Zoon wil 16-jarige vriendin mee op vakantie nemen

11-02-2019 20:09 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar gaan mijn man en ik met onze kinderen en hun partners een weekje op vakantie. Mijn jongste zoon (20) heeft sinds de zomer een relatie met een meisje van 16. Ik heb het daar best lastig mee, vind het leeftijdsverschil nu te groot, andere levensfase enz. (Met zijn ex had hij samenwoonplannen, zij zit in 5 gym en gaat nog studeren).
Nu wil hij dat ze ook mee op vakantie gaat. Mijn eerste reactie was dat ik dat niet wilde, door haar mee te nemen, voelt het voor mij alsof ik dan verantwoordelijk voor haar ben en ipv op vakantie met volwassenen er terug een kind bij heb. Van haar ouders mag ze eventueel mee met ons als gezin maar niet alleen op vakantie gaan met onze zoon.
Ik had hier graag wat inzichten/meningen over.
Alle reacties Link kopieren
Zo volwassen is 20 ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddelde meisje van 16 is volwassener dan een knaap van 20...
En zo jong is 16 ook niet.

Wat is het echte probleem?
Als ze niet mee mag, dan gaat hij misschien ook niet mee.
Das is het elke dag feest thuis.

Gewoon meenemen.
anoniem_381282 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 21:09
9.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je je zoon tegen je in het harnas wil jagen, zou ik lekker zo doorgaan.
Hallo?!
Zo immens is dat leeftijdsverschil toch niet?

Komende zomer zit ze zo goed als in 6 gym waarschijnlijk.
Ze wordt dus waarschijnlijk in 2019 ook nog es 17.


Ben je zeker dat je het niet gewoon jammer vindt dat het uit is met zijn vorige liefje?
En dat je haar er liever bij had gehad?

Je zoon heeft zijn beslissing gemaakt qua liefde.
Ik zou haar ook niet meenemen. Ze is nog jong en inderdaad in een andere levensfase. Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk omdat zij nog maar 16 is.

Het is veel belangrijker voor hun relatie dat zij zelf samen op vakantie gaan. Dan leren ze elkaar echt pas kennen en misschien gaat het niet goed.
verkeerd gelezen.
Waarom vind je haar zo kinderlijk dat je het gevoel krijgt een kind van een ander mee te moeten nemen?
Lijkt me niet leuk voor haar dat ze niet welkom is, ik hoop dat je dat nog niet hebt laten blijken.

Verder eens met bovenstaande: dikke kans dat je zoon ook niet meegaat, kan hij lekker losgaan als jullie weg zijn. Mét zijn vriendin en het huis voor zichzelf ;)
Ik zie het probleem niet zo als haar ouders het goedvinden. Ze zit dan in 6 gym en gaat het jaar erna studeren, een klein kind is het niet meer
Ik zou het best zielig vinden voor je zoon als hij als enige zijn partner niet mee mag nemen. Ze is 16, ze zullen toch wel verantwoordelijk genoeg zijn lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Dus alle kinderen nemen hun partner mee en je jongste zoon mag dat nu niet omdat zijn vriendin 16 is? Bijzonder.

Is dat echt t enige of mag je haar niet? Wie betaalt de vakantie? Jij en jouw man? Of ieder voor zich? Wat zegt je man?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Samenwoonplannen vind ik voor een knul van 20 dan weer overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een zoon wel leuk maar ik maak me nu al zorgen om de dag dat die met een meisje thuis komt. Hoe moet je daar mee omgaan als moeder? Ik zou ook nooit op vakantie kunnen met schoondochter. Ik kan er niet tegen als ik mijn zoon zou zien waar ik veel van houd met een andere vrouw. Dat die bloemen enzo voor haar koopt.
Alle reacties Link kopieren
Als haar ouders het ok vinden zie ik het probleem niet. Je maakt wel iets kapot bij je zoon als zij niet mee mag. Of iedere partner mee, of niemand. En ja, voor hetzelfde geld is het over een maand uit maar dat kan bij je andere kinderen ook het geval zijn.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 21:15
Ik vind een zoon wel leuk maar ik maak me nu al zorgen om de dag dat die met een meisje thuis komt. Hoe moet je daar mee omgaan als moeder? Ik zou ook nooit op vakantie kunnen met schoondochter. Ik kan er niet tegen als ik mijn zoon zou zien waar ik veel van houd met een andere vrouw. Dat die bloemen enzo voor haar koopt.
:wtf:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 21:15
Ik vind een zoon wel leuk maar ik maak me nu al zorgen om de dag dat die met een meisje thuis komt. Hoe moet je daar mee omgaan als moeder? Ik zou ook nooit op vakantie kunnen met schoondochter. Ik kan er niet tegen als ik mijn zoon zou zien waar ik veel van houd met een andere vrouw. Dat die bloemen enzo voor haar koopt.
:rofl: vertel me alsjeblieft dat dit sarcasme is .
Alle reacties Link kopieren
Een meid van 16 zit over het algemeen +/- op hetzelfde mentale ontwikkelingsniveau als een jochie van 20..
Alle reacties Link kopieren
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 21:15
Ik vind een zoon wel leuk maar ik maak me nu al zorgen om de dag dat die met een meisje thuis komt. Hoe moet je daar mee omgaan als moeder? Ik zou ook nooit op vakantie kunnen met schoondochter. Ik kan er niet tegen als ik mijn zoon zou zien waar ik veel van houd met een andere vrouw. Dat die bloemen enzo voor haar koopt.
jij wordt een goed onderwerp voor een boze schoonmoeder topic over enkele jaren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat sneu voor dat meisje, ze zal zich voortaan niet meer fijn voelen bij jullie thuis.
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 21:15
Ik vind een zoon wel leuk maar ik maak me nu al zorgen om de dag dat die met een meisje thuis komt. Hoe moet je daar mee omgaan als moeder? Ik zou ook nooit op vakantie kunnen met schoondochter. Ik kan er niet tegen als ik mijn zoon zou zien waar ik veel van houd met een andere vrouw. Dat die bloemen enzo voor haar koopt.
Met deze denkwijze zou ik me er niet druk om maken. Kans is groot dat je hem niet vaak meer zult zien.
anoniem_377381 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 21:19
0.20% gewijzigd
Wel lullig dat de andere partners wel mee mogen. Is er wel echt zo'n verschil tussen je zoon en zijn vriendin? En dan heb ik het echt over een ongelijkwaardige relatie. Want dat zou je dan bijna denken als je haar dusdanig kinds vindt dat je op haar moet letten. Terwijl je zoon al voor zijn 20e samenwoonplannen, wat ik dan relatief weer jong vindt.
Wat zijn trouwens de vakantie-plannen?


Gaan backpacken in Thailand met een nog niet bekende route?
Een maand rondtrekken in Zuid-Afrika?

Of 2 weken strandliggen in Lloret?
Alle reacties Link kopieren
sleeping_sun schreef:
11-02-2019 21:04
Ik zou haar ook niet meenemen. Ze is nog jong en inderdaad in een andere levensfase. Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk omdat zij nog maar 16 is.

Het is veel belangrijker voor hun relatie dat zij zelf samen op vakantie gaan. Dan leren ze elkaar echt pas kennen en misschien gaat het niet goed.


En dat mag ze dus niet van haar ouders, het is of met vriend + familie of niet.
@ To, ging zijn vorige vriendin die nu ex is wel mee? En is het nu ex vanwege de vakantie of had het een andere oorzaak?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven