BDSM, voor de liefhebbers - deel V

19-09-2017 19:02 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 19-09-2017 20:00
14.65% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
ZetHetRaamOpen schreef:
08-10-2018 20:00

Heeft iemand advies/ervaring/iets anders voor me?
Stuiteren en subdrop zijn volgens mij het best te verklaren als je ze vergelijkt met ontwenningsverschijnselen (stuiteren) en de dinsdagdip na het gebruik van xtc of mdma.

In de club probeer ik het (nieuwe) mensen meestal als volgt uit te leggen:

De uitdaging bij een spel is eigenlijk het spelen met natuurlijke stofjes in je hoofd en in het hoofd van je speelpartner. Aan de ene kant komt er adrenaline vrij bij een spel, wat zorgt voor alertheid en bekend staat als een stresshormoon. Aan de andere kant komen er stofjes als oxytocine (gelukzalig gevoel) en anandamide (euforisch gevoel) vrij.

Nu ga ik hier kort door de bocht, dus als iemand behoefte heeft om dieper in te gaan op onder andere noradrenaline en endorfine etc dan leef je uit :P

Nog korter door de bocht: in een spel komen er stofjes vrij die je alert en wakker houden, en stofjes die je een roes geven en "gelukkig" maken (ik probeer echt om semantische discussie te vermijden)

Door in een spel de adrenaline zo laag mogelijk te houden terwijl je de vrolijke stofjes blijft opbouwen (het nut van opbouw en afwisseling in een spel en nazorg na een spel) zorg je dus voor een natuurlijke high (subspace). De oxytocine zorgt dat je je meer verbonden voelt met elkaar. Net als bij "gewone" seks, maar dan iets heftiger.

Je lichaam heeft al die stofjes echter niet oneindig op voorraad. Daarom is droppen vrij normaal - je lichaam heeft na het gebruiken van al die happy stofjes tijd nodig om het voorraadbeheer weer op orde te krijgen. Het stuiteren komt dan voor als je lichaam weer naar die "high" gaat hunkeren.

Wat dat betreft valt er dus veel wijsheid te vinden in de verslavingspsychologie :P Dat klinkt voor sommigen misschien een beetje negatief, maar het helpt om dingen in perspectief te zien (zoals het opdringerige van iemand die aan het stuiteren is).

Disclaimer: Dit is vooralsnog theorie. In het onderzoek dat we vanuit de club met een onderzoeksgroep van de Universiteit Antwerpen doen zijn we dit momenteel daadwerkelijk aan het testen door middel van bloedafnames (plasma en serum) en monitoring tijdens en na spel met zowel meetapparatuur als observatie. Maar vooralsnog lijkt dit verhaal behoorlijk stand te houden, en dit is het eerste biologische onderzoek dus meer dan die ervaringswijsheid hebben we nog niet :P
Bedankt voor de uitgebreide uitleg KapiteinG. Ik ben echt super niewsgierig als de resultaten straks binnen zijn! Dan pak ik gewoon je researche paper ipv een zweepje en sla iemand daarmee om de oren. ;-D
ZetHetRaamOpen schreef:
09-10-2018 06:54
Bedankt voor de uitgebreide uitleg KapiteinG. Ik ben echt super niewsgierig als de resultaten straks binnen zijn! Dan pak ik gewoon je researche paper ipv een zweepje en sla iemand daarmee om de oren. ;-D
:-D :rofl:
Praktische vraag: worden jullie ook wel eens gestoord in jullie spel en hoe gaan jullie daarmee om? K en ik hebben namelijk nooit het huis voor ons alleen.

Om de gehorigheid maak ik me geen zorgen, dat is hier niet zo'n probleem. Maar het gebeurd wel eens dat de kinderen 's nachts roepen/huilen. Dan is het wel maar gewoon even terug instoppen ofzo, dus niet dat we uren afgeleid zijn.
Alle reacties Link kopieren
@G Ik ben ook wel benieuwd hoe het lichamelijk component (de stofjes( zich verhoud tot het psychische component.
Want ook Dominanten kunnen droppen, spacen en stuiteren, terwijl zij die stofjes niet hebben.
Daarbij kan het voorkomen dat je als s de ene keer hard speelt, heerlijk zweeft en niet dropt, terwijl je het na een softer spel wel hebt.

Hetzelfde geld voor stuiteren en dat vergelijken met afkicken. Als de stuiters vrij snel na een spel komen, zou er sprake kunnen zijn van fysiek afkicken, terwijl als het pas na een week of twee begint omdat je verlangt naar weer, dan lijkt het eerder psychisch.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@Aagje wij worden nooit gestoord. Ik kan me wel voorstellen dat als je het over "heftig spel" hebt je dat zou willen plannen als je alleen bent. Iemand vastgebonden aan het plafond laten hangen omdat je interrupted wordt is denk ik voor niemand gewenst. Als wij een intense sessie hebben zou ik het denk ik heel zwaar vinden om dat risico te lopen en sommige dingen waarschijnlijk niet doen. Andere dingen wel, je had immers vroeger ook gewoon seks terwijl je kinderen thuis had toch. Maar anderen met kinderen hebben waarschijnlijk iets zinnigers toe te voegen. Geen practisch tips hier dus.
@ Raamopen: ik heb het inderdaad niet over een heel heftig spel. Maar ik lees veel over stofjes en subspace enzo en kan me voorstellen dat als je net dan gestoord wordt je daar even lastig mee om kunt gaan. Ze kunnen trouwens niet de kamer binnen komen ofzo, daar zijn ze nog te klein voor. Had ik misschien wel duidelijk erbij moeten zetten.

Edit: tegen de tijd dat we hopelijk heftiger gaan spelen zoek ik natuurlijk een andere oplossing. Dat doe ik natuurlijk niet met mijn kindjes een verdieping lager :-D
anoniem_377109 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 07:59
Reden: Toevoeging
19.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oeh ja spelen met kinderen in huis doen wij ook niet. Seksen wel natuurlijk. Maar ook dan niet voluit aangezien wij graag en veel geluid maken :)
Ben blij dat lief een eigen huis heeft waar geen kinders wonen zodat we lekker onze gang kunnen gaan...
Alle reacties Link kopieren
leuk stuk

https://www.vice.com/nl/article/d3qkp7/ ... bevorderen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Daar is ze weer....even een tijdje onder steen gelegen (forumgewijs) ivm werk (toffe promotie!) en familieproblemen.

Inderdaad een leuk artikel. Kink zorgt in ons geval wel voor veel meer mogelijkheden in de echtelijke sponde (en daar buiten!) dan ik aanvankelijk dacht. Ook hier experimenten met overgave, onderdanigheid, dominantie, fysieke pijn, touw, collar, kettingen, blinddoeken, stoffen (leer, satijn, zijde en wat dies meer zij) en het doen opschuiven van grenzen.

De rituelen (paar pagina's terug) zijn na anderhalf jaar experimenteren uitgebreid en ouderwets of niet, voor ons werkt het. Hoewel ik professioneel best gelukt ben en het daar voor het zeggen heb, voel ik een enorme behoefte om thuis niet "de baas" te zijn. Behalve, waar SC het over had...in de keuken daar heb ik het voor het zeggen juist omdat eten en hem daarmee verwennen juist zo'n typisch ritueel is, maar verder laat ik het thuis graag aan hem over om draad te geven.
Leuk artikel Lollypopje. Persoonlijk vind ik dat safecalls geïntroduceerd zouden moeten worden voor alle (jonge) mannen en vrouwen. Hier gaat het over open het gesprek over grenzen aan gaan. Maar ik heb door BDSM ook geleerd hoe belangrijk het is om voor mijn eigen veiligheid te zorgen. Als ik met een onbekende af spreek, weet iemand waar ik ben, en spreek ik een contact moment af. Waarom leren we de jeugd dat niet? Heb je een (doodnormale) date? Laat iemand weten waar je bent. Ga je met iemand mee naar huis? Spreek af dat je contact houd met iemand die je vertrouwd. Wat mij betreft zouden ze je dat op de middelbare school moeten leren.

@Mambal gefeliciteerd met je promotie!
lollypopje schreef:
10-10-2018 11:27
@G Ik ben ook wel benieuwd hoe het lichamelijk component (de stofjes( zich verhoud tot het psychische component.
Want ook Dominanten kunnen droppen, spacen en stuiteren, terwijl zij die stofjes niet hebben.
Daarbij kan het voorkomen dat je als s de ene keer hard speelt, heerlijk zweeft en niet dropt, terwijl je het na een softer spel wel hebt.

Hetzelfde geld voor stuiteren en dat vergelijken met afkicken. Als de stuiters vrij snel na een spel komen, zou er sprake kunnen zijn van fysiek afkicken, terwijl als het pas na een week of twee begint omdat je verlangt naar weer, dan lijkt het eerder psychisch.
Even een quote want het wijzigen van mijn instellingen blijkt erg lastig te zijn, dus nu zie ik je bericht weer :P Kom er later op terug!
@lollypopje het duurt even maar dan ben ik er hoor :P

Waarom zouden dominanten die stofjes niet hebben? We nemen aan dat die er juist wel zijn, en het verloop van het onderzoek lijkt dat te ondersteunen. Het is natuurlijk wachten op de analyses maar persoonlijk vind ik domspace ook echt wel een ding hoor ;P

Wat het hard spelen / niet zweven en zacht spelen / wel zweven of andersom betreft: Als de aannames tot dusver kloppen is het niet zozeer harder is beter, maar meer balans en aanpassen aan de persoon op dat moment (soms kan en wil je meer, soms niet) juist de manier om die space te veroorzaken. Je wil niet dat je adrenaline zo hoog staat dat de rest er voor de sier bij is, je wil het balanceren zodat de leuke stofjes de overhand krijgen.

Wat de laatste betreft (stuiteren) kunnen we denk ik niet spreken van of/of, omdat het om stofjes gaat die juist enorm veel invloed hebben op je psychische gesteldheid. Maar het is wel een interessante invalshoek, helaas beperkt het onderzoek zich nu tot 1 avond per spel. Hopelijk is dat iets wat in de toekomst bij vervolgonderzoek meegenomen kan worden.
Alle reacties Link kopieren
@G dus jullie meten de D's ook tijdens het spel?

En jouw theorie is dus dat het fysieke component aanzienlijk groter is dan het psychische.

Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Of er bijvoorbeeld mensen space ervaren, waarbij de stofjes aanzienlijk minder aanwezig zijn, of mensen die juist amper space ervaren, waar ze wel aanwezig zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
17-10-2018 21:16
@G dus jullie meten de D's ook tijdens het spel?

En jouw theorie is dus dat het fysieke component aanzienlijk groter is dan het psychische.

Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Of er bijvoorbeeld mensen space ervaren, waarbij de stofjes aanzienlijk minder aanwezig zijn, of mensen die juist amper space ervaren, waar ze wel aanwezig zijn.

Ik weet niet of het onderzoek ook direct in het Engels gepresenteerd wordt, maar ik zou in elk geval vast nadenken over hoe "we meten ook de D" vertaald gaat worden. :proud:
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
18-10-2018 08:27
Ik weet niet of het onderzoek ook direct in het Engels gepresenteerd wordt, maar ik zou in elk geval vast nadenken over hoe "we meten ook de D" vertaald gaat worden. :proud:
:rofl:
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Ik kom even binnenvallen op jullie topic, want ik denk dat ik hier snel een antwoord zal krijgen op mijn vraag.
Ik ben op zoek naar een goede webshop met touw en andere bdsm spullen. Heb al gegoogled natuurlijk, maar ben wat overweldigd door het ruime aanbod. Is goedkoop in dit geval duurkoop? Het hoeft geen professioneel materiaal te zijn maar toch een beetje degelijk en vooral veilig.
Als dit hier al 100x gevraagd is geweest, mijn excuses :)
@Shifty :rofl:

@TardisBlue ik heb goede ervaring met Mince. En verder van mail & female omdat zij ook een fysieke locatie hebben in Amsterdam en je daar kan afhalen/ruilen/passen (als wat je besteld daar geschikt voor is natuurlijk :P )
ZetHetRaamOpen bedankt voor de tips. Amsterdam is een beetje te ver vrees ik, maar de website van Mince ziet er goed uit! Alleen nog even nakijken of ze in België leveren. Man en ik zijn toe aan de volgende stap, van vastbinden met sjaaltjes en lichte pijn op naar het echte werk.
Alle reacties Link kopieren
@TardisBlue Ik ken een goed adres voor touw, maar die zend ik je liever in pb.
Overigens, en ja het is een stukje reizen, maar jaarlijks is er bij je Noorden buren een interessant evenement dat zicht richt op het verkoop van bdsm artikelen. Die kan ik je ook pb'en. Is verder te vinden op fet.

Overigens wil ik bij bondage altijd aanraden om niet zomaar te beginnen, maar eerst een workshop te doen. Bondage lijkt heel onschuldig, maar door het knopen kun je lichaamsdelen afknellen en zenuwen beschadigen. Ik ken helaas verhalen waarin dit gebeurd, zoals iemand die meerdere maanden geen gevoel meer had in haar been.
Bondage is in mijn ogen daarom ook echt edgeplay en iets waarbij je, als je er serieuzer mee aan de slag gaat, niet genoeg hebt aan een boek. Een boek verteld de theorie, maar in de praktijk kan iemand je pas echt goed laten zien en voelen waar je op moet letten.

Ook bij zwaarder slagmateriaal kan een workshop nuttig zijn, zeker bij zwepen. En anders het advies, oefen de techniek op een kussen voor je het op je partner probeert. Ik zelf zou overigens voorkeur geven om ook zwepen in een winkel of op een beurs te kopen, zodat je meteen kunt voelen hoe hij in de hand ligt en of hij makkelijk te hanteren is. Goede zwepen zijn namelijk een dure aanschaf.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
En is goedkoop duurkoop? Dat hangt er vanaf. Mijn halve speeltas bestaat uit speelgoed van de 'blokker, dille&kamille en de action' en een goed paardrijzweepje kun je beter in een paardensport winkel kopen dan in een winkel met bdsm-artikelen.

Maar koop je speelgoed bij een erotische winkel, dan is het meestal fabrieksspul. Het leer (als het al leer is) is van zwakker materiaal en je slaat het allemaal net wat eerder stuk. Prima voor als je aan het ontdekken bent of heel soft-spel, maar niet als je wat meer de pijngrenzen wilt opzoeken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Lollypopje je mag me altijd een pb sturen. Ik was aan het overwegen om een account aan te maken op fet, misschien toch maar eens doen.

Over die workshops, we waren dat inderdaad aan het bekijken, maar ook hier wisten we niet goed waar naartoe. Ik zag wel toevallig dat ze dat bij Mince ook aanbieden en dat is nog goed te doen voor ons qua afstand. Of als jij nog betere adressen kunt aanraden mag je die ook altijd pb´en. Heel erg bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen tips voor aan jullie kant van de grens. Alleen daarom kan fet al een aanrader zijn, omdat je dan kun vinden wat er daar allemaal is.

Ik hoor trouwens ook goede verhalen over On Top of love in Den Bosch, dat is meer jullie kant op.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
pb verstuurd, ik hoop dat hij aankomt :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik ga het eens opzoeken, dan maken we er maar een daguitstapje van :)
Laat je me wel nog even weten over welk evenement je het had? Ben er erg nieuwsgierig naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven