BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Erinlynn schreef:
07-01-2021 19:48
Maar ik ga niet ontkennen dat seks heel belangrijk is voor mij in een relatie. En de bdsm verlangens heb ik tot nu kunnen wegdrukken, maar daar word ik niet gelukkig van.
Erinlynn, helemaal akkoord met wat je schrijft. In het begin denk je het wel aan te kunnen met enkel vanilla seks, maar wanneer je ontdekt dat BDSM te belangrijk voor je is, en die ander het nooit kan bieden, blijft het verlangen aan je knagen.

Vroeger zag ik een goede sub en relatiemateriaal als gescheiden, tegenwoordig pols ik bij een gewone date al snel of iemand ook openstaat voor BDSM. Gelukkig bestaan die ook.
Alle reacties Link kopieren
Het spijt me maar ik heb niet genoeg ervaring met relaties om iets zinnigs te kunnen zeggen over de discussie behalve dat het mij verschrikkelijk moeilijk lijkt je kink niet (enigszins) met be partner te kunnen delen.

Wel een beetje egoïstisch een andere vraag. Gisteravond een nacht blijven slapen bij speelmeneer en zijn vriendin. Gezellig gegeten. Nieuwe dingen geprobeerd en andere dingen herhaald. Twee keer behoorlijk lang in subspace geweest en nu ben ik thuis en moe en koud.

Hoe voelt dat voor jullie? Ik weet het nog wel wat er gebeurde maar was verder heel stil en weg van de wereld. Ik ben stevig vast en warm gehouden en kwam toen wel weer bij.

Ben benieuwd of er ook mensen zijn die niet vinden dat het bestaat. Heb ik namelijk ook wel gehoord.
tardisblue schreef:
09-01-2021 13:35
@Shifty mijn man heeft in het verleden al aangegeven dat een open relatie geen mogelijkheid is, alleen het idee al geeft hem kriebels (en niet van het goede soort). Hij gaf ook aan dat hij niet wil dat ik in een ongelukkig huwelijk zit maar dat hij voor zichzelf daar toch de grens moet trekken, wat ik zeker respecteer. Gelukkig denk ik er zelf ook zo over.
Optie 2 was dan om in het slechtste geval uit elkaar gaan, als zou blijken dat echt niet overeenkomen op kink gebied. Dit werd ook al snel als geen optie bestempeld.
Optie 3 was dan om te zien of we nog in dezelfde richting kunnen evolueren en eventueel mekaar in het midden ergens kunnen ontmoeten, wat we nu dus proberen te doen.

Als ik goed begrijp wat je bedoeld hebben we dus onze relatie opnieuw bevestigd?

Het ligt er misschien een beetje aan hoe lang geleden die gesprekken zijn, hoe die gesprekken gegaan zijn en of optie 3 lijkt te werken. Je lijkt vrij resoluut in je conclusie dat optie 3 hetgene is waar je het mee moet doen. Ik vraag me af wat jullie gaan doen als je je partner voorlegt dat optie 3 tot nu toe niet werkt? Zit jij misschien op zijn evolueren te wachten terwijl het voor hem een opgave en voor jou een wens is? Misschien zit hij wel te wachten tot jij geen behoefte meer hebt om te evolueren. Misschien kom je uit bij optie 4?

Ik bedoel met herbevestigen: het zonder afgevinkte opties bespreken waar je staat en waar je naartoe wil met als uitgangspunt dat 'waar je naartoe wilde' tot nu toe niet bereikt is.

Maar misschien roep ik iets wat in jullie situatie eerder een 'been there, done that' gevoel oproept in plaats van dat het de kans op nieuwe inzichten vergroot.
Alle reacties Link kopieren
@ shifty: dat is een goed punt die je daar maakt. Het onderdrukken van bepaalde gevoelens geeft waarschijnlijk de doorslag. Daar ben ik het wel mee eens. Ik zie het als onderdeel van mijn geaardheid, en vergelijk het maar met een soort van uit de kast komen. Mooi inzicht.

@bulbul: ja, wat moet ik zeggen... ik herken het. Alles wat je schrijft. Ik snap je dilemma heel goed. Maar... blijf trouw aan jezelf, en wees lief voor jezelf. Niet te streng zijn.
Ik sluit mij wel aan bij Tardisblue: het is goed om er met iemand anders (therapeut, beste vriend(in)?) over te praten. Je mag ook een pb sturen.

@kelly: mijn timing is perfect qua gehoor geven aan bdsm gevoelens, want door corona heb ik daar nog amper iets mee gedaan. Ik heb haast geen ervaring, dus ook geen ervaring met subspace. Ik heb er wel over gelezen, en ik geloof best dat het kan gebeuren. Het klinkt zo op papier wel heel plausibel in ieder geval. Maar anderen (met ervaring) kunnen je hier vast meer over vertellen.
@Erinlyn volgens mij hoef je wat dat betreft nu er ook niet bang voor te zijn dat je weer in een relatie terecht komt waarbij je bdsm onderdrukt of niet kan combineren met de relatie. Je weet nu zelf ook meer wat je wil en nodig hebt in je relatie. En toen je je vorige relatie aan ging was je je hier nog niet op deze manier van bewust.

Het blijft misschien altijd wel zoeken naar de de persoon die alle aspecten die je wil in zich heeft. Maar dat blijft voor iedereen wel een uitdaging. Ook als je helemaal niks met bdsm hebt bijvoorbeeld. Tot die tijd gewoon lekker daten, genieten en rondscharrelen.

:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Kelly_xxx schreef:
09-01-2021 17:14
Het spijt me maar ik heb niet genoeg ervaring met relaties om iets zinnigs te kunnen zeggen over de discussie behalve dat het mij verschrikkelijk moeilijk lijkt je kink niet (enigszins) met be partner te kunnen delen.

Wel een beetje egoïstisch een andere vraag. Gisteravond een nacht blijven slapen bij speelmeneer en zijn vriendin. Gezellig gegeten. Nieuwe dingen geprobeerd en andere dingen herhaald. Twee keer behoorlijk lang in subspace geweest en nu ben ik thuis en moe en koud.

Hoe voelt dat voor jullie? Ik weet het nog wel wat er gebeurde maar was verder heel stil en weg van de wereld. Ik ben stevig vast en warm gehouden en kwam toen wel weer bij.

Ben benieuwd of er ook mensen zijn die niet vinden dat het bestaat. Heb ik namelijk ook wel gehoord.
Ik heb nog nooit gehoord dat er mensen zijn die vinden dat het niet bestaat o_o en vind dat ook een wat rare opmerking want hoe kunnen zij een ontkenning geven aan jouw gevoel en beleving ?
Er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die het niet kennen of nog nooit hebben ervaren, maar dat vind ik wel iets anders dan het bestaan ervan ontkennen.
Ikzelf ken het gevoel van spacen wel :-D ook van subdrop helaas :cry:
Dus goed voor jezelf zorgen Kelly :) Lekker warm op de bank met dekentje en warme choco en rustig bijkomen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet van welke leeftijd we hier zijn...
Maar wat mij zo opvalt is dat het lijkt - of wat ik hier lees- dat de meesten pas op latere leeftijd bewust zijn van hun bdsm gevoelens.
Ik vraag me af hoe dat komt? en wat die bewustmaking heeft getriggerd?

Omdat ikzelf al op hele vroege leeftijd (ongeveer 11 a 12 jaar) bdsm fantasieën had is het voor mij en mijn relaties/scharrels nooit echt een verrassing geweest en bracht ik het best makkelijk ter sprake.
Het is trouwens niet zo dat ik daardoor vroeg met bdsm begonnen ben,integendeel zelfs.
Maar ik was me er dus wel al vroeg bewust van dat ik die gevoelens had.

Ik ben dus wel benieuwd hoe anderen dit hebben ervaren..
Alle reacties Link kopieren
Op mijn 16e kreeg het een naam. Maar terugdenkend aan mijj fantasieën, zat het er altijd al in.
Daarna wel een vanilla vriendje gehad, want ging nog niet echt zoeken.
Duurde ook bijna 10 jaar voor ik er iets mee durfde te doen, maar had in die tijd ook geen relatie. Toen ik eenmaal die stap zette, wist ik dat ik nooit meer genoegen zou nemen met iemand die mij dit niet kan geven.

Verder beetje moe, dus helaas weinig toe te voegen aan de mooie dingen die zijn geschreven.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@Shifty sommige stukken geven wel een been there, done that gevoel, maar andere delen zetten me dan weer aan het nadenken. Ik neem het dus zeker mee, moet het nog even laten bezinken ook denk ik.

@Emily ik was mid 20 toen mijn bdsm gevoelens een naam kregen, maar achteraf gezien waren de fantasieën er ook al sinds mijn tiener jaren. Ik heb toen de link met bdsm niet gelegd omdat ik daar nooit mee in aanraking kwam en absoluut niets over wist.
Ik heb ook behoorlijk preutse ouders dus seks was niet iets waar ik uitgebreidt mee experimenteerde of over las.
Alle reacties Link kopieren
@Emily ik had eerder al iets geprobeerd neer te zetten maar toen klapte de browser er uit. Ik masturbeerde als kind al rondom het opgesloten zijn van Hans en Grietje en als jonge tiener rond prinses Jasmine zijn die in handboeien appels moest voeren 🤣

Maar ik heb gewoon nooit veel aan relaties gedaan. Begin twintig had ik een oudere vriend die al mijn fantasieën heel rustig doornam en uitspeelde. Dat ging om praktische redenen uit en we spreken elkaar nog regelmatig. Daarna een vanilla vriendje die de BDSM kant niet echt begreep maar de sex was evengoed lekker en dat ging om voor mij onduidelijke redenen uit. Toen gereisd, gestudeerd en gewerkt zonder zin in een relatie en nog steeds ben ik het liefste vrijgezel maar nu een hele prille relatie met een Dom (en af en toe zijn vaste partner) waarin we elkaar wel graag zien maar geen plannen hebben om het dagelijkse leven te gaan delen.

Gisteren trouwens na bankhangen met een dekentje, peuter waar ik oppaste and de open haard aan met een reep chocola naar bed gegaan en nu weer bijgeslapen...

En even voor de statistieken. Ik ben bijna veertig.
kelly_xxx wijzigde dit bericht op 10-01-2021 15:33
Reden: Leeftijd er bij
2.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Emily: rond mijn 24e wist ik het zeker dat ik verlangde naar bdsm, maar ik was mij daar niet bijzonder vroeg bewust van. Denk pas vanaf een jaar of 20 dat er iets begon te kriebelen.

Ik ben nu halverwege de 30 :) .
Alle reacties Link kopieren
Emily2020 schreef:
10-01-2021 00:22
Ik weet niet van welke leeftijd we hier zijn...
Maar wat mij zo opvalt is dat het lijkt - of wat ik hier lees- dat de meesten pas op latere leeftijd bewust zijn van hun bdsm gevoelens.
Ik vraag me af hoe dat komt? en wat die bewustmaking heeft getriggerd?

Omdat ikzelf al op hele vroege leeftijd (ongeveer 11 a 12 jaar) bdsm fantasieën had is het voor mij en mijn relaties/scharrels nooit echt een verrassing geweest en bracht ik het best makkelijk ter sprake.
Het is trouwens niet zo dat ik daardoor vroeg met bdsm begonnen ben,integendeel zelfs.
Maar ik was me er dus wel al vroeg bewust van dat ik die gevoelens had.

Ik ben dus wel benieuwd hoe anderen dit hebben ervaren..
BDSM fantasie had ik wel een beetje toen ik 8 was maar ik heb mij er lang voor geschaamd (ik ben ongeveer 50).

En hoe dan ook was ik laat met sex.
Ik heb nog nooit een BDSM-relatie gehad, en ik weet ook niet of dat belangrijk vind.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Bulbul schreef:
09-01-2021 11:56
Mooie discussie! En herkenbaar.
Ik wist tijdens mijn huwelijk nog niet dat ik "kink-minded" was, maar toen ik dat daarna ontdekte, viel er wel veel op zijn plek. Nu merk ik dat ik weer in oude patronen terugval: niet zeggen wat ík wil, bang zijn dat de ander daar niet in meegaat óf dat de spontaniteit weg is en hij iets doet waar hij eigenlijk geen zin in heeft. Wat was het toch simpel om gewoon voor een seksdate af te spreken en van tevoren duidelijk te maken wat je allebei wel en niet wilt!
En nu...? Moet ik gewoon tevreden zijn met iemand met wie ik heel knus de feestdagen kan doorbrengen maar met wie het in bed niet knalt? Of moet ik er nog een paar gesprekken aan wagen met het risico dat hij hard wegrent? Hoe belangrijk is dit punt voor mij? Ik weet het antwoord misschien best, maar ik wil er nog niet aan. Ik vertrouw hem denk ik nog niet genoeg om open over mijn verlangens te kunnen praten en ik zit nog steeds (verdomme!) in mijn patroon vast: liever mijn eigen wensen in de koelkast zetten dan de ander teleurstellen.

Je relatie mag eigenlijk sowieso niet beginnen met 'tevreden zijn'. Als iemand 'lief leuk en aardig is' dan is dat prima voor een fling maar niet genoeg op lange termijn. In mijn beleving 'moet' je in het begin een 'van-je-sokken-gevoel' hebben. Misschien wel juist omdat de minder goeie aspecten die je in het begin naast je sokken voelt, op langere termijn meer aanwezig zullen zijn.

Het risico dat hij hard weg rent als jij jezelf aan hem laat zien is geen risico maar een kans. Als hij wegrent vanwege wie jij bent moet je niet jezelf veranderen maar blij zijn dat hij weg rent. Je moet ook niet gaan wachten op het moment dat je hem kan vertrouwen om open je verlangens te delen; je moet je bij voorbaat helemaal open stellen en alle verlangens delen en daarna kijken of hij goed om gaat met het vertrouwen wat je hem geeft. Het lijkt nu alsof je hem geen vertrouwen geeft in afwachting van het feit dat hij zich gaat bewijzen jouw vertrouwen waardig te zijn zonder dat je het geeft. Dat werkt volgens mij niet hoor.

Ik ben volgens mij doorgaans niet zo resoluut, maar er zitten een paar kronkels in je gedachtegang die volgens mij jezelf in de weg zitten.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 23:21
0.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om alle ervaringen te lezen :)
Mijn beeld over dat men (hier) later pas bewust was van bdsm-gevoelens klopt dus in de meeste gevallen niet :-D
Waar ik in mijn jongere jaren 'last' van had was vooral dat mijn vriendinnetjes toch meer vanilla waren en de bdsm dames (in de lesbo-scene) van het prototype pot...en daar viel ik (toen) niet echt op.
Later met de komst van het internet is dat helemaal goed gekomen ;)
Ik heb van huis uit een hele vrije opvoeding gehad met alle gelegenheid om te zijn wie ik maar wilde zijn. Maar wel met een groot respect voor vrouwen. Zowel feministisch als traditioneel-galant-beschermend. Het heeft bij mij echt wel een tijdje geduurd om met liefde en plezier het slaan en 'onheus bejegen' van vrouwen daarmee in overeenstemming te brengen.

Het is niet zo dat ik dat ervaar als het onderdrukken van mijn gevoel. Maar meer dat ik mijn eigen weg heb moeten vinden vanuit de kaders die me zijn mee gegeven. Mijn eerdere relaties zijn gebaseerd op het idee van wie ik vond dat ik moest zijn. Mijn huidige relatie is gebaseerd op wie ik ben.

En ik vind het daarbij heerlijk dat ook het samenspel met anderen bijvoorbeeld helemaal niet verstoort wie wij zijn en hoe wij onze relatie beleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van huis uit heel weinig (bewuste) normen en waarden meegekregen. Mijn moeder is geen prater en het beetje relatieadvies dat ik heb opgepikt was op zijn zachtst gezegd knudde. Het is bijna genant om te zeggen maar bewuste zelfreflectie is bij mij iets van heel kort geleden en voor mijn mening uitkomen voelt op persoonlijk vlak nog steeds vaak fout. Bedankt voor jullie input. Misschien toch nog een keer terug naar de therapeut inderdaad. ;-D
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
11-01-2021 13:41
Ik heb van huis uit heel weinig (bewuste) normen en waarden meegekregen. Mijn moeder is geen prater en het beetje relatieadvies dat ik heb opgepikt was op zijn zachtst gezegd knudde. Het is bijna genant om te zeggen maar bewuste zelfreflectie is bij mij iets van heel kort geleden en voor mijn mening uitkomen voelt op persoonlijk vlak nog steeds vaak fout. Bedankt voor jullie input. Misschien toch nog een keer terug naar de therapeut inderdaad. ;-D
Niet misschien. Gewoon doen ;)

Het is zo zonde. Je bent zo goed bezig, maakt stappen, maar valt vervolgens weer terug in je oude valkuilen waardoor je daarna weer opnieuw kunt beginnen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, Lollypopje, je hebt gelijk.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
11-01-2021 13:55
Dankjewel, Lollypopje, je hebt gelijk.
Als het je niet zelf lukt om het patroon te doorbreken, is er echt niks mis mee daar wat hulp bij te zoeken :)
Het zal je zoveel opleveren
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bulbul schreef:
11-01-2021 13:41
Ik heb van huis uit heel weinig (bewuste) normen en waarden meegekregen. Mijn moeder is geen prater en het beetje relatieadvies dat ik heb opgepikt was op zijn zachtst gezegd knudde. Het is bijna genant om te zeggen maar bewuste zelfreflectie is bij mij iets van heel kort geleden en voor mijn mening uitkomen voelt op persoonlijk vlak nog steeds vaak fout. Bedankt voor jullie input. Misschien toch nog een keer terug naar de therapeut inderdaad. ;-D
Zo herkenbaar dit. Mijn ouders zijn ook absoluut geen praters, zeker niet op relatie/seks gebied. Ik kreeg vooral te horen wat ik zeker niet moest doen en wat allemaal fout/sletterig/etc is. En ook dat waren geen gesprekken maar eerder korte monologen van mijn moeder.
Niet echt behulpzaam voor een onzekere tiener :facepalm:

Je bent dus zeker niet alleen hier in.
Ik was eigenlijk nooit met jongens bezig
Toen ik eigenlijk ineens met een jongen thuis kwam.
Hadden mijn ouders er nog niet veel aandacht aan besteed.
Als ze er over begonnen riep ik altijd dat ik het wel zou vragen.
Nooit gedaan omdat ik het wel zou weten dacht ik.
Daar heb ik veel spijt van gehad.
Al had ik het niet verwacht ik kan echt goed met mijn vader praten over alles wat mij bezig houdt
Toen ik het voorzichtig over bdsm wilde hebben.
Reageerde mijn vader positief en heeft hij het aan mijn moeder verteld omdat ik dat spannend vond.
Ik kan nog steeds veel met mijn vader delen en heeft naar mijn idee nog nooit geoordeeld over mijn hobby
Ik ben echt blij met mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
09-01-2021 11:56
En nu...? Moet ik gewoon tevreden zijn met iemand met wie ik heel knus de feestdagen kan doorbrengen maar met wie het in bed niet knalt? Of moet ik er nog een paar gesprekken aan wagen met het risico dat hij hard wegrent?
Heb je er al iets mee gedaan, Bul?

En wat nou als het er gewoon niet in zit bij hem, ga je dan "for less" of gun je jezelf meer dan dat?
...
Alle reacties Link kopieren
suzanne-RG schreef:
14-01-2021 20:32
Ik ben echt blij met mijn ouders.
Heel herkenbaar.

Ik heb geen vader meer maar met mijn moeder en mijn stiefvader is ook werkelijk alles bespreekbaar. Uniek en beslist iets om te koesteren!
...
suzanne-RG schreef:
14-01-2021 20:32
Toen ik het voorzichtig over bdsm wilde hebben.
Reageerde mijn vader positief en heeft hij het aan mijn moeder verteld omdat ik dat spannend vond.
Ik kan nog steeds veel met mijn vader delen en heeft naar mijn idee nog nooit geoordeeld over mijn hobby
Ik ben echt blij met mijn ouders.
Wat bijzonder inderdaad!
Ik hoop dat mijn kinderen zich later ook vrij genoeg zullen voelen om dat soort dingen te delen met ons :heart:
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
15-01-2021 01:06
Heb je er al iets mee gedaan, Bul?

En wat nou als het er gewoon niet in zit bij hem, ga je dan "for less" of gun je jezelf meer dan dat?
We zijn in gesprek Roos. :) Ik ga in dit leven niet meer for less, veel te lang gedaan.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven