Condoomgebruik bij losse sekspartners

12-08-2017 14:39 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe denken jullie over het gebruik van condooms als het gaat om seks (neuken) met een losse sekspartner? Dus iemand waar je (nog) geen monogame relatie mee hebt (Bijvoorbeeld een one-night-stand, scharrel, seksdate, friend-with-benefits, eerste keer seks met iemand waarvan je hoopt een relatie te krijgen.. etc).

Ik herinner me dat als tiener de jongen altijd een condoom bij zich had en die op moment suprême ook te voorschijn toverde. B)

Maar nu ik 30 ben komt bijna geen enkele man nog uit zichzelf met een condoom aanzetten. Mijn (persoonlijke!) ervaring is dat 90% aangeeft het liever zonder condoom te doen, ook al weet hij dat ik meerdere sekspartners heb en/of niet aan de pil ben. De laatste jaren zijn er maar een paar geweest die aangaven condoomgebruik belangrijk te vinden.

Als ik aangeef wel een condoom te willen gebruiken dan respecteren ze dat overigens allemaal wel. Een enkeling probeert me er nog van te overtuigen dat hij echt wel soa-vrij is (of ik soa-vrij ben vragen ze niet eens), dat hij wel voor het zingen de kerk uit zal gaan enzo (brrr wat een afknapper zeg, als een kerel gaat zeuren over een rubbertje). De meesten hebben trouwens nog wel ergens een pakje condooms in huis liggen, maar die heb ik zelf ook altijd wel bij me uiteraard.

Bij iets oudere mannen merk ik ook wel eens dat ze lastig een erectie kunnen houden zodra de condoom erom gaat. Maar goed, overal is wel een (creatieve) oplossing voor te vinden.

Ik vind het vreemd dat mannen (ik heb geen idee of t bij vrouwen hetzelfde is) blijkbaar bereid zijn zulke risico's te nemen. Tuurlijk is seks zonder lekkerder, maar ik heb echt geen zin om me voor een avondje plezier vervolgens een paar maanden zorgen te moeten maken of ik geen hiv heb opgelopen.

Er zijn ook best wat mannen (zelfs als ik hem pas net ken) die aangeven dat ze het helemaal niet erg zouden vinden als ik per ongeluk zwanger zou raken. :-? Maar ik heb geen kinderwens en ben ook geen broedmachine.

Zou het iets biologisch zijn? Dat mannen van boven de 25 de onweerstaanbare behoefte krijgen om hun zaad te verspreiden? Of ligt dit puur aan mijn ervaringen en zijn mijn sekspartners gewoon lullen (pun intented)? :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook seks met condoom en elk jaar een test. Hiv normaal gezien niet omdat je als heteroseksueel heel weinig kans hebt. Dit jaar toevallig wel, seks gehad met een man die seks heeft met mannen. Waarom? Gewoon, omdat het over je gezondheid gaat en je weet niet waar iemand zijn piemel gehangen heeft. Of wat z'n ex seks partners gedaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Toch wel apart de houding van sommige mannen:

- ik heb geen klachten dus ik ga er vanuit dat ik geen SOA heb
- met condoom neuken is niet lekker
- neuk vrouwen dus gewoon zonder condoom
- SOA's bestaan, maar die hebben andere mensen. Mensen met wie ik neuk niet. Ik negeer de cijfers
- risico op HIV is sowieso laag, dus boeiend.

Een behoorlijke afknapper!
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af hoe zoiets werkt.. Je hebt een onenightstand en hij wilt neuken zonder condoom. Afknapper natuurlijk.. maar zet je hem dan letterlijk de deur uit? Afkappen, broek aan en weg of hoe? Ik vraag me dat altijd een beetje af ;-D . Heb er zelf geen ervaring mee nl.
Lach hard, duik diep, kom terug..
havermout1 schreef:
12-08-2017 23:16
Toch wel apart de houding van sommige mannen:

- ik heb geen klachten dus ik ga er vanuit dat ik geen SOA heb
- met condoom neuken is niet lekker
- neuk vrouwen dus gewoon zonder condoom
- SOA's bestaan, maar die hebben andere mensen. Mensen met wie ik neuk niet. Ik negeer de cijfers
- risico op HIV is sowieso laag, dus boeiend.

Een behoorlijke afknapper!
En net zo apart, de vrouwen die dat okee vinden. Soort zoekt soort , het niet intelligente soort met nare kwaaltjes daaronder 😂
bumbly schreef:
13-08-2017 00:40
Ik vraag me altijd af hoe zoiets werkt.. Je hebt een onenightstand en hij wilt neuken zonder condoom. Afknapper natuurlijk.. maar zet je hem dan letterlijk de deur uit? Afkappen, broek aan en weg of hoe? Ik vraag me dat altijd een beetje af ;-D . Heb er zelf geen ervaring mee nl.
Ik zou al bijna niet meer durven te neuken als de dame vreemd opkijkt van mijn condoom.
Ben je een millennial? Alleen een millennial kan zo'n vraag stellen denk ik, niet opgegroeid in de jaren 80 :)
Ik deelde altijd de mening van Amand, ik zag het als 'beroepsrisico'.

Nog nooit een soa gehad, maar ik merkte dat de lol niet meer opwoog tegen het vervelende gevoel van toch in onzekerheid zitten na onveilige seks.

Ik ben het toen met condoom gaan doen, en toeval of niet, ik tref nu ook mannen die het uit zichzelf al met willen doen, of het echt helemaal prima vinden.

En dat voelt eigenlijk wel fijn.

Ik heb een tijdje terug seks met iemand gehad, met condoom dus, en die kerel (helaas) nooit meer gezien. Ik had het wel een vervolg willen geven maar het gevoel bekruipt me dat hij eigenlijk een vrouw heeft.

Nu vind ik het dus heel prettig dat ik me geen zorgen hoef te maken over een soa en ook niks kan doorgeven aan mijn vaste knipperlichtvriend.

Dus, het bevalt me goed.

Ik merk wel verschil in gevoel eigenlijk. Het is fijn dat er geen sperma uitloopt en je kunt blijven liggen. Maar, ik vind met condoom gek genoeg 'zachter' voelen, minder ruw. En dat vind ik jammer. Ik hou van het gevoel dat het maar net past, dat hij moeite moet doen binnen te komen, het harde gevoel.

En nee, dat ligt niet aan vochtig genoeg zijn, het condoom geeft een ander soort wrijving, precies wat Amand zegt.

Toch hebben de mannen die zonder piepen een condoom gebruiken er geen last van en nemen dat verschil op de koop toe. Ze vinden de seks evengoed lekker. En ik ook hoor.

Geile harde neukseks doe ik toch het lekkerst met vaste vriend.
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
13-08-2017 00:40
Ik vraag me altijd af hoe zoiets werkt.. Je hebt een onenightstand en hij wilt neuken zonder condoom. Afknapper natuurlijk.. maar zet je hem dan letterlijk de deur uit? Afkappen, broek aan en weg of hoe? Ik vraag me dat altijd een beetje af ;-D . Heb er zelf geen ervaring mee nl.
Wat zou je anders doen? Zeggen oké, doe dan maar zonder condoom omdat je niks durft te zeggen? Je hebt dan sowieso al een discussie, wat een moodkiller is. Eigenlijk ben je zelf niet degene die er een punt van maakt, maar die kerel door zijn zin door te drijven.

Ik ben het ook eens met het voelen van verschil tussen met en zonder. Wel went het condoomgebruik. Helaas bekend met het krijgen van een SOA door een ONS, door onzorgvuldig gebruik. Liet me meeslepen in het moment, meteen afgestraft. o_o
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat nedetlandse mannen sowieso vaak zonder condoom willen. Buitenlanders pakken sneller zelf een condoom erbij. Hoewel de laatste man die ik gedate heb m de eerste keer zo in wilde steken - ik was nota bene aan t ovuleren dus dat leek me een slecht idee. Hij was niet goed voorbereid want niks bij zich. Vond dat wel twijfelachtig. Zijn uitleg was ook niet echt slim - hij deed het alleen met lokale meisjes dus dan kon t wel 😂

Een vriendin van me vertelde vorige week dat ze herpes heeft opgelopen van haar scharrel.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens in t verleden wel eens zonder condoom gedaan - gelukkig altijd clean weggekomen maar me inderdaad wel eens flink zorgen gemaakt.

Ik zou het nu echt nooit meer doen, bah.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Waar veel mensen ook niet bij stilstaan is dat soa's steeds moeilijker te genezen worden. Het "ach, dan neem ik wel een AB-kuur", werkt niet meer altijd. Er ontstaat door het vele antibiotica gebruik in de wereld, langzaamaan een antibioticaresistentie bij ziektes en aandoeningen die voorheen nog makkelijk te genezen waren. Uiteraard kan het dat de soa die jij hebt nog prima te genezen is, maar je kunt ook de pechvogel zijn die last krijg van een antibioticaresistente soa.

De WHO heeft er al een waarschuwing uitgedaan voor gonoroe

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... norroe.htm

En het is zeker niet onrealistisch dat ook chlamydia en syfilis zullen volgen op het gebied van soa's.

En zelfs als jij een versie hebt die inderdaad gewoon met antibiotica te behandelen is, besef dan ook dat elke AB-kuur die je neemt, bijdraagt aan de toenemende antibioticaresistentie van deze aandoeningen.

Ik heb nooit een soa gehad, maar wel een aantal jaar veel AB geslikt en daar werd ik absoluut niet blij van, waardoor ik nu sowieso mijn best doe om te voorkomen dat ik die nodig heb.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
13-08-2017 09:28
Waar veel mensen ook niet bij stilstaan is dat soa's steeds moeilijker te genezen worden. Het "ach, dan neem ik wel een AB-kuur", werkt niet meer altijd. Er ontstaat door het vele antibiotica gebruik in de wereld, langzaamaan een antibioticaresistentie bij ziektes en aandoeningen die voorheen nog makkelijk te genezen waren. Uiteraard kan het dat de soa die jij hebt nog prima te genezen is, maar je kunt ook de pechvogel zijn die last krijg van een antibioticaresistente soa.

De WHO heeft er al een waarschuwing uitgedaan voor gonoroe

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... norroe.htm

En het is zeker niet onrealistisch dat ook chlamydia en syfilis zullen volgen op het gebied van soa's.

En zelfs als jij een versie hebt die inderdaad gewoon met antibiotica te behandelen is, besef dan ook dat elke AB-kuur die je neemt, bijdraagt aan de toenemende antibioticaresistentie van deze aandoeningen.

Ik heb nooit een soa gehad, maar wel een aantal jaar veel AB geslikt en daar werd ik absoluut niet blij van, waardoor ik nu sowieso mijn best doe om te voorkomen dat ik die nodig heb.
Dit verhaal moet op zich al logisch genoeg zijn om je wel twee keer te bedenken toch? (zowel man als vrouw).
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
lollypopje schreef:
13-08-2017 09:28
Waar veel mensen ook niet bij stilstaan is dat soa's steeds moeilijker te genezen worden. Het "ach, dan neem ik wel een AB-kuur", werkt niet meer altijd. Er ontstaat door het vele antibiotica gebruik in de wereld, langzaamaan een antibioticaresistentie bij ziektes en aandoeningen die voorheen nog makkelijk te genezen waren. Uiteraard kan het dat de soa die jij hebt nog prima te genezen is, maar je kunt ook de pechvogel zijn die last krijg van een antibioticaresistente soa.

De WHO heeft er al een waarschuwing uitgedaan voor gonoroe

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... norroe.htm

En het is zeker niet onrealistisch dat ook chlamydia en syfilis zullen volgen op het gebied van soa's.

En zelfs als jij een versie hebt die inderdaad gewoon met antibiotica te behandelen is, besef dan ook dat elke AB-kuur die je neemt, bijdraagt aan de toenemende antibioticaresistentie van deze aandoeningen.

Ik heb nooit een soa gehad, maar wel een aantal jaar veel AB geslikt en daar werd ik absoluut niet blij van, waardoor ik nu sowieso mijn best doe om te voorkomen dat ik die nodig heb.

En dan hebben we het nog niet eens over HPV :(
anoniem_265461 wijzigde dit bericht op 13-08-2017 12:47
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De beleving van seks zit tussen je oren. Als je neuken met condoom minder opwindend vindt, of niet romantisch, of niet geil, dan ligt dat aan je eigen overtuiging (of ervaring of historie) en niet aan het condoom. In mijn beleving is seks veel breder dan alleen het gevoel van piemel in kut, het is ook de geluiden, geur, beweging, smaak, ritme, gevoel en gefriemel. Wel of geen condoom is voor mij, zeker bij een nieuwe partner of ONS echt maar een klein onderdeeltje van de hele vrijpartij. Dus dan kan je net zo goed met doen. Als je als man je erectie verliest bij het ondoen van een condoom, dan is dat heel erg vervelend. Maar de oorzaak is psychologisch en het zo goed zijn om een manier te vinden om het condoom onderdeel te maken van een geile beurt. Ik vind een condoom juist spannend en geil, omdat ik het associeer met het ontdekken van een nieuwe partner in plaats van vertrouwde seks met een vaste partner.
Alle reacties Link kopieren
Van al die enge verhalen ga ik bijna denken; laat maar zullen we een potje gaan dammen ofzo? Griebels :mrgreen:
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
OntdekJePlekjes schreef:
13-08-2017 12:42
De beleving van seks zit tussen je oren. Als je neuken met condoom minder opwindend vindt, of niet romantisch, of niet geil, dan ligt dat aan je eigen overtuiging (of ervaring of historie) en niet aan het condoom
, meen ik voor een ander te mogen en kunnen beslissen, want zo zit ik in elkaar als mens.

Dat vergat je er nog even bij te zetten dus doe ik het maar.

You're welcome.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 13-08-2017 12:55
1.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
13-08-2017 12:29
En dan hebben we het nog niet eens over HPV :(
HPV is niet heel interessant om over te hebben. Zo'n 80% van de mensen heeft het (wel eens gehad), waarvan maar een zeer klein deel schadelijk is. Vaak hebben mensen het, zonder dat het virus actief is. En bijna altijd ruimt het lichaam het zelf op.

Daarom is het ook niet zinvol daarop te testen. Als het uit je uitstrijkje komt voor het bevolking onderzoek staat er ook in de folder dat anderen op de hoogte brengen om die reden niet nodig is.

Overigens houdt een condoom HPV ook niet tegen. Dit kan al overgebracht worden door gewoon met de genitaliën tegen elkaar te liggen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
13-08-2017 12:48
HPV is niet heel interessant om over te hebben. Zo'n 80% van de mensen heeft het (wel eens gehad), waarvan maar een zeer klein deel schadelijk is. Vaak hebben mensen het, zonder dat het virus actief is. En bijna altijd ruimt het lichaam het zelf op.

Daarom is het ook niet zinvol daarop te testen. Als het uit je uitstrijkje komt voor het bevolking onderzoek staat er ook in de folder dat anderen op de hoogte brengen om die reden niet nodig is.

Overigens houdt een condoom HPV ook niet tegen. Dit kan al overgebracht worden door gewoon met de genitaliën tegen elkaar te liggen.
Voor zover ik begrepen heb, de variant die genitale wratten veroorzaakt wel.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
13-08-2017 13:20
Voor zover ik begrepen heb, de variant die genitale wratten veroorzaakt wel.
Juist genitale wratten zijn een voorbeeld van HPV dat je kunt krijgen ongeacht gebruik condoom.

https://www.soaaids.nl/nl/soas/veel-voo ... le-wratten
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
13-08-2017 13:26
Juist genitale wratten zijn een voorbeeld van HPV dat je kunt krijgen ongeacht gebruik condoom.

https://www.soaaids.nl/nl/soas/veel-voo ... le-wratten
Toch worden condooms in dit artikel wel aangeraden, het zal allicht schelen.
Enfin, alles bij elkaar opgeteld, voor mij dus altijd een condoom tot er getest is ;-)
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
13-08-2017 15:31
Toch worden condooms in dit artikel wel aangeraden, het zal allicht schelen.
Enfin, alles bij elkaar opgeteld, voor mij dus altijd een condoom tot er getest is ;-)
Uiteraard kan een condoom helpen, maar wat ik wil zeggen is dat het HPV niet voorkomt.

Overigens ben ik dus ook zwaar voor condooms, mocht dat nog niet duidelijk zijn :-p

Mocht de man dat niet willen of er moeilijk over doen, zal ik hem niet het huis uit zetten, maar dan komt er geen seks en zal ik hem waarschijnlijk gewoon een wijntje aanbieden. Mag hij beslissen of hij daar genoegen mee neemt of liever weg gaat.

Overigens weet vrijwel iedereen waar ik seks mee heb mijn mening over condooms. Dus degenen die dat niet willen, zullen niet snel voor een seksdate bij mij thuis komen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is alles fijner zonder condoom, maar ja, ik hoef ook geen soa of kind van een een of andere scharrel / one night stand. Ik had in de tijd dat ik vrijgezel was een keer sex met een man die wist dat ik niet aan de pil was. Ik wilde uitdrukkelijk alleen met condoom. Halverwege bleek dat ie m ineens had af gedaan. Ik was woest! Hij zei dat ie zich net getest had en niks had. Ik zei dat ik niet zwanger van hem wilde worden. Hij zei doodleuk: oh maar dat lijkt me juist geweldig. Pfff nou dat was dus eens maar nooit weer.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
13-08-2017 15:44
Natuurlijk is alles fijner zonder condoom, maar ja, ik hoef ook geen soa of kind van een een of andere scharrel / one night stand. Ik had in de tijd dat ik vrijgezel was een keer sex met een man die wist dat ik niet aan de pil was. Ik wilde uitdrukkelijk alleen met condoom. Halverwege bleek dat ie m ineens had af gedaan. Ik was woest! Hij zei dat ie zich net getest had en niks had. Ik zei dat ik niet zwanger van hem wilde worden. Hij zei doodleuk: oh maar dat lijkt me juist geweldig. Pfff nou dat was dus eens maar nooit weer.
Snap dat je woest was! Valt zoiets niet gewoon onder verkrachting? Je hebt immers uitdrukkelijk alleen ingestemd met penetratie mét condoom
Possa schreef:
14-08-2017 08:31
Snap dat je woest was! Valt zoiets niet gewoon onder verkrachting? Je hebt immers uitdrukkelijk alleen ingestemd met penetratie mét condoom
Ja dat valt daar ook onder.

Maar helaas zullen maar weinig mannen zich daar bewust van zijn.
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
14-08-2017 08:46
Ja dat valt daar ook onder.

Maar helaas zullen maar weinig mannen zich daar bewust van zijn.
In Zweden misschien. Maar hier?
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
14-08-2017 08:48
In Zweden misschien. Maar hier?
:O Er is zelfs een term voor deze misdaad http://www.elle.nl/leven-liefde/a567134 ... inggebied/

:mad:

Aanverwant onderwerp: seks/condoom-afgetrokken-tijdens-seks/l ... ges/337653

https://lottelust.nl/sex-body/sex/steal ... un-mening/
anoniem_348605 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 09:34
Reden: Link toegevoegd
30.62% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven