Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
vivautrecht85 schreef:
17-09-2019 08:38
Dat zegt dan ook niemand.

Maar deze reactie is in elk geval weer on-topic. En dat kan je van het konijn dat begint over de kwaliteiten van India als vakantieland dan weer niet zeggen. :idee:
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 17-09-2019 12:37
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik dacht dat ze het eindelijk uitgemaakt had. Niet dus, helaas. O_o
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
17-09-2019 09:40
Oh, ik dacht dat ze het eindelijk uitgemaakt had. Niet dus, helaas. O_o
Daar ging ik ook vanuit in eerste instantie. Als de conclusie is dat je niet bij elkaar past, lijkt me dat de enige logische stap.
Alle reacties Link kopieren
Iemand moet ook toegroeien naar het zien dat iemand niet bij je past. En dan naar de volgende stap.

Dit is precies waar TO naar op zoek is. Haar eigen mening vormen en haar eigen beslissingen nemen. Daar is ze nu mee bezig. Niet in het tempo wat het vivaforum wil, maar dat is dan ook niet aan ons.

Goed zo TO!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Lovely678 schreef:
16-09-2019 15:20

Dit alles doet mij wel beseffen dat jullie gelijk hebben. Ook al lijkt het misschien niet altijd zo, mijn ogen zijn echt wel geopend. Ik heb het er alleen wat moeilijk mee, maar ik neig er steeds meer naar om gewoon de reis te gaan maken!
Volgens mij was je daar een paar weken geleden ook al over uit, dat je die reis ging maken. Ik snap echt wel dat het moeilijk is, maar kom op zeg, hak die knoop eens door en maak het uit. Wat een besluiteloosheid.
Doreia* schreef:
17-09-2019 10:05
Iemand moet ook toegroeien naar het zien dat iemand niet bij je past. En dan naar de volgende stap.

Dit is precies waar TO naar op zoek is. Haar eigen mening vormen en haar eigen beslissingen nemen. Daar is ze nu mee bezig. Niet in het tempo wat het vivaforum wil, maar dat is dan ook niet aan ons.

Goed zo TO!
Ik ben ook zelden van team "meteen uitmaken" maar ze heeft die conclusie al getrokken he?
Doreia* schreef:
17-09-2019 10:05
Iemand moet ook toegroeien naar het zien dat iemand niet bij je past. En dan naar de volgende stap.

Dit is precies waar TO naar op zoek is. Haar eigen mening vormen en haar eigen beslissingen nemen. Daar is ze nu mee bezig. Niet in het tempo wat het vivaforum wil, maar dat is dan ook niet aan ons.

Goed zo TO!
Dit klopt wel ja. De twijfel blijft gewoon een beetje zitten, omdat ik het ondanks dit nog nooit zo leuk met iemand heb gehad. Ik snap echt de frustratie wel, ik lijk het allemaal te weten maar toch hak ik de knoop niet door. Ik vind dat inderdaad enorm lastig. Maar goed, ik kom er wel en ben al blij om te horen dat ik in ieder geval niet helemaal gek ben om te willen reizen terwijl ik een relatie heb.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
17-09-2019 10:23
Dit klopt wel ja. De twijfel blijft gewoon een beetje zitten, omdat ik het ondanks dit nog nooit zo leuk met iemand heb gehad. Ik snap echt de frustratie wel, ik lijk het allemaal te weten maar toch hak ik de knoop niet door. Ik vind dat inderdaad enorm lastig. Maar goed, ik kom er wel en ben al blij om te horen dat ik in ieder geval niet helemaal gek ben om te willen reizen terwijl ik een relatie heb.
Ik snap de frustratie ook wel. "Doe niet zo moeilijk vent! Laat me gewoon op vakantie gaan, zonder wrok en jaloersigheid! Er is toch niets aan de hand? "

Maar hij kijkt er anders tegenaan en wil gewoon niet. En maakt er dus een onnodig probleem van.
HIJ doet moeilijk en JIJ moet daar iets mee. En dat wurmt. En daarom twijfel je.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Boek die vakantie en wacht eens af of hij daad bij woord voegt? Het zelf uitmaken kan altijd nog..

Een relatie mag best energie kosten maar je partner heeft het recht niet om je te beperken in wat je graag wilt doen. Geef hem die macht dan ook niet...
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
17-09-2019 10:05
Iemand moet ook toegroeien naar het zien dat iemand niet bij je past. En dan naar de volgende stap.

Dit is precies waar TO naar op zoek is. Haar eigen mening vormen en haar eigen beslissingen nemen. Daar is ze nu mee bezig. Niet in het tempo wat het vivaforum wil, maar dat is dan ook niet aan ons.

Goed zo TO!
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
17-09-2019 10:44
Boek die vakantie en wacht eens af of hij daad bij woord voegt? Het zelf uitmaken kan altijd nog..

Een relatie mag best energie kosten maar je partner heeft het recht niet om je te beperken in wat je graag wilt doen. Geef hem die macht dan ook niet...
Ik zou idd die reis gaan boeken! Misschien een flexibel ticket zodat je ook langer kan blijven mocht hij het toch uitmaken met je.
Hij zegt het pas uit te willen maken voor ze net weg is. Daar zou ik dan ook weer voor passen.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
17-09-2019 11:09
Hij zegt het pas uit te willen maken voor ze net weg is. Daar zou ik dan ook weer voor passen.
Dat zie je dan wel weer, als het ticket geboekt is. Nu nog niet over stressen.
Enigme schreef:
17-09-2019 10:44
Boek die vakantie en wacht eens af of hij daad bij woord voegt? Het zelf uitmaken kan altijd nog..

Een relatie mag best energie kosten maar je partner heeft het recht niet om je te beperken in wat je graag wilt doen. Geef hem die macht dan ook niet...

Waarom zou je het nog van hem laten afhangen? Je weet al dat hij haar ten behoeve van zichzelf wel wil beperken. En dat hij manipulatief en egoïstisch is. Dat staat er los van of hij al dan niet uit de goedheid van zijn overgestreken hart haar dan toch maar toestemming geeft om op vakantie laat gaan.

Waarom zou je met zo iemand een relatie willen zelfs als hij het alsnog niet uit maakt? Dan maakt hij het niet uit en dan maakt jou het dus ook niet uit? Het lijkt me sowieso een uitgemaakte zaak.
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
17-09-2019 09:40
Oh, ik dacht dat ze het eindelijk uitgemaakt had. Niet dus, helaas. O_o
Misschien neukt en beft hij als de beste. In dat geval kan zij hem nog even aanhouden totdat ze gaat.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
17-09-2019 12:55
Misschien neukt en beft hij als de beste. In dat geval kan zij hem nog even aanhouden totdat ze gaat.
Ja, misschien is hij wel leuk als hij niet praat.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen zeggen dat India een topidee is maar als je je zoals TO graag in de hoek laat kletsen dan is India de plek voor een besluiteloze meid om in de problemen te raken. En dat geld voor zuid amerika eigenlijk ook.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken. Op iemand die je zo in je vrijheid denkt te beknotten, zit je toch niet te wachten? Zulke dingen hebben de neiging alleen maar erger te worden naarmate de relatie vordert, dus ik zou zeggen: run while you still can!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij beknot je zelfs in je toekomstmogelijkheden door te zemelen over een reis naar India die je voor je werk zult moeten ondernemen.. waar ligt de grens. Straks mag je geen rokje meer dragen? want niet respectvol naar je partner als anderen je benen kunnen zien. Niet meer naar de sauna want niet respectvol als anderen je blote lijf kunnen zien?
Mijn liefje zou het niet zijn...
ach.. ik doe ook maar wat..
Nou, ik heb mijn vriend verteld dat ik die reis ga maken, in mijn eentje. Hij zei dat hij eigenlijk de hoop had dat ik het toch niet zou doen, of dat hij toch mee zou mogen, maar toen hij dit hoorde heb ik hem eigenlijk voor het eerst emotioneel gezien.

En dan maakt hij mij weer aan het twijfelen. Hij wil graag met me mee en het mijn reis laten zijn. Dat ik alles beslis, en dat we ook af en toe wat apart van elkaar kunnen gaan doen. Hij denkt dat ik er dan ook wel uit kan halen wat ik wil, en dat het een goed compromis zou zijn om zo de relatie in stand te houden. Hij werd ook een beetje boos, omdat ik van tevoren wist dat hij zo in elkaar zat en ik op dat moment niet had gedacht dat ik een reis wilde maken, en het nu opeens toch wil. Nu zijn hij later wel dat hij dat niet meende en dat het gewoon een emotionele reactie was.

Nu ik mijn eigen bericht lees denk ik weer, ik moet niet twijfelen en gewoon in m'n eentje gaan. En toch brengt hij me steeds aan twijfelen, omdat hij steeds met nieuwe dingen komt. Hij wil graag dat ik wel alle mogelijkheden heb overwogen voordat ik zomaar een keuze maak, zegt hij. Ik weet af en toe niet meer wat ik ermee moet. Ik voel me echt een slappeling dat ik niet gewoon de knoop doorhak. Als buitenstaander had ik het wel geweten namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hij kreeg het niet voor elkaar met dreigen.
Dus nu komen de krokodillentranen om je ertoe te bewegen zijn zin te doen.

Hij beslist alles he? HIJ. Door te janken als een kind dat hij zijn zin niet krijgt.
Hij wilde namelijk niet mee. Weet je nog?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
01-10-2019 11:46
Hij kreeg het niet voor elkaar met dreigen.
Dus nu komen de krokodillentranen om je ertoe te bewegen zijn zin te doen.

Hij beslist alles he? HIJ. Door te janken als een kind dat hij zijn zin niet krijgt.
Hij wilde namelijk niet mee. Weet je nog?
Hij wil wel mee. Het had van hem niet per se nu gehoeven zoals ik dat heb, maar hij zou wel graag meewillen. Dat zegt hij al langer en hij vindt dat een goed compromis. Het is meer dat het mijn plan was om alleen te gaan. Ik vond een maand alleen gaan en dat we daarna samen gaan een compromis, maar dat vindt hij niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook alleen maar hij dit, en hij dat.
Stel het je eens andersom voor. Hij wil heel graag alleen een reis maken. Zou jij ook hemel en aarde bewegen om hem tegen te houden of om per se mee te gaan? Dreigen dat je het anders uit gaat maken? Zou jij je daar goed bij voelen?

Prima om nog eens samen op reis te gaan zou ik zeggen, maar nu niet. Je bent maar 2 maanden weg dus hij moet zich niet zo aanstellen. Het zal vaker voorkomen; bijv voor je eventuele stage in India.
Hij is gewoon als de dood om je kwijt te raken. Daarom gedraagt hij zich zo.
Alle reacties Link kopieren
Denk eraan dat je nooit, maar dan ook nooit alleen op reis kan gaan als je in deze relatie blijft. Je gaat je relatie toch niet verbreken, dan had je dat allang gedaan. Veel plezier dan maar. Ik vind hem een manipulatieve eikel.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
01-10-2019 11:49
Hij wil wel mee. Het had van hem niet per se nu gehoeven zoals ik dat heb, maar hij zou wel graag meewillen. Dat zegt hij al langer en hij vindt dat een goed compromis. Het is meer dat het mijn plan was om alleen te gaan. Ik vond een maand alleen gaan en dat we daarna samen gaan een compromis, maar dat vindt hij niet goed.
Wil hij mee omdat hij graag op reis wil en van reizen houdt, of wil hij mee om te voorkomen dat jij alleen bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven