Zoon wil 16-jarige vriendin mee op vakantie nemen

11-02-2019 20:09 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar gaan mijn man en ik met onze kinderen en hun partners een weekje op vakantie. Mijn jongste zoon (20) heeft sinds de zomer een relatie met een meisje van 16. Ik heb het daar best lastig mee, vind het leeftijdsverschil nu te groot, andere levensfase enz. (Met zijn ex had hij samenwoonplannen, zij zit in 5 gym en gaat nog studeren).
Nu wil hij dat ze ook mee op vakantie gaat. Mijn eerste reactie was dat ik dat niet wilde, door haar mee te nemen, voelt het voor mij alsof ik dan verantwoordelijk voor haar ben en ipv op vakantie met volwassenen er terug een kind bij heb. Van haar ouders mag ze eventueel mee met ons als gezin maar niet alleen op vakantie gaan met onze zoon.
Ik had hier graag wat inzichten/meningen over.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
11-02-2019 22:58
Grow up.

Je moeder heeft gelijk.
Zo een jonge mooie meid waar alle aandacht naar toe gaat en zit ik daar als een ouwe rat. No thanks meneer mag buiten de deur gaan horken.
Alle reacties Link kopieren
Als zij van haar ouders alleen met jullie zoon op vakantie mag als jullie erbij zijn, en niet zonder jullie, zou ik er niet aan beginnen. Je bent haar moeder niet, en haar ouders moeten je ook niet in die ril willen duwen.
Alle reacties Link kopieren
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 23:00
Zo een jonge mooie meid waar alle aandacht naar toe gaat en zit ik daar als een ouwe rat. No thanks meneer mag buiten de deur gaan horken.
Mmm nieuw op het forum?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
andere leeftijdsfase? het zijn beide scholieren
Alle reacties Link kopieren
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 23:00
Zo een jonge mooie meid waar alle aandacht naar toe gaat en zit ik daar als een ouwe rat. No thanks meneer mag buiten de deur gaan horken.
Oké, dus geen enkele partner van je kinderen mag mee? Of alleen lelijke partners? Of alleen als de partners man zijn?

Sorry, maar je bent écht gefrustreerd als de partners van je kinderen niet welkom zijn omdat zij jonger en dus wellicht mooier zijn en dus meer aandacht krijgen. Die jaloezie is echt veel lelijker dan het uiterlijk van een vrouw van middelbare leeftijd.

Je zal zo'n jaloerse draak als schoonmoeder krijgen, zeg, mijn god.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou mijn 16-jarige dochter niet met een vriendje op vakantie laten gaan. Sowieso vind ik het leeftijdsverschil te groot op deze leeftijd. En andersom zou ik geen kind mee willen op vakantie als ik mijn eigen kinderen net heelhuids meerderjarig heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat niet doen, inderdaad vanwege de verantwoordelijkheid maar ook vanwege de extra kosten en het gebrek aan privacy.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ik zou ze wel meenemen, gewoon omdat ik het voor zoon anders zo ongezellig zou vinden. De hele familie heeft een partner en hij daar in zijn eentje tussen. En wat die verantwoordelijkheid betreft, ze kan ook bij je thuis op de koffie komen, over de drempel struikelen en iets breken.
En dat gebrek aan privacy? je zit in een skioord, niet met 15 man op een zeilboot waar er maar 10 plaatsen zijn.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
11-02-2019 23:26
ik zou ze wel meenemen, gewoon omdat ik het voor zoon anders zo ongezellig zou vinden. De hele familie heeft een partner en hij daar in zijn eentje tussen. En wat die verantwoordelijkheid betreft, ze kan ook bij je thuis op de koffie komen, over de drempel struikelen en iets breken.
En dat gebrek aan privacy? je zit in een skioord, niet met 15 man op een zeilboot waar er maar 10 plaatsen zijn.
Zeg dat. En privacy is er al niet met alle kinderen en aanhang.
Sneu voor dat meisje als ze als enige niet mee mag.

Ik snap jouw gevoel deels wel en goed dat je daar ook zo eerlijk over bent, maar het is niet oke en komt de relatie tussen jou en zoon niet ten goede.
Jullie nodigen iedereen uit en dan zou je haar buitensluiten, dat kan toch niet.
anoniem_370132 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 23:43
0.12% gewijzigd
Enn schreef:
11-02-2019 22:53
Ik weet het en toch toch..... @(

Alsof het kind dat je krijgt in dienst staat van jouw liefdesleven.. :-?
Laat maar, ik lees nu nog wat aanvullende reacties; n.v.t. denk ik nu... O_o
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 23:47
Reden: van gedachte veranderd, teveel info
65.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
11-02-2019 23:42
Precies.. nu ik zelf kinderen heb -ouder dan wij destijds- zie ik pas dat het echt niet normaal was.

Ook zo vreemd dat ze er niets van leerde: op het moment dat haar dochter in verwachting was hadden zij en haar man ook al afstand van haar genomen.
Ze feliciteerde hen niet maar kondigde aan dat ze bij de bevalling zou zijn, in huis zou komen als kraamzorg.. dochter en haar -zeer buigzame- man wilden dat niet.
Ook hun bruiloft schijnt ze behoorlijk verpest te hebben.

Vriend zei dat ze zo was sinds zijn vader was gestorven na een lang ziekbed. Triest, voor iedereen.
Al zag ik dat toen héél anders moet ik eerlijk zeggen, vriendje en zijn zus hadden ook verdriet; dat leek ze niet te zien.
Ik vond haar een draak destijds, haar kinderen ook.
Ze moet erg eenzaam zijn geweest denk ik nu, niemand keek nog naar haar om. Of nauwelijks, vriendje van toen ging af en toe even langs.
Zal vast maar wat een slachtoffer en met bijbehorend manipulerend gedrag. Toch zonde als iemand op die leeftijd zich nog steeds gedraagt als een drammend kind. Gaat gepaard met veel ongeluk gevoel en dan ben je op middelbare leeftijd. Zonde van de energie.
enn wijzigde dit bericht op 11-02-2019 23:51
2.63% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 23:00
Zo een jonge mooie meid waar alle aandacht naar toe gaat en zit ik daar als een ouwe rat. No thanks meneer mag buiten de deur gaan horken.
Een mooi meisje kan er toch niets aan doen dat jij een ouwe rat met teveel vrije tijd bent? :blond:
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-02-2019 23:07
Oké, dus geen enkele partner van je kinderen mag mee? Of alleen lelijke partners? Of alleen als de partners man zijn?

Sorry, maar je bent écht gefrustreerd als de partners van je kinderen niet welkom zijn omdat zij jonger en dus wellicht mooier zijn en dus meer aandacht krijgen. Die jaloezie is echt veel lelijker dan het uiterlijk van een vrouw van middelbare leeftijd.

Je zal zo'n jaloerse draak als schoonmoeder krijgen, zeg, mijn god.
Dus het is normaal om geen verdriet of zelfs jaloezie te voelen als je bloed eigen zoon die je hebt gebaard en waar je een sterke band mee hebt en die je hebt opgevoed op een dag zegt mama ik ga trouwen. Ik ga verhuizen naar haar stad en kom 1x per maand langs en kerst vier ik bij haar ouders want zij voelt zich niet comfortabel bij jou thuis. De bloemen de aandacht de zorgen alles gaat naar zijn vrouw en ik moet als mama zijnde van een zoon nog trots voelen ook dat zoon gaat trouwen.??
Alle reacties Link kopieren
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 23:50
Dus het is normaal om geen verdriet of zelfs jaloezie te voelen als je bloed eigen zoon die je hebt gebaard en waar je een sterke band mee hebt en die je hebt opgevoed op een dag zegt mama ik ga trouwen. Ik ga verhuizen naar haar stad en kom 1x per maand langs en kerst vier ik bij haar ouders want zij voelt zich niet comfortabel bij jou thuis. De bloemen de aandacht de zorgen alles gaat naar zijn vrouw en ik moet als mama zijnde van een zoon nog trots voelen ook dat zoon gaat trouwen.??
Nee, jij niet. Jij kan en mag in jouw naar en narrige ongeluksgevoelens gaan zitten totdat de dood jullie scheidt. Ofzoiets. Ik zie het als een ‘waste of time’ maar het staat iedereen vanzelfsprekend vrij om het wel zo in te vullen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 23:50
Dus het is normaal om geen verdriet of zelfs jaloezie te voelen als je bloed eigen zoon die je hebt gebaard en waar je een sterke band mee hebt en die je hebt opgevoed op een dag zegt mama ik ga trouwen. Ik ga verhuizen naar haar stad en kom 1x per maand langs en kerst vier ik bij haar ouders want zij voelt zich niet comfortabel bij jou thuis. De bloemen de aandacht de zorgen alles gaat naar zijn vrouw en ik moet als mama zijnde van een zoon nog trots voelen ook dat zoon gaat trouwen.??
Adopteer een downieclown.
Enn schreef:
11-02-2019 23:49
Zal vast maar wat een slachtoffer en met bijbehorend manipulerend gedrag. Toch zonde als iemand op die leeftijd zich nog steeds gedraagt als een drammend kind. Gaat gepaard met veel ongeluk gevoel en dan ben je op middelbare leeftijd.
Ja klopt, ze was nog jonger dan ik nu en is nooit meer veranderd en wel oud geworden.

Ik geloof alleen dat iemand hier een beetje zit te stangen.. kan aan mij liggen; daarom de tekst weggehaald, sorry.
Nou ja, ze kan het toch niet meer lezen en vriendje van toen zal hier niet lezen ;)
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
11-02-2019 23:54
Adopteer een downieclown.
Downieclownie.

*gevalletje: doe een Bonny*
Hips.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
11-02-2019 23:56
Downyclownie.

*gevalletje: doe een Bonny*
Hips.
:rofl:

Tsjiers!
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 23:50
Dus het is normaal om geen verdriet of zelfs jaloezie te voelen als je bloed eigen zoon die je hebt gebaard en waar je een sterke band mee hebt en die je hebt opgevoed op een dag zegt mama ik ga trouwen. Ik ga verhuizen naar haar stad en kom 1x per maand langs en kerst vier ik bij haar ouders want zij voelt zich niet comfortabel bij jou thuis. De bloemen de aandacht de zorgen alles gaat naar zijn vrouw en ik moet als mama zijnde van een zoon nog trots voelen ook dat zoon gaat trouwen.??
Op dat moment is het tijd om een hond in huis te nemen.

Kan je daar voor zorgen.
Alle reacties Link kopieren
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 23:50
Dus het is normaal om geen verdriet of zelfs jaloezie te voelen als je bloed eigen zoon die je hebt gebaard en waar je een sterke band mee hebt en die je hebt opgevoed op een dag zegt mama ik ga trouwen. Ik ga verhuizen naar haar stad en kom 1x per maand langs en kerst vier ik bij haar ouders want zij voelt zich niet comfortabel bij jou thuis. De bloemen de aandacht de zorgen alles gaat naar zijn vrouw en ik moet als mama zijnde van een zoon nog trots voelen ook dat zoon gaat trouwen.??
Hoe is/was de band met jouw schoonmoeder eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Mocht zijn vorige vriendin wel mee met de jaarlijkse vakantie?

Als dat zo is geef je natuurlijk een heel groot signaal af dat zijn nieuwe vriendin afgekeurd wordt, want die mag niet mee.
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 23:50
Dus het is normaal om geen verdriet of zelfs jaloezie te voelen als je bloed eigen zoon die je hebt gebaard en waar je een sterke band mee hebt en die je hebt opgevoed op een dag zegt mama ik ga trouwen. Ik ga verhuizen naar haar stad en kom 1x per maand langs en kerst vier ik bij haar ouders want zij voelt zich niet comfortabel bij jou thuis. De bloemen de aandacht de zorgen alles gaat naar zijn vrouw en ik moet als mama zijnde van een zoon nog trots voelen ook dat zoon gaat trouwen.??
Doe ff normaal :rofl:
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 23:50
Dus het is normaal om geen verdriet of zelfs jaloezie te voelen als je bloed eigen zoon die je hebt gebaard en waar je een sterke band mee hebt en die je hebt opgevoed op een dag zegt mama ik ga trouwen. Ik ga verhuizen naar haar stad en kom 1x per maand langs en kerst vier ik bij haar ouders want zij voelt zich niet comfortabel bij jou thuis. De bloemen de aandacht de zorgen alles gaat naar zijn vrouw en ik moet als mama zijnde van een zoon nog trots voelen ook dat zoon gaat trouwen.??
Ik dek dat dit 'paarlen voor de zwijnen' zijn maar zoek het volgende gedicht eens op en probeer het tot je door te laten dringen.

Het is geschreven door Kahlil Gibran en heet in het Nederlands: 'Je kinderen zijn je kinderen niet'. Heel bekend trouwens, ik had het al eerder gelezen zelfs, maar dacht er niet meer aan.

Een vriend van me is leraar op een middelbare school en print het weleens uit voor ouders die hun kinderen zelf geen keuzes durven laten maken, hij heeft het mij ook een keer toegestuurd.
Toevallig toen mijn oudste met een groep vrienden op vakantie wilde naar Spanje: hij was de jongste van het stel, ik vond het maar niks en vroeg hem of ik hem dat kon/zou/moest/willen verbieden, hij was tenslotte pas 16.

Ik heb het goed in mijn oren geknoopt en besefte opeens dat ik hele fijne, slimme kinderen heb die zich prima konden redden en Spanje feitelijk bijna aan te fietsen is. Ook dat zijn vrienden al eerder alleen op reis waren geweest.
Tenslotte bedacht ik me hoe ik zelf op die leeftijd was: ik ging ook alleen, of nou ja met vriendinnen op vakantie op mijn 16e.. bijna 17 maar toch: 16 jaar.
Net als mijn oudste. Succes ermee!
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 00:19
Reden: Vouten gemaakt..
24.06% gewijzigd
chocolol schreef:
12-02-2019 00:10
Mocht zijn vorige vriendin wel mee met de jaarlijkse vakantie?

Als dat zo is geef je natuurlijk een heel groot signaal af dat zijn nieuwe vriendin afgekeurd wordt, want die mag niet mee.
Ja, dat las ik wel, daarom vind ik het zo lullig... als TO al 'nee', of 'nou.. weet ik nog niet hoor, daar heb ik helemaal geen zin in' gezegd heeft is de kans groot dat de hele vakantie bij voorbaat verpest is, linksom of rechtsom.
Ik denk dan dat zoon het niet leuk meer zal vinden, en als ik dat meisje was zou ze de middelvinger van me krijgen met haar chaletje. Met alle gevolgen vandien als ze een blijvertje is. Niet zo'n slimme zet :nooo:

Ook al trek je je keutel weer in: het is al gezegd..
Alle reacties Link kopieren
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 23:50
Dus het is normaal om geen verdriet of zelfs jaloezie te voelen als je bloed eigen zoon die je hebt gebaard en waar je een sterke band mee hebt en die je hebt opgevoed op een dag zegt mama ik ga trouwen. Ik ga verhuizen naar haar stad en kom 1x per maand langs en kerst vier ik bij haar ouders want zij voelt zich niet comfortabel bij jou thuis. De bloemen de aandacht de zorgen alles gaat naar zijn vrouw en ik moet als mama zijnde van een zoon nog trots voelen ook dat zoon gaat trouwen.??
Volgens mij moet jij eens een psych bezoeken. Jouw gedachtengang is ziekelijk en niet gezond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven