BDSM, voor de liefhebbers - deel V

19-09-2017 19:02 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 19-09-2017 20:00
14.65% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Bloody_Mary schreef:
12-06-2018 21:01
Thanks voor jullie berichten, @zaza mijn eerste D negeerde op een bepaald moment het stopwoord, je zal me van die post herinneren wellicht.

Als ik er nu op terugkijk heb ik bij deze man wel een paar rode vlaggen genegeerd, dat zegt iets over mijn capaciteit om ze te herkennen of over mijn manier van ermee om te gaan (negeren?). Therapie lijkt me dus idd een must.

Therapie kan je helpen, maar dan is het misschien wel goed om eerst zelf eens te bedenken wat je dan wil veranderen/verbeteren/bereiken.

Als je al eerder een slechte ervaring hebt vraag ik me bijvoorbeeld ook af waarom je dan nu weer signalen negeert.
Waarom luister je zo slecht naar jezelf denk je? Waarom denk jij dat je signalen negeert en wat denk je dat therapie daarin zou kunnen verbeteren?
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
12-06-2018 21:19
De tegenstelling tussen wat er is gebeurt en wat je had mogen verwachten is zo enorm groot dat het me enorm verbaasd hoe neutraal je er over praat. Laat staan dat je überhaupt nog overweegt om die man nog in je buurt te laten komen. Alsof zijn nazorg beter had gekund? Die hele date is misdadig!
Helaas herken ik haar reactie heel goed. Dit is wat het met je doet. De verbijstering, het heel langzame landen van wat er gebeurd is. In de spiegel kijken en je eigen billen nauwelijks herkennen. Maar vooral, het ontzettend dom vinden van jezelf, de zelfbeschuldiging, de schaamte, het je voor de kop slaan voor je onvoorzichtigheid. Ik was ook neutraal, heb laatst op een ander forum mijn postings nog even gelezen vlak na de date en die schetst op geen enkele wijze wat er binnenin me woedde. Zo rustig, zo zakelijk, zo non-emotioneel. Tot ik er niet meer onderuit kwam en het zich kei en keihard aandiende. Dat kost schijnbaar even tijd. Misdadig, ja klopt. Maar je eigen schuldgevoel staat enorm in de weg.
...
Thanks. Ik voel me op dit moment wel veel beter. Tijdens die sessie merkte ik dat ik mij mentaal had afgesloten, hij deed me gevoelsmatig niet erg veel (qua triggeren van onderdanigheid en andere gevoelens, beetje vaag uitgelegd). Was misschien ook een serieus teken, stond er toen niet echt bij stil. Achteraf kwam wel de fysieke en mentale klap natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@BM Jezelf afsluiten klinkt inderdaad echt niet goed. Dan ben je onbewust jezelf aan het beschermen tegen wat hij met je doet.

Wel fijn te lezen dat je je nu wat beter voelt. Neem je tijd. Let op jezelf en echt dump die vent.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bloody_Mary schreef:
12-06-2018 21:42
Thanks. Ik voel me op dit moment wel veel beter. Tijdens die sessie merkte ik dat ik mij mentaal had afgesloten, hij deed me gevoelsmatig niet erg veel (qua triggeren van onderdanigheid en andere gevoelens, beetje vaag uitgelegd). Was misschien ook een serieus teken, stond er toen niet echt bij stil. Achteraf kwam wel de fysieke en mentale klap natuurlijk.

Fijn dat je je al wat beter voelt en ik hoop dat je je niet aangevallen of bekritiseert voelt. En ik hoop dat je bloody goed naar Rooss luistert. :hug:
Alle reacties Link kopieren
@ aan allen, ik weet ook niet hoe het komt dat ik het direct 'las' (waarschijnlijk omdat ik ook zoiets heb meegemaakt, niet zo ernstig, overigens) en omdat ik het aspect van emotionele beschadiging, en het gevaar wat dat kan opleveren, denk te herkennen.
Vereenzelviging is natuurlijk meestal niet helpend, dat weet ik wel.
Ik snap wel dat het niet terecht is dat ik forummers hier iets verwijt, we zitten allemaal slechts achter een scherm(pje), meer niet.

Misschien zou ik iets meer 'moederen' verwachten wanneer iemand zo duidelijk (in mijn ogen, dan) kwetsbaar is, al is dat waarschijnlijk niet realistisch.
Aansluiten bij een community, via munches bijvoorbeeld, is voor mensen die BDSM ontdekken waarschijnlijk veel verstandiger dan alleen hier meeschrijven omdat online contact toch wel veel beperkingen kent.

Ongetwijfeld zouden mensen die jou kennen, Bloody Mary, en die weten waar je mee bezig bent qua BDSM, veel eerder hebben gezien wat er aan de hand is, en wat je nodig hebt, nu ?
Heb je mensen in je omgeving die hier van weten, BM ? :hug:

Ik heb destijds contact gehad met een wisselende groep mensen die elkaar wat in de gaten hield en elkaar konden steunen als er iets niet goed liep.
Dat heeft mij destijds geholpen na mijn akelige ervaring. Ik ben daar echt een paar maanden behoorlijk van streek door geweest, omdat ik mijn zelfvertrouwen kwijt was ('hoe heb ik dit kunnen laten gebeuren').
nounou
Alle reacties Link kopieren
@ Zaza je vond het niet nodig (ondanks dat je op je handen zat) eerder iets te zeggen. Maar als je het doet, dan doe je het met een belerende vinger naar de rest?
Zoals door anderen is gezegd heeft niet iedereen die voorkennis. Ik ga ook niets invullen voor een ander. Ik heb gevraagd waarom ze haar stopwoord niet heeft gebruikt. Maar uiteindelijk viel het geweld dan weer mee. Waarop ik nog gereageerd heb dat het niet om de hoeveelheid geweld gaat, maar om wat je hebt afgesproken en wat het met jou als sub intern doet. Het gesprek gaat ook niet alleen over de innerlijke worsteling, maar ook dat je als sub mondig genoeg moet zijn over jouw eigen! grenzen. Eigenlijk heeft iedereen zich kwetsbaar opgesteld over het onderwerp en daardoor ook ruimte gegeven voor BM om over haar ervaring te praten. Ik ben er niet bij geweest en ik kan ook niet voor haar invullen. Dat bij jou alarmbellen afgaan omdat je het vermoeden had een eerder vervelende situatie van haar te kennen, is logisch. Maar dan snap ik al helemaal niet waarom je zelf niet eerder reageert of je belerende vinger weg laat.

@ BM

Ik hoop dat je je snel iets beter voelt. Het lijkt me heel verstandig hier hulp bij te zoeken. Er zitten (zoals overal) altijd rotte appels tussen met het empathisch vermogen van een lokeend. Ik heb nog enkele praktische tips om de rotte appels eerder te spotten ;

* Maak géén eisenlijstje bekend. sommige mensen zeggen alles om maar een date te scoren, een eisenlijstje geeft ze de perfecte gelegenheid jou te verleiden door te zeggen dat ze ook zo zijn.

* Maak voor jezelf wel een eisenlijst.

* Praat nooit als eerste over jouw liefste sm beleving. ook dan praten ze je snel na

* Zoek aansluiting in meetings. Zorg dat je een netwerkje om je heen bouwt met mensen uit de scene waar je je rustig en veilig bij voelt.

* Laat je altijd na een half uur bellen of spreek af dat jij na x aantal tijd tijdens een date iemand belt. Degene die je belt weet vooraf ook al waar en met wie je afspreekt. Dan ben je niet genoodzaakt je stopwoord te gebruiken.

* Lees veel. Alles is zo een beetje beschreven en op sites als Fetlife is er best veel informatie te vinden. Ook over sub frenzy en de gevaren daarvan bijvoorbeeld.
...
shifty schreef:
12-06-2018 21:35
Therapie kan je helpen, maar dan is het misschien wel goed om eerst zelf eens te bedenken wat je dan wil veranderen/verbeteren/bereiken.

Als je al eerder een slechte ervaring hebt vraag ik me bijvoorbeeld ook af waarom je dan nu weer signalen negeert.
Waarom luister je zo slecht naar jezelf denk je? Waarom denk jij dat je signalen negeert en wat denk je dat therapie daarin zou kunnen verbeteren?
Mja ik denk omdat ik op zoek ben naar de dynamiek die ik met een ouder had die me mishandelde. En dan word je dus aangetrokken tot types die echt gaan misbruiken en waarbij je net als bij die ouder moet gaan smeken om bevestiging en aandacht. Geen aftercare is rationeel gezien een reden om alles onmiddellijk af te kappen, bij mij voel ik de drang om erachter aan te lopen. Ik zie duidelijke patronen en hoop die met een psych/seksuoloog verder bloot te leggen en te verbreken. Heb m'n verleden ook nooit verwerkt.

Ik ben heel blij met alle berichten hier, ook kritische. Ik heb het juist nodig om kritisch naar mezelf (en de D) te kunnen kijken.

M'n vrienden zijn niet into bdsm, sommigen zijn wel vaag op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
*
BM, gelukkig dat je je wat beter voelt. Zijn er mensen die van je houden met wie je hier over kunt spreken, al is het maar zijdelings ?
Ik denk namelijk dat fysieke aanwezigheid en troost heel belangrijk kunnen zijn.
*
zazamaenade wijzigde dit bericht op 14-06-2018 20:00
Reden: herkenbaarheid en citeren
69.09% gewijzigd
nounou
@zaza: ik snap jou reactie, maar ik ben het er mee oneens. Behalve wat Lollypopje zegt over iemand door het slijk halen wat wellicht onterecht is op basis van de info die er was, kan het ook heel wat met je doen als anderen het groter voor je maken dan het was. BM was niet duidelijk, en volgens mij door de vragen van iedereen hier snapt ze nu zelf beter wat er is gebeurd. Niemand had dit kunnen voorzien vóór de date, dus voorkomen was sowieso niet gebeurd. Maar als je een ervaring hebt die onprettig heeft gevoelt en iedereen duikt er op dat het fout is, en dat je je slecht 'moet voelen' of het 'heel erg' moet vinden, of de D moet veroordelen kan je je ook juist heel klein voelen. Schuldig, dom, kwetsbaar en klein. En zo wilt niemand dat BM zich voelt. Ik wil niet bagatelliseren wat er met BM is gebeurd, en hoe ze zich moet of mag voelen. Ik snap dat slechte ervaringen een grote impact kunnen hebben. Maar een slechte ervaring waar meteen door anderen heel heftig op gereageerd wordt kan ook een grote impact hebben, want dan kun je misschien je eigen emoties niet van die van anderen onderscheiden. En het is al ingewikkeld genoeg om voor jezelf een slechte ervaring een plek te geven en dit te laten inzinken. Misschien had jij nu gelijk, maar misschien is dit uiteindelijk gewoon een negatieve ervaring waar BM van leert dat ze moet leren hoe ze voor zichzelf op komt, leert filteren met wie ze speelt, en hoe ze een veiligere omgeving creëert. En daarmee leg ik niet de schuld bij haarzelf, want BM als iemand jou mishandeld heb je daar nooit een eigen schuld aan, maar je kunt wel proberen te voorkomen dat je nog een keer in die situatie komt.

BM dikke knuffel voor jou. Schrijf vooral van je af. Jij bent de enige die weet hoe je je voelt, en alle gevoelens mogen er zijn. Er is in ieder geval niks mis met je met dat je in deze situatie terecht bent gekomen, want zoals je leest is dat veel mensen overkomen. Goed van je dat je wil uitzoeken waar je heftige reactie en je drang naar het negeren van rode vlaggen vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
@ quaintrelle wat je over die belerende vinger zegt is onaangenaam raak.

Waarom ik niet eerder heb gereageerd : dat heeft met mijn eigen belang te maken : ik vroeg me af of ik me hier wel in wilde mengen, juist omdat het me raakt (het raakt ook aan onaangename herinneringen) en ik vroeg me af of het wel zinvol was, en of ik wel een juiste inschatting maakte.
nounou
Alle reacties Link kopieren
@ Zaza: ik heb t idd niet herkend. Wel: 'kanonnen, dat klinkt heftig: pas op jezelf' maar niet 'hier moet iemand uit gesleurd worden' (zover dat kan). Vrees dat ik mezelf teveel als referentie heb - met een vrij rooskleurige jeugd en stabiele relaties. Leermomentje.

En BM: zoek je vandaag nog steun? En morgen naar de huisarts - om goeie hulp te krijgen. Dikke hug.
Alle reacties Link kopieren
@ Zaza maar ik bedoel het helemaal niet rottig, wil wel dat je dat weet. Ik lees je graag. Onze posts kruisten elkaar, je gaf in die post al uitleg. Dankjewel daarvoor .
...
Alle reacties Link kopieren
@ ZHRO , wat je schrijft over 'er bovenop duiken' door anderen, en het effect wat dat kan hebben op jezelf (in dit geval BM), dat je het dus verkeerd hebt ingeschat en dat dat suf of dom is, is waar.
Zo heb ik dat destijds ook wel beleefd, hoe sommigen mij toen benaderden, dat ik dat toch allang had kunnen zien aankomen omdat die persoon niet zo goed bekend stond, en dat het aan mijn eigen onevenwichtigheid te wijten was.
Dat soort gedachten zijn inderdaad heel akelig, en maken je nog kleiner en onzekerder.

Bloody Mary, hopelijk heeft mijn onverwachte, ongevraagde commentaar niet dit effect op jou ?
Als dat wel zo is, mijn gemeende excuses.
nounou
Bloody_Mary schreef:
12-06-2018 22:02
Mja ik denk omdat ik op zoek ben naar de dynamiek die ik met een ouder had die me mishandelde. En dan word je dus aangetrokken tot types die echt gaan misbruiken en waarbij je net als bij die ouder moet gaan smeken om bevestiging en aandacht. Geen aftercare is rationeel gezien een reden om alles onmiddellijk af te kappen, bij mij voel ik de drang om erachter aan te lopen. Ik zie duidelijke patronen en hoop die met een psych/seksuoloog verder bloot te leggen en te verbreken. Heb m'n verleden ook nooit verwerkt.

Ik ben heel blij met alle berichten hier, ook kritische. Ik heb het juist nodig om kritisch naar mezelf (en de D) te kunnen kijken.

M'n vrienden zijn niet into bdsm, sommigen zijn wel vaag op de hoogte.

In feite zeg je dus dat je je er van bewust bent dat je geen fijne bdsm-interactie zoekt, maar dat je een invulling geeft aan de mishandeling in je jeugd. Het lijkt mij dat je dan inderdaad dat eerst maar eens los moet (leren) koppelen. Je weet eigenlijk al dat je op deze manier nooit een fijne bdsm-invulling gaat krijgen aangezien je het zelf niet koppelt aan iets positiefs.

Het is misschien een idee om even helemaal niet te bdsm-en of om heel bewust een andere invulling ervan op te zoeken die juist los staat van je impulsieve bdsm-behoefte. Dan kan je ondertussen los daarvan met je verleden om gaan. Anders blijf je deze twee dingen misschien koppelen met een slecht resultaat voor beide aspecten.
@zaza ik lees door je reacties nu eigenlijk alleen maar dat jij gekwetst bent geweest en waarschijnlijk meer hulp had gewild toen jij iets soortgelijks hebt meegemaakt. En ook dat je voor BM wil dat de impact minder groot is dan die voor jou is geweest. Ik snap dat het pijnlijk om te zien is als je een situatie herkent die je zelf veel pijn heeft gedaan. Maar door je toevoegingen en uitleg denk ik dat iedereen jou reactie ook snapt, en het is ook goed ok kritisch te zijn op het forum. Ik wil de zaza van toen nog even erkennen en een dikke knuffel geven :heart:
Alle reacties Link kopieren
@ZHRO , dank je :) Wat ik heb meegemaakt was nog geen schaduw van wat ik van BM lees, maar het heeft me wel een behoorlijke douw gegeven.
Het was één van de eerste SM-ervaringen die ik opdeed, ik was ook nog vrij jong, en erna heb ik gelukkig heel wat goede ervaringen, met verschillende mensen opgedaan.
nounou
Alle reacties Link kopieren
@shifty, wat jij schrijft, over het uit elkaar halen van een jeugdtrauma en BDSM, omdat het één het ander terugroept en waarschijnlijk het trauma versterkt in plaats van geneest, dat had ik ook bedacht.
Of dat kan en of dat goed gezien is kan alleen Bloody Mary (en een toekomstig therapeut) natuurlijk beoordelen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Even semi-of-topic: ik kom hier pas net kijken maar wauw, wat fijn om te zien hoe respectvol iedereen hier met elkaar, kritiek enzovoorts omgaat. Echt, mijn complimenten, dit zie je niet vaak online :heart:

On-topic: BM, ik vind je erg dapper! En hoop dat je snel de juiste hulp vind die je nodig hebt :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje BM, heb even bijgelezen en dat is veel meer dan ik uit je eerste berichte haalde en waar ik op reageerde. Ben het met iedereen eens dat je deze man links moet laten liggen. Hoop dat die twijfel of je hem nog wil zien inmiddels bij je is weggenomen en dat je als antwoord voor jezelf een nee hebt geformuleerd.
Ik vind het wel mooi om te zien hoe alles voor je verduidelijkt nu je zo schrijft hier, dus denk dat het fijn voor je is om dat iig te blijven doen hier Tot je voor jezelf de juiste hulp hebt gevonden. Sterkte en een knuffel...
Alle reacties Link kopieren
Is het ook oké om even wat van je af te schrijven zonder vraag per se? Ik ben ZO zenuwachtig (op een goede manier hoor). D is een paar dagen de hort op en informeerde mij voor vertrek dat ik een van die dagen geacht wordt langs te gaan bij een vriend, ik gebruik even X. X is een vriend van D en we hebben eerder met zn 3en en 1-op-1 met D erbij gespeeld. Dit wordt de 1e keer zonder D en dat is toch wel even kriebels. Ik zie er niet tegen op en weet dat ik hem kan vertrouwen, dat het goed zit en wat ik (zo ongeveer) kan verwachten, maar vind het toch wel erg spannend ;-D
Alle reacties Link kopieren
Bloody Mary, hoe is het met je ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Oe Kirja, wat spannend! En natuurlijk mag je iets delen zonder vraag, ik doe niet anders ;-)
Weet je ook al wanneer je langs moet gaan?

Ik ben ook benieuwd naar Bloody Mary.
...
Alle reacties Link kopieren
@Roos, D had dat niet gezegd (zo 'gemeen' is hij wel) maar dat ik het wel zou merken... Maar inmiddels heeft X gebeld en het doorgegeven, haha. Weet niet zeker of ik nu meer of minder zenuwachtig ben nu ik weet dat ik nog 2 nachten moet slapen maar het was een fijn gesprek en ik heb er hoe dan ook wel echt zin in! X is heel anders dan D wat spel betreft en afwisseling is altijd leuk natuurlijk (of dat vind ik in elk geval fijn).

En ik sluit mij ook aan bij de vraag hoe het met Bloody_Mary is.
Valt mee, ben best wel kwaad nu. Hij heeft een paar zaken stukgemaakt (per ongeluk) die hij weigert terug te betalen, vind ik erg respectloos. Ik heb fysiek geen pijn meer, erger me wel aan de blauwe plekken. Die zijn nu toch vooral een nare herinnering.

Seksuoloog is helaas pas beschikbaar vanaf oktober. Wil dat wel afwachten, ik kan de tijd gebruiken om na te denken wat ik net wil met de therapie, welke alarmsignalen er zijn etc zodat ik haar een helder beeld kan geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven