Zorgen om gebrek aan ervaring

11-09-2017 23:20 141 berichten
Hallo allemaal,

Iets waar ik de laatste tijd steeds meer mee zit is mijn gebrek aan ervaring en de ervaring die (de meeste) vrouwen wel hebben. Ik ben inmiddels 30 jaar en heb nog nooit een relatie of seks gehad. Ik maak me daar inmiddels niet meer zo druk om als vroeger, maar ik verlang er nog wel naar. Ik heb het meest behoefte aan intimiteit wat met de dag erger lijkt te worden. Ik word erg snel verliefd op vrouwen, als ze maar een beetje aardig tegen me zijn is het al raak en gaat mijn hoofd gelijk op zoek naar signalen die er natuurlijk niet zijn. Ik denk tegenwoordig steeds meer aan de ervaring die zij al wel hebben en ik niet. Ik maak mezelf daar een beetje gek mee. Wat ze met hun vriend doen, of hebben gedaan, reizen die ze hebben gemaakt, momenten die ze samen hebben beleefd en vooral intimiteit en seks. Ik weet dat het voor mensen heel normaal is om relaties en seks te hebben maar ik maak me hier steeds drukker om omdat ik die ervaring dus compleet mis en omdat ik nu al wat ouder ben verwachten vrouwen nou eenmaal het een en ander van een 30-jarige man. Dat die toch op zijn minst weet hoe een relatie in zijn werk steekt en hoe je een vrouw bevredigd bijv.

Gelukkig lees ik op internet (waaronder dit forum) dat er toch nog genoeg vrouwen zijn die zeggen dat het hun allemaal niet zoveel uitmaakt als hun nieuwe vriend geen of weinig ervaring heeft. Dit stelt mij ergens wel gerust maar ik kan het toch niet laten om aan die ervaringen te denken. Zij hebben immers al een x aantal vriendjes gehad waarmee ze seks hadden en vanalles beleefden en ik nog niets. Ik weet dat het geen wedstrijd is en dat ik die ervaringen met hun ook zou kunnen opdoen als ik een vriendin zou hebben maar toch, het blijft maar in mijn hoofd rondspoken. Misschien ben ik wel gewoon jaloers, ik weet het niet. Ik denk dat ik hier heel anders over zou hebben gedacht als ik wel ervaring had.

Wat zouden jullie er van vinden als je partner veel meer ervaring zou hebben dan jijzelf? Of juist veel minder?
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
13-09-2017 15:52
De situatie waar mannen en vrouwen in leven? Voor elke vrouw die bezet is is er ook een man bezet (afgezien van degenen die samenleven met een partner van hetzelfde geslacht, maar daar zullen de aantallen mannen en vrouwen elkaar ook niet veel ontlopen). Per saldo zijn er dus evenveel vrijgezelle mannen als vrouwen.
Affaires, overspel etc daargelaten. Dan ja, er zijn ongeveer evenveel vrijgezelle mannen als vrouwen.


Tr0tter schreef:
13-09-2017 15:52
Ook hier geldt: elke (heteroseksuele) vrouw die een date of seks heeft, heeft die date of seks met een man. Waardoor er dus net zoveel mannen als vrouwen tegelijk daten/neuken. Trio's daargelaten.
Behalve dan voor ONS, scharrels etc, simpelweg doordat veel vrouwen daar dezelfde man voor kiezen, zodat die ene man meerdere verschillende vrouwen neukt in eenzelfde tijdsbestek. Lees het Tinder topic maar eens.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
@Hans: Je bedoelt hier te zeggen, te denken, dat een kleiner aantal vrouwen beschikbaar is die serieel méér partners hebben?
Maar ook dat er dus meer mannen aan de kant staan die nooit aan de beurt komen terwijl dit bij vrouwen beduidend minder is?
hans66 schreef:
13-09-2017 16:02
Het gaat [...] om beschikbare mannen en beschikbare vrouwen. Vrouwen die niet beschikbaar zijn moeten niet worden meegeteld.
[...]
Als je twee vrouwen en twee mannen beschouwt, maar die vrouwen hebben beide seks (na elkaar) met één van die twee mannen, dan lijkt de verhouding 1 : 1 toch niet helemaal te kloppen.

Blablabla. Die vrouwen zijn dus wel gewoon beschikbaar (voor seks of een relatie), maar willen geen seks of een relatie met jou. Dat is heel wat anders.
Alle reacties Link kopieren
In korte tijd de 2e uitzondering voor popcorn :popcorn:
katana87 schreef:
12-09-2017 22:00
Wat bedoel je precies met 'als individu zien'?
Nou, ze zien als een mens met ieder hun eigen leuke en minder leuke eigenschappen. En pas verliefd worden als ze echt bijzonder (voor jou) zijn.
Nu lijken je gevoelens voor vrouwen eerder een soort rekensom: Vrouw is in jouw blikveld + vrouw is vriendelijk = jij verliefd.
Tr0tter schreef:
13-09-2017 16:11
Blablabla. Die vrouwen zijn dus wel gewoon beschikbaar (voor seks of een relatie), maar willen geen seks of een relatie met jou. Dat is heel wat anders.
Inderdaad, volgens mij zou het al heel veel schelen om niet steeds het systeem de schuld te geven, ondersteund met allerlei wiskundige berekeningen.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
13-09-2017 16:35
Inderdaad, volgens mij zou het al heel veel schelen om niet steeds het systeem de schuld te geven, ondersteund met allerlei wiskundige berekeningen.
Euh, je vorige post was een berekening :)

A propos berekening: Toevallig vandaag op een ander forum een berekening gelezen en vertaald:

Geluk in passende gelegenheid te komen x hoeveel kans(en) men als zodanig herkent en durft te pakken x het totaal plaatje van de persoon.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
13-09-2017 16:11
Blablabla. Die vrouwen zijn dus wel gewoon beschikbaar (voor seks of een relatie), maar willen geen seks of een relatie met jou. Dat is heel wat anders.
Inderdaad. Dat zei ik al eerder (niet expliciet dit): Dat een man beschikbaar is, wil niet zeggen dat hij ook seks zal hebben. Ik kan evengoed zo'n man zijn. Een vrouw is kieskeuriger omdat er veel meer beschikbare mannen zijn. Daar is niets verkeerds aan, wel de oorzaak, want ik zou mij ook zo opstellen, als ik een vrouw was.
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
13-09-2017 17:39
Een vrouw is kieskeuriger omdat er veel meer beschikbare mannen zijn.

En dat is dus niet zo, zei ik eerder al.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook geen probleem vinden.
Wat ik vervelender zou vinden als iemand er over liegt.

Hoeveel partners iemand ook heeft gehad;
- Elk persoon is verschillend. 'Goed in seks zijn' bestaat eigenlijk niet. Hoe iemand mij vingert en succes mee had in het verleden bij vrouwen kan voor mij totáál niks doen. (en als je elkaar leuk vind dan leer je dat elkaar hoe je het fijn vind).
- Seks is de leukste seks met iemand waarmee het klikt, en op seksueel gebied ook klikt. Dat laatste kan soms afhangen van wat de natuur je heeft gegeven (een hele grote penis kan voor kleine vagina's een probleem zijn bijvoorbeeld) maar vaker meer met dezelfde 'vibe' hebben... voor de een betekend dat veel knuffelen, veel samen doen en voor de ander weer extremer en deelt men dezelfde fetishes.
- Of het iemand er nou 100 heeft gehad of 0; bij elke persoon ben jij weer een totaal uniek persoon waarbij je bij elkaar moet gaan ontdekken waar jullie gemeenschappelijk seksueel plezier ligt. Jij bent niet de enige maagd in dit verhaal; ZIJ is óók nog maagd bij JOU.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
13-09-2017 17:56
En dat is dus niet zo, zei ik eerder al.
Zoiets schreef je al eerder, maar als je het herhaalt maakt dat de uitspraak niet meer waar dan het was.

Echt, er zijn echt veel meer beschikbare mannen dan vrouwen, verhouding is ongeveer 4 : 1. Dat er evenveel vrijgezelle vrouwen zijn als mannen wil ik wel geliven, maar dat is niet hetzelfde als beschikbare mannen en vrouwen, of mannen en vrouwen die daadwerkelijk seks met elkaar hebben.
World of Warcraft: Legion
ooitverlegen schreef:
13-09-2017 16:54
Euh, je vorige post was een berekening :)
Ja, maar dat was niet mijn berekening, maar zijn berekening.
hans66 schreef:
13-09-2017 17:39
Dat een man beschikbaar is, wil niet zeggen dat hij ook seks zal hebben.
Dat een vrouw beschikbaar is, wil ook niet zeggen dat ze seks zal hebben.
hans66 schreef:
13-09-2017 18:02
Echt, er zijn echt veel meer beschikbare mannen dan vrouwen, verhouding is ongeveer 4 : 1.

Hoe kom je daar toch bij? Heb je daar een bron van, of zuig je zomaar wat uit je duim?
En nogmaals: 'beschikbaar' zijn voor seks of een relatie betekent niet dat mensen in zijn voor seks of een relatie met willekeurig wie.
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
13-09-2017 15:30
Deze vrouwen kiezen het zekere voor het onzekere. Omdat er heel veel mannen zijn, in voor een avontuurtje, kunnen ze mannen zonder ervaring links laten liggen, want ze gaan gewoon met ervaren mannen in zee. Dat kost hen vrijwel geen tijd. Omgekeerd is dat niet zo. Vrouwen zijn dun gezaaid, dus mannen kunnen zich deze kieskeurigheid wat minder goed permitteren, denk ik. Een bloedmooie vrouw, echter seksueel onervaren, zal wel zelden een issue zijn voor mannen.
Bij de eerste babbel, bij de eerste blik, bij de eerste foto op een datingsite, etc. weet een vrouw nog niets van de ervaring van de ander.
Dus..... de kans is groot dat het ergens anders aan ligt : geen leuk gesprek, geen klik bij oogcontact, geen match na het zien van een foto, geen lekker lopnd chatgesprek, afstotend qua lichaamsgeur, noem het allemaal maar op.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god zeg, dat eeuwige geneuzel over het percentage vrouwen wat beschikbaar is voor seks tegenover het aantal mannen wat heel graag seks wil, maar bij wie het niet wil lukken..

Hou toch op. Zorg dat je een leuke vent bent, dat je wat te vertellen hebt, interesse in de wereld en anderen. Focus je niet op 'ik moet een vriendin en seks', maar ga vriendschappen aan met mannen en vrouwen. Een leuke, spontane vent met oprechte interesse waar ik een goed gesprek mee kan hebben vind ik tig keer aantrekkelijker dan een man waarbij het er overduidelijk van af druipt dat hij gefrustreerd is, zich achtergesteld voelt vanwege de (zelfbedachte) cijfers en van wie het belangrijkste 'ik wil seks' hebben is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
13-09-2017 17:39
. Een vrouw is kieskeuriger omdat er veel meer beschikbare mannen zijn. Daar is niets verkeerds aan, wel de oorzaak.
Wat is er verkeerd aan de oorzaak?

Een gemiddelde vrouw gaat sowieso al anders om met seks dan een gemiddelde man.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
himalaya schreef:
13-09-2017 18:37
Mijn god zeg, dat eeuwige geneuzel over het percentage vrouwen wat beschikbaar is voor seks tegenover het aantal mannen wat heel graag seks wil, maar bij wie het niet wil lukken..

Hou toch op. Zorg dat je een leuke vent bent, dat je wat te vertellen hebt, interesse in de wereld en anderen. Focus je niet op 'ik moet een vriendin en seks', maar ga vriendschappen aan met mannen en vrouwen. Een leuke, spontane vent met oprechte interesse waar ik een goed gesprek mee kan hebben vind ik tig keer aantrekkelijker dan een man waarbij het er overduidelijk van af druipt dat hij gefrustreerd is, zich achtergesteld voelt vanwege de (zelfbedachte) cijfers en van wie het belangrijkste 'ik wil seks' hebben is.

:worship:
Tr0tter schreef:
12-09-2017 07:41
Mijn man had ook nog niet veel seks- en relatie-ervaring toen wij elkaar ontmoetten, terwijl ik daarvoor al honderd jaar had samengewoond. Hij was echter niet bij de pakken neer gaan zitten: hij had zijn woning netjes op orde, had veel gereisd, zich ontwikkeld, was breed geïnteresseerd in politiek en actualiteiten, ging in z'n eentje naar films, concerten en festivals. Als ik in je OP lees dat je je zorgen maakt om 'reizen die ze hebben gemaakt' dan zou dát een afknapper kunnen zijn. Niet het gebrek aan seksuele ervaring. Seks is toch bij elke partner weer anders, je moet elkaar toch leren kennen en erachter komen wat de ander lekker vindt. Maar als iemand zijn hele leven in de wacht zet en bijvoorbeeld niet gaat reizen terwijl hij dat (met een partner) wel zou willen zou dat voor mij geen relatiemateriaal zijn.
Dit ja. Zou het een enorme afknapper vinden als een potentiele partner nooit iets ondernomen heeft omdat hij het niet in z'n eentje wilde/durfde.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
13-09-2017 18:38
Wat is er verkeerd aan de oorzaak?

Een gemiddelde vrouw gaat sowieso al anders om met seks dan een gemiddelde man.
Ik denk dat Hans bedoelde: "Het is niet verkeerd, maar het is wel de oorzaak." Ik wilde ook al zoals jij reageren omdat het er niet zo duidelijk staat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
13-09-2017 18:39
:worship:
Ik ook, heleboel :worship:

De geneuzel altijd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dat geneuzel brengt je ook geen stap dichter bij je doel.
Het enige wat je dichterbij brengt is die stappen daadwerkelijk te maken.
Stel het zou waar zijn dat er veel meer beschikbare mannen dan vrouwen zijn, dan moet je dus zorgen dat jij een man bent die ze kiezen.
En iemand die alleen maar neuzelt over berekeningen die de oneerlijkheid van de situatie moeten aantonen gaan ze echt niet kiezen hoor.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
13-09-2017 18:35
Bij de eerste babbel, bij de eerste blik, bij de eerste foto op een datingsite, etc. weet een vrouw nog niets van de ervaring van de ander.
Dus..... de kans is groot dat het ergens anders aan ligt : geen leuk gesprek, geen klik bij oogcontact, geen match na het zien van een foto, geen lekker lopnd chatgesprek, afstotend qua lichaamsgeur, noem het allemaal maar op.
Datingsites... het eerste wat opvalt is de foto. Maar het contact moet eerst tot stand komen, voordat men de conclusie kan trekken dat het gesprek niet leuk is, geen klik bij oogcontact, etc. En dan te bedenken dat er veel meer mannen op datingsites staan dan vrouwen. In andere situaties is de verhouding niet zo scheef. Voordat een contact via een datingsite tot stand komt, gaat daar een heel proces vooraf. Mannen krijgen weinig reacties, ook al hoeft er weinig aan hen te mankeren. Vrouwen krijgen honderden reacties, en weten met al die reacties geen raad. En dan is er nog niet eens een date. Pas bij een date, kan men oordelen of een gesprek leuk is, of er oogcontact is, of een klik daarbij... etc.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
13-09-2017 19:21
Dat geneuzel brengt je ook geen stap dichter bij je doel.
Het enige wat je dichterbij brengt is die stappen daadwerkelijk te maken.
Stel het zou waar zijn dat er veel meer beschikbare mannen dan vrouwen zijn, dan moet je dus zorgen dat jij een man bent die ze kiezen.
Dan moet je alle andere mannen kunnen "verslaan". Dat "zorgen dat [ik] een man [ben] die ze kiezen" is niet zo eenvoudig. Ik heb in een ander topic al gezegd: In eerste instantie ben ik de enige die daarvoor kan zorgen. Maar als ik zoiets wil leren wordt er gezegd: "Nee, Hans, dat gaan we jou niet leren!"

Zelfs bij dezelfde hoeveelheid mannen als vrouwen, moet je toch wel goed uit de verf komen wil je enigszins aantrekkelijk zijn.
hans66 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 19:27
8.91% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Nogmaals: datingsites en uitgaansgelegenheden zijn niet de enige plekken om vrouwen te ontmoeten (ik val in herhaling).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven