Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
hij vindt het een mededeling en opzich heeft hij gelijk, waar hij de mist in gaat is dat je echter geen toestemming nodig hebt, en dat je je plannen inderdaad mededeelt zodat hij hooguit nog kan zeggen: kun je mss een weekendje later want mijn familie geeft dat weekend een feest en ik wil graag dat je meegaat.

Maarja hij heeft geen goede reden om je niet te laten gaan dus gaat hij je dan maar manipuleren dat je niet met hem overlegt en hij het daardoor uit mag maken als je gaat. Ik zou hem voor zijn: dump zijn ass gewoon.

Hij vertrouwt je gewoon niet en is een nare claimer....als je bij hem blijft voorspel ik een relatie vol gezeur over reisjes e.d....weg ermee. Ik was er trouwens al klaar mee toen je zei dat hij liever niet heeft dat zijn vriendin op reis gaat. Wat een lutser.
Alle reacties Link kopieren
Even geloept, jij schrijft dat hij jou laat nadenken wat jij wil en dat je vooral niet moet pleasen. Pas dit eens toe. Ik zou het zelf uitmaken als hij dit een reden vind om uit te maken. Ouders hebben vaak gelijk.
Even geloept. Vriend ziet inderdaad dat je iedereen wil pleasen en maakt daar nu dankbaar gebruik van door te dreigen de relatie te stoppen als je alleen op reis gaat.
Houd je ouders in ere en zorg dat je jezelf verlost van zo'n manipulatieve vriend die alleen aan zichzelf denkt
Ah, das deze vriend. TO, je wordt al beperkt door je ouders en hun meningen en principes worden door je strot gedouwd. Nu ook nog door je vriend? Echt meid, run! Ga leven.
Ohja en doe mij en je vriendin een lol: als je op reis bent (want natuurlijk ga jij gewoon) maar nog wel met hem bent, beloof hem dan geen onzin zoals op vastgezette tijden contact enzo. Niet chill voor je vriendin namelijk, hij kan wel ff zonder je of gewoon even zien wanneer je elkaar spreekt.
Uit je vorige topic:
'Mijn vriend is juist erg los van zijn ouders, vertelt ze veel minder dan ik de mijne en als hij behoefte heeft aan advies van ze vraagt hij het wel. Hij laat mij ook vaak nadenken over wat ik nou zelf wil. Ik ben namelijk nogal een pleaser. Ik denk dat hij dit goed doorheeft en hij wil mij juist laten nadenken over wie ik ben en wat ik wil. Dat is dus juist heel goed voor me denk ik.'

Voor iemand met zo'n vrije opvoeding klinkt hij vreemd genoeg beperkend naar jou toe. Je ouders vinden hem voor jou te dominant omdat jij een pleaser bent.
Ik ben benieuwd naar de reden waarom je vriend jou geen kort tripje gunt.
Alle reacties Link kopieren
Is hij je vader of je vriend?
Wat geeft hem het recht om jou wat dan ook te verbieden?

Hij vertrouwt jou niet en behandelt je als een klein kind.
Waarom wil je een relatie met iemand die zo over jou denkt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lluvia schreef:
30-07-2019 11:11
Ohja en doe mij en je vriendin een lol: als je op reis bent (want natuurlijk ga jij gewoon) maar nog wel met hem bent, beloof hem dan geen onzin zoals op vastgezette tijden contact enzo. Niet chill voor je vriendin namelijk, hij kan wel ff zonder je of gewoon even zien wanneer je elkaar spreekt.

Dit inderdaad, maak geen afspraken mbt contact momenten. Laat je niet aan banden leggen. Geen nieuws is goed nieuws.

Geen voorwaarden afspreken, gewoon lekker gaan en lol hebben met je vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk. Ik ga binnenkort ook een week op vakantie met vriendinnen en mijn man blijft lekker thuis met de kinderen. Hij vindt het vooral erg leuk voor mij, maar ze zijn ook al helemaal plannen aan het maken voor als ik er niet ben. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Hard wegrennen van hem, als hij je nu al zo claimt kan dit nooit veel goeds betekenen voor toekomst.
ik heb ook ooit in zo'n relatie gezeten en dat ging van kwaad tot erger.
controle/wantrouwen niets meer mogen. Dat is geen leven en niet de bedoeling van een leuke relatie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zou zeggen:

Oh wat leuk schat, veel plezier! Moet ik jullie nog op het vliegveld afzetten?

TO dumpen die hap!
Liefde is; elkaar in de waarde laten en een ander ook iets gunnen. Probeer deze jongen achter je te laten. Als je dit niet mag, wat volgt er nog meer?
Alle reacties Link kopieren
"Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft."

Ehm, nou ja, ik ga er van uit dat jij altijd "gelijk" hebt. In de zin van, hoe jij er in staat, zo sta je er in. Dan kan hij daar wel anders over denken, maar dat wil niet zeggen dat hij dan gelijk heeft. Dat zegt alleen maar dat je er allebei anders in staat. Het gaat niet zozeer om gelijk hebben, maar om het oneens zijn. Oftewel, niemand heeft gelijk/je hebt allebei gelijk.

"Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?"
Geen idee, wil je dat wel? Ik zou hier goed over nadenken. En als je er voor kiest om wel gewoon op pad te gaan met je vriendin zou ik eigenlijk ook niet afwachten of hij het dan daadwerkelijk uit maakt, want dan leg je de bal bij hem.
- Of het is een dreigement en hij blijft toch, maar wil je eigenlijk wel met iemand zijn die op zo'n manier probeert jou te laten doen wat hij wil?
- Of hij maakt het uit, en dan is het verhaal dat hij het uitmaakt omdat jij niet bij hem past.

Ik denk dat het dan krachtiger is om het zelf uit te maken omdat hij niet bij jou past :) Komt qua resultaat op hetzelfde neer, maar in het eerste scenario "onderga je het" en in het tweede scenario neem jij de regie.

Wat vind je vriendin hier eigenlijk van? Heb je het al met haar besproken?
RosesAreRed schreef:
30-07-2019 11:11
Uit je vorige topic:
'Mijn vriend is juist erg los van zijn ouders, vertelt ze veel minder dan ik de mijne en als hij behoefte heeft aan advies van ze vraagt hij het wel. Hij laat mij ook vaak nadenken over wat ik nou zelf wil. Ik ben namelijk nogal een pleaser. Ik denk dat hij dit goed doorheeft en hij wil mij juist laten nadenken over wie ik ben en wat ik wil. Dat is dus juist heel goed voor me denk ik.'

Voor iemand met zo'n vrije opvoeding klinkt hij vreemd genoeg beperkend naar jou toe. Je ouders vinden hem voor jou te dominant omdat jij een pleaser bent.
Ik ben benieuwd naar de reden waarom je vriend jou geen kort tripje gunt.

En dit:

Over me heen lopen is misschien wat verkeerd verwoord. Hij is gewoon wat dominanter dan ik en dat ziet mijn moeder. Maar hij loopt niet over me heen, hij vroeg me zelfs laatst nog of ik wel gewoon altijd nee tegen hem durfde te zeggen, want dat moest ik gewoon doen.



To, lees je eigen berichten, en wat je vriend jou aanraadt om te doen: niet pleasen, niet over je heen laten lopen, altijd nee durven zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet je vriend het dan voor zich? Omdat je een relatie hebt, mag je alleen nog maar met hem op vakantie? Wat is de volgende stap? Je mag niet meer met vriendinnen uit eten omdat je een relatie hebt?

Ik zou, mocht ik een relatie hebben, hooguit vertellen dat ik een weekendje weg (of van mijn part een lange reis) aan het plannen ben en vragen of er weekenden zijn die absoluut niet uitkomen. En dat is het dan.

In de relatie met mijn ex ging ik ook wel alleen weg, het enige wat hij vroeg was of hij me weg moest brengen en op moest halen naar of van het station.
Seriously?
QueenArachnia schreef:
30-07-2019 11:22
Belachelijk. Ik ga binnenkort ook een week op vakantie met vriendinnen en mijn man blijft lekker thuis met de kinderen. Hij vindt het vooral erg leuk voor mij, maar ze zijn ook al helemaal plannen aan het maken voor als ik er niet ben. :thumbsup:
Dit is veelzeggend, TO. Jouw vriend is niet blij voor jou, hij denkt niet aan wat jij wil en wat jij leuk vind. Het gaat om hem. Ik zou hem inderdaad ook voor zijn en het zelf alvast uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft.
Als man zijnde kan ik hier heel kort in zijn: JIJ hebt hier 100% gelijk in.

Ik heb je andere topic niet gelezen, maar uit dit verhaal krijg ik het beeld dat je vriend vrij jaloers en onvolwassen is. Als hij niet kan accepteren dat je af en toe een weekendje weg wil met een vriendin en dat een reden vind om het uit te maken zou ik die beslissing erg makkelijk voor hem maken.

Binnen een gezonde relatie hoort dingen los van elkaar doen er gewoon bij. Mijn ouders deden ook vaak reizen zonder elkaar. Mijn moeder ging met een vast groepje vriendinnen 1 a 2 keer per jaar een lang weekend weg. Mijn vader deed hetzelfde met 4 vrienden, ging die een lang weekend zeilen.

Zelf ook, heb er geen enkel probleem mee als mijn vriendin een weekendje weg gaat. Soms maakt het de relatie ook beter, even wat lucht :-) én je hebt elkaar leuke, nieuwe verhalen te vertellen.

Het enige wat je samen hierover te bespreken hebt is de planning wanneer je weggaat. Dat is wel aan te raden in overleg te doen. Maar voor de rest kan zo'n onvolwassen jongen echt de boom in als hij dit niet accepteert.
Ik kan niets zeggen over het reizen an sich, maar ik kan wel uit ervaring zeggen dat 'stelselmatig ervaringen inleveren omdat jouw partner het niet bevalt' enorm kut is. Daarnaast, het is een paar dagen met een vriendin van jou.

Ik weet de reden niet van jouw vriend waarom het niet zou mogen, maar als die bang is dat je vreemd zou gaan is het sowieso een slechte reden mijn inziens... Jullie zijn geliefden, geen gevangenen. Een relatie is gebaseerd op vertrouwen mijn inziens. :huh: Ik geef je hier gelijk meid, dump die gast en heb een leuke tijd met een vriendin.
anoniem_64c7f31e9a26f wijzigde dit bericht op 30-07-2019 11:52
7.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken voordat hij het doet. Een paar dagen weg moeten overleggen terwijl je geen kinderen hebt is niet is gezond hoor. En hij chanteert je ook nog eens door te zeggen dat hij het anders uitmaakt. Zo'n claimerig iemand gaat nooit veranderen en zal waarschijnlijk steeds verder gaan.
Bedankt voor jullie reacties.

Mijn vriend is eigenlijk totaal niet claimerig en jaloers, behalve als het dus op reizen aankomt. Verder doen we altijd wel ons eigen ding ook..

Ik kom er ook niet helemaal achter wat hij nou echt vindt, hij wil het er niet meer over hebben. Ik moet volgens hem lekker doen waar ik zin in heb. Toen ik zei dat ik wel benieuwd was of dit ook een reden was om het uit te maken, zei hij "daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar, en het doet er niet toe want je moet gewoon gaan doen wat je wil".

Het is gewoon zo vaag en ik krijg hem niet aan het praten. We hadden inderdaad al data bedacht, die vertelde ik aan hem. Blijkbaar vond hij dat te veel een mededeling terwijl ik nog wel vroeg wat hij ervan vond. Heb ook nog gezegd dat als hij het inderdaad nog even verder wilde overleggen ik dat prima vond, maar ik heb het allemaal al fout gedaan volgens mij. Volgens hem boeit het mij niet wat hij vindt want ik had het allemaal al uitgedacht. Terwijl ik juist heb gewacht met boeken totdat ik het met hem had overlegd...
Alle reacties Link kopieren
Je pleast te veel, echt waar. Hij zegt "je moet vooral doen waar je in in hebt", nou doe dat dan. Maar je laatste alinea is een en al pleasen, iets wat hij juist niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zou de discussie niet moeten gaan over OF je op vakantie gaat. Wel zou je af kunnen stemmen over het wanneer, hoe lang en met wie.

Min vriend gaat ook wel eens een weekend weg met vrienden. Prima hoor. Ik zou het minder grappig vinden als hij ineens 3 weken weggaat en er bijv. geen vakantiedagen meer overblijven voor ons samen.

Wat ik niet zo goed begrijp uit je verhaal is waarom hij niet samen wil zijn met iemand die zonder hem op vakantie gaat. Is dat omdat hij je niet vertrouwt? Omdat hij het gevaarlijk vindt? Omdat hij je niet kan missen?

Ik vind zijn dreigement om de relatie te verbreken erg extreem en manipulatief. Je moet je afvragen of je wel op zo'n relatie zit te wachten. Je bent pas net samen... hoe gaat dat over een paar jaar? Dan mag je niks meer doen wat hem niet zint?
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
30-07-2019 11:51
Ik kom er ook niet helemaal achter wat hij nou echt vindt, hij wil het er niet meer over hebben. Ik moet volgens hem lekker doen waar ik zin in heb. Toen ik zei dat ik wel benieuwd was of dit ook een reden was om het uit te maken, zei hij "daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar, en het doet er niet toe want je moet gewoon gaan doen wat je wil".
Dit zou ik ook zeggen en doen als ik iemand een schuldgevoel aan wil praten. Als je dan thuisblijft kan hij zeggen dat je zelf koos en alle ruimte had om te gaan.

Kies je eigen plan. Ga op reis. Kom je er ook gelijk achter of hij het erom uit zou maken als je dat zelf al niet wilt doen.
Lovely678 schreef:
30-07-2019 11:51
Bedankt voor jullie reacties.

Mijn vriend is eigenlijk totaal niet claimerig en jaloers, behalve als het dus op reizen aankomt. Verder doen we altijd wel ons eigen ding ook..

Ik kom er ook niet helemaal achter wat hij nou echt vindt, hij wil het er niet meer over hebben. Ik moet volgens hem lekker doen waar ik zin in heb. Toen ik zei dat ik wel benieuwd was of dit ook een reden was om het uit te maken, zei hij "daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar, en het doet er niet toe want je moet gewoon gaan doen wat je wil".

Het is gewoon zo vaag en ik krijg hem niet aan het praten. We hadden inderdaad al data bedacht, die vertelde ik aan hem. Blijkbaar vond hij dat te veel een mededeling terwijl ik nog wel vroeg wat hij ervan vond. Heb ook nog gezegd dat als hij het inderdaad nog even verder wilde overleggen ik dat prima vond, maar ik heb het allemaal al fout gedaan volgens mij. Volgens hem boeit het mij niet wat hij vindt want ik had het allemaal al uitgedacht. Terwijl ik juist heb gewacht met boeken totdat ik het met hem had overlegd...
Dit gedrag van hem is pure manipulatie die erop gericht is jou heel onzeker te maken. Jij bent nu constant bezig met hem en wat hij wil en wat hij bedoelt en je voelt je schuldig en denkt dat het allemaal aan jou ligt. Hij heeft je precies waar hij jou hebben wil: in een hele afhankelijke positie.

Wat een foute jongen is dit. Hier ga je heel ongelukkig mee worden.
Plan 4 weken Thailand met je vriendin. Heb je een mooie reis te pakken en ben je van die idioot af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven