BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Discobar schreef:
23-02-2021 20:48
Ik heb hem ook gezegd dat ik dit weekend niet af wil spreken en dat we daarna gaan praten. Ik merk wel dat hij steeds contact blijft zoeken en mijn verzoek om een radiostilte enigszins naast zich neerlegt.
Wat vind je daarvan? Lijkt mij een belangrijke om mee te nemen in je zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij je wens niet respecteert vind ik wel een dingetje.
Dat hij je één keer toch even contact, okee. Maar als hij dat blijft doen, terwijl je het hebt aangegeven, zou ik dat niet prettig vinden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
23-02-2021 21:28
Klinkt wel als een fijn speelstel. Maar waarom misschien wel juist door haar wat meer gereserveerde karakter? Waarom kon je je subgevoelens & fantasieën beter projecteren?
Het was zeker een erg leuk stel, ik denk er nog met warme gevoelens aan terug :)

Zoals ik al zei .. het klinkt oh zo fout, omdat ik me dan vergelijk met een fantasie die sommige submannen hebben... :-D
Ik denk het beeld van de onbereikbare spannende Dame, een soort stukje anonimiteit erin.
Het was heel veel bdsm qua setting en weinig vanilla.
Dit had trouwens weinig met afstandelijkheid te maken als koel & afstandelijk, integendeel ze was juist heel warm & lief & zorgzaam...waar ik erg op trigger dus.
Maar was het meer vanilla geweest (qua omgang) dat had het voor mij ook sneller gelijkwaardiger voor me gevoeld denk ik..
Dus misschien inderdaad 'het voetstuk' zoals anderen al aangaven..
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
23-02-2021 21:47
Dat hij je wens niet respecteert vind ik wel een dingetje.
Dat hij je één keer toch even contact, okee. Maar als hij dat blijft doen, terwijl je het hebt aangegeven, zou ik dat niet prettig vinden.
Mag ik even zeggen hier dat ik een radiostilte ook best wel een dingetje vind!
Ik wil echt niet partypoopen ofzo, maar eerlijk gezegd vind ik een radiostilte best een groot iets bij wat leuk & lekker voelt.

@ discobar, Wat maakt precies dat je om radiostilte vraagt, ipv aangeven dat je rustiger aan wilt doen om sámen tot een niveau proberen te komen wat voor beiden goed voelt?
Alle reacties Link kopieren
Emily2020 schreef:
23-02-2021 22:21
Mag ik even zeggen hier dat ik een radiostilte ook best wel een dingetje vind!
Ik wil echt niet partypoopen ofzo, maar eerlijk gezegd vind ik een radiostilte best een groot iets bij wat leuk & lekker voelt.

@ discobar, Wat maakt precies dat je om radiostilte vraagt, ipv aangeven dat je rustiger aan wilt doen om sámen tot een niveau proberen te komen wat voor beiden goed voelt?
Dat is zeker waar. Maar even een weekend niet afspreken of appen, valt voor mij niet onder radiostilte.

Maar ik kan het ook verkeerd hebben geïnterpreteerd :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
23-02-2021 22:29
Dat is zeker waar. Maar even een weekend niet afspreken of appen, valt voor mij niet onder radiostilte.

Maar ik kan het ook verkeerd hebben geïnterpreteerd :)
Check check...oepss geen idee, goed dat je het zegt lollypopje ! in mijn beleving was het deze week radiostilte en as weekend niet afspreken om daarna te praten..

Een weekend valt daar voor mij ook niet onder...een week + weekend weer wel !
Ik heb inderdaad gezegd een week geen contact en een weekend elkaar niet zien. Nu ik het zo lees zie ik dat het voor hem misschien inderdaad vrij abrupt en rigoureus over kan komen. Het is alleen zo dat ik het anders heel lastig vind om even helemaal los te komen, als hij iets leuks appt ga ik daar dan toch op in mezelf kennende.
Alle reacties Link kopieren
Discobar schreef:
24-02-2021 09:49
Ik heb inderdaad gezegd een week geen contact en een weekend elkaar niet zien. Nu ik het zo lees zie ik dat het voor hem misschien inderdaad vrij abrupt en rigoureus over kan komen. Het is alleen zo dat ik het anders heel lastig vind om even helemaal los te komen, als hij iets leuks appt ga ik daar dan toch op in mezelf kennende.
Dat klinkt inderdaad best rigoureus naar hem toe zo opeens.

Heb je het hem wel goed kunnen uitleggen waarom je dit nodig hebt?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ja dat denk ik wel. Hij reageerde begripvol en zei het te snappen. Ik denk dat de stilte hem nu een beetje overvalt.
Kleine update van mijn kant:

Zoals sommigen weten ben ik poly (meer RA, maar is toch sort of poly). Ik ben nu een jaar of zes samen met vriendin/sub, en de eerste jaren had ik nog een relatie met iemand anders die eerder was begonnen.

De afgelopen paar jaar heb ik geen andere relaties gehad (ook vanwege rugproblemen). Het gaat nu gelukkig een stuk beter met mezelf, en sinds kort ben ik ook weer aan het daten met iemand met wie het heel rap verder gaat.

Dat brengt ook weer de nodige uitdagingen met zich mee, want er speelt een hoop jaloezie bij de vriendin waar ik nu een jaar of zes mee ben. Die is toen dan wel een poly relatie ingestapt, maar dit is na een paar jaar "stilte" toch een lastig iets blijkt.

Er komen dus genoeg uitdagingen aan denk ik, en heeeeel veel gepraat. Ik ben oprecht benieuwd hoe dit stukje van mijn leven gaat lopen :P
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je openheid KapiteinG! Poeh, het lijkt me best wel een lastig ding inderdaad! Ben je puur bdsm poly of ook seks-poly om het zo maar te zeggen? Wil je vriendin alles weten of mogen zaken ook buiten haar vizier blijven? Is zijn zelf in wezen ook poly?

Vragen vragen... laat vooral liggen wat je niet wenst te beantwoorden.
...
Rooss4.0 schreef:
24-02-2021 14:25
Bedankt voor je openheid KapiteinG! Poeh, het lijkt me best wel een lastig ding inderdaad! Ben je puur bdsm poly of ook seks-poly om het zo maar te zeggen? Wil je vriendin alles weten of mogen zaken ook buiten haar vizier blijven? Is zijn zelf in wezen ook poly?

Vragen vragen... laat vooral liggen wat je niet wenst te beantwoorden.
Ben je puur bdsm poly of ook seks-poly om het zo maar te zeggen?

Voor mij is BDSM geen beleving die los staat van seks, dus volledig poly denk ik dan :P Ik gebruik poly omdat die term inmiddels aardig begrepen is door mensen, maar zoals ik al zei ben ik zelf meer van de relatie-anarchie. Ik ben dan ook een anarchist in hart :P

Meer info over RA voor wie het niet kent: https://en.wikipedia.org/wiki/Relationship_anarchy


Wil je vriendin alles weten of mogen zaken ook buiten haar vizier blijven?

Ze wil niet alles weten, maar sommige dingen (blijft ze slapen, hoe gaat het, hoe ontwikkelt de relatie zich) wel. En dat zijn dingen waarvan ik het ook niet meer dan redelijk vind om dat te delen. Sommige dingen zijn echter privé, zoals in iedere relatie.

Is zijn zelf in wezen ook poly?

Ze kwam mono mijn eerdere poly relatie in. Nu date ze vrij regelmatig en heeft ze min of meer vastere contacten met wie ze regelmatig afspreekt (en ook speelt). Ik denk dat ze van binnen meer mono-open is en met een vaste partner voor een open relatie zou gaan, maar dat is iets wat ze nu voor zichzelf uit moet gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan weinig chocola maken van de wiki pagina, mijn engels is eenvoudigweg niet uitgebreid genoeg voor al die terminologie maar begrijp ik het goed dat RA zo'n beetje staat voor "Ik ga meerdere intieme relaties aan en daarin is de ene relatie niet belangrijker dan de andere"? Dat je je relaties dus niet kwalificeert als zijnde nummer 1 relatie en speel/seksrelaties?

Sta jij niet open voor die vaste partner open relatie met mogelijkheid tot meer?
...
Rooss4.0 schreef:
24-02-2021 15:45
Ik kan weinig chocola maken van de wiki pagina, mijn engels is eenvoudigweg niet uitgebreid genoeg voor al die terminologie maar begrijp ik het goed dat RA zo'n beetje staat voor "Ik ga meerdere intieme relaties aan en daarin is de ene relatie niet belangrijker dan de andere"? Dat je je relaties dus niet kwalificeert als zijnde nummer 1 relatie en speel/seksrelaties?

Sta jij niet open voor die vaste partner open relatie met mogelijkheid tot meer?
Geen hiërarchie inderdaad, geen regels die vanuit de ene relatie de andere bevlekken, maar gewoon open overleg en eerlijkheid, waarbij je doet wat goed voelt zolang het anderen niet onredelijk kan schaden.

Een veto vanuit een relatie is dus bijvoorbeeld not done, maar bij bijvoorbeeld jaloezie ga je wel samen kijken waar dat vandaan komt en hoe we daar samen mee om kunnen gaan.

Mijn visie is vooral dat het opleggen van regels in relaties alleen maar zorgt voor schijnveiligheid en ingehouden gevoelens en emoties. Als mijn vriendin met een ander speelt weet ik dat daar gevoelens bij kunnen komen, of niet. Daar heb ik niets over te zeggen, want dat zegt niets over de relatie die ik met mijn vriendin heb :P
Alle reacties Link kopieren
Geen trouw tot de schijt je doodt dus! :biggrin:
...
Rooss4.0 schreef:
24-02-2021 17:57
Geen trouw tot de schijt je doodt dus! :biggrin:
Haha nee, en sowieso geloof ik dat je geen groter cadeau kan krijgen in een relatie dan dat iemand het eerlijk zegt als het gevoel er niet meer is. Het lijkt me verschrikkelijk om er achteraf achter te komen dat iemand al langere tijd de liefde voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Even van de ‘andere’ kant. Ik heb een vanille lover die poly is. Heeft duidelijk een primary waar hij mee samen woont die zelf ook meerdere lovers heeft. Hij date vaak met mij als zij ook bij iemand anders is en ze geven samen de indruk dat ze zich allebei comfortabel voelen in die setup. Het voelt voor mij ook prettig.

‘Mijn’ Dom heeft ook een een primary waar hij mee samen woont. Direct na zijn scheiding waar zij de aanleiding voor was. Hij heeft meerdere relaties met subs. Zij heeft wel contact met andere mannen maar geen seks omdat hij dat gevraagd heeft. Ik zie hun twee ook soms samen. Vind het ingewikkeld omdat ik van haar weet dat ze soms echt jaloers is als ik hem alleen ontmoet.

Na vijftien jaar geen enkele relatie ben ik hier vol ingesprongen en vind het af en toe best ingewikkeld!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf meerdere keren in relatie constructies gezeten waarin ik de derde was, maar zelf bijvoorbeeld ook mensen er naast gehad.
Dat waren wel enkel bdsm relaties, maar het heeft mij een hoop over mijzelf geleerd.

Vroeger dacht ik dat ik monogaam was.
In mijn eerste D/s deelde ik mijn D, maar vond ik het zelf een romantisch idee om als onderdanige monogaam re zijn.

Nadat dat overging ben ik op avontuur gegaan en begon ik te ontdekken dat ik absoluut niet monogaam ben. Iets dat ik zonder de bdsm-wereld, waar je veel diversere relatievormen tegen komt, nooit had ontdekt.
Maar poly of RA past dan weer niet bij me.
Ik kan zelf wel voor meerdere mensen gevoelens hebben, maar meerdere relaties voelt voor mij te ingewikkeld. Daarnaast heb ik heel sterk de behoefte om iemands nummer 1 te zijn. Zowel als partner als als slavin. Die plek wil ik ook niet delen. Maar als ik mij zeker voel in die plek, dan kan ik de ander wel in bepaalde mate delen.

Een open relatie past dan ook het beste bij mij. Al leg ik de vorm daarvoor niet vast. Dat hangt er maar net vanaf wat binnen de relatie werkt. Het enige waar ik niet aan begin is een 'one penis policy' :P

Dat ik die nummer 1 plek niet wil delen, is voor mij ook een extra reden dat ik bdsm en vanilla het liefst in één persoon vind. Iemand met wie ik samen een leven kan opbouwen :)

En over het niet monogame. Ik vind het heel fijn de connectie aan te gaan met diverse mensen. Al is het maar voor een avond. Juist die connecties vind ik zo fijn en bijzonder.

En op kinkgebied heb ik diverse kinks die ook samenhangen met non-mono. Zo vind ik het geweldig om uitgeleend of gedeeld te worden. Ee Die zijn kostbaarste bezit niet voor zichzelf houdt, maar die het opwind een ander er even van te laten proeven. Wetende dat ze mij nooit zullen hebben. Maar ook de wetenschap dat ik het dan voor hem doe :heart:
Daar staat tegenover dat ik ook een cuckfantasie heb die ik graag binnen een relatie eens zou ervaren. Maar juist omdat ik jaloers kan zijn en je daarbij ook speelt met die jaloezie, heb ik het dus weer nodig nummer 1 te zijn uiteindelijk. Al word ik dan voor een avond opzij geschoven :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wat haaiepinniger denk ik. Ik deel mijn vent liever niet of ik moet er al bij zijn. Wij hebben de afspraak dat we afzonderlijk (mogen) daten met seksegenoten en dat is het. De rest vullen we samen in.

Zijn verlangens gaan absoluut niet uit naar daten zonder mij maar andersom is dat wel eens anders, zo ben ik bijzonder nieuwsgierig naar de dynamiek van andere koppels en wil daar graag een keer deel van uitmaken. Dat gaat ook een keer gebeuren, het staat op de agenda. Vent heeft dat geregeld en zo is het do-able voor hem, dan heeft hij er toch een stem in én ik draag zijn collar tijdens die date.

UItgeleend worden heeft ook beslist zijn charmes, tot nu toe is dat alleen gebeurd in het bijzijn van Vent.
Poeh, zo schrijvenderwijs baal ik zo enorm van die kalotelockdown. Ik wil gewoon weer feestjes!
...
Alle reacties Link kopieren
Uitgeleend ben ik tot nu toe ook alleen met een eigen (speel)D erbij.
Hier ook allemaal plannen op dat gebied voor na de corona. Als ik tegen die tijd nog geen relatie heb :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zo tof voor je vinden!! Een leuke vent waar je je heerlijk bij voelt.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit mij bij Rooss aan :P .
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie. Dat zou ik ook best tof vinden voor mijzelf :proud:

Daten via ads wel geprobeerd, maar weinig resultaat en ben daar ook niet goed in. Dus hoop na de corona gewoon op een munch tegen een leukerd aan te lopen :proud:

En tot dan ben ik vooral blij dat ik geen moeder wil worden en dus geen last heb van tijdsdruk als midden dertiger :P

En tot dan vermaak ik me gelukkig wel :) Al mis ik in deze tijd wel fysiek contact. 1x per maand gemiddeld is niet veel. Maargoed, kan altijd erger.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja het kan altijd erger. :whip:
Ik leer weer bij, van RA had ik nog nooit gehoord.
Erg leuk om eens een inkijk te krijgen in jullie relatie constructies, maar ik vraag me wel af waar jullie de tijd en energie halen voor meerdere partners.
Dit is zeker niet aanvallend bedoeld, maar het klinkt ontzettend vermoeiend :P
Maar voor jullie klinkt een monogame relatie waarschijnlijk ontzettend saai :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven