BDSM, voor de liefhebbers - deel VII

25-02-2021 19:13 1777 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-vi/l ... 439098/120


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
@Techgirl alsof halverwege de 30 laat is ;)
Ik ken iemand die begon pas na diens pensioen te ontdekken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha ok ok, dan is halverwege de 30 idd nog niets 🤣
En thanks, ga zeker lekker ontdekken en genieten. Relatie hoeft voor mij sowieso momenteel nog even niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn terminologie klopt inderdaad niet, mijn excuus! Polygaam gaat idd verder dan polyamorie. Dan ben ik polyseksueel denk ik! :rofl:

Oh 30, men! Toen was ik big time moeder van allerlei peuters en babies en bdsm was iets dat ik in mijn puberjaren wel eens op tv had gezien.
HIer zijn de filthy 50's aangebroken en denk stiekem wel eens na over "wat als ik oud, verschrompeld en opgedroogd ben".
...
Even vervelend doen maar dit is een quirk van mij :p

Polyamorie: Meerdere relaties
Polygamie: Meervoudig huwelijk

Polygamie is verboden in ons mooie land, polyamorie niet.

Ook een leuk plaatje van Franklin Veaux met een in mijn ogen mooi overzicht van verschillende niet-monogame relatievormen:

http://www.obsidianfields.com/lj/nonmonogamy3-large.png
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd goed om de terminologie op orde te hebben! ;-D
...
Bedankt voor de verduidelijkingen, ik ben benieuwd hoelang ik het allemaal ga onthouden :P

@Rooss ik stuur je een pb. Als ik je lees zie ik altijd een bepaalde dame voor me en dat ben je dus misschien helemaal niet :hihi:

Ik heb zelf mijn fetlife account verwijderd. Ik mis het wel, plaatjes kijken en discussies volgen, maar het triggerde me constant wat niet zo handig is momenteel.
@Anne wat leuk voor je!
Dank jullie wel dames! Ik vind het zelf ook heel erg leuk ;-D En hij ook gelukkig! We zijn een goeie combinatie waren zijn woorden net nog. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
26-02-2021 10:22
Oh 30, men! Toen was ik big time moeder van allerlei peuters en babies en bdsm was iets dat ik in mijn puberjaren wel eens op tv had gezien.
HIer zijn de filthy 50's aangebroken en denk stiekem wel eens na over "wat als ik oud, verschrompeld en opgedroogd ben".
Haha zit meer richting de 40 dan de 30 hoor 😉 En een kleuter hier idd haha.
Filthy 50’s, sounds amazing 👌🏼🤣
Heerlijk toch om ervan te blijven genieten. Genoeg die ook op mijn leeftijd zich al gedragen alsof ze oud, verschrompeld en opgedroogd zijn.
Ik verstop me hier even, ik krijg tijdens events met littles altijd behoefte aan rust :blabla:

Het is rustig, ik hoop dat iedereen een leuk/spannend/fijn begin van het weekend heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een tvp en een bloemetje :rose: voor alle interessante, open gesprekken die ik hier lees!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier was Dom onverwachts vroeg klaar met zijn werk terwijl ik thuis op de bank hing. Snel maar lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
KapiteinG schreef:
26-02-2021 20:37
Ik verstop me hier even, ik krijg tijdens events met littles altijd behoefte aan rust :blabla:

Het is rustig, ik hoop dat iedereen een leuk/spannend/fijn begin van het weekend heeft!
Sorry, zat helemaal in mijn borduurwerk.

Totaal niet kinki overigens. Tenzij je het "sierbondage van een stuk stof" noemt :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik zit met een dilemma. Ik voel doorgaans veel vrijheid om mijn liefje te misbruiken binnen bepaalde grenzen die ik dan ook weer vooral mezelf op leg. Mijn liefje geeft natuurlijk wel signalen waar ik naar luister, maar beperkt mij daar verder niet in.

Maar als ik niet lekker in mijn vel zit heb ik de neiging om juist terughoudend te zijn. Ik wil mijn liefje niet 'gebruiken' om mijn frustratie over externe dingen te botvieren. Maar anderzijds is het een soort delen van die frustratie. Het voelt ook als een soort 'goed gesprek' wat we heel fysiek hebben zonder woorden.

Hoe zien jullie dat?
Ik heb geen inhoudelijk antwoord Shifty maar ik wilde even zeggen dat ik je zo mooi over je liefje vind praten. De liefde spat er van af.

Je hebt er geen fuck aan maar wilde het toch zeggen.

(oh en ik denk dat fysieke goede gesprekken erg goed en waardevol kunnen zijn)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Shifty

Mijn eerste reactie was dat dat geen goed idee is. Echter besefte ik mij vervolgens dat het bij de ontvangende partij vaak juist normaal wordt gevonden om te willen spelen om emoties kwijt te raken. Dus waarom zou dat voor een D niet mogen?

Dus zo overdenkend is mijn antwoord; zolang je de controle kunt bewaren en deze niet verliest in je emoties en je liefje het okee vind, moet het kunnen.
Mits je ook andere uitlaatkleppen hebt voor die emoties, want anders lijkt het me niet gezond en risocovol.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik denk dat t moet kunnen zolang jij en je liefje het daarover eens zijn en jij in staat bent om niet door te slaan (letterlijk en figuurlijk)
Ik vind het een lastige door een negatieve ervaring maar dat wil niet zeggen dat een ander er niet verstandig mee om kan gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tsja ik heb vanmiddag echt gespeeld om werkdruk kwijt te raken. Dom is vaak stiller en minder vrolijk, komt ook minder makkelijk klaar als hij zich ergens zorgen over maakt. Bij mij weet hij dat ik echt even los moet als het op het werk tegenvalt. Vanmiddag dus echt een paar keer gesnikt door hem en voel me stukken beter.
Ik sluit me daarbij aan, het draait om hoeveel controle je hebt. En je moet er wel zin in hebben, want anders forceer je alleen maar denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat je hier al spreekt over een dilemma, suggereert dat je twijfelt. En bij twijfel is het niet doen.

Ik begrijp wel je gedachtengang. De frustratie die eruit moet.
Daarnaast zijn we allemaal mensen met allemaal gevoelens, de ene dag is een up en de volgende dag kan een down zijn. Wat voor de één een verlichting kan opleveren, kan voor de ander extra frustratie veroorzaken.

Wat ik lees in je berichten is dat je veel bespreekt met je partner. Dus waarom dit niet? Hoe denkt zij erover?
Alle reacties Link kopieren Quote
-Shifty- schreef:
26-02-2021 23:22
Ik zit met een dilemma. Ik voel doorgaans veel vrijheid om mijn liefje te misbruiken binnen bepaalde grenzen die ik dan ook weer vooral mezelf op leg. Mijn liefje geeft natuurlijk wel signalen waar ik naar luister, maar beperkt mij daar verder niet in.

Maar als ik niet lekker in mijn vel zit heb ik de neiging om juist terughoudend te zijn. Ik wil mijn liefje niet 'gebruiken' om mijn frustratie over externe dingen te botvieren. Maar anderzijds is het een soort delen van die frustratie. Het voelt ook als een soort 'goed gesprek' wat we heel fysiek hebben zonder woorden.

Hoe zien jullie dat?

Goed dilemma :)

Wat is de reden van terughoudendheid? Is dat omdat de gevoelens omtrent je frustratie tijdens spelen nog steeds aanwezig zijn?
Wanneer je denkt dat spelen daardoor niet lekker verloopt dan zou ik zeggen 'niet doen' ....zonde van het spelen & het moment.

Anders is het naar mijn idee wanneer spelen een soort uitlaatklep kan zijn, net zoals iets simpels als hardlopen, sport, wandelen of sauna etc, even lekker je gedachte op nul (qua frustratie dus) en een fijne afleiding waardoor je mindset misschien ook luchtiger voelt na afloop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de discussie over relatievormen wel gelezen en gevolgd, maar ik heb er weinig aan toe te voegen. Nog meer termen denk ik dan...

Ik weet wel dat ik heel loyaal en trouw ben in een relatie. Ik vind communicatie en openheid heel belangrijk, en hecht dus veel waarde aan duidelijkheid en heldere afspraken.

Maar er is ook zeker vrijheid. Vrijheid om met anderen af te spreken, vrijheid om met anderen te ontdekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij zijn hier al goede dingen gezegd Shifty. Kan me daar volledig bij aansluiten.
Op zich zou het juist kunnen werken maar verschil met de sub is juist dat de D altijd controle moet bewaren dus misschien soms best er dan frustratie ergens anders kwijt te raken. Behalve als je dat op een gecontroleerde manier samen kan.
Wel mooi hoe je erover nadenkt en spreekt over je lief idd 🥰
Alle reacties Link kopieren Quote
Ikzelf kan er juist heel erg van genieten als ik een speelpartner kan voorzien in het afreageren van frustraties. Sluit ook goed aan bij mijn eigen voorkeuren, dus winwin.

Ik maak hier ook vaak de vergelijking in afreageren dmv sporten, het zorgt doorgaans voor dezelfde stofjes die vrijkomen zodat je weer kunt ontspannen.

Dit alles wel met de kanttekening dat ik op geen manier aanleiding mag zijn van de frustratie en het ondanks afreageren een gelijkwaardig spel blijft. Alsin, ik ben niet alleen een gebruiksvoorwerp om jezelf beter door te voelen, ik wil er ook wat aan hebben. Door een gebruiksvoorwerp te zijn, dat dan weer wel. :D
-Shifty- schreef:
26-02-2021 23:22
Ik zit met een dilemma. Ik voel doorgaans veel vrijheid om mijn liefje te misbruiken binnen bepaalde grenzen die ik dan ook weer vooral mezelf op leg. Mijn liefje geeft natuurlijk wel signalen waar ik naar luister, maar beperkt mij daar verder niet in.

Maar als ik niet lekker in mijn vel zit heb ik de neiging om juist terughoudend te zijn. Ik wil mijn liefje niet 'gebruiken' om mijn frustratie over externe dingen te botvieren. Maar anderzijds is het een soort delen van die frustratie. Het voelt ook als een soort 'goed gesprek' wat we heel fysiek hebben zonder woorden.

Hoe zien jullie dat?
Zolang je liefje er geen problemen mee heeft en jij de controle kunt behouden zie ik het 'gebruiken' net als iets positiefs.
Ik vind het vergelijkbaar met een schouder om op uit te huilen of inderdaad een goed gesprek.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven