Alcohol en Sex

17-07-2019 23:02 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat nou als je man het volgende zegt:
"Ik heb liever sex met je als er geen alcohol in het spel is."

Het gaat hierbij om sporadisch alcoholgebruik van 2 a 3 glazen (soms per maand / soms per week).
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 13:01
Maar waarom zie je dat als projecteren? Het is toch niet dat hij het doet om jou te straffen ofzo?

En natuurlijk moet af en toe een wijntje kunnen, maar als je weet dat hij dat lastig vind kun je daar best rekening mee houden (en dus niet op seks aansturen).

Als je goed hebt gelezen zei ik dat ook.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
18-07-2019 11:27
Blijkbaar is de alcohol wel merkbaar in je gedrag en is de seks dan niet zo prettig.
Hoe vaak dat voorkomt weet je zelf.
Waar haal je dat vandaan? Dat zegt hij niet.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
18-07-2019 13:26
Af en toe een wijntje moet inderdaad kunnen.
Maar het moet ook kunnen dat hij zegt dat hij op zo'n moment geen seks met je wil.
Beetje nutteloos om je dan beledigd te gaan lopen voelen, want je kiest er op dat moment zelf voor door die wijntjes te drinken.
Ik vind het een beetje raar dat je dit zegt. Ik mag me wel degelijk zo voelen. Even voor de duidelijkheid hij zei de dag daarna iets over. Dus geen sex als ik hen gedronken, in die zin kan ik rekening houden.
Fleurtjeflower schreef:
18-07-2019 15:51
Ik vind het een beetje raar dat je dit zegt. Ik mag me wel degelijk zo voelen. Even voor de duidelijkheid hij zei de dag daarna iets over. Dus geen sex als ik hen gedronken, in die zin kan ik rekening houden.
Lijkt me heel verstandig om het de dag daarna te benoemen, zoals hij deed, en niet op het moment dat je 3 glazen wijn op hebt.

En natuurlijk mag je je zo voelen, maar je vroeg zelf:
Fleurtjeflower schreef:
17-07-2019 23:12
... Is het raar dat ik me soort van beledigd voel of iets.
Dus ik geef antwoord op die vraag: Ja, ik vind het raar dat je je beledigd voelt.
Hij geeft duidelijk aan dat een vrouw die gedronken heeft, voor hem een afknapper is. Hij verbiedt je niet om te drinken, laat je zelf een keuze maken hierin. Alleen is de consequentie die bij het drinken hoort, dat jullie op dat moment geen seks zullen hebben.
wat precies zit je nu dwars ??
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
18-07-2019 16:05
wat precies zit je nu dwars ??
Wat precies zit hem in godsnaam dwars?
Is hij een misbruikslachtoffer van een drinken vrouw ofzo? Heeft ie trauma's?

Het is zijn probleem dus als jij lekker een keer een borreltje hebt gedronken dan gaat ie maar ff wieberen en heeft ie nog genoeg nuchtere dagen in de week om je wel te bespringen, hij probeert een beetje zijn wil op te leggen volgens mij.
MissMaran schreef:
18-07-2019 16:15
Wat precies zit hem in godsnaam dwars?
Is hij een misbruikslachtoffer van een drinken vrouw ofzo? Heeft ie trauma's?

Het is zijn probleem dus als jij lekker een keer een borreltje hebt gedronken dan gaat ie maar ff wieberen en heeft ie nog genoeg nuchtere dagen in de week om je wel te bespringen, hij probeert een beetje zijn wil op te leggen volgens mij.
Je vult nu wel van alles in wat TO helemaal niet gezegd heeft.
Dus blijkbaar zit jou ook iets dwars op dit gebied?
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
18-07-2019 16:17
Je vult nu wel van alles in wat TO helemaal niet gezegd heeft.
Dus blijkbaar zit jou ook iets dwars op dit gebied?
Nou na drie pagina's gissen, doorvragen en summiere vage antwoorden van to te hebben gelezen snap ik nog niks van dit vage verhaal dus dit is inderdaad een eerste poging tot een samenvatting.
To kun je iets minder vaag doen en zeggen of dit dan in de buurt komt?
Misschien heeft hij ooit seks gehad met iemand die dronken was die op dat moment dingen deed en achteraf spijt kreeg en hem de schuld gaf, zoiets.

Maar ik vind het ook een vaag verhaal.
Zoals ik begrijp uit de berichten van TO, heeft hij een slechte ervaring gehad die gerelateerd is aan alcoholgebruik. Of dat nou alcoholgebruik door hemzelf of door een ander was is me niet helemaal duidelijk.
Zelf drinkt hij niet meer
TO drinkt weinig, maar af en toe wel
En op de momenten dat ze wel drinkt, wil hij geen seks met haar.
Ik zie het probleem niet zo.
Als TO inderdaad weinig drinkt, dan heeft ze daar toch weinig last van?
Ze lijkt vooral beledigd dat hij haar op dat moment associeert met die slechte ervaring, terwijl zij van mening is dat er aan haar niets te merken is als ze drinkt.
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. Dat hij die ervaring op haar projecteert, kan ik me wel voorstellen, want de drank is voor hem een trigger voor die gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
18-07-2019 19:27
Zoals ik begrijp uit de berichten van TO, heeft hij een slechte ervaring gehad die gerelateerd is aan alcoholgebruik. Of dat nou alcoholgebruik door hemzelf of door een ander was is me niet helemaal duidelijk.
Zelf drinkt hij niet meer
TO drinkt weinig, maar af en toe wel
En op de momenten dat ze wel drinkt, wil hij geen seks met haar.
Ik zie het probleem niet zo.
Als TO inderdaad weinig drinkt, dan heeft ze daar toch weinig last van?
Ze lijkt vooral beledigd dat hij haar op dat moment associeert met die slechte ervaring, terwijl zij van mening is dat er aan haar niets te merken is als ze drinkt.
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. Dat hij die ervaring op haar projecteert, kan ik me wel voorstellen, want de drank is voor hem een trigger voor die gevoelens.
Dit Dus! Scheelt weer typen :hyper: einde topic dan maar.
Fleurtjeflower schreef:
18-07-2019 09:30
Er is geen probleem en dat zie ik ook als de oplossing. Ik was gewoon benieuwd hoe anderen over denken.
Ik vind het niet sexy als mijn man gedronken heeft (ook sporadisch, ook geen verandering van gedrag, ik heb gewoon helemaal niks met alcohol) maar het heeft hier geen invloed op het wel of niet hebben van seks.

Ik weet natuurlijk niet wat je vriend heeft meegemaakt maar ik kan me wel voorstellen dat het als een soort trigger werkt. Niet leuk voor jou want jij kunt er niks aan doen dat er iets gebeurd is, maarja... Gelukkig ben je geen zware drinker. :$
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
18-07-2019 19:27
Zoals ik begrijp uit de berichten van TO, heeft hij een slechte ervaring gehad die gerelateerd is aan alcoholgebruik. Of dat nou alcoholgebruik door hemzelf of door een ander was is me niet helemaal duidelijk.
Zelf drinkt hij niet meer
TO drinkt weinig, maar af en toe wel
En op de momenten dat ze wel drinkt, wil hij geen seks met haar.
Ik zie het probleem niet zo.
Als TO inderdaad weinig drinkt, dan heeft ze daar toch weinig last van?
Ze lijkt vooral beledigd dat hij haar op dat moment associeert met die slechte ervaring, terwijl zij van mening is dat er aan haar niets te merken is als ze drinkt.
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. Dat hij die ervaring op haar projecteert, kan ik me wel voorstellen, want de drank is voor hem een trigger voor die gevoelens.
Hij drinkt zelf nog wel af en toe. Dus zo traumatisch zal het niet zijn.
I wanna live my life with the volume full!
Ik zou eerst vragen wat hij daarmee bedoelt, en waarom hij dat dijner vindt.
Als hij dat fijner vindt, dan kun je met hem overleggen of jij dat ook wilt.
Alle reacties Link kopieren
Het kan trouwens ook zijn dat hij zijn nare ervaringen helemaal niet op haar projecteert.

Ik heb zelf een traumatische seksuele ervaring gehad met een man die rookte en op die moment ook alcohol had gedronken. Mijn lichaam/hersenen reageren extreem gevoelig nu op die geuren. Beide geuren doen nu, jaren later, nog steeds mijn keel dicht knijpen en veroorzaken een stress reactie in mijn lichaam en fysiek geraak ik dan gewoon niet opgewonden. En niet alleen dat, ik herken deze geuren ook extreem snel. Als een man 's middags een glaasje alcohol drinkt dan ruik ik dit 's avonds nog. Als iemand 's avonds drinkt, dan kan ik dat de volgende dag nog ruiken ook al neemt niemand anders deze geur waar.

Iemand daten die rookt is daardoor voor mij sowieso al een absolute no. En als ik een vriend heb die alcohol op heeft, dan kan ik geen seks met hem hebben. Is puur een lichamelijke reactie, geen bewust psychologische.

Ik weet niet welke nare ervaringen die vriend heeft, maar het kan bij hem zijn dat zijn lichaam ook gewoon in een stressreactie schiet als hij alcohol riekt. En dat het helemaal geen bewuste projectie is. Dat zijn hersenen in het verleden de link hebben gelegd tussen alcoholgeur en gevaar.

Ik zou het dus niet zo persoonlijk aan trekken en gewoon aanvaarden dat jullie geen seks hebben wanneer jij alcohol hebt gedronken.

Ik drink zelf trouwens ook nog sporadisch. Het is dus niet alcohol an sich waar ik op af knap. Maar echt wanneer ik in een intieme sfeer alcoholgeur waarneem, dan blokkeert alles fysiek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven