Any borst / fototopic voor goed doel?

28-09-2007 20:38 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
zit ik vrolijk op viva.nl te lezen valt mijn oog op anyborst ..*klik*.. dus ik lees de volgende tekst :

week 39 | 28.09.07 | 14:45 | Actueel | Door MarijeS

Any BorstHeb je geen borsten, één, of allebei; laat ze zien en help de stichting Pink Ribbon. Hoe? Stuur ons in oktober een zwart-wit blootfoto van je borsten, liefst met een korte toelichting. Wij plaatsen ‘m vanaf maandag 1 oktober op Viva.nl. Voor elke foto doneert Viva € 2,50 aan Pink Ribbon. Natuurlijk mag je ook anoniem meedoen.

Meedoen? Stuur je foto naar actie@viva.nl o.v.v. Any Borst

nou zou ik toch zweren dat enige maanden geleden de sexpijler nog een drukbezochte pijler was met een grote gezellige vaste groep.....

maar er kwam een nieuw regelement... er werd stevig gecontroleerd op hengelen .. en geen fototopics meer ...

oh ja geen foto's van blote tieten ....

zelfs het topic van een andere notoire forummer over het show je billen voor *zeer bekend ondergoedmerk* werd discreet verwijderd

maarrrrrr als het voor pink ribbon is mogen we met zijn alle ons boezem weer voor de camera zetten, en viva zelf zal ze publiceren...

met twee maten meten noem ik dat .
Zijn deze fotoos niet erotisch? Dat is in het oog van de waarnemer, en niemand anders.

Ik zie niet wat er mis is met een mens op het liefdespad, of dat nou liefde voor een nacht is of liefde voor altijd. Laat die mensen lekker hun lolletje beleven. Tuurlijk is het niet leuk als er mensen op het forum komen die alleen maar sex willen, en dat aan anderen opdringen, maar dat is hier nooit gebeurd. Als het uit de klauwen loopt zijn er genoeg remmechanismen. Ik denk trouwens dat het de Viva een hoop extra aandacht gaat opleveren. Ik denk wat het negatieve betreft de geilaard wel enorm wordt overgewaardeerd.

Ook zou ik het goed vinden, als je gewoon over sex kan schrijven zonder dat er bijgedachtes komen van: hij schrijft dit, maar hij bedoelt dat. Ik heb niks met poepsex, maar het fascineert wel waarom iemand dat doet. Ik ben voorlopig nog niet over mijn verbazing heen, maar vaak is de gedachte "o, hij wil rotzooi op het forum". Nee, ik wil schrijven wat me fascineert.

Dan mijn aandacht voor borstkanker: ik vind dat Viva veel aandacht aan preventie moet besteden. Hoe kan je kanker voorkomen en opsporen. Dat is zo belangrijk. Maar daar heb ik nog nooit wat over gelezen bij de Viva.
Antonio schreef op 04 oktober 2007 @ 10:12:

Zijn deze fotoos niet erotisch? Dat is in het oog van de waarnemer, en niemand anders.
1 vraag: heb je de foto's al bekeken?
Ja, en er zijn heel veel borsten bij die kunnen zo in een stout boekje.
Antonio, deze actie laat alleen maar zien dat er ontzettend veel verschillende borsten zijn, en dat twee mooie borsten niet vanzelfsprekend zijn. Ze zijn niet bedoeld om erotisch te zijn. Jij kan dat er van maken maar het is duidelijk niet de bedoeling.
En met je eigen reactie bevestig je alleen maar weer het beeld wat zovelen hier van je hebben Antonio.
Ik word hier zo ontzettend oer pissig van. Ik kook werkelijk van binnen. Sommigen bestrijden mij echt met hele smerige taktieken. De stelling was namelijk dat deze fotoos niet erotisch zouden zijn. Ik zei dat dat in the eye of the beholder is, dan wordt me gevraagd of ik ze al bekeken heb, en ik vermeld dat vele borsten wel degelijk als erotisch kunnen worden beschouwd, waarop een muts reageerd dat ik een viespeuk ben en deze aktie niet begrijp. Nee, dat was de discussie juist, mijn (en de topic openster) stelling was nou juist dat dit topic geen verschil maakte met andere bloot topics, en die WEL verwijderd zijn. Dat dat krom is staat voor mij als een paal boven water, nog steeds. Dames die zich niet wensen in te lezen in de discussie: hou asjeblieft je mond.
Ik zeg toch niet dat sommige borsten niet als erotisch beschouwd kunnen worden! Maar ik vind wel dat anyborst niet te vergelijken is met andere bloottopics die verwijderd zijn. Dit topic heeft toch een heel ander doel dan de verwijderde bloottopics!
Dat is waar, maar ik vind het ene doel niet beter of slechter dan het andere. Ze zijn alleen anders.
Dat ben ik wel met je eens. Maar ik vind een "bloottopic" wel anders dan deze actie. Ik vind borsten echt het "symbool" voor vrouwelijkheid en het is echt gruwelijk dat door zo'n ziekte dat zo aangetast kan worden.
Antonio schreef op 04 oktober 2007 @ 11:41:

Ik word hier zo ontzettend oer pissig van. Ik kook werkelijk van binnen. Sommigen bestrijden mij echt met hele smerige taktieken. De stelling was namelijk dat deze fotoos niet erotisch zouden zijn. Ik zei dat dat in the eye of the beholder is, dan wordt me gevraagd of ik ze al bekeken heb, en ik vermeld dat vele borsten wel degelijk als erotisch kunnen worden beschouwd, waarop een muts reageerd dat ik een viespeuk ben en deze aktie niet begrijp.

Ten eerste; ik ben erg open en eerlijk; bedien me niet van smerige taktieken

Ten tweede; jij zei: "Ja, en er zijn heel veel borsten bij die kunnen zo in een stout boekje" dat is je eigen mening, dus jij vind er een aantal wel erotisch.

Ten derde; schelden doet geen zeer en

Ten vierde; waar zeg ik dat jij deze aktie niet begrijpt?

Leg anderen geen woorden in de mond die er niet waren, Antonio.
Antonio schreef op 04 oktober 2007 @ 10:12:

Ik zie niet wat er mis is met een mens op het liefdespad, of dat nou liefde voor een nacht is of liefde voor altijd. Laat die mensen lekker hun lolletje beleven. Tuurlijk is het niet leuk als er mensen op het forum komen die alleen maar sex willen, en dat aan anderen opdringen, maar dat is hier nooit gebeurd. Als het uit de klauwen loopt zijn er genoeg remmechanismen. Ik denk trouwens dat het de Viva een hoop extra aandacht gaat opleveren. Ik denk wat het negatieve betreft de geilaard wel enorm wordt overgewaardeerd.

Ook zou ik het goed vinden, als je gewoon over sex kan schrijven zonder dat er bijgedachtes komen van: hij schrijft dit, maar hij bedoelt dat. Ik heb niks met poepsex, maar het fascineert wel waarom iemand dat doet. Ik ben voorlopig nog niet over mijn verbazing heen, maar vaak is de gedachte "o, hij wil rotzooi op het forum". Nee, ik wil schrijven wat me fascineert.

Dan mijn aandacht voor borstkanker: ik vind dat Viva veel aandacht aan preventie moet besteden. Hoe kan je kanker voorkomen en opsporen. Dat is zo belangrijk. Maar daar heb ik nog nooit wat over gelezen bij de Viva.

Antonio, mijn punt is dat het er niet toe doet of deze foto's erotisch zijn. Hoe jij ze wilt bekijken moet je zelf weten. Maar het doel van het plaatsen van de foto's heeft niets met het beleid mbt tot de sex-pijler en het al of niet toestaan van blootfoto's aldaar te maken, dat was mijn punt. Dus waarom er hier een discussie over onstaat ontgaat mij.

Dat jij het feit dat viva foto's van borsten in alles soorten en maten wil plaatsen om aandacht te creeeren voor borstkanker aan wilt grijpen om je persoonlijke pleidooi kracht bij te zetten dat stoort mij ook.

Het boeit me niet waar jij al of niet over wilt schrijven wat voor foto's jij al of niet wilt zien, en of je je al of niet aangevallen voelt, mijn punt blijft, het heeft niets maar dan ook niets met deze foto actie mbt borstkankermaand te maken.
Beste allemaal,

Met alle respect, maar los van het feit of je zelf foto's in wilt sturen en/ of de actie ondersteunt:

De deelnemers die in deze discussie stellen 'hullie wel en wullie niet' zijn echt behoorlijk kortzichtig.

Dat het erotisch fototopic (plus een flink aantal andere topics) is 'verboden' heeft als motivatie dat Viva.nl géén digitale parenclub is.

De personen die deze foto's en deze actie hiermee op één hoop durven te gooien, moeten zichzelf nog maar eens goed afvragen hoe het zit met hun gezonde verstand, ethiek en inlevingsvermogen.

Tip: lees even alle verhalen achter de foto's en durf dan op de homepage zelf deze mening nogmaals te verkondigen.

Met vriendelijke groet,

Sanne Walvisch
Als een man of vrouw zich wil laten zien, omdat zij 40 kilo is afgevallen, of omdat ze zich zelfverzekerder is gaan voelen, of dat ze nu eindelijk complimentjes durft te ontvangen, of omdat ze nou toch wel eens behoefte heeft aan iemand om tegenaan te kruipen, dan vind ik dat hoogst integere redenen. Om dat een parenclub te noemen vind ik dan een beetje plat. Misschien wil iemand alleen maar een complimentje?

Hoe noem jij trouwens de site viva-dating, Sanne? Ook een "digitale parenclub?" Beetje grof, vind je niet, er zijn mensen met integere bedoelingen die daar lid zijn. Dat kan ook zo zijn geweest bij de fototopics. Viva dating is ondergebracht bij it clicks, maar het logo en de opbouw doet me erg aan het oude forum denken. Er zal vast contact tussen jullie (geweest) zijn.

Hoe ik over borstkanker denk, is bekend, daarvoor verwijs ik naar mijn topic toen het nog niet borstkanker week was en ik er zijdelings mee geconfronteerd werd.

Tenslotte, ik ben dit topic niet begonnen, sublime heeft dat gedaan, en ik ben het nog steeds met haar eens. Dus niet roepen dat ik degene ben die hier een discussie over begonnen is.

Voorts valt het me op dat halverwege de discussie de positivo's over deze actie in de meerderheid zijn. Misschien een hoog angel gehalte?
Ja hoor Antonio, ben hartstikke een Angel. Ik snap dat je gefrustreerd bent dat die bloottopics zijn gesloten. Maar ik vind het echt geen stijl dat je dat gelijk trekt met deze actie tegen borstkanker! Zelfde geldt voor sublime, snap niet dat je die vergelijking maakt.
Nou ik kan je verzekeren geen Angel te zijn. Sinds er aan de rechterkant een lijstje met actieve of nieuwe of weet ik veel topics staat wil ik zo af en toe eens van mijn padje afwijken en op topics reageren waar ik normaal niet kom.

Maar goed, ik sprak voornamelijk jou aan Antonio, maar ben het inderdaad ook niet eens met TO.

En je pleidooi voor wie zich al dan niet wil laten zien, en of de sexpijlert al dan niet een veredelde datingsite mag/is/wordt interesseert me niet, en ik begrijp NOG STEEDS niet waarom je dat er steeds bij haalt als argument. Vecht dat dan lekker uit onder een andere noemer.
Ik draai er wat mijzelf een puntje aan, ik vind echt dat een mens zichzelf mag laten zien met welke bedoeling dan ook, en niet alleen tijdens een pink ribbon week. Ook vind ik gruizigheid bij een mensenleven horen, en ik vind dat kostelijk om dat te lezen of zien, alleen wel als ik daarvoor kies en niet als het over het eten van oesters gaat of welke andere bezigheid dan ook. Ik ben er ook trots op dat ik, zeer terecht, het vreemde beleid ten opzichte van lesbo gruizigheid destijds heb aaangekaart, vroeger mocht je als lesbo ongeremd iedereen deelgenoot maken van je gevoelens, maar als hetero diende je je mond te houden. Ik geef Sanne en de angels op een briefje: er gebeurt he-le-maal niets als je hetero mensen wat dit betreft ook hun gang laat gaan.

Ik hou hierover op, mijn mening is nu wel duidelijk, ik heb echter een slotgedachte.

Ik denk dat er mensen zijn, ook bij Viva zelf, dat ik van top tot teen getatooeerd ben, op een Harley rijd, achter mijn deur een honkbalknuppel heb, tot de diepste harde kern van de Ajax hooligans behoor, een liefhebber van Adolf H. ben, vroeger CD stemde, en als ik naar buiten ga mijn hele Vogeldorp naar binnen gaat, want daar is Antonio. Niets van dit al, ik neem op mijn werk de lokale zwerfpoes in huis, en ik huil bij "komt een vrouw bij de dokter" (hoe toepaselijk).

Misschien is een door de Viva georganiseerde open dag, of een forumdag een idee, dan kan men mij leren kennen, en vele forumsters elkaar. Ik wil ook wel een biertje met Sanne drinken of zo, als zij dat wil (ik wil me, met klem, niet opdringen). Ik ben buitengewoon vredelievend van aard, en ik heb een warm groot hart.
Antonio schreef op 04 oktober 2007 @ 18:57:

Ik denk dat er mensen zijn, ook bij Viva zelf, dat ik van top tot teen getatooeerd ben, op een Harley rijd, achter mijn deur een honkbalknuppel heb, tot de diepste harde kern van de Ajax hooligans behoor, een liefhebber van Adolf H. ben, vroeger CD stemde, en als ik naar buiten ga mijn hele Vogeldorp naar binnen gaat, want daar is Antonio.HOOP JE DAT ZE DAT DENKEN ? Ik denk namelijk dat werkelijk niemand dat denkt . Niets van dit al, ik neem op mijn werk de lokale zwerfpoes in huis, en ik huil bij "komt een vrouw bij de dokter" (hoe toepaselijk).Misschien is een door de Viva georganiseerde open dag, of een forumdag een idee, Strak plan...... O.o Had jij een ban net voor/tijdens/na de sexpijlermeeting ? Dat verliep ook niet echt allemaal even vloeiend ..
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sanne zou je me de steeds weer opnieuw opduikende term "digitale parenclub"eens kunnen uitleggen want ik snap hem niet en ik weet toch wel hoe het er in -parenclubs toegaat. Een forum is een forum en een parenclub is een parenclub en ze hebben geen verband met elkaar.

Er wordt hier wel eens gehengelt ja en dat was voor en na het beleid. Als er 1 plek is waar men hengelt en sex zoekt en afspraakjes probeerd te maken dan is het internet. Dat staat los van parenclub ik vind je vergelijk nergens op slaan (je gebruikt het niet de eerste keer) alleen maar omdat er een topic hier is waar je kunt vragen stellen over parenclubs en omdat er mensen zijn hier die ze wel eens bezochten?

De hengelaars en geilaards kwamen zeker niet uit deze hoek.

Accepteer dat elke plek op internet waar vrouwen en mannen samen komen zal gebruikt worden om te flirten en af te spreken. En kom met betere vergelijk om je standpunten te verduidelijken.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
en nee ik vergelijk het fototopic niet met deze aktie. Ik zeg alleen dat ik het voor viva niet meer zal doen en voor elk ander blad wel had gedaan. Misschien wel door de reactie die hier weer komt en de term "digitale parenclub" waarmee onze inhoudelijke bijdragen werden vergeleken. het gaat mij om de minachting die ik er steeds uit proef.
Ik weet niet wanneer de sexpijlermeeting is/was doddie. Ik weet alleen dat men op de sexpijler meeting over me lult en een deel me wil hebben, en een ander deel perse niet. Ik vind alles best, als men maar lang over mij praat. Van mij uit is er nooit zelfs ook maar een verzoek geweest om daarbij te zijn, via de tamtam weet ik wel dat een paar mensen het automatisch overwogen.

Over mijn bans: ik ben er nog steeds, en als men mij bant, staan er spontaan mensen op om voor mij op te komen. Het voelt als een heerlijk warm bad.
Dod, hij schoot mij ook niet lekker , maar kon voor mezelf niet zo goed op een rijtje krijgen waarom......goed verwoord !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Antonio ik het woord meeting niet gebruikt dus ik denk dat je een ander bedoeld.
Staan die blote borsten foto's al online dan? Ik zou niet weten waar.

Mod heeft natuurlijk gelijk dat deze actie niet gelijk is aan een erotisch fototopic. Deze actie is niet erotisch bedoeld, maar is bedoeld om aandacht te trekken voor borstkanker en wellicht ook om te laten zien dat geen 2 borsten hetzelfde zijn. Who knows.

Neemt niet weg dat ik nog steeds niet uit de kleren ga, maar da's mijn keus.
Tangerine,

Onder het tabje Viva Blog vindt je Anyborst. Daar vind je de foto's. Ik kan er weinig erotisch in ontdekken.

Antonio.... dus mensen die het niet met jou eens zijn, zijn ineens vermeende Angels? LOL. Jij zou toch beter moeten weten.

Ik vind het nog altijd jammer dat het fototopic niet meer mag hier, maar ik zie nog altijd geen verband met de Pink Ribbon borst foto's.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik vond het erg indrukwekkend om de 'collectie' te zien en de verhalen achter de borsten te lezen. Ik kan er niks erotisch in ontdekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven