Zouden jullie dit bespreken met je vriend?

22-10-2018 17:00 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede relatie van een aantal jaar. Ik vertrouw mijn vriend en we laten elkaar vrij. Ik zat dit weekend naast mijn vriend terwijl hij op WhatsApp zat. Ik zag de naam van een vrouw voorbijkomen die mij niet zoveel zei, maar op de een of andere manier een vreemd gevoel gaf. Tegen mijn partner heb ik op dat moment niets gezegd.

Die avond heb ik vervolgens iets gedaan wat ik jaren geleden (dacht ik) heb afgezworen: terwijl mijn vriend onder de douche stond heb ik in zijn telefoon gekeken. We weten elkaars pincodes, maar doen hier nooit iets mee. Ik kwam een gesprek van vorige maand tegen. Het was schijnbaar van een vrouw die hij vorige maand tijdens een feestje van een vriend heeft ontmoet. Zij was het gesprek begonnen (had hem schijnbaar toegevoegd) en hij vroeg wie ze was. Ze antwoorde vervolgens met haar naam en ze schreef "kan je je onze kus nog wel herinneren?". Uit het gesprek wat daarna volgde kon ik opmaken dat hij zich dat niet kon herinneren (er was schijnbaar veel alcohol in het spel). Er werd nog wat onbelangrijks heen en weer gechat, maar ik kan me niet precies meer herinneren wat omdat ik schijnbaar erg geschrokken was van wat ik daar las.

Later die avond heb ik aan mijn vriend gevraagd of hij wel eens met iemand anders gezoend heeft. Hij antwoorde van niet en wilde weten waarom ik dat vroeg. Ik heb me eraf gemaakt met een soort excuus. Vannacht lag ik wakker en heb ik zijn telefoon nog een keer gecheckt, omdat ik me dus niet meer kon herinneren wat er precies was gezegd in het gesprek. Ik wilde weten wat er precies was geschreven, maar het gesprek bleek gewist te zijn.

Nu heb ik mezelf dus in een lastig parket gebracht. Want, natuurlijk wil ik niet zo'n suffe trut zijn die stiekem de telefoon van haar vriend controleert. Ik probeer mezelf nu wijs te maken dat er vast niets is gebeurd, of dat ik het niet goed heb gelezen. Of zelfs als er gezoend is, wat maakt het uit want het is "maar" een zoen. Maar dit zit me niet lekker en eigenlijk wil ik het met hem bespreken. Wat zouden jullie doen?

Bespreken?

Totaal aantal stemmen: 150

Ja (82%)
Nee (18%)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-10-2018 17:15
Los van het zoenen vind ik mensen die zich zo laveloos drinken dat ze zich niets meer van de avond ervoor kunnen herinneren echt een afknapper. Ik zou er niets mee willen.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
22-10-2018 17:46
Excuses Dolfje. Ik heb mijn tekst al een beetje aangepast.
:yes:
Maar het had niet gehoeven hoor :P
Alle reacties Link kopieren
Is die kus wel gebeurd daar de andere partij er zich niets van herinnerd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou en gesprek aangaan en zelf op onderzoek gaan

Bij mijn ex ook een x zoiets gehad
Hij ontkende natuurlijk Na wat speurwerk bleek dat hij zijn trouwring af had gedaan op feest waar er wat gebeurd was....

Maar sommige willen gewoon zoiets niet geloven van partner en steken liever kop in het zand
Kennissen ook hij heeft 1,5 jaar een affaire met collega gehad
Maar volgens haar doet hij zoiets niet.
Appjes ed zijn niet echt🤨
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
22-10-2018 17:13
Ik zou het lekker laten. Hij kan het zich niet herinneren, wie weet heeft die vrouw wel met een hele andere man gekust ipv met jouw vriend.

Als nu bleek dat hij het contact met haar onderhield en ze stomende gesprekken hadden dan had je er wat van moeten zeggen. Maar nu, mond houden, doorgaan en je relatie niet door zo'n akkefietje laten verpesten.
Dit. Zo denk ik er ook over.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat toch ontkennen!
Alle reacties Link kopieren
Heeft vriend dezelfde pincode nog of is deze verandert? :idee:
Alle reacties Link kopieren
Hell yeah dat ik dat zou bespreken! Ik zou hem ook onder de douche vandaan sleuren.
Alle reacties Link kopieren
Jullie liegen dus allebei tegen elkaar.

Tijd om je te gedragen als volwassenen en open het gesprek aan te gaan, zonder leugens.
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
22-10-2018 18:16
Dit. Zo denk ik er ook over.
Ik ook. Storm in een glas water.
Veel indruk heeft het in ieder geval niet gemaakt. En het is ook niet dat de schunnige praat over en weer gaat.
Ik ben heel erg voor trouw, maar dit gaat in mijn ogen nergens over.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Iedereen gaat vreemd, omdat het in deze tijd heel makkelijk is.
Je kan er van tevoren 'vergif op innemen' dat je partner in deze tijd weleens 'een vaag smsje heeft ontvangen'.

Gewoon omdat contacten vandaag de dag heel makkelijk gelegd worden.

Ik zal het hierom niet uitmaken, maar wel je zorgen uitspreken.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft toch op zijn minst zijn telefoonnummer gegeven dan?
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
22-10-2018 18:38
Jullie liegen dus allebei tegen elkaar.

Tijd om je te gedragen als volwassenen en open het gesprek aan te gaan, zonder leugens.
Als volwassenen.

+1
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
parbleumondieu schreef:
22-10-2018 18:45
Hij heeft toch op zijn minst zijn telefoonnummer gegeven dan?
Dat dus.
Ik zou er niks van zeggen, grote kans dat je een ouwehoer verhaal krijgt. Dus dat levert je niks op. Als het iets eenmaligs was is het dat wat het is. Wel zou ik wat meer op mijn qui-vive zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat je zo nieuwsgierig was na het zien van een vreemde meisjesnaam, dat je stiekem in zijn telefoon hebt gekeken.
En ik denk ook dat driekwart van de mensen hier die nu roepen hoe erg dat is, dit ook weleens gedaan hebben.
Niet netjes, maar wel menselijk.
Hij weet natuurlijk best dat jij in zijn telefoon hebt gekeken, daarom heeft hij die gesprekken nu verwijderd.
Ik zou het toch maar opbiechten en er het gesprek over aan gaan.
Er staat nu zo'n grote roze olifant tussen jullie in.
Alle reacties Link kopieren
Delhi23 schreef:
22-10-2018 18:45
Iedereen gaat vreemd, omdat het in deze tijd heel makkelijk is.
Je kan er van tevoren 'vergif op innemen' dat je partner in deze tijd weleens 'een vaag smsje heeft ontvangen'.

Gewoon omdat contacten vandaag de dag heel makkelijk gelegd worden.

Ik zal het hierom niet uitmaken, maar wel je zorgen uitspreken.
Dit moet ik toch tegenspreken! Niet idereen! Ik ben in de 13 jaar dat we samen zijn nog nooit vreemd gegaan. Ook geen vage sms’en of flirterig gedrag! Dat zweer ik met de hand op mijn hart!
Dat was een gesprek van een maand geleden, niet met de vrouw met wie hij de avond zelf zat te appen. Was dat gesprek dan onschuldig, want daar zeg je niets over. Of had hij dat ook gewist?
Dus hij weet dat jij weet dat er is gezoend maar jullie spreken dit beiden niet uit?
Wat een vage relatie.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
22-10-2018 19:31
Dit moet ik toch tegenspreken! Niet idereen! Ik ben in de 13 jaar dat we samen zijn nog nooit vreemd gegaan. Ook geen vage sms’en of flirterig gedrag! Dat zweer ik met de hand op mijn hart!

Ik ook niet hoor. Ik heb me laten bedonderen tot en met in mijn vorige relatie, maar nooit de neiging gehad hetzelfde te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Zo heeft mijn vriend eens van een soort van ex, waar hij nog contact mee had een lange brief gehad waarin ze aangaf dat ze zag dat hij niet gelukkig was met mij, na een verjaardag toen hij haar op de trein zette (even een lift gegeven), spatte tijdens de kussen de vonken er van af volgens haar en wilde hij haar nog en ga zo 4 kantjes door... vriend zegt: waren gewoon de normale 3 zoenen die je altijd doet, ik heb niks gemerkt van verdrinken in ogen en blabla en we hebben er smakelijk om gelachen. Wat ik er mee wil zeggen is dat er genoeg gekkies bestaan die dingen zien die er niet zijn. Aan jou de keus om te bepalen of je je vriend vertrouwd of een vreemde die iets zegt over zoenen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
22-10-2018 17:09
Ik had hem waarschijnlijk onder de douche vandaan gesleurd en gevraagd wie dat was en wat er gebeurd was.
Sterker nog als hij naast me zit te appen en ik zie een vreemde naam vraag ik meteen al wie dat is.
Idd!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat veel reacties! Het merendeel zegt toch wel bespreken. Ik heb uiteraard alle reacties gelezen, maar kan niet op allemaal apart reageren. Ik zal proberen om nog wat meer info te geven.

Toen ik naast mijn vriend zat las ik inderdaad een andere naam op whatsapp. Dit blijkt echter een collega van hem te zijn en het bericht was heel onschuldig. Per toeval kwam ik dus dit andere gesprek tegen, wat al ongeveer een maand geleden oud was.

Eerder op die dag was ik met mijn vriend in gesprek toen hij in een verhaal ter sprake bracht dat hij die week uit eten was met een vriend. Hij vertelde iets over de serveerster en schijnbaar was het belangrijk om te vertellen dat ze "het mooiste meisje was wat hij ooit gezien had". Ik weet niet precies waarom, maar op de een of andere manier deed het mij veel dat hij zo over een andere vrouw praat. Ik denk dat dit onbewust misschien mijn onzekerheid heeft getriggerd waardoor ik ook in zijn telefoon ben gaan kijken.

Het Whatsapp gesprek wat ik gelezen heb stelde denk ik niet zoveel voor. Daarom ben in waarschijnlijk de helft ervan ook alweer vergeten. Toch had ik dat graan zeker geweten, daarom ben ik nog een keer in z'n telefoon gaan kijken. Ik denk ook, als het gesprek wel wat voorstelde zou hij het toch wel al eerder gewist hebben?

Ik ben er nog steeds niet uit of ik het wel of niet moet bespreken. Ik neig naar proberen om het te laten rusten, voornamelijk uit schaamte dat ik in z'n telefoon heb gekeken. Aan de andere kant ken ik mezelf en ga ik dit vast er nog een keer uitflappen op een onhandig moment.
Amaqanda schreef:
22-10-2018 21:14
Zo heeft mijn vriend eens van een soort van ex, waar hij nog contact mee had een lange brief gehad waarin ze aangaf dat ze zag dat hij niet gelukkig was met mij, na een verjaardag toen hij haar op de trein zette (even een lift gegeven), spatte tijdens de kussen de vonken er van af volgens haar en wilde hij haar nog en ga zo 4 kantjes door... vriend zegt: waren gewoon de normale 3 zoenen die je altijd doet, ik heb niks gemerkt van verdrinken in ogen en blabla en we hebben er smakelijk om gelachen. Wat ik er mee wil zeggen is dat er genoeg gekkies bestaan die dingen zien die er niet zijn. Aan jou de keus om te bepalen of je je vriend vertrouwd of een vreemde die iets zegt over zoenen.
Blijkbaar vond vriend dit "gekkie" leuk genoeg om nrs mee uit te wisselen en schadelijk genoeg om het gesprek niet in zijn telefoon te laten.

Genoeg redenen om te bespreken lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou mij dit niet lekker zitten. En zou ik erover praten. Anders komt het er dalijk uit op een heel onhandig moment. Eerlijk zijn over dat je in zijn telefoon hebt gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het nu eenmaal gezien dus moet je het bespreken. Denk je niet dat het anders tussen jullie in blijft staan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven