Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
Alle reacties Link kopieren
je doet raar, hoezo moet je overleggen met hem?
of hebben jullie een koophuis en een baby of 3 ofzo, en dan nog zeggen de meesten 'joeh toedeloe' als om een weekendje gaat hoor

als ie één woord zegt over het uitmaken dan kop je hem in, 'hardstikke goed idee lijkt me... dan heb ik meteen een leukere vakantie'
Lorem Ipsum
Lovely678 schreef:
30-07-2019 11:51
Bedankt voor jullie reacties.

Mijn vriend is eigenlijk totaal niet claimerig en jaloers, behalve als het dus op reizen aankomt. Verder doen we altijd wel ons eigen ding ook..

Ik kom er ook niet helemaal achter wat hij nou echt vindt, hij wil het er niet meer over hebben. Ik moet volgens hem lekker doen waar ik zin in heb. Toen ik zei dat ik wel benieuwd was of dit ook een reden was om het uit te maken, zei hij "daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar, en het doet er niet toe want je moet gewoon gaan doen wat je wil".

Het is gewoon zo vaag en ik krijg hem niet aan het praten. We hadden inderdaad al data bedacht, die vertelde ik aan hem. Blijkbaar vond hij dat te veel een mededeling terwijl ik nog wel vroeg wat hij ervan vond. Heb ook nog gezegd dat als hij het inderdaad nog even verder wilde overleggen ik dat prima vond, maar ik heb het allemaal al fout gedaan volgens mij. Volgens hem boeit het mij niet wat hij vindt want ik had het allemaal al uitgedacht. Terwijl ik juist heb gewacht met boeken totdat ik het met hem had overlegd...
Dit klopt niet hoor...
Alle reacties Link kopieren
Die spoort niet. Hij verbied je dingen en gaat je dan chanteren dat hij het misschien wel uitmaakt. Vervolgens wil hij er niet meer over praten. Wat een idioot.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
God, dit lijkt mijn ex wel.

Die maakte dan een heel drama om de "vorm", niet de inhoud. Nee, ik kon heus wel iets doen zonder hem, maar ik had het anders moeten zeggen / er anders bij moeten kijken / eerder moeten aangeven / weetikveel.

Op een gegeven moment ging ik dus niets meer doen zonder hem want dat leverde iedere keer gezeik op.

Echt, wat een bullshit. Ik ben nu getrouwd met een leuke vent en wij overleggen zo over tripjes:
- Ik ga met die en die een trip plannen
- Oh super! Wanneer?
- Dan en dan. Hebben we dan iets?
- Nee dus veel plezier

En that's it.
Alle reacties Link kopieren
To, ik lees vooral excuses om zijn gedrag goed te praten. Dit is niet acceptabel. Je krijgt hem niet aan het praten zeg je. Wat zie je zelf voor oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Oh en dit plaatste ik al eerder in een ander topic:

Ik heb inmiddels 6 jaar een relatie met mijn man. In die tijd ben ik op de volgende vakanties geweest:
- 1.5 maand rondreizen in Azie (toen kenden we elkaar een halfjaar)
- Elk jaar 1 weekend weg met mijn vriendinnenclub van vroeger
- 2 weekenden weg met mijn broer en zus
- 5 dagen naar Tunesie met vriendinnen
- 2 weekenden weg met mijn beste vriendin
- 4 dagen vakantie in Italie in mijn eentje

Alleen op vakantie gaan is echt niet super raar hoor
Hij geeft je het gevoel fout te zitten en ondertussen wel doen of hij je vrij laat, zo van, je doet maar, ik houd je niet tegen. En dan dreigen dat het weleens de genadeklap van de relatie zou kunnen betekenen, maar dat gaat dan geheel buiten hem om, dat heeft hij zelf ook niet in handen hoor. Heel vals. En passief agressief.
Laat hem de relatie maar verbreken, dan ben je van deze idioot af en heb jij de kans om lekker te leven en een wel normale man te ontmoeten. Wonderbaarlijk dat je je nog moet afvragen wat je hiermee moet.
Alle reacties Link kopieren
To, hij wil het er niet over hebben, maar jij mag niet weg?

Hoe kun je überhaupt met iemand rekening houden als diegene niet wil aangeven wat nu echt het probleem is? Communicatie is toch echt het sleutelwoord in een relatie! Als dat niet lukt, dan ontstaan er alleen maar problemen die echt makkelijk voorkomen kunnen worden.

Als hij niet duidelijk wil aangeven waarom hij niet wil dat je niet gaat, zou ik er zeker geen rekening mee gaan houden.

In mijn ogen kom je over als een leuke sympathieke jonge vrouw. Je kunt alleen niet altijd iedereen te vriend houden of pleasen. Je moet ook aan jezelf denken.
In combinatie met je vorige topic heb ik het idee dat je vriend vooral heel druk met zichzelf is en de rest moet zich maar naar zijn wensen schikken. Hij zal vast op andere momenten heel leuk en lief zijn. Maar als hij niet wil communiceren en geen rekening houdt met andere mensen, gaat het in de toekomst echt niet beter/makkelijker worden.

En geloof mij maar, er zijn genoeg mannen die wel normaal kunnen doen. Zeker op jouw leeftijd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Tjongejonge TO, in welke eeuw leef jij? Je hebt toch geen toestemming nodig van je vent om op vakantie te gaan? Hooguit overleg je even over de data.
Ik zit een generatie boven jou, en geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om eerst af te wachten tot het manlief behaagt om mij alleen op vakantie te laten gaan.
Hoe zal dat gaan over vijf of tien of dertig jaar? Wil je dan nog steeds samen zijn met dit lot uit de loterij?
Alle reacties Link kopieren
meringue-123 schreef:
30-07-2019 12:13
Oh en dit plaatste ik al eerder in een ander topic:

Ik heb inmiddels 6 jaar een relatie met mijn man. In die tijd ben ik op de volgende vakanties geweest:
- 1.5 maand rondreizen in Azie (toen kenden we elkaar een halfjaar)
- Elk jaar 1 weekend weg met mijn vriendinnenclub van vroeger
- 2 weekenden weg met mijn broer en zus
- 5 dagen naar Tunesie met vriendinnen
- 2 weekenden weg met mijn beste vriendin
- 4 dagen vakantie in Italie in mijn eentje

Alleen op vakantie gaan is echt niet super raar hoor
Schande dat je hem zo lang alleen laat. :biggrin:
Hier ook zoiets. Vriend is al 2x alleen op verre reis gegaan (ongeveer 3 weken per keer), wezen skiën (steeds een week), alleen naar zijn familie in het buitenland. Ik ben ook een paar keer een week/lang weekend weg geweest en ik ga vrij regelmatig een weekend weg naar familie. Soms krijg ik de vraag wanneer ik weer ga. Dan kan hij de hele avond gamen/een film kijken die ik stom vind/chinees halen. :hihi:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Al was het een mededeling en al ging je 3 weken weg, dan alsnog bepaal jij dat zelf. Wat een lul van een vent. Ik zou hem voor zijn en het mooi zelf alvast uitmaken. Dit wordt alleen maar erger, daar kun je vergif op innemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf uitmaken.

Eerlijk gezegd gok ik trouwens dat hij het niet meteen uitmaakt als je daadwerkelijk gaat. Ik gok dat hij er gewoon op rekent dat je gevoelig bent voor zijn emotionele chantage en niet met die vriendin weggaat. Ga je wel, dan zal hij er alles aan doen om het je te laten voelen en je tripje te vergallen. Bij uitmaken is hij de controle zelf ook kwijt, dus ik denk niet dat hij daar meteen naar grijpt.

Evengoed zou ik het zelf uitmaken. Dit is geen manier van met elkaar omgaan. Hij speelt de baas over je en gunt je weinig. Hij wil dat je geen pleaser bent, maar je moet hem wel pleasen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gezien je twee topics.
Dit gaat niks worden. Je hoeft geen toestemming te vragen voor een weekend weg. Da's van de zotte. Hij kan niet eisen iets niet te doen omdat hij dat niet wil/ ervan houdt.. Ook gedrag naar ouders toe vind ik onbeschoft. Bedanken is normaal als je weggaat bij mensen. Zeker voor het eerst. Beetje interesse tonen idem. Rara kwast, waar je niet gelukkig mee gaat worden en nog meer gedoe mee gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het een mededeling dat je gaat. Je hebt zijn toestemming toch niet nodig om een weekendje weg te gaan met een vriendin?
Hij is gewoon jaloers en bang dat je vreemd gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook even geloept. Hij doet wat hij wil en jij moet ook doen wat hij wil. Daar ren je toch gillend bij weg?!
Dat mensen zich dit laten aanleunen. Ik snap er niets van. Wil je zo graag een relatie dat je, nadat je zijn ware aard hebt gezien, niet meteen denkt: weg ermee?
pamelacourson schreef:
30-07-2019 12:49
Ik heb ook even geloept. Hij doet wat hij wil en jij moet ook doen wat hij wil. Daar ren je toch gillend bij weg?!
Ik vind de manier waarop hij TO bespeelt nog het naarste van deze vriend.
Alle reacties Link kopieren
Oh gut dit is dezelfde hork die bij je ouders in de kastjes graait, ongeinteresseerd bij een gesprek zit, doet waar hij zelf zin in heeft en niet t fatsoen heeft om te bedanken voor de gastvrijheid bij je ouders.

Kind toch....
ik geef mn bek ook maar een douw
Nitflex schreef:
30-07-2019 12:52
Ik vind de manier waarop hij TO bespeelt nog het naarste van deze vriend.
TO laat dat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hij laat je geen andere keus dan het zelf uit te maken.
Ga maar na, als jij nu nog durft weg te gaan, is er helemaal niks leuks meer aan omdat jij in de zenuwen zit of het nog aan is als je terugkomt. Dus dat is een weekend huilen. Dan kom je terug en dan hoor je niks van hem, dus weet je dan ook niet of het nu eigenlijk echt uit is. En na twee weken neemt hij contact met je op en dan val jij hem huilend van opluchting in de armen omdat hij het jou vergeeft. Terwijl hij eigenlijk je leven aan het vergallen is.
Ik wil gewoon heel graag het gesprek met hem aangaan en hem begrijpen. Want ik weet ook niet precies waarom hij dit een probleem vindt. Alleen wat er nu gebeurt is dat hij mij constant laat praten en zelf niet zegt / wil zeggen wat hij vindt. Dat is allemaal irrelevant volgens hem. Terwijl voor mij juist het probleem is dat ik hem niet snap. Ik word er helemaal wanhopig van, ik wil hem gewoon snappen en normaal over dingen kunnen praten.
Lovely678 schreef:
30-07-2019 12:57
Ik wil gewoon heel graag het gesprek met hem aangaan en hem begrijpen. Want ik weet ook niet precies waarom hij dit een probleem vindt. Alleen wat er nu gebeurt is dat hij mij constant laat praten en zelf niet zegt / wil zeggen wat hij vindt. Dat is allemaal irrelevant volgens hem. Terwijl voor mij juist het probleem is dat ik hem niet snap. Ik word er helemaal wanhopig van, ik wil hem gewoon snappen en normaal over dingen kunnen praten.

Waarom? Sommigen mensen zijn nu eenmaal kutjannussen. Daar valt niets aan te begrijpen. En normaal over dingen kunnen praten? Met een kowkwaus gaat nooit lukken.

Ik zou even naar jezelf kijken en willen begrijpen waarom je hem niet gewoon dumpt. Waarom heb je geen eigenwaarde?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 13:00
7.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
30-07-2019 12:57

, ik wil hem gewoon snappen en normaal over dingen kunnen praten.
Dat gaat dus nooit en te never gebeuren. Veel te lekker voor hem, iemand die hij kan bespelen. Gewoon omdat het kan.
Alle reacties Link kopieren
beter mee stoppen, dit wordt alleen maar erger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven