BDSM, voor de liefhebbers - deel V

19-09-2017 19:02 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 19-09-2017 20:00
14.65% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
11-06-2018 16:29
Hey hallo :hello:
Leuk dat je mee komt kletsen.

Ik snap dat laatste niet helemaal. Vind je het een akelig idee als je je verplaatst in de positie van een sub en heb je er daarom soms wat moeite mee om dominant te zijn? Vind je het een lastig gegeven dat je sadistische trekjes hebt omdat je dat zelf ook nooit zou willen ondergaan?
Danke danke!

Ja, als ik mij verplaats in een sub zou het mij mentaal geen goed doen. Integendeel. Dan is het best lastig voor mij om te begrijpen dat de ander daar zélf wel echt van geniet en geen psychische schade aan ondervindt. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik dat wel zou veroorzaken bij een ander. Nog erger zou ik het vinden als de ander ook nog het idee heeft ( om wat voor reden dan ook ) om dit niet met mij te kunnen bespreken. Of dat het gebruik van het stopwoord afdoet aan het sub zijn.

Daarnaast heb ik ook echt wat moeite om die kant in mij überhaupt te accepteren en hoe ver ik daarin wil gaan. Hard in het gezicht slaan, is voor mij als D bijvoorbeeld ook een harde grens. Kan ik niet, wil ik ook niet. Ik werd een keer uitgedaagd om dat te doen door een meid. Haar D stond mij ook op te jutten en heb uiteindelijk haar tepel hard verdraaid tot ze een beetje door dr knieën knikte en kermde. Vind ik dan kennelijk wel weer kunnen. Maar in de ogen kijken en iemand vol in het gezicht slaan met een hand. Nee. Zo wil ik niet zijn als mens, dan voel ik echt teveel weerstand in mijzelf. Hypocriet vind ik mezelf dan... En zo blijf ik nadenken. :biggrin: .
...
Alle reacties Link kopieren
Raamopen, ik kan wel speeldates plannen met H maar ze pakken niet altijd goed uit. Voor mij is het sfeertje er ook niet altijd naar, de schakeling van een verjaarsfeestje naar spelen gaat bij mij niet altijd zonder slag of stoot, soms heb ik meer zin in kroel. Zo'n date met een derde is anders, dan word ik als het ware bdsm-opgegeild. Ik krijg kruimels maar nooit het broodje en zo kan ik zachtjes schikken naar mijn rol. Schijnbaar werkt dat goed.
De date is geweest hoor, zie fet. Uitgebreide verslagen en foto's!

Oooh, je bedoelt zweepjes! Je autocorrect maakt er zeepjes van!
Het waren er 25 trouwens ;-)
Nu ben ik je vraag over hem vergeten maar hij is nog in beeld hoor, H gaat ooit zweeples van hem krijgen...
...
@Rooss :rofl: 100 zeepjes man... excuus. Veel te vanilla die telefoon van mij. Logische uitleg zo, ik ga fet bekijken!
Quaintrelle schreef:
11-06-2018 23:29
Danke danke!

Ja, als ik mij verplaats in een sub zou het mij mentaal geen goed doen. Integendeel. Dan is het best lastig voor mij om te begrijpen dat de ander daar zélf wel echt van geniet en geen psychische schade aan ondervindt. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik dat wel zou veroorzaken bij een ander. Nog erger zou ik het vinden als de ander ook nog het idee heeft ( om wat voor reden dan ook ) om dit niet met mij te kunnen bespreken. Of dat het gebruik van het stopwoord afdoet aan het sub zijn.

Daarnaast heb ik ook echt wat moeite om die kant in mij überhaupt te accepteren en hoe ver ik daarin wil gaan. Hard in het gezicht slaan, is voor mij als D bijvoorbeeld ook een harde grens. Kan ik niet, wil ik ook niet. Ik werd een keer uitgedaagd om dat te doen door een meid. Haar D stond mij ook op te jutten en heb uiteindelijk haar tepel hard verdraaid tot ze een beetje door dr knieën knikte en kermde. Vind ik dan kennelijk wel weer kunnen. Maar in de ogen kijken en iemand vol in het gezicht slaan met een hand. Nee. Zo wil ik niet zijn als mens, dan voel ik echt teveel weerstand in mijzelf. Hypocriet vind ik mezelf dan... En zo blijf ik nadenken. :biggrin: .

Eigenlijk wel een mooie eigenschap; dat je je zo kan verplaatsen in (de gevoelens van) je sub. Dat geeft aan dat je empathisch bent en in elk geval niet zo maar wat doet. Maar de andere kant is ook dat je je sub ook gewoon zichzelf kan laten zijn, en niet al jouw gevoelens op haar moet projecteren. Zij heeft eigen grenzen en ook zelf een verantwoordelijkheid om zich te laten horen. Je lijkt me niet de persoon die te snel te hard gaat, zij moet dan ook niet zelf over grenzen stappen zonder jou te laten weten dat je überhaupt in de buurt kwam.

Ik heb mezelf er al lang en breed bij neergelegd dat ik niet consequent ben. Dat vind ik niet hypocriet; ik doe gewoon wat goed voelt. Daardoor kan ik ook goed sturen en negeer ik ook geen signalen van mezelf aan mezelf. Als ik ook nog zelf over bepaalde grenzen heen moet stappen ben ik al snel twee personen in de gaten aan het houden. Zij heeft die inconsequentie dan maar te dulden, ik kan het uitleggen maar ik hoef niet alle keuzes als consequent te verantwoorden.

Concreet heb ik bijvoorbeeld ook moeite met bepaalde vormen van pijn en vernedering. Een mep in je gezicht voelt voor mij als een soort afwijzing in combinatie met impulsief geweld. Beide is niet aan mij besteed.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om al die verschillende perspectieven op 'pijn doen' te lezen. Maakt dat ik mn lief beter begrijp. Heb je er ook wat aan BM? Nog contact gehad?

En dank voor de antwoorden om mn vraag of je bv je D ook als sub wilt zien.
Vind de verschillende perspectieven interessant om te lezen. Misschien had hij hiervoor subs die dat excuusloos geweld wel erg geil vonden. Vandaag is de eerste dag dat ik geen pijn meer voel als ik lach etc, heb ook geen barstende hoofd- en nekpijn meer. Heb bewust ook veel geslapen gisteren. Nadat ik aangaf dat de aftercare veel te beperkt was, heeft hij wel iets meer moeite gedaan, nog altijd beperkt maar toch al een stap in de goede richting. De blauwe plekken vind ik vrij vervelend, ze zijn behoorlijk extreem, denk dat het herstellen weken gaat duren.

Ik maak nog geen definitieve keuze voorlopig maar leg ook zeker geen tweede sessie vast, er moet eerst een grondig gesprek aan voorafgaan en ik zal op basis daarvan wel beslissen.
@BM: dat klinkt vrij heftig, en je klinkt ook niet vrolijk (meer zakelijk of analyserend, wat niet perse negatief is). Dikke knuffel voor jou. Ik ben één van die subs die wel van 'excuusloos geweld' houd. Maar dit is wel met iemand waar ik inmiddels tientallen keren mee heb gespeeld. Als ik in de toekomst met iemand zou afspreken puur voor een pijn sessie, dan zou ik bij binnenkomst eigenlijk alsnog eerst een kop thee en een vriendelijk gesprek verwachten voordat dat begint. En als ik zou afspreken voor hete geile seks, waar pijn een rol in mag spelen, dan verwacht ik geen geweld bij binnenkomst maar pas als de geilheid er vanaf druipt. Wat ik, de rest of zijn andere subs normaal vinden is natuurlijk uiteindelijk gewoon ondergeschikt aan de vraag of jullie een match zijn in jullie spel. En als dit is waar hij van houdt, dan is het misschien gewoon geen match. En dat staat dan nog los van de vraag of je uiteindelijk vind dat er een grens is over gegaan met hoofd/nekpijn en weken lang blauwe plekken na een eerste keer. Ik zou me als ik jou was ook even goed afvragen of er nu iets specifieks was aan jullie spel/aan hem dat je toch een tweede keer nog overweegt, of dat je vooral ook geen zin hebt om weer opnieuw op zoek te gaan (en dus hoopt dat het maar gewoon beter wordt).
Alle reacties Link kopieren
Pijn als je lacht, barstende hoofd- en nekpijn? Blauwe plekken die nog weken blijven zitten?
Wat heeft hij in godsnaam met je gedaan op date één??
...
Rooss4.0 schreef:
12-06-2018 19:46
Pijn als je lacht, barstende hoofd- en nekpijn? Blauwe plekken die nog weken blijven zitten?
Wat heeft hij in godsnaam met je gedaan op date één??
Leuk spelletje gespeeld!?!
Poeh BM. Zoals je het eerder beschreef dacht ik dat het vooral een kwestie was van niet-matchen, omdat jij geweld alleen als straf ziet en hij ook zomaar. Maar nu begrijp ik dat ik het geweld nogal heb onderschat. Zolang zoveel last van een eerste date... niet ok. Die D heeft je heel veel aangedaan zonder dat hij je kon lezen.
Ik snap niet goed waarom je nog niet definitief afscheid neemt van hem?
Alle reacties Link kopieren
Koleerte BM. T klinkt heel heftig. Vooral spierpijn in nek/hoofd? Anders even naar de huisarts.
Het was vooral bruut, in het gezicht slaan met de vlakke hand (zonder blauwe plekken na te laten), aan de haren trekken, afranselen met een riem, hard vingeren, bij de keel vastgrijpen. Ik weet niet waar die pijn als ik lachte (is nu weggetrokken) vandaan kwam, zat iets onder mijn ribben. Mijn hoofd deed dagen pijn en ik was ook lang duizelig 's avonds.

Ik kan niet terugvallen op veel ervaring dus ik weet niet wat normaal is, ik vond het zelf te gewelddadig voor een eerste sessie (al was de pijn op het moment zelf niet ondragelijk) maar heb het stopwoord ook niet gezegd, dus in welke mate is hij dan over de grens gegaan? Verder is er ergens de hoop dat het bijgestuurd kan worden, omdat ik al lange tijd op zoek ben en de frustraties bij mij ook wel erg groot zijn. Ik overweeg overigens om een afspraak vast te leggen bij een seksuoloog, omdat ik parallellen zie met jeugdtrauma's die me zorgen baren (omdat ze mijn eigen gedrag en keuzes impacteren, zoals in dit geval).
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp ben je na lang zoeken eigenlijk blij dat je iemand gevonden hebt waar je mee kunt spelen maar kun je niet echt putten uit ervaring dus voelde het op dat moment als best oké?

Ik denk dat het niet oké is eigenlijk. Vond je het lekker? Is er ook gewoon gesekst? Is hij bezig geweest met jouw genot? Mag ik iets heel mafs wellicht voorstellen? Heb je wel eens overwogen om met een ervaren stel te gaan spelen, als extra sub? Volgens mij is zo'n stel prima te vinden, dan kun je eens aan den lijve ondervinden wat bij je past, wat jij oké vindt en er is iemand bij die jou een beetje in de gaten kan houden. Dan ben je niet met een man alleen.

Die jeugdtrauma's heb ik ook, ik meldde het al eerder, mijn vader snapte de impact van ouderlijke macht niet en sloeg als die macht m door de vingers leek te glippen. Er kan best een parallel liggen met de ervaringen die je nu zoekt. Ook daarom is voorzichtigheid geboden, iemand mag gewoon heel secuur met jou omgaan. En die mannen bestaan best!
...
Met een stel zou niks voor mij zijn, ik ben erg introvert en wil enkel one on one. Al snap ik wel waarom je dat zegt.

Het voldeed op dat moment niet aan m'n verwachtingen, echt oog voor mijn genot had hij niet. Vingeren was eerst wel lekker maar omenduur zo hard dat ik bloed verloor en het ook enkel op een onaangename manier pijn deed. Als ik dit nu opschrijf, heb ik wel zoiets van ok niet meer afspreken. Hij hield er wel nog rekening mee als ik aangaf dat het trager/zachter moest.

Ik denk dat ik juist door die trauma's rode vlaggen opzoek en me er aangetrokken door voel. Ik denk dat ik de link met m'n jeugd snap maar die kan ik hier niet uitleggen. Een seksuoloog kan dat destructieve misschien uit mijn bdsm-beleving helpen halen.
@BM: ik vind altijd dat je op je eigen gevoel af moet gaan, maar dit klinkt niet ok. Afspreken met het idee dat je je D nog kan bijsturen is een verkeerd uitgangspunt wat mij betreft. Natuurlijk moet je aan elkaar wennen, maar dat is iets anders dan je hele stijl of behoeftes veranderen. Iemand kan ook over je grens heen gaan zonder dat je daar iets van zegt, en zonder dat je zelf in grijpt. Mijn visie op een stopwoord is dat je deze achter de hand hebt voor in noodgevallen. Bijvoorbeeld als je elkaar niet goed kent en de D leest je niet goed. Je hebt je stopwoord niet gebruikt, en komt nu achteraf tot de conclusie dat hij meer geweld heeft gebruikt dan je had gewild. Maar dit betekend ook dat de D jou niet goed heeft gelezen. Ook als hij rustiger aan zou doen op een volgende date, kun je er dan op vertrouwen dat hij jou goed in de gaten houd? Voel je je veilig bij hem? Wil je zo bezig zijn met je eigen grenzen bewaken, of wil je dat er een natuurlijk evenwicht is waarin je vrij kan spelen omdat hij je grenzen niet zo maar over gaat?

Het is niet de bedoeling dat jij je straks schuldig gaat voelen omdat je nu eenmaal je stopwoord niet hebt gebruikt. Maar het is niet zo dat een D zomaar alles kan doen, omdat een sub dan maar haar stopwoord moet gebruiken als hij of zij het niet aan kan. Het is een fragiel evenwicht tussen verantwoordelijkheid voor de sub vanuit de D en de eigen verantwoordelijkheid van de sub, daar ging de discussie de laatste dagen ook al over. Maar wat mij betreft probeert een goede D kan op een eerste speelafspraak ruim buiten het gebied te blijven waar de sub haar stopwoord zou willen/moeten gebruiken (behalve als specifiek anders afgesproken). En dat heeft deze D schijnbaar niet gedaan. Ik zou mezelf heel erg afvragen of je een tweede date wil plannen met iemand die jou zo slecht leest.

*edit* je schrijft nu net nog dat je denkt dat je niet wil afspreken, maar ik laat mijn bericht toch even staan.
anoniem_650154926d7fe wijzigde dit bericht op 12-06-2018 20:51
Reden: crossposting
3.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*


Bloody Mary, ik zit al dagen op mijn handen, (las de afgelopen maanden af en toe mee op dit topic).
Ik zal me even voorstellen : ik heb een paar jaar ervaring met SM, van járen terug, ben switch, maar voornamelijk sub en maso.
Ik heb ook jarenlang met verlangens gelopen en ben daardoor in gevaarlijke situaties terecht gekomen, waarin het gebruik van een stopwoord onduidelijk was, of werd genegeerd (vanwege herkenning verdraai ik iets in mijn beschrijving).
Daarnaast was ik ook behoorlijk emotioneel beschadigd, door mijn jeugd, dat is iets wat ik meen te herkennen in jouw situatie.

Wees alsjeblieft voorzichtig met jezelf. Wat je beschrijft lijkt mij mishandeling, en geen BDSM. Je kunt ook mishandeld worden door een man (of vrouw) die zich uitgeeft als D, en ik meen me te herinneren dat je zoiets eerder hebt meegemaakt (ik kan me je nick herinneren van een ander topic).
Eerlijk gezegd vind ik het ook vrij schokkend dat dit de afgelopen dagen niet is opgepikt door meeschrijvers in dit topic :| , er gingen gelijk alarmbellen af bij mij.

Bloody Mary, zoek alsjeblieft een kink-vriendelijke therapeut en ga aan het werk met je innerlijke pijn.
Wacht niet tot het moment dat je een echt gevaarlijke man tegenkomt, en je jezelf in groot gevaar brengt.
Er lopen roofdieren rond in de scene, mannen die zichzelf uitgeven als D of S, maar in feite op zoek zijn naar een kwetsbaar slachtoffer, dat was toen zo, en dat is ongetwijfeld nog steeds zo.
Zorg ervoor dat je emotioneel zo stevig wordt dat je het roofdier of de respectloze (zogenaamde) D of S leert onderscheiden van de zorgzame mannen.
Als je per se wilt spelen, doe dat dan in veilige omgeving, op een feest bijvoorbeeld, waar mensen zijn die je in de gaten kunnen houden.

Sorry dat ik hier op deze manier kom binnenvallen.
Ik maak me echt zorgen.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 14-06-2018 20:02
Reden: onnodig citeren
22.97% gewijzigd
nounou
Thanks voor jullie berichten, @zaza mijn eerste D negeerde op een bepaald moment het stopwoord, je zal me van die post herinneren wellicht.

Als ik er nu op terugkijk heb ik bij deze man wel een paar rode vlaggen genegeerd, dat zegt iets over mijn capaciteit om ze te herkennen of over mijn manier van ermee om te gaan (negeren?). Therapie lijkt me dus idd een must.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
12-06-2018 20:55
Eerlijk gezegd vind ik het ook vrij schokkend dat dit de afgelopen dagen niet is opgepikt door meeschrijvers in dit topic :| , er gingen gelijk alarmbellen af bij mij.
Schokkend?
Moet je luisteren, ik snuffel niet elke nieuwe schrijver af op zoek naar gelijkenissen met een oude nick en ik kan me dan ook slecht voorstellen dat anderen dit wel zouden doen.
Hartstikke goed van jou om het wel op te pikken maar dat een ander het niet meteen geroken heeft is naar mijn idee echt niet schokkend.
...
Alle reacties Link kopieren
@BM Ik schrik heel erg van wat je nu schrijft. Het klinkt inderdaad als een goed plan om dit met iemand te gaan bespreken. En ik zou ook niet meer met deze man afspreken. Of het nu wel of niet mishandeling is, jullie zitten duidelijk niet op één lijn en dat gaan jullie ook nooit komen. Voor iemand gaan, zodat je maar iemand hebt is een de slechtste reden om hier mee door te gaan. Dat zal je stuk maken en dat moet je jezelf niet willen aandoen. Ergens loopt de juiste man voor je rond, maar hij is het niet.

@Zaza Ik weet dat BM op foute mannen valt, maar op basis van haar eerdere posts over deze date kon ik niet bepalen of het puur een mismatch was of dat hij echt te ver ging. Daarvoor miste er voor mij te veel details. Omdat iedereen fouten maakt, omdat er altijd sprake kan zijn van miscommunicatie, zal ik nooit meteen roepen dat de fout bij de D ligt. Niet als ik essentiele details in het verhaal mis. Ik weet namelijk ook van nabij hoe het voor een D, die niet bewust een fout maakt, is om aan de schandpaal genageld te worden. Dus daar ben ik voorzichtig mee. Wat ik wel las was een complete mismatch en alleen al daarom raadde ik BM aan hier niet mee door te gaan en met mij ook de anderen.

Nu op basis van haar laatste posts schrik ik ook heel erg, want dat klinkt wel degelijk harder dan een beetje ruw pijnspel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Zaza, ik vond het eerste bericht over haar date echt niet zo schokkend. Ongeoorloofd geweld is voor zoveel uitleggen vatbaar. Stopwoord was afgesproken maar niet gebruikt. Tja. De D was te hard voor de eerste date en kwam achteraf qua care zwaar tekort, dat wel, maar zo schokkend als jij het opvat zag ik het echt niet na haar eerste bericht. Nu wel, zoveel dagen pijn is echt niet goed.

BM, goed dat je achteraf die rode vlaggen iig wel ziet. Een kinkvriendelijke therapeut kan jou goed helpen om het de volgende keer vooraf beter te kunnen inschatten.
Jammer dat je niet openstaat voor een date met een stel, dat zou je echt heel goed kunnen helpen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
12-06-2018 21:02
Schokkend?
Moet je luisteren, ik snuffel niet elke nieuwe schrijver af op zoek naar gelijkenissen met een oude nick en ik kan me dan ook slecht voorstellen dat anderen dit wel zouden doen.
Hartstikke goed van jou om het wel op te pikken maar dat een ander het niet meteen geroken heeft is naar mijn idee echt niet schokkend.

Rooss, dit heeft niets te maken met een oude nick, BM schrijft dacht ik al een hele tijd met deze nick, maar puur met wat ik hier las en wat er tussen de regels staat.
Voel je alsjeblieft niet aangevallen. Ik ga wel iets schrijven wat niet zo aardig is (en daarna verdwijn ik maar weer, denk ik, want ik hoor hier geloof ik niet).
Door wat ik de laatste dagen las, en signalen die in mijn ogen niet werden opgepikt ging ik op zoek naar een verklaring daarvoor (en ik keek natuurlijk ook aan mezelf).
Mijn indruk was dat de nadruk hier ligt op de innerlijke worsteling, het ontdekken van alle aspecten aan BDSM en de geile kanten daarvan, en mijn vermoeden is dat daardoor gevaar (onvermogen om een gevaarlijke situatie in te schatten, waar Bloody Mary in mijn ogen duidelijk over schrijft) niet wordt gesignaleerd. Daar schrik ik van, omdat hier wel degelijk zeer ervaren vrouwen ( en een enkele man) meeschrijven, toch ?

Ik blijf vanavond nog wel even op dit topic, want ik wil niet een bommetje naar binnen gooien en dan direct verdwijnen.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 12-06-2018 21:24
0.77% gewijzigd
nounou
Bloody_Mary schreef:
12-06-2018 20:44
Met een stel zou niks voor mij zijn, ik ben erg introvert en wil enkel one on one. Al snap ik wel waarom je dat zegt.

Het voldeed op dat moment niet aan m'n verwachtingen, echt oog voor mijn genot had hij niet. Vingeren was eerst wel lekker maar omenduur zo hard dat ik bloed verloor en het ook enkel op een onaangename manier pijn deed. Als ik dit nu opschrijf, heb ik wel zoiets van ok niet meer afspreken. Hij hield er wel nog rekening mee als ik aangaf dat het trager/zachter moest.

Ik denk dat ik juist door die trauma's rode vlaggen opzoek en me er aangetrokken door voel. Ik denk dat ik de link met m'n jeugd snap maar die kan ik hier niet uitleggen. Een seksuoloog kan dat destructieve misschien uit mijn bdsm-beleving helpen halen.

Ik snap het advies van roos heel goed. Je mag jezelf best introvert vinden, maar de manier waarop je reageert op deze extreme ervaring geeft aan dat je veel grotere gevaren met je mee draagt dan introvert zijn.

Deze man heeft dus niet alleen totaal niet naar geluisterd maar heeft dus ook totaal niet de behoefte gehad om op wat voor manier dan ook rekening met je te houden. En hij heeft dus schijnbaar ook geen enkel gevoel of interesse bij wat jij nodig hebt. De tegenstelling tussen wat er is gebeurt en wat je had mogen verwachten is zo enorm groot dat het me enorm verbaasd hoe neutraal je er over praat. Laat staan dat je überhaupt nog overweegt om die man nog in je buurt te laten komen. Alsof zijn nazorg beter had gekund? Die hele date is misdadig!

Ik snap je terughoudendheid als je geen eerdere ervaring hebt waarmee je dit kan vergelijken; maar je kan rustig van de diverse personen hier aannemen dat dit gewoon een hele foute date was. Ik weet niet of je je bdsm-beleving moet willen aanpassen (als dat is wie je bent), ik denk dat je ervoor moet zorgen dat je een beter resultaat bereikt binnen die beleving. Dat kan best. En als je daarvoor je introverte karakter moet oprekken, dan is dat beter dan weer met een losgeslagen idioot op date gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Zaza Volgens mij heeft iedereen gezegd dat dit geen match was voor BM en werd er niet voor niks doorgevraagd naar wat er precies is gebeurd en waarom ze het nog een kans wilde geven.

Die vragen worden hier gesteld, omdat we BM's verhaal kennen dat ze hier heeft gedeeld, maar omdat we tegelijkertijd niet willen oordelen op één vage post. Het komt namelijk ook vaak genoeg door dat mensen denken iets tussen de regels door te lezen dat er niet is. Daarom word er hier niet meteen iets aangenomen, maar worden er visies gedeeld en vragen gesteld. Op deze manier maken wij niet BM's verhaal, maar horen wij haar verhaal.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
En BM even een hele dikke en warme :hug: voor jou, maar niet te hard nu, wil je geen pijn doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
12-06-2018 21:17
Door wat ik de laatste dagen las, en signalen die in mijn ogen niet werden opgepikt ging ik op zoek naar een verklaring daarvoor (en ik keek natuurlijk ook aan mezelf).
Mijn indruk was dat de nadruk hier ligt op de innerlijke worsteling, het ontdekken van alle aspecten aan BDSM en de geile kanten daarvan, en mijn vermoeden is dat daardoor gevaar (onvermogen om een gevaarlijke situatie in te schatten, waar Bloody Mary in mijn ogen duidelijk over schrijft) niet wordt gesignaleerd. Daar schrik ik van, omdat hier wel degelijk zeer ervaren vrouwen ( en een enkele man) meeschrijven, toch ?
Ik denk dat dit niet helemaal waar is Zaza, (ik voel me overigens niet persoonlijk aangevallen hoor), ik schreef eigenlijk meteen dat haar date me deed denken aan mijn eerdere, foute ervaring en dat de klap bij mij pas na een dag of 3 kwam. Ik raadde BM aan goed op zichzelf te letten.
Maar dan nog, ik ben niet bij haar date geweest en als zij m aanmerkt als "best oké, iets teveel geweld" dan ga ik niet lopen moederen.

Ze schrijft nu pas over wat er echt gebeurd is en hoeveel last ze ervan heeft. Dat hebben wij pas kunnen weten nadat ze het schreef lijkt me. En in wezen is onze verantwoordelijkheid hier naar elkaar maar zeer beperkt natuurlijk. Of denk jij daar anders over?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven