Ben ik nog hetero?

19-05-2018 09:53 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrouw en heb welleens sex met andere vrouwen. Niet zomaar wildvreemden maar vriendinnen die ik ken via werk en uni dus dat is wel vertrouwd. Nu zit ik zo te denken. Ik noem en voel mijzelf heterosexueel. Ik zoek namelijk nogsteeds een manspersoon en zou daarvoor willen gaan. Een relatie en leven mee willen opbouwen dus. Maar ik heb ondertussen wel sexuele contacten met mannen en vrouwen. En toch noem en voel ik mijzelf niet lesbisch of zelfs bi-sexueel. Is dit raar?
anoniem_230925 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 09:56
12.79% gewijzigd
Buffie schreef:
19-05-2018 11:49
Dan lees je me verkeerd of ik ben niet duidelijk. Dat bedoelde ik in ieder geval niet. Uiteraard zijn die mensen ook gewoon. Ik bedoel meer dat het bijna een hype is en je juist niet gewoon meer bent als je puur hetero bent.
Maar de meeste mensen zijn ook niet exclusief heteroseksueel. Zo zijn er ook homoseksuele mannen die walgen van het idee van seks met een vrouw, terwijl er ook heel veel zijn die wel eens seks met een vrouw hebben gehad. Homo's die wel ervaring hebben met het andere geslacht kunnen zich ook nog steeds identificeren als homo.
tv-icoon schreef:
19-05-2018 11:50
In gevangenissen schijnen veel 100% hetero's over te stappen op hun eigen geslacht, als noodvoorziening. Het lijkt mij dat je dan wel iets zou moeten overwinnen; ik wel in elk geval. Het taboe is bij mij zo groot dat ik het niet zou doen, mocht ik die keus hebben.

Veel vrouwen zoenen en omhelzen elkaar heel makkelijk dus dan is de drempel om elkaar op andere plaatsen aan te raken ook lager.
Dat is grote onzin. Turkse mannen bijvoorbeeld zoenen elkaar ook maar seks hebben met elkaar is uit den boze in hun cultuur.
Ik heb wel met een paar vriendinnen een beetje gevreeën, maar echt seks zou ik dat niet willen noemen.
Het was inderdaad wat nieuwsgierigheid en ook gelegenheid. De vriendinnen vond ik wel mooi, maar ik raakte niet echt opgewonden van hen en het bleef bij voornamelijk een klein beetje zoenen en strelen.
Het is niet iets was ik nog steeds doe, het gebeurde tijdens een periode dat ik mij erg seksueel wakker voelde.

Ik ben nog nooit verliefd geworden op een vrouw.
Dus ik zie mezelf als hetero.

Verliefdheid is voor mij het criterium; pas als ik óók verliefd kan worden op een vrouw zou ik mezelf zien als biseksueel en pas als ik alléén maar verliefd zou kunnen worden op vrouwen en niet meer op mannen dan zou ik mezelf zien als lesbisch.
anoniem_197806 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 12:02
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 11:18
Nog een korte toelichting. Ik heb welleens aan mijn mannelijke scharrels gevraagd, hoe zij erover dachten. Zouden zij welleens sex kunnen hebben met een andere man. De reacties getuigden van weerzin en waanzin. Geldt het woordje hetero dan mischien alleen voor (hetero) mannen?
.
Ik snap je probleem niet zo, eigenlijk.

Enkel en alleen omdat jij als (heteroseksuele?) vrouw af en toe seks hebt gehad met vrouwen, klopt het woord heteroseksueel ineens niet voor een vrouw? Misschien niet voor jou, maar wel voor andere vrouwen. Misschien ben jij niet 100% heteroseksueel en moet je dat gaan accepteren ofzo.

Eigenlijk denk ik vooral: wat doe je moeilijk. Wat maakt het uit?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Buffie schreef:
19-05-2018 11:49
Dan lees je me verkeerd of ik ben niet duidelijk. Dat bedoelde ik in ieder geval niet. Uiteraard zijn die mensen ook gewoon. Ik bedoel meer dat het bijna een hype is en je juist niet gewoon meer bent als je puur hetero bent.
Nou nee iedereen moet voor zichzelf bepalen wat zijn of haar taboes en pleziertjes zijn.

Een lijf is meer dan iets waar je seks mee hebt. Wat je voelt is nog altijd wie je bent en dat moet men aanvaarden.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-05-2018 11:59
Dat is grote onzin. Turkse mannen bijvoorbeeld zoenen elkaar ook maar seks hebben met elkaar is uit den boze in hun cultuur.
Dan is het taboe om openlijk homo te zijn daar ook groter dan hier en dat zal het verschil maken. Dat is hier niet; integendeel. Nóg niet.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Je bent bi seksueel met de voorkeur voor mannen als het gaat om relaties.
Niet raar, en je hoeft je zelf ook niet aan te duiden met een hokje toch.

Ik ben wel bi maar ik kan ook echt verliefd worden op vrouwen, op mannen zelden tot nooit, maar heb er wel vaker sex mee gehad dan met vrouwen (hoe vaak en hoe veel ga ik hier niet zeggen). Ik sta er ook nooit bij stil verder hoe ik me noem of zo, boeit me niets.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
19-05-2018 12:01
Ik heb wel met een paar vriendinnen een beetje gevreeën, maar echt seks zou ik dat niet willen noemen.
Het was inderdaad wat nieuwsgierigheid en ook gelegenheid. De vriendinnen vond ik wel mooi, maar ik raakte niet echt opgewonden van hen en het bleef bij voornamelijk een klein beetje zoenen en strelen.
Het is niet iets was ik nog steeds doe, het gebeurde tijdens een periode dat ik mij erg seksueel wakker voelde.

Ik ben nog nooit verliefd geworden op een vrouw.
Dus ik zie mezelf als hetero.

Verliefdheid is voor mij het criterium; pas als ik óók verliefd kan worden op een vrouw zou ik mezelf zien als biseksueel en pas als ik alléén maar verliefd zou kunnen worden op vrouwen en niet meer op mannen dan zou ik mezelf zien als lesbisch.
Je bent bi seksueel . Als je je seksueel (e/o amoureus) voelt aangetrokken tot beide geslachten.

Je bent hetero als je je niet (sexueel/amoureus) voelt aangetrokken tot vrouwen.

Je bent lesbisch als je je enkel tot vrouwen aangetrokken voelt , seksueel en amoureus.
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
19-05-2018 11:16
Zou dat het zijn.
Want ik twijvel vaak over mijn voorkeuren. In dat moment met alle geilheid dat ik dan bereid ben tot meer dan ik normaal zou toegeven te willen (een vrouw behagen en daar ook van genieten). Een tijd terug was een groot onderzoek wat concludeerde dat vrouwen over het algemeen 'lucid' zijn. en dus in de meeste gevallen nooit helemaal hetero. Ik probeer uit te vinden voor hoeveel van ons vrouwen dit opgaat. Ik weet dat dit nooit 100% kan gelden. Maar voor het meerendeel van vrouwen dan?

Heb je een linkje hiernaar ? Ik vind de term 'lucid' hiervoor erg mooi, het is wat breder dan de term 'biseksueel'. 'lucid' ken ik alleen van 'lucid dreaming'.
Ik noem mezelf biseksueel, omdat ik vanaf jongs af aan al verliefd ben geweest op zowel jongens als meisjes, en seksuele relaties en flings heb gehad met vrouwen en mannen.
Zit de term 'biseksueel' je dwars omdat er door sommigen, zowel homo/lesbisch als hetero, soms wat neerbuigend over gesproken wordt ?
( "van twee walletjes eten", "je durft niet te kiezen voor lesbisch zijn", "vis noch vlees")

Als je geïnteresseerd bent in onderzoek : ken je het werk van Frans de Waal, de Amerikaans-Nederlandse bioloog die veel onderzoek heeft gedaan naar primaten, onder andere bij bonobo's, en de rol die seksualiteit, met zowel mannetjes als vrouwtjes heeft in het leven in groepen van bonobo's ? Frans de Waal noemt bonobo's pan-seksueel.

https://www.scientificamerican.com/arti ... y-2006-06/
https://www.youtube.com/watch?v=cx51aPOapoM
nounou
Clowntje-L1537 schreef:
19-05-2018 12:59
Je bent bi seksueel . Als je je seksueel (e/o amoureus) voelt aangetrokken tot beide geslachten.

Je bent hetero als je je niet (sexueel/amoureus) voelt aangetrokken tot vrouwen.

Je bent lesbisch als je je enkel tot vrouwen aangetrokken voelt , seksueel en amoureus.
Verliefdheid zie ik als een seksueel iets; het is voornamelijk een lichamelijke reactie die ervoor zorgt dat je makkelijker openstaat voor seks met die persoon waarop je verliefd bent.
Mooi trucje van de natuur.

Liefde is in mijn ogen wat anders.
We zijn allemaal lesbisch bij gebrek aan de juiste vent dus maak je niet druk. :proud:
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
19-05-2018 13:34
Verliefdheid zie ik als een seksueel iets; het is voornamelijk een lichamelijke reactie die ervoor zorgt dat je makkelijker openstaat voor seks met die persoon waarop je verliefd bent.
Mooi trucje van de natuur.

Liefde is in mijn ogen wat anders.
Liefde kan je voelen voor zowel mannen als vrouwen, ook voor jongere of oudere mensen . Voor personen dus.
Of voor dieren .
Dat heeft met seks of verliefdheid niet meteen iets te maken.

Als je er seks mee wilt dan bepaalt dat volgens mij je seksuele identiteit of voorkeur .
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
19-05-2018 13:48
We zijn allemaal lesbisch bij gebrek aan de juiste vent dus maak je niet druk. :proud:

Nah, ik herhaal een ouwe leus nog maar eens : een vrouw zonder man is als een vis zonder fiets :proud:

Zelf ben ik trouwens tegenwoordig een vis mét fiets :P
nounou
Clowntje-L1537 schreef:
19-05-2018 13:52
Liefde kan je voelen voor zowel mannen als vrouwen, ook voor jongere of oudere mensen . Voor personen dus.
Of voor dieren .
Dat heeft met seks of verliefdheid niet meteen iets te maken.

Als je er seks mee wilt dan bepaalt dat volgens mij je seksuele identiteit of voorkeur .
Dat eerste dat zeg ik zelf ook al; dus daar ben ik het met je eens.

Vervolgens: verliefdheid gaat altijd gepaard met de wens om die ander ook aan te raken en je lichaam is dan bij een hevige verliefdheid sterker dan de geest.

Mijn seksuele identiteit kan worden gevormd door mijn culturele achtergrond die zegt: jij bent een vrouw, dús is het meest logisch dat je op mannen valt, of door verliefdheid waarbij mijn culturele achtergrond wordt overruled door mijn hormonen en een lichamelijke drang.

De seksuele identiteit zal niet echt veranderen aangezien ze is aangeboren, doch bij gebrek aan ervaringen kan die cultureel sterk bepaald zijn waardoor het kan lijken alsof die verandert, terwijl in wezen dan enkel de culturele normen en waarden worden afgeworpen en men toe durft te geven aan de ware aard.

Dus: iemand kan denken dat zij hetero is, maar komt erachter zich sterk aangetrokken te voelen door vrouwen en heroverweegt de seksuele identiteit.

Maar om zeker te weten dat het niet alleen maar een beetje bisgierigheid is en seks voor de fun vind ik het een heel helder criterium; kun je ook verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht.
Want dat kun je niet faken.
Lust kun je ook niet faken, niet naar je zelf toe dan.
Alle reacties Link kopieren
April2018april schreef:
19-05-2018 11:06
Nee. Ik heb 0,00 behoefte aan een vrouw en dit ook altijd gehad. Ik ken meerdere vrouwen die dat hebben. Ik kan een vrouw mooi vinden maar niks in mij zou seks willen hebben met een vrouw. Ik val alleen op mannen. In die zin dat ik alleen seks met een man wil. Als je dat zegt, gelooft niemand je want de krant zegt immers dat elke vrouw bi curieus is maar deze vrouw niet.
+1 Totaal geen behoefte aan sex met een vrouw.. En ja, ik kan een vrouw mooi vinden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry als ik n beetje bot overkom maar ik lees eigenlijk vooral dat je wil horen dat het grootste deel van de mensheid net zo is als jij. Kortom, je wil graag normaal worden gevonden. Prima hoor, daar niet van.

Verder denk ik wel dat ik begrijp waarom veel meer vrouwen openlijk "bischierig" zijn dan mannen. Als je de kerels echt als vliegen op een strooppot wil hebben moet je vooral een beetje gaan staan zoenen en drimmelen met je vriendin in een club of kroeg. Succes verzekerd. Voor mannen geldt dit totaal niet, vrouwen worden daar eerder door ontmoedigd, die geloven gelijk dat ze geen kans meer maken.

Dit maakt het geheel wel heel interessant, want zijn die vrouwen dan niet eigenlijk juist heel hetero en doen ze een kunstje voor succes?

De volledige lesbiennes die ik ken moeten helemaal niks van mannen hebben trouwens. Seksueel bedoel ik dan.

Wat mij persoonlijk betreft, ik heb geweldige vriendinnen maar oprecht nooit meer dan vriendschap gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
19-05-2018 13:48
We zijn allemaal lesbisch bij gebrek aan de juiste vent dus maak je niet druk. :proud:
Want? Zonder seks ga je dood? Bij gebrek aan de juiste vent ga ik hooguit voor de verkeerde vent, mits ik die wel seksueel aantrekkelijk vind. Maar kan ook prima zonder. Nooit dat ik perse seks wil dus dan maar met een minder (voor mij) aantrekkelijke vent of met een vrouw ga.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Wat een problemen allemaal. Doe waaar je blij en gelukkig van wordt. Is het een ketel dan prima en is het een vrouw ook goed. Maak voor jou zelf er geen probleem van
Ik vind dit niet raar. Ik zie seksualiteit en gender als een schaal; bij bijna niemand staan alle schuifjes op man of vrouw, of hetero of homo. Er zit veel tussenin.
Je kunt bijvoorbeeld alleen relaties willen met mannen, maar je wel seksueel aangetrokken voelen tot mannen. Dit maakt je niet persé lesbisch of bi, maar ook niet persé hetero. Het kan ook zijn dat je je emotioneel aangetrokken voelt door vrouwen, en seksueel tot mannen, maar dat je romantische gevoelens kan hebben voor beiden geslachten (even uitgaand van de binaire verdeling man/vrouw). Het kan ook zijn dat dit gedurende je leven verandert.
Maakt het iets uit wat voor label je erop plakt?
Alle reacties Link kopieren
TanjaSp schreef:
21-05-2018 20:12
Wat een problemen allemaal. Doe waaar je blij en gelukkig van wordt. Is het een ketel dan prima en is het een vrouw ook goed. Maak voor jou zelf er geen probleem van
Het punt van discussies is om dieper op de materie in te gaan. Als alles maar prima is en is zoals het is hoef je ook niet meer te praten. Kan heel dit forum met pijlers ook wel naar de prullenbak.
Je bent heteroflexible.

https://www.liveabout.com/what-does-it- ... le-1415209

Heteroflexibility is a form of a sexual orientation or situational sexual behavior characterized by minimal homosexual activity in an otherwise primarily heterosexual orientation that is considered to distinguish it from bisexuality. It has been characterized as "mostly straight".[1] Although sometimes equated with bi-curiosity to describe a broad continuum of sexual orientation between heterosexuality and bisexuality,[2] other authors distinguish heteroflexibility as lacking the "wish to experiment with ... sexuality" implied by the bi-curious label.[3] The corresponding situation in which homosexual activity predominates has also been described, termed homoflexibility.[4]
Starlight-Starbright schreef:
22-05-2018 02:06
Het punt van discussies is om dieper op de materie in te gaan. Als alles maar prima is en is zoals het is hoef je ook niet meer te praten. Kan heel dit forum met pijlers ook wel naar de prullenbak.
Ik snap je punt, maar voor mij valt dit in dezelfde categorie vragen als "Mijn vader is Congolees en mijn moeder is Iers. Ben ik nu een neger of een blanke?"
Je seksuele identiteit kan ook afhangen van de situatie. Zo kun je je hetero voelen op je werk, maar biseksueel als je gaat stappen.
Wat maakt het voor jou dat je liever kiest voor het één dan voor het ander? En waarom wil je de discussie over hokjes voeren? Zou je een heteroseksuele vrouw anders benaderen dan een biseksuele vrouw? Maak jij onderscheid bij anderen?
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
22-05-2018 12:49
Ik snap je punt, maar voor mij valt dit in dezelfde categorie vragen als "Mijn vader is Congolees en mijn moeder is Iers. Ben ik nu een neger of een blanke?"
Je seksuele identiteit kan ook afhangen van de situatie. Zo kun je je hetero voelen op je werk, maar biseksueel als je gaat stappen.
Wat maakt het voor jou dat je liever kiest voor het één dan voor het ander? En waarom wil je de discussie over hokjes voeren? Zou je een heteroseksuele vrouw anders benaderen dan een biseksuele vrouw? Maak jij onderscheid bij anderen?
Waarom ben je dan hetero op je werk maar bi als je gaat stappen. Dan ben je toch gewoon bi?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven