BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Vervelende ervaring CW. Ik ken er ook een paar waarvan ik niet snap dat ze zo populair zijn. Geen fijne energie en vaak vang ik vervolgens ook nog wel iets op dat is voorgevallen. Maar als iemand populair is geloofd niemand het. Tja, ook bdsm'ers zijn net mensen en daar zitten nare tussen. Dus uiteindelijk is het toch ook een kwestie van leren naar je gevoel te luisteren en er op te vertrouwen zeker als ze raar gaan doen. Gelukkig deed jij dat CW 💋

Het lastige met waarschuwen is inderdaad ook, dat ook de waarschuwer niet altijd goede bedoelingen heeft.

Maar als deze er wel zijn en er zijn al gevoelens ontstaan bij de gewaarschuwde voor de persoon waarvoor gewaarschuwd wordt is de kans heel groot dat de waarschuwing niet wordt aangenomen of geloofd, hoe goed de band met de waarschuwer ook is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Witchy1985 schreef:
04-07-2019 20:19
@lollypopje; Mag ik u vragen of u dan nooit bang bent dat er iets gebeurd wat u echt niet wil? Want als je eerst aangeeft dat CNC oke is en er gebeurd toch iets wat de grens over gaat...gebruikt u dan een stopwoord? Of moet ik dat anders zien? Sorry als ik nu een rare vraag stel, ik probeer het te begrijpen
Je mag mij uiteraard vragen, op voorwaarde dat je me nooit meer u noemt ;)
Ik neem aan dat je Vlaams bent en dat het dus voor jou heel gewoon is, maar ik krijg er de kriebels van :P

Ten eerste CNC moet je alleen doen met iemand die je 100% vertrouwd. En geen lijst van 100 grenzen helpt ook ;) Mijn grenzen zijn grotendeels gebaseerd op zaken die ik nodig heb om optimaal in zo'n setting te kunnen functioneren en mijn mentale en fysieke gezondheid. Voorbeeld van de eerste is dat als de relatir op basis van CNC is, ik nooit mijn werk zou opgeven, al kan die ander mij daar in theorie toe verplichten. Qua fysiek is permanente schade natuurlijk een logische, bij mentaal wil je natuurlijk ook geen schade en een duidelijke voorbeeld daarvan is dat de ander nooit moet zeggen dat ik niet goed genoeg ben.
Een goede D zal daar rekening mee houden, omdat deze je wil laten groeien en niet stuk maken.

Hoeveel je iemand ook vertrouwd en hoe goed zijn bedoelingen ook zijn, toch kan de ander over een grens gaan. Als de ander dat bewust doet, dan is het voor mij klaar. Doet de ander het onbewust, en dat dan niet steeds opnieuw, dan kan dat gebeuren. Fouten maken is menselijk. (Dat even linken aan de consent discussie, er zijn subs die daarvoor een D aan de hoogste boomhangen tot mijn walging) En ja onbewust is iemand weleens over ern mentale grens gegaan, in het heetst van het spel. Ik liep vast, we hebben er over gepraat, de D bood excuses aan en dan is het voor mij vooral een leermoment voor beiden. Soms kan het natuurlijk ook dat je tegen een grens aan loopt waarvan je beiden niet weet dat die bestaat. Dat valt voor mij ook onder het kopje onbewust overschreiden.

Hoe ga ik er dan mee om als dat gebeurd? Ik heb weleens stopwoorden gehad, maar ik ben het type dat er door de D aan herinnert moet worden dat ik die heb en ze vervolgens alleen gebruik als hij daar op staat. Niet heel nuttig dus :P
Ik ben iemand die het gewoon zegt als ik op een grens kom, of als iets niet gaat. Als dat niet meer lukt, en daarbij is de D vertrouwen en dat deze je goed kent heel belangrijk, dan gebeurd het dat ik compleet vast loop en in mijzelf keer. De enkele keer dat dat gebeurde, door een psychische grens (één keer een bekende, andere keer wist ik het zelf niet eens) kon de D heel goed aan mijn reactie lezen dat het niet goed ging en stopte deze ook meteen.

Dus nee, ik ben niet bang dat er iets gebeurd dat ik echt niet wil. Omdat ik de ander vertrouw, er altijd ruimte is tot het aangeven van grenzen en zelfs als het een enkele keer mis gaat een goede D er over praat en diens fout erkend.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@Rooss ik vind het persoonlijk niet zo heftig dat hij over mijn grenzen ging. Wel dat hij dat rechtvaardigde uit een gevoel van recht op mij, mijn lijf en tijd en geest. Als hij zou hebben gezegd: ik ben je grenzen over gegaan om dit te bereiken, en ik heb daar heel veel spijt van dat wil ik niet doen.. dan was het anders. Ik vind ook dat het een risico van spel is dat soms per ongeluk grenzen overschreden kunnen worden. Maar bewust mijn grenzen gebruiken als middel en daar een bewuste keus in maken, vind ik heel erg naar.

@cw bedoel je dat je echt gewaarschuwd had willen worden? Vervelende situatie voor je. Heb je ook het idee dat je "mensenkennis" hierdoor gegroeid is mocht je ooit weer met een , of zie je het puur als iets wat voorkomen had kunnen worden?
Kleine update omdat jullie allemaal zo met me mee hebben geleefd. Ik ben Jan gister wel tegen gekomen, maar heb me omgedraaid en ben heel hard de andere kant opgelopen haha. Behalve extra alertheid heb ik er geen last van gehad. Heb echt super leuk gehad, dus ben blij dat ik me niet heb laten tegenhouden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je geen last van hebt gehad en dat je een leuke avond hebt gehad Raam :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Fijn ZHRO, klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
De allereerste kinky TedX lezing, zo tof. Gaat over het psychologische effect van bondage.

https://youtu.be/QqjmTIDDlp8
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Super leuk die links die jij altijd deelt Lollypopje!

De discussie die we hier hadden is toch nog relevant geworden voor me want Jan heeft een nieuwe sub gevonden. Ik ben vooral blij dat ze wat ouder is. Maar moet best op mijn handen zitten, meer dan ik had verwacht. Maar heb wel besloten dat ik ze lekker laat. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het me wat zou doen, maar dat doet het toch wel. Vooral omdat hij haar fetlife profiel heeft overgenomen zoals hij dat bij mij had en ongeveer een op een de zelfde tekst er op heeft geschreven. Ik wil mezelf namelijk voorhouden dat we echt heel bijzondere momenten hebben gehad en dat dit gedoe de laatste maanden het daarom wel waard was. Maar dit geeft me zo'n gevoel van vervangbaarheid. Ook snap ik niet hoe je tegelijkertijd mij lastig kan vallen en dit soort teksten bij iemand anders neer kunt zetten, dan gaat het bij mij malen wat ik allemaal niet wist toen wij nog wel samen waren. Maar heb besloten dat het niet meer relevant is, ik heb dat profiel geblokkeerd en zal er niet meer op kijken. Maar ben wel verbaasd dat het toch verschillende emoties bij me losmaakt.
Ik kan me die verschillende emoties wel heel goed voorstellen in deze situatie. Hij is wat dat betreft natuurlijk ook enorm aanwezig/dwingend in beide aspecten

(Je bent de meest onmisbare persoon in mijn leven en ik kan niet zonder je! Oh trouwens, laat maar, ik heb gisteren op een feestje toevallig net een ander meest onmisbaar persoon in mijn leven ontmoet).

Overigens denk ik zeker dat jullie ongetwijfeld een intense bijzondere band hebben gehad. Maar ik denk ook dat voor hem daarbij de invulling bepalend is. Als jij op bepaalde vlakken niet voldeed aan zijn invulling was hij niet te beroerd om jou als persoon te passeren om toch aan te sturen op die invulling. Dus is voor hem die invulling ook makkelijker aan een ander persoon te koppelen als die wel, voor zolang het duurt, daarin mee gaat. Daarom zie je ook exact hetzelfde gedrag bij die andere persoon. Voor hem staat de relatie relatief los van de persoon waarmee hij die invult terwijl zijn intensieve claimende manier dat anders doet voorkomen.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 11-07-2019 11:11
0.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me helemaal aan bij Shifty.

Je emoties zijn logisch en legitiem, Raamopen. Je mag best een prik voelen bij dit gegeven, wat er daarna ook gebeurd is. Ik kan me enorm voorstellen dat je je ingeruild voelt en alles in twijfel trekt. Goed dat je haar profiel geblokkeerd hebt, dit brengt je niks.

Ik vind je heel sterk en krachtig, petje af!
...
lollypopje schreef:
07-07-2019 15:59
De allereerste kinky TedX lezing, zo tof. Gaat over het psychologische effect van bondage.
Ik heb het gezien ja. De spreekbeurt blijkt niet erg diepgaand en herhaalt vaak gebruik van touwen. Op zich is dat niet zo kinky voor me en gaat het bij BDSM meer om een mindset.
Alle reacties Link kopieren
@Raam :hug: Ik kan me slechts aansluiten bij de wijze woorden die al gezegd zijn. Ik snap je dubbele gevoel en dat lijkt me heel lastig.

@Charles Dat jij touwen en het psychische aspect daarvan niet zo kinky vind, betekent niet dat het niet kinky is. Al snap ik dat dat zeer lastig te begrijpen is.

Overzicht is het ook niet vreemd dat het niet heel ver de diepte ingaat. Het idee van Ted is namelijk om materie op een begrijpelijke manier te brengen bij mensen die er niet noodzakelijkerwijs veel van weten. Of te wel in dit geval naar mensen die waarschijnlijk amper iets van kink en bondage weten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Thanks voor de erkenning dat ik me gewoon mag voelen hoe ik me voel allemaal! Shifty omschrijft het echt perfect. Thanks voor het zo goed onder woorden brengen van de situatie:)
Alle reacties Link kopieren
Raam, dikke knuffel en heel veel sterkte en ik sluit me ook helemaal bij Shifty aan.

CW, jij ook dikke knuffel. Ik herken je dilemma, hier speelt ook zo iets (hij wil iets waar ik nu even echt niet mee kan omgaan door persoonlijke problemen) en ik denk dat het enige wat je kunt doen, is blijven praten met en luisteren naar elkaar.

En wat het waarschuwen betreft, wij hebben dat ooit bij iemand geprobeerd maar dat heeft ons heel veel gekost (o.a. een hele goede vriendschap) dus een volgende keer denk ik wel 3x na of en hoe ik waarschuw.
SHIFTY schreef:
09-07-2019 10:02
Overigens denk ik zeker dat jullie ongetwijfeld een intense bijzondere band hebben gehad. Maar ik denk ook dat voor hem daarbij de invulling bepalend is. Als jij op bepaalde vlakken niet voldeed aan zijn invulling was hij niet te beroerd om jou als persoon te passeren om toch aan te sturen op die invulling. Dus is voor hem die invulling ook makkelijker aan een ander persoon te koppelen als die wel, voor zolang het duurt, daarin mee gaat. Daarom zie je ook exact hetzelfde gedrag bij die andere persoon. Voor hem staat de relatie relatief los van de persoon waarmee hij die invult terwijl zijn intensieve claimende manier dat anders doet voorkomen.
Wat weet je het weer goed te verwoorden!
Ik vind dat ik jullie allemaal nog een reactie te goed ben :) Er heeft vorige week een nieuw gesprek plaats gevonden met Jan. En daarbij zijn nu nog duidelijkere afspraken gemaakt. Hij communiceerde de laatste keren via iemand anders met mij, maar het is nu heel helder: ook indirecte communicatie zal direct tot aangifte leiden. Het is hem niet toegestaan om op wat voor manier dan ook contact met mij op te nemen, noch om contact met mijn vrienden/familie/werk over mij op te nemen, noch om anderen boodschappen te laten doorspelen. Geen ruimte meer voor het buigen van regels, en directe consequenties. Dat gesprek heeft vorige week maandag plaatsgevonden, en voor mij voelt het ook alsof het klaar is (ook al is dat alleen een onderbuik gevoel). Ik heb niks meer gehoord!
Dank voor de update ZHRO.
Alle reacties Link kopieren
Mooi zo. Dat het kwartje maar gevallen mag zijn!
...
Alle reacties Link kopieren
Poehee, zou eens tijd worden. Goed dat je nog even bent gaan praten met de politie.
Nu hopen dat hij het echt laat rusten.
Ik heb een vraag, maar zal eerst even voorstellen...veertiger, 10 jaar relatie, 2 jonge kinderen, woon in het buitenland.
We doen niet aan aan BDSM, of beter gezegd, we doen alleen de B waarbij we ongeveer even vaak van rol wisselen en dat bevalt prima. Hoewel ik zelf niet veel kan voorstellen bij een D/s relatie, lees ik wel graag de verhalen hier, vooral uit bewondering en verwondering.

Ik las eens in een boek van een sub dat ze de relatie met haar D verbrak omdat ze ook wel 's in haar oude kloffie op de bank wilde zitten en hem op de mond zoenen, maar dat mocht nooit. Het was altijd 'Aan' om het zo te zeggen.
Hoe zit dat? Is het zo dat jullie altijd 'spelen' als je elkaar ziet? Of spreek je dat vantevoren af? Hoe is de verhouding tussen 'gewone' seks en SM? Ongetwijfeld voor iedereen verschillend, maar was benieuwd of dat typisch is.
Alle reacties Link kopieren
@Raam Ik hoop dat het kwartje nu eindelijk is gevallen bij hem.

@VanPoesHoven Als eerste hartelijk welkom. Ik hou van de B :heart: Maar alleen om te ondergaan. Geen geduld om het zelf te doen :P
Mag ik je vragen wat de touwtjes je geven?

En dan jouw vraag. Ik hoop echt dat het een roman was van iemand die het niet snapt, want als het echt is dan vind ik het niet heel gezond klinken.
Voor mij is een 24/7 het ideaal, maar zeker niet op die manier. Voor mij betekent het simpelweg dat de ander altijd de macht heeft, niet dat die altijd uitgeoefend moet worden. Er zullen misschien regels zijn, maar die zijn dan verweven door het gewone leven. Maar dat betekent niet dat je altijd aanstaat. De rest van het leven is namelijk net zo belangrijk. Zowel voor de D als de s lijkt me dat niet heel gezond. Alsof je een extra baan hebt, waar je nooit vakantie van mag nemen.

Ik heb een D/s gehad (we hadden geen vanilla liefdesrelatie). Er waren regels en ik diende hem als ik daar was. Maar we zaten net zo goed gezellig samen te kletsen, op een terrasje of samen zijn was te vouwen of koken. Jaja, hij deed ook gewoon zelf zijn huishouden als ik er was.

Dus nee, altijd aanstaan, absoluut niet. Dat zou namelijk betekenen dat er geen ruimte meer is voor de mens, en in mijn ogen kun je je enkel compleet geven aan iemand, als je ook de mens kunt laten zien en kunt geven.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Raam Ik hoop dat het kwartje nu eindelijk is gevallen bij hem.

@VanPoesHoven Als eerste hartelijk welkom. Ik hou van de B :heart: Maar alleen om te ondergaan. Geen geduld om het zelf te doen :P
Mag ik je vragen wat de touwtjes je geven?

En dan jouw vraag. Ik hoop echt dat het een roman was van iemand die het niet snapt, want als het echt is dan vind ik het niet heel gezond klinken.
Voor mij is een 24/7 het ideaal, maar zeker niet op die manier. Voor mij betekent het simpelweg dat de ander altijd de macht heeft, niet dat die altijd uitgeoefend moet worden. Er zullen misschien regels zijn, maar die zijn dan verweven door het gewone leven. Maar dat betekent niet dat je altijd aanstaat. De rest van het leven is namelijk net zo belangrijk. Zowel voor de D als de s lijkt me dat niet heel gezond. Alsof je een extra baan hebt, waar je nooit vakantie van mag nemen.

Ik heb een D/s gehad (we hadden geen vanilla liefdesrelatie). Er waren regels en ik diende hem als ik daar was. Maar we zaten net zo goed gezellig samen te kletsen, op een terrasje of samen zijn was te vouwen of koken. Jaja, hij deed ook gewoon zelf zijn huishouden als ik er was.

Dus nee, altijd aanstaan, absoluut niet. Dat zou namelijk betekenen dat er geen ruimte meer is voor de mens, en in mijn ogen kun je je enkel compleet geven aan iemand, als je ook de mens kunt laten zien en kunt geven.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
VanPoeshoven schreef:
18-07-2019 00:55

Ik las eens in een boek van een sub dat ze de relatie met haar D verbrak omdat ze ook wel 's in haar oude kloffie op de bank wilde zitten en hem op de mond zoenen, maar dat mocht nooit. Het was altijd 'Aan' om het zo te zeggen.
Hoe zit dat? Is het zo dat jullie altijd 'spelen' als je elkaar ziet? Of spreek je dat vantevoren af? Hoe is de verhouding tussen 'gewone' seks en SM? Ongetwijfeld voor iedereen verschillend, maar was benieuwd of dat typisch is.
Ooit heeft ze schijnbaar ingestemd met deze regels en vond ze het fijn. Daar is in mijn optiek niks mis of ongezonds mee/aan. Ze had zelf in gesprek kunnen gaan over versoepeling van de regels maar goed, dan was het waarschijnlijk een minder interessant boek geworden ;-D sub zijn betekent niet dat je monddood bent.

Lief en ik hebben een in wezen volledig gelijkwaardige relatie, mijn stem weegt even zwaar als de zijne maar hij heeft wel altijd het recht ergens een veto over uit te spreken. Onze rolverdeling is wat ouderwets (ik (be)dien) maar hij verrast me net zo lief met een ontbijtje op bed. Verder verwacht hij een bepaalde houding van mij, niet te bijdehand, hem niet steeds in de reden vallen of zijn vliegen afkapen, zo een beetje.

Wij hebben beslist vanilla seks, genieten daar ook enorm van maar de sfeer kan zomaar omdraaien, dan wordt er een hete peper toegevoegd en volgt "spel". Soms spreken we dat ook af inderdaad maar het is niet altijd gezegd dat het er dan ook van komt. De sfeer moet er naar zijn en onze verbinding moet het toelaten.
rooss4.0 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 10:50
0.03% gewijzigd
...
Hey Poes, leuk dat je je even bent komen voorstellen. En een leuke vraag ook.


Mij lijkt een D/s relatie die draait om regels en afspraken ook enorm benauwend. Maar voor anderen lijkt dit juist een soort vastigheid te geven; iets waar je op terug kan vallen en wat rust geeft.

Mijn relatie zou ik omschrijven als een Softcore D/s relatie. Onze D/s verhouding zit in de kern van onze relatie en onze karakters die door onze gelijkwaardige ongelijkheid met elkaar in balans zijn. Het is een kernonderdeel van onze relatie, maar het definieert niet onze relatie. Ik ervaar het als iets wat altijd smeulend aanwezig is en wat makkelijk ontvlamt. Het is iets wat vanzelf gaat door de vorm van onze karakters en onze relatie. Het is niet een doel op zichzelf om onze relatie op die manier vorm te geven. Het is ook gewoon wie we zijn en het doel is fijn samen jezelf zijn.
Bedankt voor de reacties!

@lollypopje, dat was zeker geen roman, maar een boek over een sub die haar weg in de wereld van de SM probeerde te vinden en de mensen die ze daar ontmoette. Veel mooie en lieve mensen, en ook echte rotzakken voor wie ze niet veel meer was dan een voorwerp, zonder enig emotionele diepgang of bevrediging...Dat sprak me niet zo aan. Enfin, ik moet het nog 's opnieuw en op mijn gemak lezen.

Wat de touwtjes mij geven? Ik ben al vanaf jong gefascineerd door touwen of kettingen die om lichaamsdelen gewikkeld worden. Eerst om te kijken en later om zelf te doen. Het heeft lang geduurd voor ik erachter kwam dat ik bepaald niet de enige was!
Gebonden worden is ook heel erg fijn...dat moment dat het touw aangespannen wordt en je beseft, hier kom ik zelf niet uit, en kan nu alleen nog maar relaxen...dat is trouwens erg belangrijk voor ons, geen gedoe met sjaaltjes of van die fluffy handboeien, een bondage waar de ander zich uit kan wurmen betekent van plaats ruilen en strafwerk :-D.
Mijn relatie is (op seksgebied althans) verder vrij eenvoudig: We doen alleen dingen met elkaar (geen parties, clubs en polonaises) en we kunnen alles van elkaar vragen, zolang je maar bereid bent de rollen om te draaien.
Beantwoord dat je vraag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven