Condoomgebruik bij losse sekspartners

12-08-2017 14:39 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe denken jullie over het gebruik van condooms als het gaat om seks (neuken) met een losse sekspartner? Dus iemand waar je (nog) geen monogame relatie mee hebt (Bijvoorbeeld een one-night-stand, scharrel, seksdate, friend-with-benefits, eerste keer seks met iemand waarvan je hoopt een relatie te krijgen.. etc).

Ik herinner me dat als tiener de jongen altijd een condoom bij zich had en die op moment suprême ook te voorschijn toverde. B)

Maar nu ik 30 ben komt bijna geen enkele man nog uit zichzelf met een condoom aanzetten. Mijn (persoonlijke!) ervaring is dat 90% aangeeft het liever zonder condoom te doen, ook al weet hij dat ik meerdere sekspartners heb en/of niet aan de pil ben. De laatste jaren zijn er maar een paar geweest die aangaven condoomgebruik belangrijk te vinden.

Als ik aangeef wel een condoom te willen gebruiken dan respecteren ze dat overigens allemaal wel. Een enkeling probeert me er nog van te overtuigen dat hij echt wel soa-vrij is (of ik soa-vrij ben vragen ze niet eens), dat hij wel voor het zingen de kerk uit zal gaan enzo (brrr wat een afknapper zeg, als een kerel gaat zeuren over een rubbertje). De meesten hebben trouwens nog wel ergens een pakje condooms in huis liggen, maar die heb ik zelf ook altijd wel bij me uiteraard.

Bij iets oudere mannen merk ik ook wel eens dat ze lastig een erectie kunnen houden zodra de condoom erom gaat. Maar goed, overal is wel een (creatieve) oplossing voor te vinden.

Ik vind het vreemd dat mannen (ik heb geen idee of t bij vrouwen hetzelfde is) blijkbaar bereid zijn zulke risico's te nemen. Tuurlijk is seks zonder lekkerder, maar ik heb echt geen zin om me voor een avondje plezier vervolgens een paar maanden zorgen te moeten maken of ik geen hiv heb opgelopen.

Er zijn ook best wat mannen (zelfs als ik hem pas net ken) die aangeven dat ze het helemaal niet erg zouden vinden als ik per ongeluk zwanger zou raken. :-? Maar ik heb geen kinderwens en ben ook geen broedmachine.

Zou het iets biologisch zijn? Dat mannen van boven de 25 de onweerstaanbare behoefte krijgen om hun zaad te verspreiden? Of ligt dit puur aan mijn ervaringen en zijn mijn sekspartners gewoon lullen (pun intented)? :lol:
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-08-2017 16:46
Dus al die mannen die dat vertellen, nadat ze tot hun eigen verbazing tot die conclusie waren gekomen, die liegen?
Van horen zeggen dus?
Alle reacties Link kopieren
LordVoldemort77 schreef:
12-08-2017 16:47
Van horen zeggen dus?
Persoonlijk gehoord van iemand.
En in de kink-scene ook regelmatig gehoord en writings gelezen van mannen er over. Mannen die er echt niks bij te winnen hebben dat iemand ze wel of niet geloofd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-08-2017 16:46
Dus al die mannen die dat vertellen, nadat ze tot hun eigen verbazing tot die conclusie waren gekomen, die liegen?
Geen idee. Ik vraag me gewoon af waarom jij volhardt in het weerleggen van mijn uitleg over mechanica (want daar heb ik het over) met wat anderen verklaren over gevoel. Appels en peren.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 17:00
Reden: Geen dynamica, dat is iets anders. School is alweer lang geleden, blijkt.
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap _Amand wel. Ik ben zelf een vrouw maar vindt het gewoon ook lekkerder neuken zonder condoom. Of hij nou goed past of niet, er zit tussen iets tussen zodat je geen 'huid op huid contact' hebt en dat vind ik gewoon minder lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze zelf altijd mee. Kan het ook niet een excuus worden. Geen condoom, dan niet. Helaas pindakaas.
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
12-08-2017 17:14
Ik snap _Amand wel. Ik ben zelf een vrouw maar vindt het gewoon ook lekkerder neuken zonder condoom. Of hij nou goed past of niet, er zit tussen iets tussen zodat je geen 'huid op huid contact' hebt en dat vind ik gewoon minder lekker!
Als ik geneukt word, voel ik geen verschil inwendig of er wel of niet wat omheen zit. Jij wel? Want ik hoor eigenlijk weinig van vrouwen die het dan merken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
12-08-2017 17:44
Als ik geneukt word, voel ik geen verschil inwendig of er wel of niet wat omheen zit. Jij wel? Want ik hoor eigenlijk weinig van vrouwen die het dan merken.
Zeker als je een man treft die er een beetje handig mee is , merk je er weinig van.
Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
12-08-2017 17:48
Zeker als je een man treft die er een beetje handig mee is , merk je er weinig van.
Vind ik dan.
Dan tref ik blijkbaar enkel handige mannen :-p

Overigens vind ik het als vrouw ook erg praktisch een condoom. Hoef ik het sperma niet te lozen. Vind ik altijd zo vies :-p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
12-08-2017 17:50
Dan tref ik blijkbaar enkel handige mannen :-p

Overigens vind ik het als vrouw ook erg praktisch een condoom. Hoef ik het sperma niet te lozen. Vind ik altijd zo vies :-p
Jij bent wat jonger dan ik, denk ik (ben eind 40), jongere mannen zijn er handig mee, is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
12-08-2017 17:48
Zeker als je een man treft die er een beetje handig mee is , merk je er weinig van.
Vind ik dan.
Ik zie de relatie niet tussen het handig zijn met een condoom door een man en daar als gevolg van dan als vrouw er weinig verschil mee voelen ten opzichte van geneukt worden met een condoom.

Wat bedoel je?
_Amand schreef:
12-08-2017 17:52
Ik zie de relatie niet tussen het handig zijn met een condoom door een man en daar als gevolg van dan als vrouw er weinig verschil mee voelen ten opzichte van geneukt worden met een condoom.

Wat bedoel je?
Jij hoeft de relatie er niet tussen te zien, als ik 'm maar zie :proud: .
Als een condoom er snel omzit en het zorgt daardoor voor weinig onderbreking merk ik nauwelijks verschil.

En ik vind het trouwens ook een kwestie van fatsoen. Je wil een ander niet opzadelen met jouw eventuele soa, en dat jij zegt niet te swingen etc hoeft nog niet voor de ander te gelden.
Alle reacties Link kopieren
De losse mannen (en af en toe ook losse) in onze scene (swingers) zijn te verdelen in verschillende groepen in functie van het soort feestje en de manier waarop ze uitgenodigd zijn.

Let wel, ik heb het hier alleen over neuken. Pijpen mét condoom hebben wij in real life nog nooit meegemaakt. Ook nooit iemand om gevraagd.

- Op feestjes waar de meeste of alle stellen zonder condoom vrijen doen de single mannen en vrouwen (als die van tevoren via sdc, B4 of andere sites of whatsapp groepen zijn uitgenodigd), in de regel op die zelfde manier mee zonder iets te zeggen.
- Op feestjes waar de meeste of alle stellen zonder condoom vrijen waar er in een later stadium (tijdens het feestje) nog single mannen of vrouwen er worden bijgehaald via de chat bijvoorbeeld, zie je dat ze bijna zonder uitzondering voordat ze neuken netjes vragen of het met of zonder condoom moet.
- Op feestjes waar de meeste of alle stellen met condoom vrijen zie je dat single mannen bijna zonder uitzondering voordat ze neuken netjes vragen of het met of zonder condoom moet. We hebben het echt maar zelden meegemaakt dat een man hem er dan zomaar zonder hoesje instopt.
- Als we daten met een single man erbij wordt het door de man al vaak in de mail of op de app gevraagd of de date "met" of "zonder" is. Als er niets is afgesproken hebben wij met deze trio's zelf nog nooit meegemaakt dat de man zonder vragen mij bareback neukt.

In het swingerswereldje worden codes door singles behoorlijk goed nageleefd eigenlijk. Nou ja, dat is onze (jarenlange) ervaring.
Degenen die het per se mét willen doen worden in hun waarde gelaten (meestal dan), en degenen die het zonder willen vragen het eerst als er geen soort van stilzwijgende afspraak is.

Buiten de swingerswereld ligt dat anders? Ik zag dat twee derde op een one night stand met onbekenden ZONDER condoom neukt. Volgens onderzoek in het VK. Of zijn Engelsen heel anders dan Nederlanders?

http://relationships.femalefirst.co.uk/ ... 80459.html

Onze ervaring is dat meer dan de helft (75% schat ik eerder) van de losse partners die wij tegenkomen het liever zonder doet.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
12-08-2017 17:58
Jij hoeft de relatie er niet tussen te zien, als ik 'm maar zie :proud: .
Als een condoom er snel omzit en het zorgt daardoor voor weinig onderbreking merk ik nauwelijks verschil.

En ik vind het trouwens ook een kwestie van fatsoen. Je wil een ander niet opzadelen met jouw eventuele soa, en dat jij zegt niet te swingen etc hoeft nog niet voor de ander te gelden.
Je reageerde op lollypopjes bewering dat ze geen verschil voelde tussen geneukt worden met of zonder condoom met de opmerking dat vooral de handigheid met een condoom van de man in kwestie het verschil maakt. Dan is mijn vraag niet raar.

En met fatsoen heeft condoomgebruik niks te maken, al helemaal niet in de omgekeerde verantwoordelijk zoals jij die stelt. Wanneer niet beiden zonder condoom willen neuken, wordt er niet geneukt of met condoom geneukt. Wanneer beiden wel zonder condoom met elkaar willen neuken, ben je allebei zelf verantwoordelijk voor die beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
12-08-2017 17:52
Jij bent wat jonger dan ik, denk ik (ben eind 40), jongere mannen zijn er handig mee, is mijn ervaring.

Geen idee, ben jonger, maar meeste mannen waar ik het mee doe zijn rond jouw leeftijd :-p
Val niet op jongens
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
12-08-2017 17:58
Jij hoeft de relatie er niet tussen te zien, als ik 'm maar zie :proud: .
Als een condoom er snel omzit en het zorgt daardoor voor weinig onderbreking merk ik nauwelijks verschil.
Het voelt voor mij nooit als een onderbreking, maar als een normaal onderdeel van seks.
Overigens krijg ik wel altijd leuke reacties als ik hem met mijn mond om doe. Is een leuke manier om het de boel minder te laten onderbreken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
_Amand schreef:
12-08-2017 18:09
Wanneer beiden wel zonder condoom met elkaar willen neuken, ben je allebei zelf verantwoordelijk voor die beslissing.

True.
lollypopje schreef:
12-08-2017 18:14
Het voelt voor mij nooit als een onderbreking, maar als een normaal onderdeel van seks.
Overigens krijg ik wel altijd leuke reacties als ik hem met mijn mond om doe. Is een leuke manier om het de boel minder te laten onderbreken.
Ook true. Ik heb voornamelijk lange relaties gehad, waarna na wederzijds testen er zonder condoom verder gegaan werd.
Ik ben er dus niet handig mee :P
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
12-08-2017 18:17
Ook true. Ik heb voornamelijk lange relaties gehad, waarna na wederzijds testen er zonder condoom verder gegaan werd.
Ik ben er dus niet handig mee :P
Als ik hem gewoon om doe ik ook niet. Zijn altijd de mannen die dat doen. Maar met de mond is wel een leuk truukje om te kunnen :-p

Maargoed hier al jaren vrijgezel. Dus seks is voor mij standaard met.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Maar on-topic;

Op enig moment belandde ik voor het eerst met nieuwe vrouw in bed. Eerst wat handwerk, daarna likken en pijpen. Toen greep ze in haar tas en gooide een condoom op bed. Ik heb haar met mijn mond en vingers een orgasme bezorgd en zij heeft mij gepijpt en ik ben in haar mond klaargekomen (en ze slikte). Ik heb haar niet geneukt.

Mijn overwegingen in deze gang van zaken:
-ik vind neuken met een condoom ongeveer net zo leuk als de afwas doen
-ik voorzag niet dat er zich een (langdurige) relatie tussen ons zou ontwikkelen
-ik wilde gewoon klaarkomen, wat ik al heel veel jaren niet meer kan in een condoom
-zij was tig jaar getrouwd geweest en had geen andere partners gehad daarna

Haar overwegingen? Geen flauw idee.

Zo zullen er in elk scenario allerlei overwegingen van beide personen zijn die uiteindelijk bepalen wat er allemaal gebeurt, met of zonder condoom.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 19:17
4.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
12-08-2017 18:35
Maar on-topic;

Op enig moment belandde ik voor het eerst met nieuwe vrouw in bed.
-zij was tig jaar getrouwd geweest en had geen andere partners gehad daarnau

Zo zullen er in elk scenario allerlei overwegingen van beide personen zijn die uiteindelijk bepalen wat er allemaal gebeurt, met of zonder condoom.
Wie weet waa haar ex hem tijdens hun huwelijk allemaal in had gehangen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Welk percentage van de seksueel actieve mensen zou trouwens een HIV-test gedaan hebben voordat ze zonder condoom met iemand zijn gaan neuken?

Ik stap om de zoveel tijd naar de huisarts voor een SOA-test wanneer de omstandigheden daar naar mijn mening om vragen, en na de amnese is er door de huisarts nog nooit het vakje HIV aangekruist op het formulier voor het laboratorium.

Iedereen past zijn of haar eigen methodiek van risico-analyse toe en maakt zichzelf wijs dat hij of zij daarmee een weloverwegen beleid mee uitvoert.

Ik spring vrijwillig uit perfectly good airplaines. Dat zou ik ook niet kunnen doen zonder het risico dat ik daarbij om het leven kom te accepteren. Bij neuken zonder condoom is het niet anders.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 19:14
3.87% gewijzigd
Ik heb al jaren een relatie en omdat ik op dit moment geen zin heb in anticonceptie vrijen wij (ik denk al zo'n 2 jaar) met condoom. Voor mij voelt het niet anders, vent vindt het prima en ik vind het een fantastisch bijkomend voordeel dat ik na de seks niet uitgebreid het sperma uit mn vagina hoef te vissen en er dan uren later alsnog wat uitloopt
Al die mannen zijn gestoord.
_Amand schreef:
12-08-2017 18:51
Welk percentage van de seksueel actieve mensen zou trouwens een HIV-test gedaan hebben voordat ze zonder condoom met iemand zijn gaan neuken?
Geen idee hoe het percentage ligt. Ik heb het wel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik neuk met condoom en toch laat ik me jaarlijks volledig doorlichten, ook hiv. Een ongelukje kan altijd gebeuren en dan weet ik zeker dat ik de ander niks kan geven. Betaal ik graag een paar tientjes extra voor.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven