Zorgen om gebrek aan ervaring

11-09-2017 23:20 141 berichten
Hallo allemaal,

Iets waar ik de laatste tijd steeds meer mee zit is mijn gebrek aan ervaring en de ervaring die (de meeste) vrouwen wel hebben. Ik ben inmiddels 30 jaar en heb nog nooit een relatie of seks gehad. Ik maak me daar inmiddels niet meer zo druk om als vroeger, maar ik verlang er nog wel naar. Ik heb het meest behoefte aan intimiteit wat met de dag erger lijkt te worden. Ik word erg snel verliefd op vrouwen, als ze maar een beetje aardig tegen me zijn is het al raak en gaat mijn hoofd gelijk op zoek naar signalen die er natuurlijk niet zijn. Ik denk tegenwoordig steeds meer aan de ervaring die zij al wel hebben en ik niet. Ik maak mezelf daar een beetje gek mee. Wat ze met hun vriend doen, of hebben gedaan, reizen die ze hebben gemaakt, momenten die ze samen hebben beleefd en vooral intimiteit en seks. Ik weet dat het voor mensen heel normaal is om relaties en seks te hebben maar ik maak me hier steeds drukker om omdat ik die ervaring dus compleet mis en omdat ik nu al wat ouder ben verwachten vrouwen nou eenmaal het een en ander van een 30-jarige man. Dat die toch op zijn minst weet hoe een relatie in zijn werk steekt en hoe je een vrouw bevredigd bijv.

Gelukkig lees ik op internet (waaronder dit forum) dat er toch nog genoeg vrouwen zijn die zeggen dat het hun allemaal niet zoveel uitmaakt als hun nieuwe vriend geen of weinig ervaring heeft. Dit stelt mij ergens wel gerust maar ik kan het toch niet laten om aan die ervaringen te denken. Zij hebben immers al een x aantal vriendjes gehad waarmee ze seks hadden en vanalles beleefden en ik nog niets. Ik weet dat het geen wedstrijd is en dat ik die ervaringen met hun ook zou kunnen opdoen als ik een vriendin zou hebben maar toch, het blijft maar in mijn hoofd rondspoken. Misschien ben ik wel gewoon jaloers, ik weet het niet. Ik denk dat ik hier heel anders over zou hebben gedacht als ik wel ervaring had.

Wat zouden jullie er van vinden als je partner veel meer ervaring zou hebben dan jijzelf? Of juist veel minder?
Ik zou beginnen te proberen vrouwen meer als individu te zien. Nu raak je telkens verliefd op iedere vrouw die een beetje aardig is, zeg je. En bent des gevolge heel vaak verliefd. Je kunt dan eigenlijk alleen maar verliezen, want vrouwen die geen interesse in je hebben zullen het vervelend vinden dan jij een vriendelijke glimlach al opvat als interesse, en je daardoor gaan mijden. En vrouwen die wel interesse hebben zullen aanvoelen dat jij alleen maar interesse hebt omdat ze aardig zijn, en dat ze dus inwisselbaar zijn, en dus niet bijzonder voor je zijn.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
12-09-2017 09:22
Een dertigjarige maagd zou ik wel een afknapper vinden, want hoe is het mogelijk dat iemand van die leeftijd niets heeft beleefd op dat vlak?
Dan ben je sociaal niet zo handig of bent extreem verlegen? Of wat is de oorzaak?
Mijn eerste sociaal onhandig. Was nu ook weer 5 jaar alleen. Ik vermoed asperger.

Man kwam niet veel vrouwen tegen en was druk met andere dingen. Vooral werk.
sinnombre schreef:
12-09-2017 09:22
Een dertigjarige maagd zou ik wel een afknapper vinden, want hoe is het mogelijk dat iemand van die leeftijd niets heeft beleefd op dat vlak?
Dan ben je sociaal niet zo handig of bent extreem verlegen? Of wat is de oorzaak?
Ik snap dat mensen zoiets denken want de meeste mensen beginnen aan seks tussen hun 15-24e waarbij 22-24 eigenlijk al aan de late kant is, dus 30 is idd. wel oud ja. Vroeger toen ik op de middelbare school zat had ik nooit moeite om aandacht te krijgen van meisjes. Ik was er niet naar op zoek, maar ze werden gewoon zelf verliefd op me en zaten achter me aan. Ik was toen helaas erg stom, verlegen en onzeker, wist ook totaal niet wat ik zou moeten doen in een relatie waardoor ik nooit iets heb gedurfd. De meisjes waar ik verliefd op was vonden mij niet leuk, of ik verknalde het. Na de middelbare school heb ik bijna geen nieuwe mensen meer ontmoet, op wat klasgenoten en collega's na maar daarvan waren de vrouwen altijd al bezet of niet geïnteresseerd. Ik was ook met andere dingen bezig, zoals werken en me druk maken om andere dingen. Ik heb wel eens geprobeerd op een datingsite te gaan maar dat is niets voor mij. In het echt kan ik veel makkelijker praten met een onbekend iemand dan in een chatbox. Ik weet dan gewoon echt niet waar ik het over moet hebben. Nu zou ik best een vriendin willen, maar het is geen hard doel. Als ik alleen blijf, dan is dat maar zo. Ik ben vergeleken met hoe ik vroeger was veel minder onzeker, durf meer te zeggen en te plagen bij vrouwen maar loop nu weer tegen het bekende probleem aan dat vrouwen steeds bezet of gewoon aardig tegen me zijn.
ooitverlegen schreef:
12-09-2017 12:42
De zoetigheid of zout verbloemt dat er eigenlijk amper smaak aan zit maar het is de onderliggende droge substantie die mij niet kan bekoren. Maar on topic:

Ik vind het wel bijzonder dat TO een paar jaar later ineens met opdringende gedachten te maken krijgt en herken het zeker. Ik wil er wel een paar beantwoorden. We hebben inderdaad reizen gemaakt en ook in relatie tot de topic datum 11 september; Ik herinner me hoe het was om er uiteindelijk op te staan. Wat betreft seks en intimiteit kon ik mij heel lang ook niet voorstellen het ooit te hebben en het "normaal" te vinden. Iemand die mij dat vertelde keek ik met een niet begrijpende blik aan maar achteraf klopt het wel.
Waarom is dat bijzonder? Die had ik toen ook al, maar maakte me toen meer zorgen om andere dingen.
ooitverlegen schreef:
12-09-2017 12:42
Wat ik vooral hoop is dat dit toch sterke verlangen jou handen en voeten gaat geven om uit je comfort zone te komen. Er is veel meer te winnen dan te verliezen.
Dat is zeker zo. Ik heb dit jaar na lange tijd besloten om meer voor mezelf te kiezen ipv me steeds maar te richten op het aflossen van mijn studieschuld. Ik weet dat die links- of rechtsom een keer hoe dan ook moet worden afgelost, maar dat zien we dan wel weer. Ik kon het gewoon niet langer uithouden om nog thuis te wonen op mijn leeftijd. Het werd mij te gênant en het was ontzettend vernederend. Ik woon daarom inmiddels op mezelf in een leuk huisje :) Ik volg daarnaast ook nog wat cursussen om dingen te leren die ik altijd al graag had willen doen en dat is ook erg leuk. Lekker een beetje erop uit en nieuwe mensen leren kennen, weer terug in de schoolbanken, enz. Ik begin het steeds meer naar mijn zin te krijgen zo.
Dina80 schreef:
12-09-2017 14:18
Ik zou beginnen te proberen vrouwen meer als individu te zien. Nu raak je telkens verliefd op iedere vrouw die een beetje aardig is, zeg je. En bent des gevolge heel vaak verliefd. Je kunt dan eigenlijk alleen maar verliezen, want vrouwen die geen interesse in je hebben zullen het vervelend vinden dan jij een vriendelijke glimlach al opvat als interesse, en je daardoor gaan mijden. En vrouwen die wel interesse hebben zullen aanvoelen dat jij alleen maar interesse hebt omdat ze aardig zijn, en dat ze dus inwisselbaar zijn, en dus niet bijzonder voor je zijn.
Wat bedoel je precies met 'als individu zien'?
Tr0tter schreef:
12-09-2017 07:41
Mijn man had ook nog niet veel seks- en relatie-ervaring toen wij elkaar ontmoetten, terwijl ik daarvoor al honderd jaar had samengewoond. Hij was echter niet bij de pakken neer gaan zitten: hij had zijn woning netjes op orde, had veel gereisd, zich ontwikkeld, was breed geïnteresseerd in politiek en actualiteiten, ging in z'n eentje naar films, concerten en festivals. Als ik in je OP lees dat je je zorgen maakt om 'reizen die ze hebben gemaakt' dan zou dát een afknapper kunnen zijn. Niet het gebrek aan seksuele ervaring. Seks is toch bij elke partner weer anders, je moet elkaar toch leren kennen en erachter komen wat de ander lekker vindt. Maar als iemand zijn hele leven in de wacht zet en bijvoorbeeld niet gaat reizen terwijl hij dat (met een partner) wel zou willen zou dat voor mij geen relatiemateriaal zijn.
Dat reizen was slechts een voorbeeld. Ik vraag me gewoon af of ik nu nog wel goed genoeg ben voor een vrouw. Ik lees overal dat het geen probleem zou moeten zijn maar om de een of andere reden zien vrouwen me toch niet staan. Als ik naar andere mannen kijk dan vind ik mezelf niet slechter dan hun. Toch komen zij iedere keer weer aan een vrouw. Ik vind mezelf niet lelijker dan andere mannen en ik denk ook dat ik best een leuke vriend zou zijn. Ik ben niet saai, het lijkt me juist leuk om vanalles te doen, ook in bed bijv. Het is toch geen vereiste om ervaring of interesse te hebben in bepaalde dingen? Wat nou als je nou eenmaal geen grote vriendenkring hebt? Of niet graag naar concerten gaat? Ben je dan voor altijd gedoemd alleen te blijven?
katana87 schreef:
13-09-2017 10:57
Het is toch geen vereiste om ervaring of interesse te hebben in bepaalde dingen? Wat nou als je nou eenmaal geen grote vriendenkring hebt? Of niet graag naar concerten gaat? Ben je dan voor altijd gedoemd alleen te blijven?

Volgens mij heb ik het nergens over een grote vriendenkring gehad. En die concerten was ook maar een voorbeeld, net zoals die reizen van jou. Het gaat er gewoon om dat iemand pas interessant is voor een ander als hij of zij een eigen leven met eigen interesses heeft, dan heb je tenminste gespreksonderwerpen. Ik vind een man pas interessant als hij zich op z'n minst een beetje verdiept in actualiteiten en politiek, en wel eens een krant leest of een actualiteitenprogramma ziet (en nee, daar bedoel ik niet De Telegraaf of Hart van Nederland mee). Met iemand die alleen maar geïnteresseerd is in seks of de resultaten van z'n favoriete voetbalclub kan en wil ik geen relatie hebben.
Ik vind het ook belangrijk dat iemand niet nog steeds bij zijn/haar ouders woont 'omdat dat zo lekker makkelijk is'. Ik begrijp dat je tot voor kort bij je ouders woonde, ik kan me voorstellen dat vrouwen daar op afknapten. Want hoe wil je een volwassen relatie beginnen met iemand die nog niet eens volwassen genoeg is om een eigen huishouden te runnen?

katana87 schreef:
12-09-2017 22:00
Wat bedoel je precies met 'als individu zien'?

Tsja, als je dat al niet begrijpt dan vrees ik dat er inderdaad weinig hoop voor je is...
Alle reacties Link kopieren
Mijn middelbareschooltijd ging ook zo. Ik leek wel een magneet voor meisjes. Ik werd op de basisschool ook getreiterd dus ik kon dat - op het eerste gezicht - flirterige gedrag niet plaatsen. Dat gebeurde ook op campings waar ik ook Duitse meisjes leek aan te trekken.

Ik wist niet hoe ik moest reageren. Ik leek bij meisjes en later bij jongvolwassen vrouwen ontzettend populair. Ik zou heel snel een leuke vrouw kunnen versieren.

Niets is echter minder waar, want een vriendin heb ik nog nooit gehad. Seks ook niet (althans niet onbetaald). Ik ben van de gedachte teruggekomen dat ik aantrekkelijk zou zijn.

In de tekst hierboven gebruik ik vaak "leek", omdat alles ogenschijnlijk zo overkwam. Ik ben allerminst overtuigd dat dat allemaal echt was. Dat was door de naschoolse periode ook wel pijnlijk achterhaald. Veel illusies heb ik niet meer.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
katana87 schreef:
12-09-2017 22:00
Nu zou ik best een vriendin willen, maar het is geen hard doel. Als ik alleen blijf, dan is dat maar zo. Ik ben vergeleken met hoe ik vroeger was veel minder onzeker, durf meer te zeggen en te plagen bij vrouwen maar loop nu weer tegen het bekende probleem aan dat vrouwen steeds bezet of gewoon aardig tegen me zijn.

Waarom is dat bijzonder? Die had ik toen ook al, maar maakte me toen meer zorgen om andere dingen.

Dat is zeker zo. Ik heb dit jaar na lange tijd besloten om meer voor mezelf te kiezen ipv me steeds maar te richten op het aflossen van mijn studieschuld. Ik weet dat die links- of rechtsom een keer hoe dan ook moet worden afgelost, maar dat zien we dan wel weer. Ik kon het gewoon niet langer uithouden om nog thuis te wonen op mijn leeftijd. Het werd mij te gênant en het was ontzettend vernederend. Ik woon daarom inmiddels op mezelf in een leuk huisje :) Ik volg daarnaast ook nog wat cursussen om dingen te leren die ik altijd al graag had willen doen en dat is ook erg leuk. Lekker een beetje erop uit en nieuwe mensen leren kennen, weer terug in de schoolbanken, enz. Ik begin het steeds meer naar mijn zin te krijgen zo.
Bijzonder dat het na zo'n lange tijd ineens opspeelt en je dit topic opent. Nu lees ik wel een tegenstrijdigheid want je schrijft in de OP dat je behoefte aan intimiteit met de dag erger lijkt te worden maar hierboven dat het geen hard doel is en alleen blijven ook oké is.

Je update over de woning en o.a. cursussen is heel goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
katana87 schreef:
13-09-2017 10:57
Dat reizen was slechts een voorbeeld. Ik vraag me gewoon af of ik nu nog wel goed genoeg ben voor een vrouw. Ik lees overal dat het geen probleem zou moeten zijn maar om de een of andere reden zien vrouwen me toch niet staan. Als ik naar andere mannen kijk dan vind ik mezelf niet slechter dan hun. Toch komen zij iedere keer weer aan een vrouw. Ik vind mezelf niet lelijker dan andere mannen en ik denk ook dat ik best een leuke vriend zou zijn. Ik ben niet saai, het lijkt me juist leuk om van alles te doen, ook in bed bijv. Het is toch geen vereiste om ervaring of interesse te hebben in bepaalde dingen? Wat nou als je nou eenmaal geen grote vriendenkring hebt? Of niet graag naar concerten gaat? Ben je dan voor altijd gedoemd alleen te blijven?
Als ze je niet zien staan val je niet op. Dat is ten opzichte van vroeger dus veranderd omdat je hierin m.i. stil bent blijven staan.
ooitverlegen schreef:
13-09-2017 11:23
Bijzonder dat het na zo'n lange tijd ineens opspeelt en je dit topic opent. Nu lees ik wel een tegenstrijdigheid want je schrijft in de OP dat je behoefte aan intimiteit met de dag erger lijkt te worden maar hierboven dat het geen hard doel is en alleen blijven ook oké is.

Je update over de woning en o.a. cursussen is heel goed nieuws!
Sorry, het is een beetje warrig in mijn hoofd. Natuurlijk zou ik graag eens willen dat het een keer wederzijds is maar tegelijkertijd heb ik eigenlijk geen zin meer om steeds weer verliefd te worden want het is toch altijd hetzelfde; bezet of niet geïnteresseerd. Ik moet elke keer weer over die leuke meid heen komen en mijn gevoelens proberen te onderdrukken. Het is gewoon niet leuk meer.
Alle reacties Link kopieren
katana87 schreef:
13-09-2017 11:45
Sorry, het is een beetje warrig in mijn hoofd. Natuurlijk zou ik graag eens willen dat het een keer wederzijds is maar tegelijkertijd heb ik eigenlijk geen zin meer om steeds weer verliefd te worden want het is toch altijd hetzelfde; bezet of niet geïnteresseerd. Ik moet elke keer weer over die leuke meid heen komen en mijn gevoelens proberen te onderdrukken. Het is gewoon niet leuk meer.
Dan is je probleem dat je te snel gevoelens ontwikkelt op een fantasie. Dat wil zeggen al voordat er contact is waaruit wel of niet blijkt dat je iets wederzijds hebt. Ik heb dat ook gehad en denk dat dit te maken heeft met onervarenheid. Probeer hier van los te komen en ga contacten met meer passende verwachting aan.
Toen ik na mijn scheiding mijn huidige vriend leerde kennen bleek dat hij een stuk jonger en onervarener was. Hij was onzeker maar absoluut niet nodig. Door in gesprek te blijven is het echt een gelijkwaardige relatie. Voor mij zou het dus geen enkel probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
katana87 schreef:
13-09-2017 11:45
Sorry, het is een beetje warrig in mijn hoofd. Natuurlijk zou ik graag eens willen dat het een keer wederzijds is maar tegelijkertijd heb ik eigenlijk geen zin meer om steeds weer verliefd te worden want het is toch altijd hetzelfde; bezet of niet geïnteresseerd. Ik moet elke keer weer over die leuke meid heen komen en mijn gevoelens proberen te onderdrukken. Het is gewoon niet leuk meer.
Ik ken dat gevoel. Telkens weer op de "verkeerde" vallen en dan weer veel tijd nodig hebben om te herstellen. Terwijl je het "voor minder" ook niet doet. Simpelweg doordat je de persoonlijkheid niet hebt die zijn gevoelens kan verloochenen alleen maar voor wat seks. Helaas is dat laatste toch de realiteit, wil je seksuele ervaringen opdoen, dan zal je toch "gebruik moeten maken" van wat jou wordt aangeboden, zelfs al staan jouw gevoelens er niet achter en zal je de ander daardoor kunnen kwetsen.
Dit omdat je wilt voorkomen dat iemand waarbij de gevoelens wederzijds kunnen zijn wel eens zal kunnen afhaken op het simpele feit dat jij nog nooit een relatie gehad hebt. En helaas, zulke vrouwen zijn er, die geen risico durven te nemen met iemand zonder ervaring "omdat er wel wat mis mee zal zijn". Of die het geduld niet meer hebben om het hele leerproces in te gaan met jou.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Mijn man (destijds rond jouw leeftijd) had ook geen enkele ervaring toen ik hem leerde kennen. Het verwonderde me wel (zo'n leuke kerel en nooit een vriendin gehad) maar vond het heel fijn. Geen herinneringen aan exen, positief danwel negatief. Dat scheelde mij een berg onzekerheid. Omgekeerd had hij er weinig problemen mee dat ik wel relaties gehad had.

Misschien dat het scheelt dat ik uit een omgeving kom waar mensen seks bij voorkeur bewaren tot het huwelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat je er problemen mee kunt hebben als een man nog geen seks gehad heeft. Integendeel!
jaw schreef:
13-09-2017 13:20
En helaas, zulke vrouwen zijn er, die geen risico durven te nemen met iemand zonder ervaring "omdat er wel wat mis mee zal zijn".

Er blijkt/bleek inderdaad iets 'mis' te zijn met TO: hij woonde als 30-jarige nog bij zijn ouders. Ik zou niet afknappen op het gebrek aan seksuele ervaring, wel op het gebrek aan zelfstandigheid.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
13-09-2017 13:47
Er blijkt/bleek inderdaad iets 'mis' te zijn met TO: hij woonde als 30-jarige nog bij zijn ouders. Ik zou niet afknappen op het gebrek aan seksuele ervaring, wel op het gebrek aan zelfstandigheid.
Daaraan wordt blijkbaar gewerkt maar het roept de vraag op wanneer het is verjaard..

En toch is dit ook een onderdeel van het totaal pakket. Wat voor de één een afknapper is, kan voor een ander wel amper opvallen of hij/ zij heeft dezelfde achtergrond/ ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
13-09-2017 13:47
Er blijkt/bleek inderdaad iets 'mis' te zijn met TO: hij woonde als 30-jarige nog bij zijn ouders. Ik zou niet afknappen op het gebrek aan seksuele ervaring, wel op het gebrek aan zelfstandigheid.
Tja, dat is inderdaad wel iets. Ik ging zelf met 21 jaar op kamers, simpelweg omdat ik dus een vriendinnetje had en wel wat privacy kon gebruiken, voornamelijk omdat wij dingen wilde doen met elkaar die onze ouders niet van ons in hun huis accepteerden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
13-09-2017 13:20
Ik ken dat gevoel. Telkens weer op de "verkeerde" vallen en dan weer veel tijd nodig hebben om te herstellen. Terwijl je het "voor minder" ook niet doet. Simpelweg doordat je de persoonlijkheid niet hebt die zijn gevoelens kan verloochenen alleen maar voor wat seks. Helaas is dat laatste toch de realiteit, wil je seksuele ervaringen opdoen, dan zal je toch "gebruik moeten maken" van wat jou wordt aangeboden, zelfs al staan jouw gevoelens er niet achter en zal je de ander daardoor kunnen kwetsen.
Dit omdat je wilt voorkomen dat iemand waarbij de gevoelens wederzijds kunnen zijn wel eens zal kunnen afhaken op het simpele feit dat jij nog nooit een relatie gehad hebt. En helaas, zulke vrouwen zijn er, die geen risico durven te nemen met iemand zonder ervaring "omdat er wel wat mis mee zal zijn". Of die het geduld niet meer hebben om het hele leerproces in te gaan met jou.
Deze vrouwen kiezen het zekere voor het onzekere. Omdat er heel veel mannen zijn, in voor een avontuurtje, kunnen ze mannen zonder ervaring links laten liggen, want ze gaan gewoon met ervaren mannen in zee. Dat kost hen vrijwel geen tijd. Omgekeerd is dat niet zo. Vrouwen zijn dun gezaaid, dus mannen kunnen zich deze kieskeurigheid wat minder goed permitteren, denk ik. Een bloedmooie vrouw, echter seksueel onervaren, zal wel zelden een issue zijn voor mannen.
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
13-09-2017 15:30
Vrouwen zijn dun gezaaid

Er zijn meer vrouwen dan mannen in Nederland, dus het klopt niet wat je zegt.
Misschien, maar ze krijgen wel veel meer aandacht van het andere geslacht dan andersom. Vrouwen kunnen veel sneller seks of dates scoren dan mannen als ze willen.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
13-09-2017 15:37
Er zijn meer vrouwen dan mannen in Nederland, dus het klopt niet wat je zegt.
Misschien bedoelt Hans op dating sites?
katana87 schreef:
13-09-2017 15:41
Misschien, maar ze krijgen wel veel meer aandacht van het andere geslacht dan andersom. Vrouwen kunnen veel sneller seks of dates scoren dan mannen als ze willen.
Dat is nu eenmaal de natuur. Verder een bekend en bedenkelijk argument trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
13-09-2017 15:37
Er zijn meer vrouwen dan mannen in Nederland, dus het klopt niet wat je zegt.
Als je uitsluitend kijkt naar alle mannen en alle vrouwen (en je negeert de rest van de situatie) dan klopt dat wel. De verhouding is vrijwel 1 : 1. Maar niet in de context van dit topic. Ik kijk dan naar de situatie waar mannen en vrouwen in leven. De verhouding van beschikbare mannen en vrouwen is in het gunstige geval 4 : 1. Op datingsites is het vaak 9 : 1.
hans66 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 15:52
12.47% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
13-09-2017 15:45
Tr0tter: "Er zijn meer vrouwen dan mannen in Nederland, dus het klopt niet wat je zegt."
Misschien bedoelt Hans op dating sites?
Ja, ook op datingsites. Maar niet alleen daar. In uitgaansgelegenheden zie ik veel meer mannen dan vrouwen. Daar maken mannen die niet goed in de markt liggen, weinig kans. Er zullen daar veel kansrijke mannen zijn. Van hen zal ik dus niet gemakkelijk winnen. Als vrouw ga je uiteraard niet daten met een kansloze man.
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
13-09-2017 15:47
Als je uitsluitend kijkt naar alle mannen en alle vrouwen (en je negeert de rest van de situatie) dan klopt dat wel. De verhouding is vrijwel 1 : 1. Maar niet in de context van dit topic. Ik kijk dan naar de situatie waar mannen en vrouwen in leven.

De situatie waar mannen en vrouwen in leven? Voor elke vrouw die bezet is is er ook een man bezet (afgezien van degenen die samenleven met een partner van hetzelfde geslacht, maar daar zullen de aantallen mannen en vrouwen elkaar ook niet veel ontlopen). Per saldo zijn er dus evenveel vrijgezelle mannen als vrouwen.

katana87 schreef:
13-09-2017 15:41
Misschien, maar ze krijgen wel veel meer aandacht van het andere geslacht dan andersom. Vrouwen kunnen veel sneller seks of dates scoren dan mannen als ze willen.

Ook hier geldt: elke (heteroseksuele) vrouw die een date of seks heeft, heeft die date of seks met een man. Waardoor er dus net zoveel mannen als vrouwen tegelijk daten/neuken. Trio's daargelaten.
hans66 schreef:
13-09-2017 15:50
Ja, ook op datingsites. Maar niet alleen daar. In uitgaansgelegenheden zie ik veel meer mannen dan vrouwen. Daar maken mannen die niet goed in de markt liggen, weinig kans. Er zullen daar veel kansrijke mannen zijn. Van hen zal ik dus niet gemakkelijk winnen. Als vrouw ga je uiteraard niet daten met een kansloze man.

Datingsites en uitgaansgelegenheden zijn niet de enige plekken om mensen potentiële partners te ontmoeten. Op een handwerkclub of dansles lopen waarschijnlijk weer meer vrouwen dan mannen rond. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter,

Ik vind dat wel erg simpel gedacht. Het gaat er niet om wat de verhouding is als een man al seks heeft met een vrouw, maar om beschikbare mannen en beschikbare vrouwen. Niet elke beschikbare man zal seks hebben met een vrouw, al zou hij dat nog zo graag willen. Vrouwen die niet beschikbaar zijn moeten niet worden meegeteld.

Als je twee vrouwen en twee mannen beschouwt, maar die vrouwen hebben beide seks (na elkaar) met één van die twee mannen, dan lijkt de verhouding 1 : 1 toch niet helemaal te kloppen. Dan is de verhouding eerder 2 mannen op één vrouw.

Mannen zijn in dit opzicht dan ook niet hetzelfde als vrouwen (wel met dien verstande dat mannen niet minderwaardiger zijn dan vrouwen of omgekeerd).
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven