BDSM, voor de liefhebbers - deel IV

27-01-2017 16:39 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wow KG heb je link gelezen en heel erg herkenbaar. Wij hebben ook een tijdje in een soort impasse gezeten omdat ik geestelijk niet helemaal kon verwerken waar we beland waren.

Heb het er hier toen ook vaak over gehad. Was echt even verloren toen.

Herkende ook veel in het te laat gebruiken van mij safeword. Vandaar dat D mij er meerdere heeft gegeven zodat ik aan kan geven wanneer het te heftig word zonder meteen aan de noodrem te trekken. Heb nogal de neiging om vol te willen houden waar het eigenlijk al niet meer gaat omdat ik niet wil dat de magie ophoud en ik een harde landing maak. Als ik in space ben blijf ik er heel lang in hangen en de drop is dan des te heftiger tot aan serieus depressieve gedachten en totaal labiel gedrag.

D is niet direct een sadist maar kicked enorm op angst en gaat heel ver om dat te bereiken. Raar eigenlijk dat iemand desondanks ware angst en soms zelfs blinde paniek toch dat safeword niet gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
@khemam Kan dat ook komen omdat je hem niet kunt gebruiken?

Tenminste ik weet van mijzelf dat ik er dan echt niet toe in staat ben. Al zou ik, als ik dat wel was, hem waarschijnlijk alsnog niet gebruiken, maar dat is een ander verhaal :-p Maar ik moet bekennen dat ik er eigenlijk überhaupt nooit aan denk dat dat een optie is.
Al bedenk ik me nu dat ik er ook één keer voor heb gekozen hem niet te gebruiken op een moment dat ik wist dat ik dat bij ieder ander wel zou doen.

@G en opeens zingt je writing weer rond over fl zag ik :p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
khemam schreef:
18-07-2017 18:41
Wow KG heb je link gelezen en heel erg herkenbaar. Wij hebben ook een tijdje in een soort impasse gezeten omdat ik geestelijk niet helemaal kon verwerken waar we beland waren.

Heb het er hier toen ook vaak over gehad. Was echt even verloren toen.

Herkende ook veel in het te laat gebruiken van mij safeword. Vandaar dat D mij er meerdere heeft gegeven zodat ik aan kan geven wanneer het te heftig word zonder meteen aan de noodrem te trekken. Heb nogal de neiging om vol te willen houden waar het eigenlijk al niet meer gaat omdat ik niet wil dat de magie ophoud en ik een harde landing maak. Als ik in space ben blijf ik er heel lang in hangen en de drop is dan des te heftiger tot aan serieus depressieve gedachten en totaal labiel gedrag.

D is niet direct een sadist maar kicked enorm op angst en gaat heel ver om dat te bereiken. Raar eigenlijk dat iemand desondanks ware angst en soms zelfs blinde paniek toch dat safeword niet gebruikt.
Dat was ook de les voor mij wel ja, dat wanneer je met iemand zijn psyche gaat rommelen (angst, verdriet, paniek, wanhoop) dat ik er dan niet op moet vertrouwen dat er een stopwoord gebruikt wordt als dat nodig is. Tnx voor het compliment :-)

lollypopje schreef:
18-07-2017 20:28


@G en opeens zingt je writing weer rond over fl zag ik :p
Ja haha misschien dat ik de 400 loves toch nog ga halen. Heb toen een dagje K&P gestaan, dat was wel grappig. Blijkbaar zitten er toch een hoop forummers op fet hier :P
Alle reacties Link kopieren
@G ach het hoeft er maar met één te beginnen die wat vriendjes heeft en het gaat vanzelf ;-)
Ik kon hem overigens niet loven, want ik had het ooit al eens gedaan :-p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Voor wie er benieuwd was naar het vorige onderzoek waar ik het even geleden over had, de eerste resultaten zijn beschikbaar en kunnen gedownload worden: https://fetlife.com/users/4909743/posts/4555909

Dit deel van het onderzoek richt zich op de algemene Vlaamse bevolking, resultaten verzameld via Fetlife bijvoorbeeld zijn er vooralsnog buiten gehouden. Er moeten nog 2 of drie papers verschijnen op een later moment.

Wat tof is: Er komt uit dat er bij bijna 70% van onze zuiderburen interesse is in BDSM, waarvan meer dan de helft dit ook al in meer of mindere mate heeft geprobeerd. Een van de conclusies is dus ook:

There is a high level of interest in BDSM in the general population, which strongly argues against stigmatization and pathological characterization of these interests.

Ik zeg: hoera :P
Alle reacties Link kopieren
Ik had de pdf al gedownload. Van de week eens lezen als ik in de trein zit. Al ben ik dan geen Vlaming, maar een Hollander, maar zal hier vast niet veel anders zijn vermoed ik
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
18-07-2017 21:44
Ik had de pdf al gedownload. Van de week eens lezen als ik in de trein zit. Al ben ik dan geen Vlaming, maar een Hollander, maar zal hier vast niet veel anders zijn vermoed ik
Er is ook veel "hollandse data" verzameld, maar dit deel komt uit de data die verzameld is van een panel dat representatief moet zijn voor de Vlaamse bevolking (voorgeselecteerde deelnemers). Ik verwacht in latere papers wat meer diepte en een stukje Nederlandse aanwezigheid :P
Alle reacties Link kopieren
KapiteinG schreef:
18-07-2017 22:05
Er is ook veel "hollandse data" verzameld, maar dit deel komt uit de data die verzameld is van een panel dat representatief moet zijn voor de Vlaamse bevolking (voorgeselecteerde deelnemers). Ik verwacht in latere papers wat meer diepte en een stukje Nederlandse aanwezigheid :P
Dat verwacht ik ook wel :p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oh oh, was mijn bericht te saai? Volgens mij heb ik het topic vermoord :P
Alle reacties Link kopieren
KapiteinG schreef:
19-07-2017 17:50
Oh oh, was mijn bericht te saai? Volgens mij heb ik het topic vermoord :P
Neehoor, sommigen hebben gewoon een leven naast viva :-p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
19-07-2017 19:02
Neehoor, sommigen hebben gewoon een leven naast viva :-p
Echt? Mensen die buiten komen? Brrr, over fear play gesproken zeg :P
Alle reacties Link kopieren
KapiteinG schreef:
19-07-2017 19:18
Echt? Mensen die buiten komen? Brrr, over fear play gesproken zeg :P
Schandalig hè :p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@G interessante lezing ga je geven over 'consent overschrijding'. Jammer dat het voor mij te ver weg is. Al kan ik er gelukkig niet echt over meepraten.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de andere schrijvers hier en hoe ze kijken naar dat onderwerp.

En @G om even voor jou een lastige aan te snijden. Wanneer overschrijd je consent in cnc? Uiteraard als je de cnc intrekt, maar anders? Gewoon even iets waar ik aan moest denken, door ons laatste gesprek hier.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
21-07-2017 08:04
@G interessante lezing ga je geven over 'consent overschrijding'. Jammer dat het voor mij te ver weg is. Al kan ik er gelukkig niet echt over meepraten.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de andere schrijvers hier en hoe ze kijken naar dat onderwerp.

En @G om even voor jou een lastige aan te snijden. Wanneer overschrijd je consent in cnc? Uiteraard als je de cnc intrekt, maar anders? Gewoon even iets waar ik aan moest denken, door ons laatste gesprek hier.
Het is een workshop en geen lezing he ;-) De bedoeling is dat het iets interactiever gaat zijn dan een lezing. Ik verwacht wel wat traantjes.

Bij cnc is dat wel een lastige :P Maar ik denk dat het er dan meer om gaat dat je ondanks dat "alles mag", je toch rekening moet houden met bepaalde grenzen. Ik zou er bijvoorbeeld wel mee weg kunnen komen als ik s met naalden bewerk, maar ze heeft zo'n heftige naaldenfobie dat het zowel voor onze relatie als voor haar geestelijke gezondheid niet bepaald lange termijndenken zou zijn geloof ik :P
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
07-07-2017 08:07

@Sub-lime heeft je partner geen moeite met je marks, want dat hoor je weleens. En ben wel nieuwsgierig wat jullie hebben afgesproken, wil hij weten wat je uitspookt of juist niet bijvoorbeeld
Ik was even aan het teruglezen en toen zag ik dat ik nog niet geantwoord had, sorry!

Hij vond marks niet zon probleem maar nu hij ze gezien heeft vindt hij het toch niet zo fijn. Daar praten we dan over en ik probeer hem duidelijk te maken dat ik ze zelf wil en er ook trots op ben. Maar ik snap dat hij het lastig vindt om te zien hoor.

We hebben afspraken over wat wel en niet 'mag', dat bouwen we op. Maar hij wil er niet veel over weten en dat respecteer ik. Ik zou me ook vrij ongemakkelijk voelen om dat te delen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Sublime, ik heb er thuis ook een gesprek over gevoerd. Om blauwe bikken kan hij wel lachen, maar hoe hij gaat reageren op andere marks? Maar goed, voorlopig is het nog niet aan de orde.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik heb een andere nick aangemaakt in verband met mogelijke herkenbaarheid.

Ik wil mezelf even kort voorstellen; ik ben een vrouw, begin 30. Tot voor kort (jaartje geleden) weinig tot geen kennis gehad van "BDSM". Ik ben dus niet opzoek geweest naar een D, maar ben deze tegen het lijf gelopen, ofwel hij is mij tegen het lijf gelopen.
Hij laat mij veilig voelen en laat mij op mijn tempo nieuwe dingen ontdekken. Ik vind het eng, spannend en zo lekker tegelijk. Het is tegelijkertijd eng als fijn om kwetsbaar te zijn en hem alle controle te geven, echter wetende dat hij goed voor mij zal zorgen.

Ik lees dus af en toe een beetje mee :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom sideoflife :)
Wat mooi dat je dit met een fijn persoon kan ontdekken! En meeschrijven mag hier ook natuurlijk, nog leuke dan alleen meelezen :P
Ik hoop dat je mooie dingen gaat ontdekken!

Lollypopje en Sweet C hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Welkom sideoflife...iedereen heeft gestaan waar jij nu staat... het begin...hoop dat je een erg leuke tijd tegemoet gaat.
you can't handle the truth
Sideoflife schreef:
24-07-2017 20:40
Hallo Allemaal,

Ik heb een andere nick aangemaakt in verband met mogelijke herkenbaarheid.

Ik wil mezelf even kort voorstellen; ik ben een vrouw, begin 30. Tot voor kort (jaartje geleden) weinig tot geen kennis gehad van "BDSM". Ik ben dus niet opzoek geweest naar een D, maar ben deze tegen het lijf gelopen, ofwel hij is mij tegen het lijf gelopen.
Hij laat mij veilig voelen en laat mij op mijn tempo nieuwe dingen ontdekken. Ik vind het eng, spannend en zo lekker tegelijk. Het is tegelijkertijd eng als fijn om kwetsbaar te zijn en hem alle controle te geven, echter wetende dat hij goed voor mij zal zorgen.

Ik lees dus af en toe een beetje mee :)
Welkom :-) En wat de anderen ook al zeggen, post vooral ook mee! BDSM draait niet om ervaring maar om beleving, en het is altijd leuk om te lezen hoe iemand iets ervaart.
Alle reacties Link kopieren
KapiteinG schreef:
21-07-2017 14:52
Het is een workshop en geen lezing he ;-) De bedoeling is dat het iets interactiever gaat zijn dan een lezing. Ik verwacht wel wat traantjes.

Bij cnc is dat wel een lastige :P Maar ik denk dat het er dan meer om gaat dat je ondanks dat "alles mag", je toch rekening moet houden met bepaalde grenzen. Ik zou er bijvoorbeeld wel mee weg kunnen komen als ik s met naalden bewerk, maar ze heeft zo'n heftige naaldenfobie dat het zowel voor onze relatie als voor haar geestelijke gezondheid niet bepaald lange termijndenken zou zijn geloof ik :P
En dan heb je daarna zelf ook niks meer aan haar :-p

Ook met cnc heb ik enkele harde grenzen, hoe dieper het gaat hoe meer ik opgeef. Maar de ander kunnen vertrouwen dat hij mij niet bewust psychisch of lichamelijk permanent zal beschadigen is voor mij het belangrijkste. Doet de ander dat toch, dan is mijn vertrouwen beschadigd en ik denk dat je dan ook uit komt bij een vorm van consentoverschrijding.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Sub-lime kan me voorstellen dat het lastig is voor hem. Lukt het wel goed om daar een middenweg in te vinden?

@Soumis momenteel op vanilla gebied veel drukte en onrust in mijn leven. Dus minder ruimte voor kink, mijn hoofd staat er ook minder naar. Maar ik probeer toch wel af en toe een leuke date in te plannen, al is het maar voor seks :-p

@Sideoflife Welkom. Leuk dat je meeschrijft. En als je vragen hebt stel gerust :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Waar ik tegenaan loop is dat ik het niet aan mijn omgeving durf te vertellen, of hier open over durf te zijn. Zijn jullie hier open over?

Mijn familie kent mijn "D" als mijn vriend terwijl dit niet helemaal de realiteit is...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten waarom je daar open over zou moeten zijn.
Tenzij je dat graag wil.
Alle reacties Link kopieren
Hij zou het graag willen. Dat een ieder weet dat ik van hem ben, zijn eigendom.
Ik ben daar nog niet aan toe en weet niet of ik dat ooit wel ga zijn. Mijn vraag is wat jullie ervaringen daarmee zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven