niet wil laat het dan gewoon lekker.
Delta91 schreef:
02-12-2021 10:20
Joh als die kerel niet wil laat het dan gewoon lekker.
Nou nee, ik zou mijn verlangen er niet zomaar voor aan de kant schuiven.
Je zit samen in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Delta91 schreef:
02-12-2021 10:18
Therapie omdat iemand niet wil tongen? Het moet niet gekker worden toch.
Als je goed leest, gaat het niet alleen om het zoenen. Maar ook dat hij in zijn jeugd dingen heeft meegemaakt, waardoor hij het nu moeilijk vind om bepaalde intieme handelingen uit te voeren.
viva-life22 wijzigde dit bericht op 02-12-2021 10:31
17.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
02-12-2021 10:26
Nou nee, ik zou mijn verlangen er niet zomaar voor aan de kant schuiven.
Je zit samen in een relatie.
Waarom niet? Als een vrouw niet wil pijpen of anaal wil moet een man zijn verlangen dan ook maar niet zomaar aan de kant schuiven en blijven doorgaan met zeuren en aandringen omdat hij het zo graag wil? Je zit tenslotte samen in een relatie en nee is blijkbaar geen antwoord.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
02-12-2021 10:27
Als je goed leest, gaat het niet alleen om het zoenen. Maar ook om bepaalde handelingen die hij in zijn jeugd heeft moeten uitvoeren.
Maar dat is aan hem om daar iets mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook geen zoener. Al helemaal geen tonger. Als het voor jou een dealbreaker is dan is dat zo. Maar ik heb geen trauma’s hoor, iedereen heeft andere wensen en behoeften.

En nee, ik ga niets tegen mijn zin doen en ja, ik kan wel accepteren dat iets niet gebeurt omdat de ander nee zegt. Wat een bullshit ‘ik heb het verlangen dus je moet het maar gewoon doen’? Mijn lijf, ik bepaal.
Alle reacties Link kopieren
‘Hij geeft ook aan dat het absoluut niet aan mij ligt, en legt het 100% bij zichzelf neer.‘


Schrijf je dit nu omdat je onzeker bent? Je bent net 8 maanden samen, hij heeft uitgelegd wat hem is overkomen.

Weet niet hoor, de opbouw van je verhaal en topic titel komt niet echt liefdevol over gezien wat er speelt bij je partner.

Geef het een half jaar en je hebt je antwoorden. (Of je hem de moeite waard vindt, of niet.)
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was ook niet echt van het zoenen, ik miste dat wel maar nooit echt over gehad waarom hij dat niet deed. Was gewoon zo. Hij was ook altijd wat verlegen achtig met sex.
Nu zijn we acht jaar samen en sinds een jaar is hij echt aan het veranderen. We zoenen nu wel, en hij wordt wat brutaler in bed. Geen idee wat dat maakt, nooit gevraagd of gedacht om t te vragen maar ik vind t wel een goede ontwikkeling.

Blijkbaar kan tijd soms jaren zijn;)
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Wow dit zou voor mij echt 0 reden zijn om weg te gaan bij iemand als iemand iets heftigs heeft meegemaakt. Ik zou liever willen dat hij zich op zijn gemak voelt. Als een bepaalde sexuele handeling niet fijn voelt voor iemand door diegene zijn verleden dan is dat nou eenmaal zo.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
02-12-2021 10:16
Ik snap in dit soort gevallen vaak iets niet:

Uit je woorden lees ik dat jullie dus naar de zin van je vriend echt te weinig zoenen. Waarom is hij degene die hierin consessies doet?
Of gaat dat heen en weer?

Concrete vraag: waarom is zijn verlangen ondergeschikt aan jouw niet verlangen?
Goh als iemand het verlangen heeft voor poep sex is zijn verlangen dan net zo belangrijk als jouw afkeur hiervoor? Als iemand een bepaalde sexuele handeling niet wil dan is dat gewoon zo.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
02-12-2021 10:45
Mijn man was ook niet echt van het zoenen, ik miste dat wel maar nooit echt over gehad waarom hij dat niet deed. Was gewoon zo. Hij was ook altijd wat verlegen achtig met sex.
Nu zijn we acht jaar samen en sinds een jaar is hij echt aan het veranderen. We zoenen nu wel, en hij wordt wat brutaler in bed. Geen idee wat dat maakt, nooit gevraagd of gedacht om t te vragen maar ik vind t wel een goede ontwikkeling.

Blijkbaar kan tijd soms jaren zijn;)
Niet lullig bedoelt maar ik zou me afvragen of ie vreemd ging... misschien leert ie ergens anders wat bij...

En waarom praat je daar dan niet gewoon over met je man?
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
02-12-2021 10:27
Als je goed leest, gaat het niet alleen om het zoenen. Maar ook dat hij in zijn jeugd dingen heeft meegemaakt, waardoor hij het nu moeilijk vind om bepaalde intieme handelingen uit te voeren.

En die handelingen doet hij mogelijk liever niet meer, of voelt daar een ‘moeten’ bij.

Het lijkt me vreselijk om zoiets van je vriend te horen.
Echt jammer dat to enkel bezig is haar wensenlijst af te vinken.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ik herken dit wel. Voor mij is zoenen ook een vorm van intimiteit die ik heel moeilijk en heftig vind. Ik vind zoenen intiemer dan sex.
Ik zoen wel en kan ook zoenen (ik moet het even hebben van feedback, moeilijk jezelf beoordelen), maar ik kan dat niet zomaar en zeer zeker niet met iedereen. Ik kan dat met de mannen die in mijn leven echt mijn verkering en later partner/man waren/zijn. Ze gaven me tijd, vertrouwen, pushten niet. Daardoor kon ik wennen aan de situatie en ontdooide ik. Eenmaal ontdooid is dat dilemma helemaal weg. Maar voordat ik op dat punt ben duurt het even. Of eigenlijk duurt het best lang.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 02-12-2021 10:53
2.82% gewijzigd
Ik hou ook niet van kleffen en steeds zoenen ect. Of steeds iemand die je aanraakt.
Als je dat heel erg vind en niet mee kan leven dan pas je niet bij elkaar.

Ik zou echt niet steeds dat geforceerd moeten gaan doen, of als iemand gaat opperen dat ik in therapie moet ofzo.. dan haak ik af hoor.

Zelfde is met andere zaken, als iemand een veel hoger libido heeft hoef je ook niet tegen je zin seks gaan zitten hebben.
En als jij diegene bent die meer wil qua aanraken, zoenen en seks, wil je dan dat de ander zich echt gaat aanpassen voor jou? Iets doen tegen zijn of haar zin op dat gebied? Wat is daar fijn aan?

Mag toch hopen van niet.

Dan pas je gewoon niet bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Blij dat jij blijkbaar alles bent en hebt wat een man verlangt. Ben je op zoek naar perfectie? Zoek dan verder.
Anders... Aanvaard hem hoe hij is en kijk naar wat hij je wel kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Zoenen is ook wel heel intiem, maar zou die verbinding toch niet willen missen bij partner.
Maar zou hem in geval van TO wel de tijd geven.
Ellerlilalinne schreef:
02-12-2021 10:44
‘Hij geeft ook aan dat het absoluut niet aan mij ligt, en legt het 100% bij zichzelf neer.‘


Schrijf je dit nu omdat je onzeker bent? Je bent net 8 maanden samen, hij heeft uitgelegd wat hem is overkomen.

Weet niet hoor, de opbouw van je verhaal en topic titel komt niet echt liefdevol over gezien wat er speelt bij je partner.

Geef het een half jaar en je hebt je antwoorden. (Of je hem de moeite waard vindt, of niet.)
Ja, net als de afsluiter 'wat ik moet doen, kan ik zonder, dat laatste wil ik niet natuurlijk.' Die komt ook niet liefdevol over.

Die natuurlijk geeft niet echt ruimte voor een ander antwoord dan dat hij zich aan moet passen. Wat nou als dat niet lukt? Of hij wil dat niet, omdat het voor hem niet zo belangrijk is?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er mee moet leren leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven