Angst om sex te hebben

14-11-2018 00:51 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds mijn bevalling durf ik geen sex meer te hebben en ook niet dat iemand mij beneden aanraakt dus ook geen arts of verloskundige. Weet iemand hoe ik daar vanaf kom?
Alle reacties Link kopieren
afspraak maken bij een seksuoloog of psycholoog.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-11-2018 09:54
Reden: diagnose
29.50% gewijzigd
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als je geplast hebt veeg je je dan schoon? Dito met ontlasting lijkt me. Ik zou ook een deskundige raadplegen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Foute reactie dat doe je natuurlijk zelf.
die ik wilde bestaat al...
Ik zie in je andere topic dat je pas 8 weken geleden bent bevallen. Ik vond het ook eng, maar moest er even doorheen. Heb je nog pijn? Dan kun je misschien nog even wachten, anders zou ik het gewoon eens rustig proberen en aan je partner vertellen dat je het eng vind.
Alle reacties Link kopieren
Dit is helemaal niet gek na de bevalling, je hebt daaronder dan ook wel wat te verduren gehad. Probeer eerst met je eigen vingers daar langs plekken te gaan, de angst voor pijn kan in je hoofd zitten en dat zou dan mee kunnen vallen. Sowieso is het altijd goed om de angst met je partner en de arts en verloskundige te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
14-11-2018 10:23
Ik zie in je andere topic dat je pas 8 weken geleden bent bevallen. Ik vond het ook eng, maar moest er even doorheen. Heb je nog pijn? Dan kun je misschien nog even wachten, anders zou ik het gewoon eens rustig proberen en aan je partner vertellen dat je het eng vind.
We hebben het rustig geprobeerd maar ik was alleen maar aan het huilen en der kwam er niks van al 2 a 3 x nou zei me partner laat het even en als je er klaar voor bent hoor ik het maar ik voel me zo schuldig tegen over hem aangezien ik ook geen sex wilde laatste maand van me zwangerschap.

Mijn bevaling was heftig ik was ook uitgeschuurd en heb nog steeds veel last van aambeien. Ik heb dus geen rust van de pijn dat maak het ook zo eng pff *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Zorg eerst goed voor jezelf en je kind. Je bent nog aan het ontzwangeren en lijf is aan het herstellen. Dat duurt gewoon even. Bespreek dit met je partner. Komt echt allemaal wel goed.

Een gesprek met je huisarts of verloskundige kan ook helpen. Zij kunnen je meer over het herstellen vertellen, de pijn verminderen, aambeien behandelen, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Lu_n schreef:
14-11-2018 13:20
We hebben het rustig geprobeerd maar ik was alleen maar aan het huilen en der kwam er niks van al 2 a 3 x nou zei me partner laat het even en als je er klaar voor bent hoor ik het maar ik voel me zo schuldig tegen over hem aangezien ik ook geen sex wilde laatste maand van me zwangerschap.

Mijn bevaling was heftig ik was ook uitgeschuurd en heb nog steeds veel last van aambeien. Ik heb dus geen rust van de pijn dat maak het ook zo eng pff *zucht*
Seks moet leuk zijn en vooral vrij van pijn! Gun jezelf de tijd om eerst goed te herstellen, pijnvrij te zijn en dan rustig alles opbouwen (niet meteen seks met penetratie) Echt, gun jezelf die hersteltijd anders heb je kans dat je een probleem creëert met seks hebben.
afspraak maken met een seksuoloog, die krijgen dit wel vaker te horen
Alle reacties Link kopieren
Hoezo voel je je schuldig? Het klinkt nu alsof je helemaal geen intimiteit meer hebt met je man. Je kunt toch ook op andere manieren intiem zijn dan alleen seks? Even concreet gezegd: je kunt hem toch nog wel pijpen en aftrekken? En hij zou jou bijvoorbeeld lekker kunnen masseren totdat je je weer prettig voelt ‘daar beneden’.
Wat bij mij erg geholpen heeft na mijn eerste bevalling was om eerst zelf eens te masturberen. Toen ik merkte dat dat goed ging durfde ik weer voorzichtig seks te hebben.

Maar ik lees dat je uitgescheurd bent dus ik zou jezelf wel de tijd geven om alles te laten genezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven