BDSM, voor de liefhebbers - deel VII

25-02-2021 19:13 1777 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-vi/l ... 439098/120


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
@Kelly klinkt als een fijne ontdekkingstocht

@abby ik heb nog nooit een vanillarelatie gehad met een D (wel verliefd op geweest trouwens), maar het lijkt mij heel jammer als je die kanten niet kunt combineren.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig komt het langzaam wel weer terug.
Misschien ben ik te gretig, story of my life :facepalm:
stellar schreef:
27-02-2021 21:44
Mooie ervaring Stardust. Ben je gaan daten met hem vanuit een relatie “wens” of heb je uit jezelf bepaalde gevoelens ontdekt en ben je van daaruit “opzoek” gegaan naar een dominant?

Ik merk bij mezelf dat de vraag van Shifty en de daaropvolgende antwoorden bij mij wat oud zeer naar boven heeft gebracht. Raar wel dat zo iets simpels op een forum mij blijkbaar weer aan het denken heeft gezet en herinneringen naar boven bracht waarvan ik dacht dat t klaar was. Zonder het onderwerp naar mij toe te willen trekken ofzo voel ik toch een behoefte om te vertellen. In mijn eerste D/s relatie was er een moment waar mijn vriend/D erg gefrustreerd was door iets van z’n werk en vooraf besproken dat hij zich zo voelde. Toch gaan spelen en het eindigde in mijn vriend die mijn stopwoord negeerde en ik een blauw oog had en een tand door m’n lip.
Vanaf die dag had onze relatie een hele andere lading en dat is niet zo mooi geëindigd dus voor mij is het een enorme rode vlag als iemand dat zegt.
Dat gezegd hebbende, zoals jullie het omschrijven of zien is dan weer een mooie tegenhanger waardoor ik geloof (of wil geloven) dat het ook iets moois kan zijn.

Wat een ontzettend nare ervaring. Ik kan me voorstellen dat dit het vertrouwen een behoorlijk knauw geeft.

Ben je daardoor nu alert op de gemoedstoestand van je speelpartner? Of kan je het loslaten omdat het aan de persoon zelf lag?

In elk geval kan ik vanuit mezelf wel aangeven dat het wel per persoon verschillend moet zijn aangezien het aspect wat jij beschrijft; het jezelf verliezen en frustratie leidend laten zijn, bij mij niet aan de orde zou kunnen zijn. Daar ben ik te bedachtzaam voor.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat jij per definitie op wat meer impulsievere/explosieve types valt. Maar los daarvan denk ik dat als iemand van zichzelf weet dat ie wel impulsief/explosief kan zijn, dat ie dan al helemaal de verantwoordelijkheid heeft om iemand anders niet de gevarenzone in te trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow, het is hier druk geweest vandaag haha.

Mooi, die discussie over emoties tijdens het spelen. Zelf heb ik het nog niet zo heftig mee mogen maken. Geen idee of ik dat ooit ga ervaren of het nu komt omdat ik nog geen vaste D heb meegemaakt waarmee ik me volledig kan laten gaan.
Klinkt wel heel mooi zoals jullie het omschrijven, om zo alle emoties te kunnen laten gaan.
Wat betreft pijn weet ik niet of ik het op die manier ga zien, ik vind wel pijn steeds meer fijn/lekker maar echt zo heftig als sommigen omschrijven zou voor mij te veel zijn denk ik... Vraag me af of ik daar nog iets mee kan dan..,.

@Stellar wat een heftige ervaring zo met een D die de controle verliest. Een D waar ik vaker mee speel heeft het ook een keer meegemaakt toen hij als extra D bij een stel was... Die D ging helemaal los op zijn s en zag niet meer dat hij te ver ging. De D die ik ken is er toen tussengekomen.. Wel goed om bewust te zijn dat dat ook kan gebeuren maar hoop het nooit mee te maken. Kan me voorstellen dat het het vertrouwen kapot maakt wat juist zo belangrijk is om je volledig over te kunnen geven.
En wat mooi dat je vriend zo getriggerd was door het boek! Ben nu ook wel nieuwsgier welk boek het was...

@Abby7 kan me wel iets voorstellen bij wat je zegt. Ik heb het nog niet mogen ervaren binnen een relatie maar weet niet hoe die combinatie bij mij idd zou gaan... Dus wel iemand die je compleet vertrouwt maar geen relatie is kan ik me bij voorstellen dat het de perfecte combi voor mij zou zijn...
-Shifty- schreef:
28-02-2021 21:59
Wat een ontzettend nare ervaring. Ik kan me voorstellen dat dit het vertrouwen een behoorlijk knauw geeft.

Ben je daardoor nu alert op de gemoedstoestand van je speelpartner? Of kan je het loslaten omdat het aan de persoon zelf lag?

In elk geval kan ik vanuit mezelf wel aangeven dat het wel per persoon verschillend moet zijn aangezien het aspect wat jij beschrijft; het jezelf verliezen en frustratie leidend laten zijn, bij mij niet aan de orde zou kunnen zijn. Daar ben ik te bedachtzaam voor.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat jij per definitie op wat meer impulsievere/explosieve types valt. Maar los daarvan denk ik dat als iemand van zichzelf weet dat ie wel impulsief/explosief kan zijn, dat ie dan al helemaal de verantwoordelijkheid heeft om iemand anders niet de gevarenzone in te trekken.


Hoe lang heb je over deze tekst nagedacht? Een half uur?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Techgirl
maar echt zo heftig als sommigen omschrijven zou voor mij te veel zijn denk ik... Vraag me af of ik daar nog iets mee kan dan..,.
En dat hoeft ook helemaal niet :) Als het past binnen je beleving zal het vanzelf naar voren komen en anders is het goed zoals het is.

Mijn bdsm-beleving en wat ik daar in zoek en nodig heb is ook echt wel wat extremer dan gemiddeld. Dat wil ik wel graag nog even benadrukken.

Uiteindelijk gaat het toch vooral om doen wat bij jou past en als je dat vind, dan is het goed :)

Daarom vind ik het bijvoorbeeld ook leuk om Emily te lezen. Haar beleving is echt anders dan de mijne en juist daarom interesseert het me. Due diversiteit vind ik ook zo leuk in dit topic en geeft een mooi beeld van hoe breed bdsm kan zijn :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Marana schreef:
28-02-2021 22:40
Hoe lang heb je over deze tekst nagedacht? Een half uur?

Minimaal .. daarom is ie zo kort :bigkiss:
@Techgirl, hem heb ik nooit meer kunnen vertrouwen, ook door zijn reactie en gedrag wat daarop volgde. Hij bleek in z’n geheel een hele nare man te zijn.
Het boek heet “the heart of dominance” trouwens.

@Shifty, ik kan het wel loslaten gelukkig omdat het inderdaad aan hem als persoon lag. Ik heb het mezelf wel kwalijk genomen omdat ik dacht dat ik hem getriggerd had maar het is een volwassen man die zich prima in had kunnen houden. Interessante opmerking over het vallen op meer explosieve types, dat klopt heel erg. Ik hang graag op t randje van angst tijdens spel en daar heb je toch een bepaald type voor nodig. Mooi inzicht zo op de maandagmorgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Stellar maar kunnen andere types dat gevoel niet bij je los maken?

Ik speel ook graag met angst. Ik weet dat mijn speelmeneer dat ook heerlijk vind. Toch vertrouw ik hem met mijn leven en speelt hij heel gecontroleerd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@Lollypopje, niet echt, als ik iemand vertrouw dan ben ik er niet bang meer voor. Het is niet een heel veilige manier om te spelen dus ik ben daar heel bewust mee gestopt zodra ik t patroon zag.
Alle reacties Link kopieren Quote
stellar schreef:
01-03-2021 10:52
@Lollypopje, niet echt, als ik iemand vertrouw dan ben ik er niet bang meer voor. Het is niet een heel veilige manier om te spelen dus ik ben daar heel bewust mee gestopt zodra ik t patroon zag.
Ahh ja, dan is dat verstandig :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik heb nog wel eens heimwee naar de tijd dat ik naïef en onverstandig was :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig weekend hadden Vent en ik even een aanvarinkje, ook in huize RoossVent is dat wel eens aan de orde ;-D en ik merkte dat ik voor het eerst tijdens onze relatie even niks van hem wilde weten. Geen behoefte aan knuffels, strelingen, complimenten en ook geen seks. Andersom gebeurt het wel eens, als ik even de dramaqueen loslaat werkt dat op Vent als compleet libodododend maar dit gevoel was nieuw voor me.
Ineens besefte ik dat een groot deel van onze Ds bestaat uit verzorging, zorgen en omringen met lijflijke liefde op allerlei manieren en daar even geen behoefte aan hebben voelde bijna als verraad aan mezelf. Vent was er ook helemaal een beetje van ontdaan, miste echt die enorme Roossoverload.
Gelukkig konden we de draad snel weer oppakken.

Herkenbaar? Of op andere vlakken?
...
Rooss4.0 schreef:
01-03-2021 14:48
Vorig weekend hadden Vent en ik even een aanvarinkje, ook in huize RoossVent is dat wel eens aan de orde ;-D en ik merkte dat ik voor het eerst tijdens onze relatie even niks van hem wilde weten. Geen behoefte aan knuffels, strelingen, complimenten en ook geen seks. Andersom gebeurt het wel eens, als ik even de dramaqueen loslaat werkt dat op Vent als compleet libodododend maar dit gevoel was nieuw voor me.
Ineens besefte ik dat een groot deel van onze Ds bestaat uit verzorging, zorgen en omringen met lijflijke liefde op allerlei manieren en daar even geen behoefte aan hebben voelde bijna als verraad aan mezelf. Vent was er ook helemaal een beetje van ontdaan, miste echt die enorme Roossoverload.
Gelukkig konden we de draad snel weer oppakken.

Herkenbaar? Of op andere vlakken?
Niet helemaal hetzelfde, maar ik ben zelf nog wel eens een beetje moe van te veel aandacht. Dat vind vriendin ook erg lastig, terwijl ik gewoon wat ruimte nodig heb. Gevolg is dat zij juist die bevestiging zoekt, wat maakt dat ik wat "duidelijker" ben op een niet kinky manier.

Ik kan me voorstellen dat je vent ook even in een gat valt als iets wat altijd bevestiging geeft opeens wegvalt. Maar aan de andere kant is het ook een bevestiging dat in tijden van roossoverload die overload ook echt wat betekent toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, dat kan ik me héél goed voorstellen!

Klopt helemaal wat je schrijft, die overload heeft betekenis! Vent vindt het heerlijk om een "meisje" om zich heen te hebben dat hem omringt met aandacht en vaak en veelvuldig laat weten dat ze hem liefhebt en ziet. Maar de andere kant, die non-zin, heeft ook een betekenis. En ik schrok zelf even van de impact.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met jouw 2 dames, KapiteinG?
...
Jahoor herkenbaar, ook de verwarring die het met zich meebrengt. Mag ik vragen waarom je schrok? Want rationeel gezien heeft iedereen weleens geen zin in een “polonaise” aan zijn lijf.

Snap het wel hoor, het voelt een beetje alsof je vreemdgaat in een huwelijk (denk ik, nooit vreemdgegaan of getrouwd geweest) het klopt niet zegt een gevoel. Ik negeerde het op zulke momenten en bleef mijzelf geven, het nare gevoel gaat wel weer over en het aanbidden en liefhebben kwam (komt?) ook altijd weer heel hevig terug.

Vraag is dus eigenlijk in hoe verre wil je dat liefhebben en aanbidden blijven laten zien als je er zelf even geen behoefte aan hebt? (En achter zo een beslissing staan duurt even, neem die tijd ook echt :))
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat polonaise aan het lijf vertaal ik voor mezelf even als seks. Ik heb niet altijd zin in seks en dat is helemaal dikke prima. Wat ik nu voelde was iets anders, bijna afkeer, grenzend aan onverschilligheid. En dat vond ik een enorm onplezierig gevoel. Zo wil ik me niet voelen naar Vent.
Hij miste mij maar ik miste mij ook. Die impact bedoel ik.

Je laatste vraag, niet.
Sterker nog, ik breng het niet op, het zit er dan niet, gewoon niet. Ik vond hem écht even niet leuk genoeg om hem mijn lijflijke aandacht te geven. Ik heb hem de volgende ochtend gewoon verzorgd, in de zin van als eerste uit bed, koffie zetten en zijn ontbijt maken maar de knuffels, de aanrakingen en de zoenen bleven uit.

Pas die middag kwam het terug.

En zo schrijvenderwijs bedenk ik me ook dat ik dit niet ken uit vanillarelaties. Och, dan was ik ook wel eens onbeschikbaar maar dan deed het me niet zoveel.
Wellicht heeft dat eerder besproken voetstuk ermee te maken. Hij was er even even ontzettend vanaf gevallen en dan "verdient" hij mijn aandacht niet. Wauw.
...
Rooss4.0 schreef:
01-03-2021 15:09
Hoe gaat het met jouw 2 dames, KapiteinG?
Tot dusver prima, eerste vriendin (geen rangorde :P ) gaat woensdag even bij iemand praten. Kijken of een beetje externe hulp haar wat richting of hulp kan geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor haar is het even een beetje zoeken dus, zo te lezen!
...
Rooss4.0 schreef:
01-03-2021 15:50
Dat polonaise aan het lijf vertaal ik voor mezelf even als seks. Ik heb niet altijd zin in seks en dat is helemaal dikke prima. Wat ik nu voelde was iets anders, bijna afkeer, grenzend aan onverschilligheid. En dat vond ik een enorm onplezierig gevoel. Zo wil ik me niet voelen naar Vent.
Hij miste mij maar ik miste mij ook. Die impact bedoel ik.

Je laatste vraag, niet.
Sterker nog, ik breng het niet op, het zit er dan niet, gewoon niet. Ik vond hem écht even niet leuk genoeg om hem mijn lijflijke aandacht te geven. Ik heb hem de volgende ochtend gewoon verzorgd, in de zin van als eerste uit bed, koffie zetten en zijn ontbijt maken maar de knuffels, de aanrakingen en de zoenen bleven uit.

Pas die middag kwam het terug.

En zo schrijvenderwijs bedenk ik me ook dat ik dit niet ken uit vanillarelaties. Och, dan was ik ook wel eens onbeschikbaar maar dan deed het me niet zoveel.
Wellicht heeft dat eerder besproken voetstuk ermee te maken. Hij was er even even ontzettend vanaf gevallen en dan "verdient" hij mijn aandacht niet. Wauw.
Haha nee, eigenlijk bedoelde ik met polonaise echt alles, dus ook aanrakingen, strelen, kusjes of misschien zelfs uberhaupt aandacht. En dat is heel normaal om dat weleens te voelen in een relatie.

Maar precies wat je zegt, het is niet zo vanille, dus een "laat me gewoon" gevoel gaat dwarszitten vanwege de mindset. Er is een stukje van je dat wil blijven zorgen en lijflijke liefde geven en dat gaat naar voelen als de rest van het gevoel een "laat me gewoon, ik mag je nu even niet" gevoel is. (Gossie, wat ben ik slecht in uitleggen zeg). Dus natuurlijk voel je nu verschil en het voelt niet fijn, maar zoals je merkt, het komt altijd weer terug. :)

Als je jezelf er niet toe wil dwingen om in die mindset van aanbidding te blijven* dan doe je dat inderdaad gewoon niet, prima toch dat je wel op andere manieren voor hem blijft zorgen. En Vent en jij lijken mij de relatie te hebben waar dit bespreekbaar is, dan gewoon even een kleine time-out het komt wel weer. Maar snap dat je er van geschrokken bent en ik snap al helemaal dat Vent ervan geschrokken is. :)


(*Eigenlijk moet niemand zichzelf ooit in een mindset zetten, waarbij je langs je eigen gevoelens gaat, ongeacht het soort relatie - maar ieder zijn ding)
Alle reacties Link kopieren Quote
EternallyMissed schreef:
01-03-2021 17:39

Maar precies wat je zegt, het is niet zo vanille, dus een "laat me gewoon" gevoel gaat dwarszitten vanwege de mindset. Er is een stukje van je dat wil blijven zorgen en lijflijke liefde geven en dat gaat naar voelen als de rest van het gevoel een "laat me gewoon, ik mag je nu even niet" gevoel is. (Gossie, wat ben ik slecht in uitleggen zeg). Dus natuurlijk voel je nu verschil en het voelt niet fijn, maar zoals je merkt, het komt altijd weer terug.
Ik snap je uitleg prima!

Ja, het is alsof je jezelf even tegenvalt. Maar het is schijnbaar ook een wankel evenwicht, er zijn nogal een aantal zaken die moeten kloppen om mijn toewijding te kunnen voelen en laten zien.

Natuurlijk kunnen Vent en ik hier prima over communiceren en op het moment dat ik hem "terugwil" is hij meer dan bereid, niet dat hij dan gaat lopen bokken ofzo. Gelukkig maar want dat zou dan weer ontzettend averechts werken vrees ik.

Dat laatste, daar twijfel ik stiekem wel eens aan.
Is het echt zo dat dit stuk eindeloos oprekbaar is of is de grens ooit bereikt? Ik was wel echt even goed boos! Hoe vaak kun je boos zijn, hoe vaak kan iemand stommiteiten uithalen zonder dat het afknaagt?
Ergens voelt het een beetje alsof juist dit stuk toewijding als eerste zou kunnen verdwijnen als er barstjes in onze relatie komen. Schijnbaar is een deeltje van mij daar toch best wel bang voor.
...
Rooss4.0 schreef:
01-03-2021 17:47
Ik snap je uitleg prima!

Ja, het is alsof je jezelf even tegenvalt. Maar het is schijnbaar ook een wankel evenwicht, er zijn nogal een aantal zaken die moeten kloppen om mijn toewijding te kunnen voelen en laten zien.

Natuurlijk kunnen Vent en ik hier prima over communiceren en op het moment dat ik hem "terugwil" is hij meer dan bereid, niet dat hij dan gaat lopen bokken ofzo. Gelukkig maar want dat zou dan weer ontzettend averechts werken vrees ik.

Dat laatste, daar twijfel ik stiekem wel eens aan.
Is het echt zo dat dit stuk eindeloos oprekbaar is of is de grens ooit bereikt? Ik was wel echt even goed boos! Hoe vaak kun je boos zijn, hoe vaak kan iemand stommiteiten uithalen zonder dat het afknaagt?
Ergens voelt het een beetje alsof juist dit stuk toewijding als eerste zou kunnen verdwijnen als er barstjes in onze relatie komen. Schijnbaar is een deeltje van mij daar toch best wel bang voor.
Fouten maken is niet erg, als daar vervolgens niets mee gedaan is en het blijft terugkeren dan gaat het knagen. Maar het lijkt me dat als dat het geval is, dit niet alleen op de D/s dynamiek maar op de gehele relatie invloed zal hebben. De D/s dynamiek is dan alleen het meest zichtbare, waar je dus ook het eerste iets in gaat merken denk ik.

Zolang de relatie gezond is, alles bespreekbaar is en beiden eraan willen blijven werken zit je denk ik behoorlijk veilig.
O Rooss dat is best herkenbaar voor mij. Ik heb zoiets ook ervaren met mijn eerste D, met wie ik ook een vanille relatie van anderhalf jaar had. Er was een voorval waardoor ik me zo in de kou gezet door hem voelde en ik zo teleurgesteld was (niet bdsm gerelateerd), ik voelde toen alleen nog maar afkeer. De volgende ochtend heb ik ook maar gewoon ontbijt gemaakt enzo maar eigenlijk kon ik de aanblik van hem in mijn bed niet verdragen. Het is niet lang daarna mis gegaan tussen is, maar dat komt omdat wij nooit goed goed communiceerden. Hij kon mij alles over bdsm heel goed uitleggen en ik kon met alle vragen daarover bij hem terecht, maar buiten dat gaf hij maar weinig prijs. Hij vertelde wel over zichzelf, maar ik ben nooit bij zijn gevoel gekomen, Zijn daden zeiden mij dat hij dol op mij was en veel voor mij overhad, maar hij praatte niet en dat houd je op den duur niet vol. Althans, ik niet. Toen het tussen ons klapte heeft hij ook echt de deur dicht gegooid, er was nauwelijks ruimte om er nog over te praten.
Maar over jou Rooss, als ik je zo lees denk ik dat Vent en jij het zo veel beter doen als wij destijds, en jullie zo veel meer steady zijn.
Ik zou nu heel graag willen dat het anders was gelopen, want ik mis hem nog steeds verschrikkelijk en ik ben er van overtuigd dat ik nooit meer iemand tegenkom bij wie ik zo graag wil horen als bij hem. Niet om dramatisch te doen, ik weet dat er heel veel leuke mannen zijn en ik kom ze ook vaak genoeg tegen. Maar dat gevoel dat hij in mij losmaakte is denk ik zeldzaam.
KapiteinG schreef:
01-03-2021 18:17


Zolang de relatie gezond is, alles bespreekbaar is en beiden eraan willen blijven werken zit je denk ik behoorlijk veilig.
Ja dit dus, en dat was ons dus niet het geval.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven