Ben ik nog hetero?

19-05-2018 09:53 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrouw en heb welleens sex met andere vrouwen. Niet zomaar wildvreemden maar vriendinnen die ik ken via werk en uni dus dat is wel vertrouwd. Nu zit ik zo te denken. Ik noem en voel mijzelf heterosexueel. Ik zoek namelijk nogsteeds een manspersoon en zou daarvoor willen gaan. Een relatie en leven mee willen opbouwen dus. Maar ik heb ondertussen wel sexuele contacten met mannen en vrouwen. En toch noem en voel ik mijzelf niet lesbisch of zelfs bi-sexueel. Is dit raar?
anoniem_230925 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 09:56
12.79% gewijzigd
Dit hebben meer mensen en er bestaat zelfs een aparte term voor. Je vindt seks met beide geslachten fijn, dit maakt je biseksueel. Maar je wil alleen een relatie met mannen, dit heet 'heteroromantisch'.

Dit onderscheidt wordt vaak niet gemaakt omdat het bij de meeste mensen op hetzelfde neer komt, sommigen hebben hier echter wél een duidelijk onderscheid met wie ze naar bed gaan en met wie ze voor een relatie gaan!
Ken je de Kinsey-scale? Mensen zijn niet of hetero of bi of homo, maar iets in het spectrum:
Afbeelding
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 11:08
Ja dat klopt. Maar de label heterosexueel klopt niet. Niet alleen voor mij maar voor een meerendeel van vrouwen. Dit vind ik wel bizar eigenlijk. Daarom vraag ik mij af of de sexuele natuur van ons wel standaard hetero is. Of eerder meer bi-schierig. Moet er dan geen nieuw woord komen?
Misschien moeten we met zijn allen maar eindelijk eens stoppen met er zo'n issue van maken wie met wie seks heeft.

Als je heel erg seksueel bent ingesteld en je trekt je niks aan van meningen van anderen en je durft te genieten van je lichaam en hebt geen last van schaamte dan zul je sneller seks hebben met iemand van hetzelfde geslacht.

Omdat er geen kinderen van kunnen komen kun je dan heel onbezorgd zijn.

En waarom niet?
Je doet er niemand kwaad mee.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
19-05-2018 11:12
Misschien moeten we met zijn allen maar eindelijk eens stoppen met er zo'n issue van maken wie met wie seks heeft.

Als je heel erg seksueel bent ingesteld en je trekt je niks aan van meningen van anderen en je durft te genieten van je lichaam en hebt geen last van schaamte dan zul je sneller seks hebben met iemand van hetzelfde geslacht.

Omdat er geen kinderen van kunnen komen kun je dan heel onbezorgd zijn.

En waarom niet?
Je doet er niemand kwaad mee.
:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
19-05-2018 11:07
Oké, de echte seksuele natuur is misschien ook cultureel bepaald.

Want als je geil bent zijn vrouwen ook lekker.
Zou dat het zijn.
Want ik twijvel vaak over mijn voorkeuren. In dat moment met alle geilheid dat ik dan bereid ben tot meer dan ik normaal zou toegeven te willen (een vrouw behagen en daar ook van genieten). Een tijd terug was een groot onderzoek wat concludeerde dat vrouwen over het algemeen 'lucid' zijn. en dus in de meeste gevallen nooit helemaal hetero. Ik probeer uit te vinden voor hoeveel van ons vrouwen dit opgaat. Ik weet dat dit nooit 100% kan gelden. Maar voor het meerendeel van vrouwen dan?
anoniem_230925 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 11:21
2.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
19-05-2018 11:12
Ken je de Kinsey-scale? Mensen zijn niet of hetero of bi of homo, maar iets in het spectrum:
afbeelding
Ha, dat wilde ik ook net zeggen.

Wel interessant dat het volgens deze afbeelding om gedrag gaat, en niet om gevoel. En er hoort nog een categorie bij: aseksueel.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 11:16
Ik probeer uit te vinden voor hoeveel van ons vrouwen dit opgaat.

Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Nog een korte toelichting. Ik heb welleens aan mijn mannelijke scharrels gevraagd, hoe zij erover dachten. Zouden zij welleens sex kunnen hebben met een andere man. De reacties getuigden van weerzin en waanzin. Geldt het woordje hetero dan mischien alleen voor (hetero) mannen?
Hier, dit past wel in je straatje:
https://www.telegraph.co.uk/news/uknews ... aight.html
Meanwhile of the women who identified as straight, 74% were strongly sexually aroused by videos of both attractive men and attractive women.
Hoe mensen zichzelf identificeren is ook cultuurgebonden. En ik vond het ook niet nodig dat iedereen zichzelf een stempel geeft, dat vind ik net zoiets als vragen of iemand zich "blank" of "donker" noemt. Heel veel mensen zitten er tussenin, en een extra categorie toevoegen heeft geen enkel maatschappelijk nut.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat het bij velen voorkomt, alleen hangt er nog al wat aan vast. wat "is" een "echte" man dan nog. Een man zal het niet snel zeggen of toegeven als hij een beetje sexueel vrij zou zijn naar mannen. Kwetsing in haantjes gedrag
Alle reacties Link kopieren
Nee niet raar want je bent bi.

Homoseksuelen hebben volgens mij een inniger verhouding met elkaar, ook niet-seksueel.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Jonkheer schreef:
19-05-2018 11:20
ik denk dat het bij velen voorkomt, alleen hangt er nog al wat aan vast. wat "is" een "echte" man dan nog. Een man zal het niet snel zeggen of toegeven als hij een beetje sexueel vrij zou zijn naar mannen. Kwetsing in haantjes gedrag
Ik ga ervanuit dat jij een man bent. Is dit zo?
anoniem_230925 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 11:25
0.28% gewijzigd
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 11:16
Ja zou dat het zijn. Want ik twijvel vaak over mijn voorkeuren. In het moment met alle geilheid dat ik dan bereid ben tot meer dan ik normaal zou zeggen niet te willen (een vrouw behagen en daar ook van genieten). Een tijd terug was een groot onderzoek wat concludeerde dat vrouwen over het algemeen 'lucid' zijn. en dus in de meeste gevallen nooit helemaal hetero. Ik probeer uit te vinden voor hoeveel van ons vrouwen dit opgaat. Ik weet dat dit nooit 100% langelden. Maar het meerendeel van vrouwen dan?
Het zit gewoon in ons dna dat we seks willen hebben en daarom blijven we als mensheid voortbestaan.

In feite hoef je maar af en toe seks te hebben met iemand van het andere geslacht om je voort te planten en daarvoor heb je überhaupt seksdrive nodig.

Die seksdrive is dus aangeboren en als je gezond bent dan wordt je dus geil.

Maar voor het voortbestaan van het ras maakt het dus niet uit als je regelmatig seks hebt zonder je voort te planten...dus homoseksualiteit is gewoon een manier om aan je seksdrive tegemoet te komen.
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 11:23
Ik ga ervanuit dat jij een man bent. Is dit zo?
klopt helemaal
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
19-05-2018 11:24
Het zit gewoon in ons dna dat we seks willen hebben en daarom blijven we als mensheid voortbestaan.

In feite hoef je maar af en toe seks te hebben met iemand van het andere geslacht om je voort te planten en daarvoor heb je überhaupt seksdrive nodig.

Die seksdrive is dus aangeboren en als je gezond bent dan wordt je dus geil.

Maar voor het voortbestaan van het ras maakt het dus niet uit als je regelmatig seks hebt zonder je voort te planten...dus homoseksualiteit is gewoon een manier om aan je seksdrive tegemoet te komen.
In de Romeinse tijd hadden de rijkere heren hun knapen om daar seks mee te hebben en dat was voor de jongens een heel eerbare baan. Het is dus ook cultureel bepaald.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
19-05-2018 11:22
Nee niet raar want je bent bi.

Homoseksuelen hebben volgens mij een inniger verhouding met elkaar, ook niet-seksueel.
Zou dat niet zo zijn omdat het uiteindelijk veel gemakkelijker is om een relatie te onderhouden met degene met wie je ook seks hebt, ook om jalouzie en verwarring te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Lucid? Bedoel je niet 'fluid'?
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 11:18
Nog een korte toelichting. Ik heb welleens aan mijn mannelijke scharrels gevraagd, hoe zij erover dachten. Zouden zij welleens sex kunnen hebben met een andere man. De reacties getuigden van weerzin en waanzin. Geldt het woordje hetero dan mischien alleen voor (hetero) mannen?
Ik denk dat cultuur hier ook meespeelt; voor mannen ligt er blijkbaar meer taboe op om (ook) seks te hebben met een man. Twee vrouwen die seks hebben is ook opwindend voor veel mannen, dus het wordt meer geaccepteerd misschien.
Ik (vrouw) voel me trouwens hetero, dat is echt niet exclusief voor mannen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
19-05-2018 11:30
Zou dat niet zo zijn omdat het uiteindelijk veel gemakkelijker is om een relatie te onderhouden met degene met wie je ook seks hebt, ook om jalouzie en verwarring te voorkomen?
Dat zou kunnen maar de lesbiennes die ik ooit heb meegemaakt zijn echt heel anders dan ik ooit met een vrouw zou kunnen zijn. Hetero's zijn veel meer elkaars concurrent en ik zou nooit heel erg innig en klef kunnen zijn met een vrouw. Maar misschien is dat wel iets persoonlijks.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
April2018april schreef:
19-05-2018 11:06
Nee. Ik heb 0,00 behoefte aan een vrouw en dit ook altijd gehad. Ik ken meerdere vrouwen die dat hebben. Ik kan een vrouw mooi vinden maar niks in mij zou seks willen hebben met een vrouw. Ik val alleen op mannen. In die zin dat ik alleen seks met een man wil. Als je dat zegt, gelooft niemand je want de krant zegt immers dat elke vrouw bi curieus is maar deze vrouw niet.
Dit geldt voor mij ook. Nooit de behoefte gehad aan een vrouw en ik vind het zelfs vervelend om als single vrouw soms de vraag te krijgen van of een scharrel die het geil zou vinden om te zien of zelfs mensen die vinden dat ik mijn doelgroep moet uitbreiden om aan een partner te komen. Het is allemaal maar zo gewoon tegenwoordig.
Ik moet er echt niet aan denken zo'n vrouwenlichaam te behagen.
Klaar mee
Ik weet zeker dat ik voor 100% hetero ben. Ik moet er niet aan denken om seks te hebben met een vrouw en voel zelfs walging als ik er al aan denk. Dus ja jij bent bi maar wat maakt dat uit. Het lijkt wel alsof jij dat erg vind en die gevoelens voor een vrouw eigenlijk liever niet wilt hebben.
Buffie schreef:
19-05-2018 11:40
Dit geldt voor mij ook. Nooit de behoefte gehad aan een vrouw en ik vind het zelfs vervelend om als single vrouw soms de vraag te krijgen van of een scharrel die het geil zou vinden om te zien of zelfs mensen die vinden dat ik mijn doelgroep moet uitbreiden om aan een partner te komen. Het is allemaal maar zo gewoon tegenwoordig.
Ik moet er echt niet aan denken zo'n vrouwenlichaam te behagen.
Dit vind ik dan weer een beetje neerbuigend. Dat jij exclusief op mannen valt is oké, maar mensen die op beide geslachten vallen zijn net zo "gewoon".
Alle reacties Link kopieren
Als je van beiden houdt ben je gewoon bisexueel, overduidelijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
19-05-2018 11:08
'Als vrouw'? Want heteroseksuele mannen kunnen niet nieuwsgierig zijn naar seks met andere mannen?



Wat dacht je van het woord 'mens'? Niemand is immers 100% hetero (op wat bekrompen geesten na die het nog niet durven toegeven voor zichzelf). Waarom vind je het zo belangrijk om een label op jezelf en anderen te plakken?
Bekrompen geest? Want? Elke vrouw moet een andere vrouw lekker vinden en seks mee willen? Ben je dan ook bekrompen als je geen ganzenlever eet? Want er bestaan toch mensen die dat wel doen dus als je het niet doet of wilt ben je dus bekrompen..
Waarom ben ik bekrompen als ik niet de behoefte heb aan seks met een vrouw?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
19-05-2018 11:44
Dit vind ik dan weer een beetje neerbuigend. Dat jij exclusief op mannen valt is oké, maar mensen die op beide geslachten vallen zijn net zo "gewoon".
Dan lees je me verkeerd of ik ben niet duidelijk. Dat bedoelde ik in ieder geval niet. Uiteraard zijn die mensen ook gewoon. Ik bedoel meer dat het bijna een hype is en je juist niet gewoon meer bent als je puur hetero bent.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
In gevangenissen schijnen veel 100% hetero's over te stappen op hun eigen geslacht, als noodvoorziening. Het lijkt mij dat je dan wel iets zou moeten overwinnen; ik wel in elk geval. Het taboe is bij mij zo groot dat ik het niet zou doen, mocht ik die keus hebben.

Veel vrouwen zoenen en omhelzen elkaar heel makkelijk dus dan is de drempel om elkaar op andere plaatsen aan te raken ook lager.
Dan moet het maar zoals het kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven