Zoon wil 16-jarige vriendin mee op vakantie nemen

11-02-2019 20:09 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar gaan mijn man en ik met onze kinderen en hun partners een weekje op vakantie. Mijn jongste zoon (20) heeft sinds de zomer een relatie met een meisje van 16. Ik heb het daar best lastig mee, vind het leeftijdsverschil nu te groot, andere levensfase enz. (Met zijn ex had hij samenwoonplannen, zij zit in 5 gym en gaat nog studeren).
Nu wil hij dat ze ook mee op vakantie gaat. Mijn eerste reactie was dat ik dat niet wilde, door haar mee te nemen, voelt het voor mij alsof ik dan verantwoordelijk voor haar ben en ipv op vakantie met volwassenen er terug een kind bij heb. Van haar ouders mag ze eventueel mee met ons als gezin maar niet alleen op vakantie gaan met onze zoon.
Ik had hier graag wat inzichten/meningen over.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
13-02-2019 12:41

Waarom zou TO trouwens verantwoordelijk voor haar zijn? De meerderjarige zoon van TO neemt haar mee en is dan toch verantwoordelijk voor haar.
±1
Alle reacties Link kopieren
Die ouders vinden de zoon van TO niet verantwoordelijk genoeg. Ze mag immers niet alleen met hem op vakantie. Ze mag alleen mee met het gezin omdat TO en haar man er dan zijn. Daarmee leggen ze dus de verantwoordelijkheid bij TO.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
13-02-2019 19:03
Ik zit vijf dagen per week tot aan mijn nek in de 16-jarigen. Ik ga al meer dan 15 jaar op buitenlandse excursies met 16-jarigen. Ik denk dat ik meer dan genoeg ervaring heb met allerlei ‘soorten’ pubermeiden van 16 om te stellen dat je er inderdaad op moet letten als je verantwoordelijk voor hen bent.
Excursies met een hele groep 16-jarigen zijn ook echt te vergelijken met een meisje van 16 dat met haar vriend en zijn familie op vakantie gaat :roll:
evelien2010 schreef:
13-02-2019 22:13
Die ouders vinden de zoon van TO niet verantwoordelijk genoeg. Ze mag immers niet alleen met hem op vakantie. Ze mag alleen mee met het gezin omdat TO en haar man er dan zijn. Daarmee leggen ze dus de verantwoordelijkheid bij TO.
Ik denk eerder dat ze het moeilijk hebben met het idee dat hun 'kleine meisje' seks heeft. En bij een sportieve familievakantie zal daar minder tijd aan besteed kunnen worden dan wanneer ze met zn twee gaat en de hotelkamer niet uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat ze gewoon heel zelfstandig is, maar dat die ouders het een prettig idee vinden als er nog een volwassene in de buurt is om op terug te vallen. Dikke kans dat het helemaal niet nodig is en dat dat meisje zich prima zou redden. Zo was mijn eerste semi-zelfstandige vakantie ook: mijn ouders gingen naar dezelfde bestemming maar naar een andere accomodatie, we hadden één keer per dag contact, als er iets was kon ik op ze terugvallen, maar er was de hele vakantie niks noemenswaardigs, het ging prima met mijn nichtje samen. Echt niet dat mijn ouders in die vakantie de hele tijd mijn handje hebben vastgehouden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
13-02-2019 21:36
Ach, ik ging als 17 jarige met vriendin een rondje Nederland doen.
Mijn vriend was 16 toen hij met een vriend die ook 16 was een trektocht ging maken in een Europees land..... ik bedoel maar....
Je had vroeger toch tienertour? Lekker rondreizen met de trein.
Ik vloog op mijn 16e alleen naar familie in de VS, met overstap. Ik zie nog steeds het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ooit die 16-jarige vriendin, en mijn vriend was zelfs nog iets ouder dan jouw zoon TO. Wat ben ik blij dat mijn schoonfamilie mij toen met veel liefde heeft ontvangen :heart: Inmiddels zijn we al jaren getrouwd en een paar kinderen rijker, dus ik was een blijvertje ;) Ik ben meteen aan het begin al met ze mee op vakantie geweest, en vond dat een hele gezellige manier om zijn familie beter te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft het meisje überhaupt wel zin om mee te gaan met haar 'schoonouders' en allemaal 25+-ers?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-02-2019 22:26
Excursies met een hele groep 16-jarigen zijn ook echt te vergelijken met een meisje van 16 dat met haar vriend en zijn familie op vakantie gaat :roll:
Nou voordat je ogen uit hun oogkassen rollen met het rolls eyes emoticonnetje: ik reageerde op een forummer die zich toch echt afvroeg of ik sinds mijn eigen 16e verjaardag nog in contact ben gekomen met 16-jarigen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Que? Er is geen probleem hier, jij maakt een probleem..oftewel jij (voor)ziet een probleem dat niet bestaat...
Hoop dat ze zich meer welkom voelt dan jij klinkt want door zo'n betuttelende invulling/houding raak je "tieners" kwijt hoor
Alle reacties Link kopieren
palmboom22 schreef:
11-02-2019 20:09
Van haar ouders mag ze eventueel mee met ons als gezin maar niet alleen op vakantie gaan met onze zoon.
Ik zou eens aan die ouders gaan vragen wat ze voor verwachtingen hebben van TO. Als dochter niet "alleen" met haar vriend op vakantie mag, maar wél wanneer de ouders van vriend erbij zijn hebben de ouders van vriendinnetje misschien toch bepaalde verwachtingen van TO? En als je geen zin hebt om "op te passen" kun je aangeven dat jij (en je partner en alle andere volwassenen) de "verantwoordelijkheid" juist bij zoon legt. Kunnen háár ouders weer besluiten of ze daarmee akkoord gaan of niet.

En als ze dan van haar ouders toch niet mee mag is dat niet zo leuk voor zoon, maarja, dat heb je als je gaat daten met een meid van 16, dan zijn er ook nog andere mensen die "invloed" hebben op je relatie :)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik heb verder nagedacht waar mijn weerstand zit en heb besloten dat mijn zoon er zelf natuurlijk niets aan kan doen dat hij de jongste is en dat daarom het leeftijdsverschil tussen zijn vriendin en mijn andere kinderen en hun partners nog groter is.
Er gaven meerdere mensen aan dat ik haar niet leuk zou vinden, maar dat is echt niet het geval. Ik vind het eerder moeilijk dat mijn zoon toen iets met haar begonnen is en voel me daarover bezwaard tov haar ouders. Mijn zoon was namelijk begeleider op een jongerenkamp waar ze aan deelnam. Ik zou in de ouders hun plaats echt boos op hem geweest zijn.
palmboom22 schreef:
18-02-2019 20:27
Bedankt voor alle reacties. Ik heb verder nagedacht waar mijn weerstand zit en heb besloten dat mijn zoon er zelf natuurlijk niets aan kan doen dat hij de jongste is en dat daarom het leeftijdsverschil tussen zijn vriendin en mijn andere kinderen en hun partners nog groter is.
Er gaven meerdere mensen aan dat ik haar niet leuk zou vinden, maar dat is echt niet het geval. Ik vind het eerder moeilijk dat mijn zoon toen iets met haar begonnen is en voel me daarover bezwaard tov haar ouders. Mijn zoon was namelijk begeleider op een jongerenkamp waar ze aan deelnam. Ik zou in de ouders hun plaats echt boos op hem geweest zijn.
Je zei eerst zelf dat je zijn ex ook een beetje miste. Maar nu is het dat je je bezwaard voelt? Hmm..
Alle reacties Link kopieren
palmboom22 schreef:
18-02-2019 20:27
Bedankt voor alle reacties. Ik heb verder nagedacht waar mijn weerstand zit en heb besloten dat mijn zoon er zelf natuurlijk niets aan kan doen dat hij de jongste is en dat daarom het leeftijdsverschil tussen zijn vriendin en mijn andere kinderen en hun partners nog groter is.
Er gaven meerdere mensen aan dat ik haar niet leuk zou vinden, maar dat is echt niet het geval. Ik vind het eerder moeilijk dat mijn zoon toen iets met haar begonnen is en voel me daarover bezwaard tov haar ouders. Mijn zoon was namelijk begeleider op een jongerenkamp waar ze aan deelnam. Ik zou in de ouders hun plaats echt boos op hem geweest zijn.
Dus ze gaat mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven