Ben ik nog hetero?

19-05-2018 09:53 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrouw en heb welleens sex met andere vrouwen. Niet zomaar wildvreemden maar vriendinnen die ik ken via werk en uni dus dat is wel vertrouwd. Nu zit ik zo te denken. Ik noem en voel mijzelf heterosexueel. Ik zoek namelijk nogsteeds een manspersoon en zou daarvoor willen gaan. Een relatie en leven mee willen opbouwen dus. Maar ik heb ondertussen wel sexuele contacten met mannen en vrouwen. En toch noem en voel ik mijzelf niet lesbisch of zelfs bi-sexueel. Is dit raar?
anoniem_230925 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 09:56
12.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-05-2018 09:56
Nee hoor.
Kun je dat toelichten heb je ervaring hiermee?
~Laat maar
anoniem_360164 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 11:32
Reden: geen zin om persoonlijke zaken te delen als to er toch niets mee doet
97.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 09:57
Kun je dat toelichten heb je ervaring hiermee?
Nee, geen ervaring. Maar je vraagt 'is dit raar'. Ik vind van niet, heeft geen toelichting nodig, toch? Ik ben altijd alleen maar met mannen geweest, maar sta niet afwijzend tegenover een vrouw. Je noemt jezelf hetero. Prima, je hoeft jezelf niet in te delen in een hokje, maar als je dat wel doet is het ook oké. Doe wat goed voelt voor jou, dat bedoel ik te zeggen. Zolang je niemand bewust kwetst is er toch niets aan de hand?
Is niet vreemd, hoor. Ik heb ook het bed gedeeld met zowel mannen als vrouwen, en kan van beide enorm genieten. Ben echter nog nooit verliefd geworden op een vrouw, en ik heb ook geen behoefte aan een relatie met een vrouw. Mocht ik ooit weer vrijgezel worden, dan sta ik er wel voor open, maar acht de kans klein omdat ik de voorkeur geef aan samenleven met een man.

Mijn omgeving kent mij als hetero, ik zie mezelf ergens in het grijze gebied tussen hetero en biseksueel.
Niks mis mee hoor maar je bent inderdaad geen hetero maar biseksueel. Iemand die hetero is wil echt nooit seks met iemand van hetzelfde geslacht.
Alle reacties Link kopieren
Ja, want je gedraagt je wel biseksueel. Het feit dat jij geen relatie wil met een vrouw zegt niet zo veel over je seksualiteit. Waarom heb je moeite met het label bi?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 09:57
Kun je dat toelichten heb je ervaring hiermee?
.
Deze opmerking / verzoek vind ik wel apart.
Overigens vind ik je topic titel nogal vreemd. Je bent immers nooit hetero geweest, maar altijd al een beetje bi.
Erizon schreef:
19-05-2018 10:22
.
Deze opmerking / verzoek vind ik wel apart.

Want? Iemand reageert met alleen maar ‘nee hoor’, toch niet vreemd dat er dan gevraagd wordt om verduidelijking?

Ik denk ook dat je bi bent. Maar wat is het punt? Maakt het uit?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-05-2018 10:20
Ja, want je gedraagt je wel biseksueel. Het feit dat jij geen relatie wil met een vrouw zegt niet zo veel over je seksualiteit. Waarom heb je moeite met het label bi?
Ik vind het woord hetero zowiezo een beetje oneerlijk tegenover mij als vrouw. Want ik merk dat meer vrouwen wel een beetje bi-schierig zijn en verleid kunnen worden om sex te hebben met mij. Bi-curieus voelt voor mij als de ware sexuele natuur van vrouwen. Hoe denken jullie daarover.

Ik wil wel pleiten voor een nieuwe categorie wat onze sexuele natuur beter omschrijft. Maar durf nogtoe alleen voor mezelf te spreken en de vrouwen waarmee ik contact heb gehad.
anoniem_230925 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 10:58
1.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 10:56
Ik vind het woord hetero zowiezo oneerlijk tegenover mij als vrouw want ik merk dat meer vrouwen wel een beetje bi-schierig zijn en verleid kunnen worden om sex te hebben met mij. Bi-curieus voelt voor mij als de echte sexuele natuur van ons vrouwen. Hoe denken jullie daarover. Ik wil wel pleiten voor een nieuwe categorie wat onze sexuele natuur beter omschrijft. Maar durf nogtoe alleen voor mezelf te spreken en de vrouwen waarmee ik contact heb gehad.
Waarom is de benaming zo belangrijk voor je?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-05-2018 10:57
Waarom is de benaming zo belangrijk voor je?
Het schept verwarring voor mij soms. Ik ben opgegroeid met het idee dat hetero, hetero is. Maar langzaamaan bleek dit hokje niet te kloppen. En voor veel meer vrouwen die ik ken. Past het woord hetero wel bij de echte sexuele natuur van ons vrouwen?
anoniem_230925 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 11:00
42.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
19-05-2018 10:54
Want? Iemand reageert met alleen maar ‘nee hoor’, toch niet vreemd dat er dan gevraagd wordt om verduidelijking?

Ik denk ook dat je bi bent. Maar wat is het punt? Maakt het uit?
De vraag was 'is dit raar?'. Ik vind mijn antwoord daarop dus passend gezien de vraagstelling. Maar ik neem ookgeen aanstoot aan de vraag om verduidelijking, hoor. Maar als je andersoortige antwoorden wil, moet je een andere vraag stellen. :-(
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 10:58
Het schept verwarring voor mij soms. Ik ben opgegroeid met het idee dat hetero, hetero is. Maar langzaamaan bleek dit hokje niet te kloppen. En voor veel meer vrouwen die ik ken. Past het woord hetero wel bij de echte sexuele natuur van ons vrouwen?
Wat is er verwarrend aan?
Je voelt toch wat je voelt?
En je doet toch niks tegen je zin in?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-05-2018 11:00
De vraag was 'is dit raar?'. Ik vind mijn antwoord daarop dus passend gezien de vraagstelling. Maar ik neem ookgeen aanstoot aan de vraag om verduidelijking, hoor. Maar als je andersoortige antwoorden wil, moet je een andere vraag stellen. :-(
Haha geen ruzie alsjeblieft. Mijn vraag werd vooraf gegaan aan een uitgebreide omschrijving wat bij mijn vraag hoorde. Ik verwachtte toch wel iets meer toelichting bij je antwoord waarom je het dan niet vreemd vindt. Dat was alles :)
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 10:56
Ik vind het woord hetero zowiezo een beetje oneerlijk tegenover mij als vrouw. Want ik merk dat meer vrouwen wel een beetje bi-schierig zijn en verleid kunnen worden om sex te hebben met mij. Bi-curieus voelt voor mij als de ware sexuele natuur van vrouwen. Hoe denken jullie daarover.

Ik wil wel pleiten voor een nieuwe categorie wat onze sexuele natuur beter omschrijft. Maar durf nogtoe alleen voor mezelf te spreken en de vrouwen waarmee ik contact heb gehad.
Nee. Ik heb 0,00 behoefte aan een vrouw en dit ook altijd gehad. Ik ken meerdere vrouwen die dat hebben. Ik kan een vrouw mooi vinden maar niks in mij zou seks willen hebben met een vrouw. Ik val alleen op mannen. In die zin dat ik alleen seks met een man wil. Als je dat zegt, gelooft niemand je want de krant zegt immers dat elke vrouw bi curieus is maar deze vrouw niet.
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 10:58
Het schept verwarring voor mij soms. Ik ben opgegroeid met het idee dat hetero, hetero is. Maar langzaamaan bleek dit hokje niet te kloppen. En voor veel meer vrouwen die ik ken. Past het woord hetero wel bij de echte sexuele natuur van ons vrouwen?
Oké, de echte seksuele natuur is misschien ook cultureel bepaald.

Want als je geil bent zijn vrouwen ook lekker.
Ik weet niet of het al genoemd is maar wellicht val je niet op sexe maar op persoonlijkheid.... Daar hadden ze zo'n mooie naam voor, hoe heet dat nou ook al weer?
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 10:56
Ik vind het woord hetero zowiezo een beetje oneerlijk tegenover mij als vrouw.

'Als vrouw'? Want heteroseksuele mannen kunnen niet nieuwsgierig zijn naar seks met andere mannen?
Ik wil wel pleiten voor een nieuwe categorie wat onze sexuele natuur beter omschrijft.
Wat dacht je van het woord 'mens'? Niemand is immers 100% hetero (op wat bekrompen geesten na die het nog niet durven toegeven voor zichzelf). Waarom vind je het zo belangrijk om een label op jezelf en anderen te plakken?
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
19-05-2018 11:05
Wat is er verwarrend aan?
Je voelt toch wat je voelt?
En je doet toch niks tegen je zin in?
Ja dat klopt. Maar de label heterosexueel klopt niet. Niet alleen voor mij maar voor een meerendeel van vrouwen. Dit vind ik wel bizar eigenlijk. Daarom vraag ik mij af of de sexuele natuur van ons wel standaard hetero is. Of eerder meer bi-schierig. Moet er dan geen nieuw woord komen?

Laat mij dit zo stellen is mischien duidelijker. Hoeveel % van alle vrouwen is bi-schierig/bi-sexueel denken jullie?

Ik denk het meerendeel wel.
anoniem_230925 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 11:12
13.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 10:58
Het schept verwarring voor mij soms. Ik ben opgegroeid met het idee dat hetero, hetero is. Maar langzaamaan bleek dit hokje niet te kloppen. En voor veel meer vrouwen die ik ken. Past het woord hetero wel bij de echte sexuele natuur van ons vrouwen?

Waarom nóg weer een andere benaming? Waarom wil je jezelf zó apart omschrijven, dat je niet in een hokje past, dat ook maar een wazig hokje is?

Je wit graag hetero zijn, kennelijk, maar hebt wel biseksuele gevoelens/seks. Nou.. dan ben je biseksueel. Of hetero met lesbische slippertjes. Boeie. Waarom maakt dat label jou zoveel uit?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
grenzen zijn niet zo hard als dat ze lijken te zijn. je sexuele voorkeur is iets persoonlijks, en een ander kan niet zeggen dat je hetero moet zijn omdat je dan het gelukkigst bent ;)

net als velen hier met hen eens dat dat niet gek is. het zit je toch niet in de weg ;) ?
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 11:05
Haha geen ruzie alsjeblieft. Mijn vraag werd vooraf gegaan aan een uitgebreide omschrijving wat bij mijn vraag hoorde. Ik verwachtte toch wel iets meer toelichting bij je antwoord waarom je het dan niet vreemd vindt. Dat was alles :)
Oh. Ik zie dat ik de verkeerde smiley heb gekozen. Ik had een vrolijke bedoeld. Deze dan. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven