BDSM, voor de liefhebbers - deel V

19-09-2017 19:02 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 19-09-2017 20:00
14.65% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
@G Heel gaaf dat jullie het onderzoek mogen doen. Ben nu al benieuwd naar de uitkomsten :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Nee dat is niet te simpel Roos, dat probeer ik ook, in het hier en nu, en niet te ver vooruit denken, maar soms moet ik even nadenken over wat ik aan het doen ben,
ben ook bang dat als ik de euforie toch per ongeluk verwar met liefde (dat wat Lollypopje beschrijft zeg maar) dat ik hem ga kwetsen of mezelf, maar goed.. hier.. nu.. hier.. nu
Vind het op een afstandje ook heel mooi hoe het ontwikkelt met jouw H, Roos
Alle reacties Link kopieren
@WW Er is niks mis mee om even in je hoofd te gaan zitten en na te denken over de situatie. Waar komt je gevoel vandaan? Wat brengt de relatie je? Wat kost het je? Wat verwacht je er van? Gewoon rustig de tijd nemen om inzicht te krijgen in je gevoel en situatie en op basis daarvan jezelf af te vragen of dat is wat je wil. Is het antwoord ja, dan daarna ook gewoon alles even loslaten en gewoon genieten. Is het antwoord nee, dan jezelf afvragen of het mogelijk is daar een ja van te maken en wat daar voor nodig is. Wordt het een ja, wederom loslaten en genieten. Blijft het een nee, handel daar naar.

Althans ik merk dat dit bij mij heel goed werkt. Ik kan namelijk soms ook heel erg in mijn hoofd gaan zitten en veel te veel nadenken over alles. En hoe harder ik dat wil loslaten, hoe meer ik er mee door ga. Juist, omdat ik doordat ik zo hard bezig ben met dat ik er niet zo veel over wil nadenken, ik mijn gedachten niet de ruimte geef die ze nodig hebben. Door ze juist even de ruimte te geven, kan ik het daarna makkelijker loslaten en gewoon genieten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Rooss4.0 Mijn partner staat open om te ontdekken, stap voor stap. Wel binnen haar ritme, ruimte en tijd. En die geef ik haar met alle liefde. We zijn tenslotte al 10 jaar bij elkaar en de tijd zal het leren in hoeverre zij met mij mee kan bewegen.

Met betrekking tot ruimte door invulling van anderen: Daar ligt vanuit mij sowiso een vraag en we zijn hierover ook met elkaar in gesprek. Zij weet vanaf aanvang al in onze relatie dat ik lust, liefde, seksualiteit op vele niveau's kan ervaren, en daarin breder voel en denk dan haar. Alleen seks met de partner waarvan ik houd, is voor mij op langer termijn niet houdbaar. En dat weet zij ook. De vraag is of we stap voor stap, vanuit verbinding elkaar de ruimte kunnen geven die we nodig hebben. De tijd zal het leren. Ze staat door het bespreken ervan en door het er regelmatig er over te hebben, al veel meer open. We zullen zien waar het ons brengt, met een lach en een traan.

Hoe verder ik kom op mijn pad hoe sterker ik in mijn mannelijke energie en kracht sta. Oude angsten verdwijnen als sneeuw door de zon en ik voel me letterlijk een vrij, krachtig en verlicht mens. En dit komt tot uiting in al mijn levensgebieden: werk, prive, seksualiteit. Dit is al aan de gang sinds mijn 19de en vooral de afgelopen jaren is mijn kracht en ontwikkeling in een stroomversnelling gekomen.

@BelleInChains Aangezien ik nieuw binnen stap ook op Fet, kan ik je niet de weg wijzen.
Alle reacties Link kopieren
@Rooss4.0 nog niet echt maar zouden volgende week een date hebben om te spelen! Dus hopelijk dan weer goed vertrokken.
Ik vond het op FL altijd leuk om gewoon wat te chatten met mensen maar aangezien ik een volledig nieuw profiel heb is er nog niemand natuurlijk om me te chatten.

Wickedwoman, jij beschrijft ongeveer exact wat ik dus ook heb ervaren met mijn Dom een goed jaar en half geleden. Enkel ben ik wel nog thuis gebleven en heeft hij ondertussen een ander vanilla partner.
Hij zal voor mij altijd iemand heel speciaal blijven, en ik had het misschien wel een kans willen geven maar er zijn nooit garanties natuurlijk.
ik denk dat je het enkel te weten komt door het te proberen.

Het kriebelt enorm om terug te spelen pff.
Ik ging onlangs naar de sexshop met wat vriendinnen (die weten van mijn sm voorkeur) en ik moet zeggen, ik kreeg echt vlinders toen ik in de afdeling van de zwepen en restraints stond :)
Ongeveer exact. Mooie tegenstelling :P
Maar als ik het goed begrijp ben je dan nog steeds in dezelfde relatie en ook weer terug met dezelfde D na een pauze?
@WickedWoman: het klinkt in mijn oren alsof het goed is vooral in het nu te leven. Klinkt alsof jullie beide veel af te ronden hebben en veel om mee te dealen, maar ook veel aan elkaar hebben. Misschien uit de categorie: als het nu goed is is het goed. :)

@lollypopje: je uitgebreide post op mijn verliefdheid raakt me erg. Ik ga hier nog even over nadenken. Niet zo'n uitgebreid antwoord van mij, maar ik heb er altijd erg veel aan als je zo jou ervaring deelt, dank je wel daarvoor.

Gister is er iets heel erg vervelends gebeurd in mijn persoonlijke leven en ik zou naar mijn meneer gaan. Ik had hem geappt dat ik in deze emotie (woedend...) het vervelend vond naar hem toe te komen. Hij heeft me alle vrijheid gegeven om te kiezen of ik wel of niet wilde komen, buiten te deur, of ik gehaald wilde worden... Ben later dan gepland toch gegaan en heb staan laaien en tieren in zijn huis. We hebben eigenlijk niet gespeeld, hij heeft me gewoon opgevangen. En ik heb geen enkel moment het gevoel gehad hem tot last te zijn geweest... En toen kwam het moment dat ik om een heel specifiek soort pijn heb gevraagd. Ik weet dat ik een masochistische kant had, maar vind deze veel moeilijker om mee in het reine te komen met mezelf dan mijn sub kant. Dus hij heeft me pijn gehad, veel pijn. Vlak nadat hij begon ben ik in huilen uitgebarsten en heb ik het snikkend ondergaan. Een compleet nieuwe ervaring, want ik huil niet. Ik heb uiteindelijk op mijn knieën snikkend en jammerend gevraagd om meer, meer, nog één? Maar hij zei nee, heeft me alleen maar vastgehouden tot ik klaar was met huilen. Toen ik later in de spiegel keek snapte ik ook dat hij nee zei, en zijn uitleg was dat hij me tegen mezelf wil beschermen, dat ik mijn eigen grenzen niet aangeef, er te hard overheen wil, en het op een gegeven moment gewoon genoeg is. We hebben er erg lang over nagepraat, wat hij er uit haalt, waarom ik het nodig heb.. Dat ik het lastig vind als ik BDSM lijk te gebruiken om te dealen met het echte leven, in hoeverre is dat ok.. Ik weet het antwoord nog steeds niet goed. Ik weet wel dat ik compleet over de rooie was en vandaag alles beter is. Ik vroeg me af of iemand bereid was hier zijn mening over te geven/ervaring wil delen?
Alle reacties Link kopieren
ZHRO, ik krijg het idee dat het misschien een vlucht is geweest? De pijn die je ervaart niet geestelijk voelen maar lichamelijk? Ik weet natuurlijk niet hoe t in jouw hoofd werkt maar uit eigen ervaring heb ik vernomen dat mocht ik ergens mee rondlopen, dat spelen een tijdelijke oplossing is. Het komt heus weer terug. Op dat zekere moment kan het heel fijn zijn, maar bij mij komt het wel weer de kop opsteken.
Ik denk dat het niet ok is om het ene met het andere te bestrijden. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
En ik vind het serieus heerlijk om niet meer te denken tijdens het spelen, blanco, zwevend, geen sores, geen shit, maar ik gebruik het niet om zaken weg te drukken. Ik wil eigenlijk ook alleen maar spelen als ik lekker in m’n velletje zit, ik ben best gevoelig en heb last van subdrop. Als ik dan al niet heppie ben dan werkt dat alleen maar extra door.

Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook klinken als automutilatie maar dan toegebracht door een ander. Geestepijn vervangen door lichamelijke. Of het slecht is weet ik niet, daar durf ik mijn uitspraak niet over te doen maar ik vind het wel top dat je meneer het stopte toen hij het genoeg vond. Hij heeft jouw grens te bewaken maar ook de zijne, het kan voor hem ook gewoon genoeg zijn.
Buiten dat is het natuurlijk wel heel rot dat je je zo klote voelde, fijn dat het vandaag beter gaat. Hoe kijk je erop terug, spijt? Te hard? Te snel? Of gewoon goed? Of vraagt het naar (veel) meer?

Cloudwalker, ik zou het ook lastig vinden om te spelen met een naar gemoed, daar is het te kwetsbaar voor ofzo. Ik heb ook een dosis happyness nodig om me te geven.
...
Alle reacties Link kopieren
@ZHRO :hug: fijn dat je wat hebt aan wat ik schreef.

Wat fijn dat je meneer je zo goed op ving en ook duidelijk aangaf dat het genoeg was.
Of het een soort automutilatie is, dat weet ik niet. Ik ken zelf namelijk die behoefte aan pijn soms ook. Ik zit dan zo vast in mijn emoties, dat de pijn een soort catalysator is daarvan. Mijn mentale pijn kan er dan ook uit door een huilbui, die er anders niet uit was gekomen. Bij mij kan het dan ook werkelijk opluchten en ik voel mij dan stukke lichter dan er voor. In die zin werkt het juist het tegenovergestelde van automutilatie, wat vaak juist bedoeld is om de mentale pijn te verdoven met fysieke pijn.

Bij mij komt het dan ook niet terug, zoals CW, maar zou het anders juist zijn blijven sluimeren en veel negatieve invloed op mij hebben. Ik ga dan bijvoorbeeld muren bouwen en een catalysator helpt mij dat te voorkomen.

Is pijn de enige manier? Nee, zeker niet. Maar soms wel de beste. Een andere keer heb ik juist een knuffel nodig om het los te laten komen. En ik heb mijzelf ook geleerd om op een rustig moment de mentale pijn op te zoeken en er uit te laten komen. Maar dat helpt lang niet altijd en ook lang niet voldoende.

Is het verkeerd om pijn op die manier te gebruiken? Ik denk alleen als dat de enige reden is dat je nog wilt spelen. Of als het je enige manier is om met die dingen om te gaan. Anders is er in mijn ogen niks mis mee, mits met de juiste persoon.
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-01-2018 13:27
5.31% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik ben een beetje ontroerd dat jullie zo snel de moeite hebben genomen om te reageren. Waardeer ik heel erg. Eigenlijk ook fijn dat de reacties wisselend zijn, want dit stimuleert me wel om de komende dagen goed in de gaten te houden hoe ik me voel en uit te zoeken of ik beter kan snappen hoe dit werkt voor mij. Ik ga vanavond weer een paar dagen op reis dus ben op mezelf aangewezen en dat is misschien ook wel goed. Vandaag voel me ik in de basis nog steeds een stuk rustiger en stabieler. Ik heb geen spijt, maar ik voel me ook opgelucht dat het niet meer pijn doet dan dit vandaag. Ik wil even aanzien of mijn gemoedstoestand zo blijft of dat het weer erg gaat schommelen. Ik vind het wijze woorden, als ik vrij mag interpreteren, dat het misschien er ook aan ligt hoe ik op langere termijn hiermee om ga. Bedankt dat ik even van me af mocht schrijven, ik schiet echt alle kanten op in dit topic bedenk ik me. Jullie zijn hartstikke lief. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Lieve ZHRO....
Ik herken zoveel in je verhaal! Ik heb dat ook eens heel sterk gevoeld en voel het best regelmatig. Alleen had ik geen D die dat kon doen bij me.
Ik heb er toen een writing over geschreven op fet, ook omdat ik het heel sterk voelde.
Ik voel het momenteel nog steeds heel sterk. Hier ook wel eens geschreven dat ik heel erg voel gebroken te willen worden en ik merk dat dat gevoel alleen maar sterker wordt met de week. Maar besef me ook dat het samenhangt met mijn privéleven waar een hele hoop in gebeurd en mij veel stress geeft, tenminste dat denk ik....
@ZHRO: :hug:
Wat mooi idd de verschillende reacties.
Vooral die van Lollypopje, die kan ik altijd zo waarderen.
Ik had het zaterdagavond toen mijn Meester mij een massage gaf... er kwamen emoties los bij me, puur door de aandacht die hij me gaf. Ik ben dat niet gewend. Ik kon m’n emoties ook niet goed verwoorden, alleen voelen dat ze er waren.
Hij zegt ook dat ik momenteel meer liefde nodig heb dan klapjes. En dat ontroert me zo, want hij heeft gelijk.
Dus we zijn ook heel erg vanilla bezig. En ik geniet er intens van.
Tijdens het knuffelen kan hij wel de sfeer ineens omgooien door iets te doen dat mij enorm triggert. Het is alsof hij mij zo ineens ‘aan’ zet gewoon.

Verder geniet ik nu al 2,5 maand vreselijk van m’n eigen huisje. Alle perikelen van de scheiding zijn achter de rug, en alles lijkt rustig nu.
Mijn Meester en ik zijn de weekenden bij elkaar, hij bij mij, of ik bij hem. Ik kan het soms nog steeds niet beseffen wat een heerlijk leven ik nu heb.
Soumis, het is fijn om herkenbaarheid te vinden. Het woord gebroken blijft vooral hangen. Ik denk dat ik daar inderdaad echt naar op zoek was, ik hou ook altijd zo mijn guards up in het level, de behoefte dat iemand forceer dat de dam gewoon echt breekt... heb je nu het gevoel dat het gewoon beter met je gaat, of heb je minder stress, of haal je uit spel wat je nodig hebt? Heb je ook inmiddels echt ervaren waar je naar verlangde of is het in het echt toch niet wat je ervan verwachtte? Als je er nog wat meer over zou willen vertellen.

Aardbeitje: wat een mooie posts. Wat fijn dat je zo gelukkig bent op dit moment. En wat fijn dat je je emoties zo kwijt kan bij je Meester. Ik denk dat iedereen die je leest moet glimlachen. Dat aanzetten vind ik zelf ook echt zon prachtige heerlijke skill van die Meesters. Misschien maakt het ook weinig uit hoe het getriggert wordt, door zachtheid of hardheid, als je maar goed opgevangen wordt...
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet ervaren wat ik wil ervaren. Er wel van mogen proeven en dat heeft het verlangen alleen maar doen toenemen.
Nee nog steeds geen rust in mijn leven en helaas ook nog niet de ruimte en de privacy om de volledige diepte van het spel in te gaan. Ik merk daarom ook steeds meer onrust bij mezelf. Inmiddels wel een heel fijn persoon in mijn leven, maar door dus alle omstandigheden kunnen we niet voorbij een bepaalde grens.
Toevallig gisteravond wat gaan drinken met hem en het kunnen bespreken en dat geeft voor nu weer even rust.
Ik heb gemerkt dat mijn nieuwsgierigheid naar pijn is overgegaan in een behoefte en behoefte hebben aan iets brengt hele andere gevoelens naar boven dan nieuwsgierigheid.
En het stukje gebroken worden blijft ook doorsluimeren....Ik ben vrij gesloten, hoewel ik daar wel hele grote stappen in heb gemaakt het afgelopen jaar. Maar ik zal niet snel vanuit mezelf mijn diepste gevoelens uitspreken face to face (op schrift gaat alles makkelijker). Maar ik heb het gevoel dat door heel ver te gaan, ik een deel van mijn muur kan afbreken, wat ik heel graag wil en dus makkelijker bij mijn diepe gevoelens kom en die vooral ook kan uiten. En ik heb heel sterk het gevoel opgevangen te willen worden, omdat ik de laatste 6/7 jaar in mijn relatie er voor mijn gevoel alleen voor heb gestaan.

Eigenlijk gaat er heel veel door mijn hoofd ;-D
Wat zit jij al een tijd in een heftige periode Soumis.
Ik hoop dat je je rust en je eigen plekje snel zult vinden. xx
Alle reacties Link kopieren
Lief van je aardbeitje....
Ik ben naar iets concreets aan het toewerken en dat is wel heel fijn en geeft ook wel rust hoor. Alleen loopt het niet helemaal zoals ik het voor ogen zag en daar betaal ik de prijs voor, maar goed het is ook niet alleen maar kommer en kwel :)
Nog 3 maanden en dan heb ik iig mijn eigen plekje en daar kijk ik heel erg aar uit. En hoop dan ook meer ruimte te hebben om me eens flink af te laten ranselen :proud:
Aah wat super zeg, je eigen plekje straks. Je zult het fantastisch vinden, zeg ik namens mezelf ;)
Alle reacties Link kopieren
voor de mensen, naar aanleiding van verhalen over subspace, interesse hebben in hoe endorfine en adrenaline nu echt werkt in het lichaam, hier een link naar een interessant stuk.

https://fetlife.com/groups/84959/group_posts/11964573
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
17-01-2018 09:22
Ik vind het ook klinken als automutilatie maar dan toegebracht door een ander. Geestepijn vervangen door lichamelijke. Of het slecht is weet ik niet, daar durf ik mijn uitspraak niet over te doen maar ik vind het wel top dat je meneer het stopte toen hij het genoeg vond. Hij heeft jouw grens te bewaken maar ook de zijne, het kan voor hem ook gewoon genoeg zijn.
Buiten dat is het natuurlijk wel heel rot dat je je zo klote voelde, fijn dat het vandaag beter gaat. Hoe kijk je erop terug, spijt? Te hard? Te snel? Of gewoon goed? Of vraagt het naar (veel) meer?

Cloudwalker, ik zou het ook lastig vinden om te spelen met een naar gemoed, daar is het te kwetsbaar voor ofzo. Ik heb ook een dosis happyness nodig om me te geven.


Precies. Ik ben best gevoelig en wil niet dat ik in de week na een leuk spel intens labiel ben. Dat ben ik al, hoeft niet nog een schepje bovenop ;)

Afgelopen weekend heb ik echt een breekpunt gehad. Van uitdagen en lachend ondergaan -het was lachen of huilen- naar bibberend en huilend.
Ik had niet gedacht dát ik überhaupt een breekpunt zou hebben op deze manier. Fijn.

In case of other news. Lief en ik zijn Facebook official :heart: Heeft totaal geen toegevoegde waarde maar de wereld weet nu wel dattie van mij is. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Interessant lollypop. Ik vind dat soort info altijd mooi om te lezen. Menselijk lichaam is een heel bijzonder iets.
Waarom scheld ik de wereld bij elkaar bij een klein pijntje en laat ik m’n kont blauw slaan en vind ik dat heerlijk? Mindset waarschijnlijk, maar alsnog.

Na de ene keer spelen ben ik een zielige puppy die vertroeteld moet worden en niet alleen wil zijn en de andere keer kan ik de wereld aan en nergens last van. Ook bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Stom hè, wat op fb staat is echt. Toen H zijn status veranderde vond ik dat toch ontroerend terwijl het geen jota voorstelt natuurlijk. Het gaat om het wereldkundig maken, de trots, ik mag deel uitmaken van zijn leven en iedereen mag het weten. Facebook ontplofte daarna ook werkelijk! :biggrin:

Ik ga het stukje van lolly ook even lezen.
Wij hebben een interessant weekend, sauna, bondage workshop en meet met een Ds stel in de kroeg. Heerlijk, ik heb er zin an.
...
Alle reacties Link kopieren
Haha precies dat roosss! Hier ook Facebook ontploft! Kreeg zelfs een appje van een ex scharrel dat ie blij voor me was haha!

Have fun dit weekend :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op 31 dec wat exminnaars de foto van de statusupdate gekikt/appt. Elk jaar op die dag komen er een stuk of 3 onder hun steen vandaan om te polsen of ik er nog "voor in ben", heerlijk voorspelbaar, mannen ;-)

Thanks! Jullie ook! :bigkiss:
...
Veel plezier dit weekend Rooss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven