BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Techgirl: ja het is hier wel besproken. Niet dat ik bepaalde verlangens of fantasieën heb uitgesproken, maar wel dat ik een bepaald behoefte heb. En wat dat met mij doet, wat dat voor mij is. Maar ook andere invulling voorgesteld zoals een open relatie bijvoorbeeld.

Ik zou het wel bespreken. Of proberen. Soms kunnen mensen je nog eens positief verrassen :) .

@Discobar: knap dat je zo goed naar je gevoel hebt geluisterd en er naar hebt gehandeld. Volgens mij heb jij je grenzen aardig in de smiezen.
@ Tardis, bedankt voor je bericht. Je schrijft helaas, is het niet goed gekomen of had je dingen anders aangepakt als je wist wat je nu weet? Als t lastige vragen zijn snap ik t hoor, het is gewoon fijn om te lezen dat anderen ook hiermee geworsteld hebben.

@ Discobar, ik had een andere reactie geschreven maar die was ontzettend mosterd. Goed van je dat je even op de rem hebt getrapt, mooi dat je je eigen grenzen zo kan beschermen.

@ Techgirl, leuk dat je mee schrijft, leuke ontdekkingsreis ga je maken 🙂 ik zei dat ook heel lang, dat ik geen relatie kan hebben met iemand die meer vanilla is en misschien is dat nog steeds zo maar mijn vriend is op ieder ander vlak zo perfect voor mij dat ik blij ben dat ik toch ons een kans heb gegeven 4 jaar geleden.

Objectivicatie is niet echt mijn ding, wel geprobeerd maar het deed me niet zoveel. Vernedering vind ik echt heel lastig, ik heb een tijdje met een D gespeeld die daar heel ver in ging en niet zo van de after care was dus dat ging mentaal toch aan me vreten.
Ik ben meer van de pijn, daar kan ik me echt in verliezen.

Alleen mijn zus weet het van me, ik had het liever niet verteld omdat het te privé voelt maar door problemen met een ex moest ik het haar wel vertellen. Vrienden weten wel dat ik naar feesten als Bitch en toxic ga maar dat is geen bdsm natuurlijk.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 12:56
Reden: Aanpassingen
39.97% gewijzigd
Wij hebben 2 goede vrienden verteld over onze interesse in bdsm. Ik vind het wel een fijne gedachte dat er iemand is die onze spullen kan laten verdwijnen moest er iets met ons gebeuren. Verder hebben we het er eigenlijk zelden meer over met hun.

@stellar we zitten nu al een hele tijd in een impasse. Alles staat eigenlijk on hold en mijn man is even aan zichzelf aan het werken. Heb geen flauw idee welke kant we hierna uit gaan gaan.
Zelf droom ik van een 24/7 dynamiek al ben ik er vrij zeker van dat dit er niet meer van gaat komen.

Wat ik achteraf anders gedaan zou hebben is meer tijd nemen voor alles. Ondanks dat het heel natuurlijk voelde (en voelt).
Ik zat met een behoorlijke subfrenzy en wilde heel snel heel veel.
Nu pas zie ik hoe groot de sprongen waren die we genomen hebben.
@Discobar het is al veel geschreven maar ik wil toch ook even zeggen dat ik het echt knap vind dat je zo op de rem kunt gaan staan!
Lief van jullie! Het ging me echt even te snel en ik wil nu even tijd om te bedenken wat ik er nu eigenlijk van vind. Ik heb de neiging om me vol enthousiasme en zonder terughoudendheid ergens in te storten en dat heeft me niet altijd de juiste dingen gebracht. Aan de andere kant heeft het me ook veel leuke dingen gebracht, dus ik moet nu zoeken naar een goede balans.
Het is inderdaad al veel geschreven, maar inderdaad heel goed dat je even de pauze knop ingedrukt hebt voor jezelf! Even rustig zitten en alles nalopen inderdaad, mocht je aankomend weekend gaan twijfelen en stuiteren, ik kan je horror pb's sturen wat er kan gebeuren als je niet af en toe op pauze drukt en je bent meteen weer zen. ;)

(hi ha ho wat een leuk grapje :-? )
:whip:
:cheer: :cheer: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@Discobar goed dat je dat hebt aangegeven! Ik ben daar altijd zo slecht in... Ook lastig om dan afstand te nemen want kan me ook voorstellen als je elkaar zoveel ziet en spreekt, je ook wel aan iemand gehecht raakt en gewend om zoveel contact te hebben...

Wat zien jullie als vanille contact met een D? Want volledig D/s kan ik me bijna niet voorstellen als je elkaar vaker ziet, je hebt toch vanzelf wel een gesprekje over je 'normale' leven? Ik wil eigenlijk ook wel dat iemand die interesse in mij heeft en andersom wil ik ook wel weten wie ik nou tegenover me heb...
Maar maakt het wel weer intiemer en dat je kwetsbaarder bent.

@ErinLynn, idd wel het beste om het te bespreken als je zoiets mist in je relatie. Bij mij en m'n ex zat het sowieso al langer niet goed en was het echt op. Dus ook al had ik tijdens mijn relatie geweten dat dit mijn interesse trok, had ik dat niet met hem besproken verwacht ik. Maar in de toekomst zeker...
Geen idee nog hoe ik dit precies zie in een toekomstige relatie maar dat komt vanzelf, nu vind ik het wel prima om geen vaste relatie te hebben.

@tardisblue hahaha dat van die spullen laten verdwijnen snap ik. Zat daar pas nog over na te denken... Mijn collectie breidt zich langzaam maar zeker uit en bedacht me dat als er iets met mij gebeurt en men mijn spullen moet uitzoeken, ze wel even gek op zullen kijken als ze dit vinden hahaha.
Dacht dat ik ondertussen de meeste termen wel kende maar sub frenzy kende ik nog niet... Even gegoogeld en herken het ook wel een beetje van mezelf... Vervelend als het dan achteraf toch te snel is gegaan.

Wel goed om mezelf ook bewust van te zijn... Gelukkig voelt het tot nu toe wel goed maar alles is wel een rollercoaster.
Alle reacties Link kopieren
Wat zien jullie als vanille contact met een D? Want volledig D/s kan ik me bijna niet voorstellen als je elkaar vaker ziet, je hebt toch vanzelf wel een gesprekje over je 'normale' leven? Ik wil eigenlijk ook wel dat iemand die interesse in mij heeft en andersom wil ik ook wel weten wie ik nou tegenover me heb...
Maar maakt het wel weer intiemer en dat je kwetsbaarder bent.
Voor mij is dat dus ook niet te scheiden. Maar dat komt ook omdat ik alleen iets wil of kan met iemand als er minimaal vriendschap is. Ik heb een connectie nodig met iemand en als die connectie er is kan en wil ik niet een deel van mijzelf wegduwen. Dat voelt compleet onnatuurlijk.
Het fijne van bdsm delen met iemand is voor mij juist dat ik er compleet mag zijn en niet slechts een stukje van mij. Dus wil ik dat hij interesse heeft in hoe het met mij gaat en wat ik doe. Dus wil ik die dingen van de ander weten.
En dat niet alleen omdat het de bdsm kan beïnvloeden, maar omdat ik om die persoon geef en hem daarom wil kennen.
En dus zit ik aan de voeten van mijn speelmeneer en hebben we het over ons leven. Soms serieus, soms gewoon over nieuwe goede netflixseries :)


Over subfrenzy (of beter gewoon frenzy want ook Dominanten hebben er last van) fijn dat je nu weet wat het is. Dan kun je er ook iets mee als het sterk aanwezig is. Overigens overkomt het vrijwel iedereen en zolang je er van leert als je merkt dat je toch te snel gaat en het met de juiste persoon beleefd, hoeft het niet altijd erg te zijn :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik heb de laatste maanden redelijk veel ervaringen opgedaan met best wel wat verschillende D's haha. Ook wel in een aantal gevallen dat ik ze eigenlijk daarvoor en daarna weinig heb gesproken maar dat waren echt wel mijn minst leuke ervaringen. Geen slechte ervaringen gelukkig. Maar met degenen waarmee ik meer heb gedeeld is/was het een stuk intenser.

Goed te weten dat bijna iedereen wel in meer of mindere mate in een fenzy komen, zeker goed om te weten wat het is om er een beetje rekening mee te houden... Merk wel dat je zo graag meer en meer wilt, dat je je grenzen misschien ook wel snel uit het oog kan verliezen.

Maar gelukkig kan ik vooral genieten van deze ontdekkingsreis ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste is het allerbelangrijkste ;)
En als je je afvraagt of je niet te veel en snel wilt, kun je ons altijd als klankbord gebruiken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
TechGirl schreef:
22-02-2021 21:43
Wat zien jullie als vanille contact met een D? Want volledig D/s kan ik me bijna niet voorstellen als je elkaar vaker ziet, je hebt toch vanzelf wel een gesprekje over je 'normale' leven? Ik wil eigenlijk ook wel dat iemand die interesse in mij heeft en andersom wil ik ook wel weten wie ik nou tegenover me heb...
Maar maakt het wel weer intiemer en dat je kwetsbaarder bent.

Wij zijn 24/7 samen en dus is er geen grens tussen D/s en vanille. Ik ervaar D/s als een verhouding die altijd aanwezig is, en als het aan de orde is dan komt dit naar voren. Dat kan afhankelijk zijn van mijn behoeft of haar behoefte; dat triggert elkaar. Eigenlijk net zoals je 'gewoon' elkaar aantrekkelijk vindt maar de situatie er naar moet zijn om dat naar boven te halen.

Maar ook als wij daten is er eigenlijk geen hele specifieke grens tussen D/s of vanille. Als ik me dominant voel dan wil ik dat uiten en als ik dat niet voel dan niet. En daar moet je het dan maar mee doen. Ik heb geen interesse om onderscheid te maken. Je valt op mij vanwege de persoon die ik ben en niet vanwege de rol die ik speel. En vice versa. Dat is dus een compleet persoon van A to Z en niet een D.
Alle reacties Link kopieren
Discobar schreef:
21-02-2021 20:05
Het ging me echt even te snel en ik wil nu even tijd om te bedenken wat ik er nu eigenlijk van vind. Ik heb de neiging om me vol enthousiasme en zonder terughoudendheid ergens in te storten en dat heeft me niet altijd de juiste dingen gebracht.
Vind je hem nog wel echt leuk?
Als ik een man gewoon echt ontzettend de moeite vind dan maakt het me niet zoveel uit eigenlijk of ik met 100 km pu van de piste dender. Als ik aan mijn gevoelens voor hem zou twijfelen zou ik reageren zoals jij, terugtrekkende bewegingen maken, nadenken, afstand. Ik zeg niet dat het bij jou hetzelfde werkt maar het kan wel goed zijn om dit mee te nemen in je nadenkerij.

Wat vindt hij van jouw genomen afstand?
...
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
22-02-2021 22:54
Wij zijn 24/7 samen en dus is er geen grens tussen D/s en vanille. Ik ervaar D/s als een verhouding die altijd aanwezig is, en als het aan de orde is dan komt dit naar voren. Dat kan afhankelijk zijn van mijn behoeft of haar behoefte; dat triggert elkaar..
Zo zit het bij ons ook inderdaad maar het is wel mijn (ietwat geringe) ervaring dat er een wezenlijk verschil zit tussen een relatie waarbij Ds een rol speelt of een Ds/minnaarrelatie.
Het is in het laatste geval makkelijker om de Ds er bijna constant te laten zijn omdat huiselijke beslommeringen niet in de weg staan.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
23-02-2021 08:21
Vind je hem nog wel echt leuk?
Als ik een man gewoon echt ontzettend de moeite vind dan maakt het me niet zoveel uit eigenlijk of ik met 100 km pu van de piste dender. Als ik aan mijn gevoelens voor hem zou twijfelen zou ik reageren zoals jij, terugtrekkende bewegingen maken, nadenken, afstand. Ik zeg niet dat het bij jou hetzelfde werkt maar het kan wel goed zijn om dit mee te nemen in je nadenkerij.

Wat vindt hij van jouw genomen afstand?
Ik vind het niet perse verkeerd en hoeft niks te maken te hebben met gevoelens voor de ander.

Maar zeker als je nieuw bent en onderdanigheid zit in je natuur kun je heel snel heel diep gaan. Zo snel dat je jezelf er in verliest. Iets dat niet heel onwaarschijnlijk is als je elkaar wekelijks in die verhouding ziet.

Als dat het geval is vind ik het juist heel verstandig om even rustiger aan te doen. Juist om te ontdekken wat je voelt. Ook, of misschien juist, als je gevoelens hebt voor de ander.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
23-02-2021 08:27
Zo zit het bij ons ook inderdaad maar het is wel mijn (ietwat geringe) ervaring dat er een wezenlijk verschil zit tussen een relatie waarbij Ds een rol speelt of een Ds/minnaarrelatie.
Het is in het laatste geval makkelijker om de Ds er bijna constant te laten zijn omdat huiselijke beslommeringen niet in de weg staan.
Dat is waar, maar ook dan kun meestal de vanillakant niet volledig uitbannen.
Zou ik ook niet willen,
maar Disco wel en dat lukt niet wat ik begrijp.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
23-02-2021 08:30
Ik vind het niet perse verkeerd en hoeft niks te maken te hebben met gevoelens voor de ander.
Ik vind het ook niet verkeerd maar er mag wel een vraag over gesteld worden toch?
...
Rooss4.0 schreef:
23-02-2021 08:27
Zo zit het bij ons ook inderdaad maar het is wel mijn (ietwat geringe) ervaring dat er een wezenlijk verschil zit tussen een relatie waarbij Ds een rol speelt of een Ds/minnaarrelatie.
Het is in het laatste geval makkelijker om de Ds er bijna constant te laten zijn omdat huiselijke beslommeringen niet in de weg staan.

Het varieert denk ik inderdaad met de frequentie/mate waarin je met elkaar omgaat. Alleen een speeldate is/kan vrijwel uitsluitend in de BDSM-verhouding. Als je meer gaat daten denk ik dat vanzelf ook meer van beide kanten een compleet persoon naar voren komt, inclusief alle vanille aspecten.

Volgens mij ontstaat daar ook nog wel eens een dilemma; bdsm-erig enorm lekker samen daten waardoor je meer van elkaar wil en elkaar vaker wil zien. Wat eigenlijk het bdsm-erige niet echt opvoert maar juist 'verwatert' omdat je vooral meer vanille introduceert. Wat misschien weer juist verwarrend kan zijn; behalve de bdsm-aspecten moet je ineens ook wat vinden van de complete persoon om te bepalen of je goed matched. Terwijl dat misschien je doel helemaal niet was.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
23-02-2021 08:37
Ik vind het ook niet verkeerd maar er mag wel een vraag over gesteld worden toch?
Natuurlijk mag dat.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat wel lastig. Ik zie bdsm en vanilla wel als strikt gescheiden.
Ik denk dat het voortkomt uit gebrek aan ervaring. Eerst maar eens ontdekken wat bdsm voor mij is wat wel/niet werkt, en dan maar eens zien hoe ik dat (als ik dat zou willen), met de vanille kant kan combineren.
Alle reacties Link kopieren
Erinlynn schreef:
23-02-2021 09:29
Ik vind dat wel lastig. Ik zie bdsm en vanilla wel als strikt gescheiden.
Ik denk dat het voortkomt uit gebrek aan ervaring. Eerst maar eens ontdekken wat bdsm voor mij is wat wel/niet werkt, en dan maar eens zien hoe ik dat (als ik dat zou willen), met de vanille kant kan combineren.
Mag ik vragen hoe je dat voor je ziet?

Voor mij betekent het mengen bijvoorbeeld dat we ook vanilladingen doen en het ook over vanilladingen hebben. Dat ik dus ook die kant laat zien, ook als ik aan iemands voeten zit. Als ik een connectie met iemand voel komt dat er automatisch bij en ik doe geen bdsm zonder connectie.

Of bedoel jij het scheiden van bdsm van een vanillarelatie?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard mag je vragen.

En uiteraard bespreek je vanille dingen. Maar ook hierin zou ik (zeker in het begin) terughoudend zijn, om zo enige afstand voor mijzelf te creëren. Dat komt vooral doordat ik mijn gevoelens en verlangens niet wil laten bepalen en zo ondoordachte keuzes maak. Ik wil zeker weten dat het
(goed genoeg) matcht om voor langere tijd samen te gaan ontdekken. Ik wil niet steeds wisselen van Dom.

En daarnaast merk ik dat ik verschrikkelijk in de verdediging schiet bij alleen maar het woord 'relatie', dus daar moet ik voor mijzelf nog een weg in vinden, al dan niet met een potentiële Dom.

Over het scheiden van een bdsm en vanilla relatie ben ik nog niet uit. Ik denk dat het duidelijker wordt als ik een bdsm relatie heb ervaren.
Alle reacties Link kopieren
@Erinlynn dankjewel voor je antwoord :)

Het lijkt mij persoonlijk heel lastig, omdat het combineren voor mij zo natuurlijk voelt. Komt ook omdat bijna altijd de bdsm pas kwam als ik iemand al kende als kennis of vriend.
Ik kan me ook echt niet voorstellen hoe ik zou kunnen klikken met iemand die die kant van mii niet kent. Voor mij hoort dat bij het matchen. Juist omdat we ook vanillaklikken speel ik vaak langere tijd met mensen :)

En waar leg je dan de grens tussen wat je wel en niet deelt?

Of het helpt om er niet te hard in te gaan weet ik niet. Dat kun je proberen :) Al lijkt het mij lastig iemand te vinden die die kant ook er buiten wil houden en ik moet bekennen dat de paar keer dat ik een D zag die dat wel wilde ik daar vaak behoorlijke creepvibes bij kreeg.

Maar doe vooral wat voor jou goed voelt en onderzoek de weg die bij jou past :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
En dat is voor mij anders. Het combineren voelt voor mij (nog) niet natuurlijk. Ik heb ten eerste nooit die vrijheid gehad/gekregen en ten tweede ben ik simpelweg onervaren hierin.

Waar je de grens legt is aftasten. Bij de één zou je wat meer laten zien dan de ander. Wat dat betreft is het niet heel anders dan vanille daten. Dan laat je ook niet meteen het achterste van je tong zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven