Condoomgebruik bij losse sekspartners

12-08-2017 14:39 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe denken jullie over het gebruik van condooms als het gaat om seks (neuken) met een losse sekspartner? Dus iemand waar je (nog) geen monogame relatie mee hebt (Bijvoorbeeld een one-night-stand, scharrel, seksdate, friend-with-benefits, eerste keer seks met iemand waarvan je hoopt een relatie te krijgen.. etc).

Ik herinner me dat als tiener de jongen altijd een condoom bij zich had en die op moment suprême ook te voorschijn toverde. B)

Maar nu ik 30 ben komt bijna geen enkele man nog uit zichzelf met een condoom aanzetten. Mijn (persoonlijke!) ervaring is dat 90% aangeeft het liever zonder condoom te doen, ook al weet hij dat ik meerdere sekspartners heb en/of niet aan de pil ben. De laatste jaren zijn er maar een paar geweest die aangaven condoomgebruik belangrijk te vinden.

Als ik aangeef wel een condoom te willen gebruiken dan respecteren ze dat overigens allemaal wel. Een enkeling probeert me er nog van te overtuigen dat hij echt wel soa-vrij is (of ik soa-vrij ben vragen ze niet eens), dat hij wel voor het zingen de kerk uit zal gaan enzo (brrr wat een afknapper zeg, als een kerel gaat zeuren over een rubbertje). De meesten hebben trouwens nog wel ergens een pakje condooms in huis liggen, maar die heb ik zelf ook altijd wel bij me uiteraard.

Bij iets oudere mannen merk ik ook wel eens dat ze lastig een erectie kunnen houden zodra de condoom erom gaat. Maar goed, overal is wel een (creatieve) oplossing voor te vinden.

Ik vind het vreemd dat mannen (ik heb geen idee of t bij vrouwen hetzelfde is) blijkbaar bereid zijn zulke risico's te nemen. Tuurlijk is seks zonder lekkerder, maar ik heb echt geen zin om me voor een avondje plezier vervolgens een paar maanden zorgen te moeten maken of ik geen hiv heb opgelopen.

Er zijn ook best wat mannen (zelfs als ik hem pas net ken) die aangeven dat ze het helemaal niet erg zouden vinden als ik per ongeluk zwanger zou raken. :-? Maar ik heb geen kinderwens en ben ook geen broedmachine.

Zou het iets biologisch zijn? Dat mannen van boven de 25 de onweerstaanbare behoefte krijgen om hun zaad te verspreiden? Of ligt dit puur aan mijn ervaringen en zijn mijn sekspartners gewoon lullen (pun intented)? :lol:
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-08-2017 20:12
Mijn excuses Amand. Ik had geen idee dat je totaal geen interesse had in de mening van een vrouw.

Opvallend trouwens dat je bij anaal enkel denkt aan de gezondheidsrisico's voor de man. Maargoed tegelijkertijd verbaasd het me niks dat gezondheidsrisico's voor de vrouw voor jou niet boeiend zijn.
Je bent onbekend met het feit dat anaal zonder condoom bij een man ontstekingen in de urine/zaadleiders kan veroorzaken, evenals onstekingen in de bijbal? Nou, bij deze ben je daar dan wel van op de hoogte.

Verder heb ik heb in dit topic al aangegeven dat ik de verantwoordelijkheid voor je eigen bescherming (toen ging het over SOA's) de eigen verantwoordelijkheid van iedereen zelf acht. Vervolgens heb ik aangegeven als eerste, ongevraagd, een condoom te pakken en te gebruiken, ongeacht de situatie.

Ik weet niet wat je motivatie is om zo denigrerend te doen, maar mijn gedrag is het zeker niet.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 20:55
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@lampana ik werk niet in de prostitutie mocht je je dat soms afvragen :-p

Ik zit niet in de swingers scene, misschien maakt dat verschil. Het komt niet veel voor, maar toch ken ik meerdere vrouwen en ja zelfs een enkele man, die er opstaan. Want ook van oraal kun je soa's krijgen. En aangezien ik absoluut niet onnodig ab wil slikken en ik ook niet zit te wachten op een ab-resistente soa, doe ik ook dat liever veilig.

En ik kan je verzekeren dat bij een flinke keelneuksessie je echt niet meer bezig bent met dat condoom :p

En als een man dat niet wil, dan niet, dan wordt er niet gepijpt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
14-08-2017 20:43
Sorry hoor, maar wanneer je niet de moeite neemt om het hele topic te lezen (of het niet begrijpt) en vervolgens meent dat je volledig vanuit je eigen referentiekader iemand kunt uitschelden dan denk je echt alleen maar aan jezelf.

Amand, ik laat je verder. Ik heb alles gelezen en dat jij er zo prat op gaat dat je de eerste condoom zelf uit je zak haalt, prima maar om na 2 keer te gaan overleggen om zonder te gaan is gewoon stom.
Iedereen kan zeggen dat hij/zij soa vrij is maar ondertussen geef je het wel door ( nadat je twee keer met hebt gedaan)
Prima, ieder zijn ding maar het valt mij altijd op dat jij denkt dat alleen jouw mening telt. Als jij je ook zo in bed gedraagt kan ik me voorstellend dat de dames het liever bij die keren met condoom houden.
Daarbij het feit dat je schrijft dat het je tegen houdt om een nieuwe vrouw te vinden omdat je dan weer met condoom moet neuken bewijst wel hoe ongelofelijk zelfingenomen je bent
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:00
Reden: op de man
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Amand waarom kies je er trouwens überhaupt voor om de eerste twee keer wel met condoom te doen. Dat voorkomt echt geen soa, dus kun je net zo goed vanaf het begin zonder doen. Weet ook de vrouw meteen waar ze staat met je.

Serieuze vraag dit, want ik zie echt het nut niet van dat condoom dan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-08-2017 21:04
@Amand waarom kies je er trouwens überhaupt voor om de eerste twee keer wel met condoom te doen. Dat voorkomt echt geen soa, dus kun je net zo goed vanaf het begin zonder doen. Weet ook de vrouw meteen waar ze staat met je.

Serieuze vraag dit, want ik zie echt het nut niet van dat condoom dan.
Serieuze vragen beantwoord ik wanneer er serieus met mijn mening omgesprongen wordt.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
14-08-2017 21:10
Serieuze vragen beantwoord ik wanneer er serieus met mijn mening omgesprongen wordt.
Als jij normaal op mij had gereageerd, had je een normale reactie van mij gekregen.

Neemt niet weg dat ik hier oprecht nieuwsgierig naar ben. Want als ik er net zo in zou staan als jij, zou ik gewoon überhaupt niet beginnen aan condooms.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-08-2017 21:12
Als jij normaal op mij had gereageerd, had je een normale reactie van mij gekregen.

Neemt niet weg dat ik hier oprecht nieuwsgierig naar ben. Want als ik er net zo in zou staan als jij, zou ik gewoon überhaupt niet beginnen aan condooms.
Succes verder.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
14-08-2017 21:14
Succes verder.
Dankje.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Jezus mensen waar is de liefde?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:01
Reden: provoceren
95.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
14-08-2017 21:22
Jezus mensen waar is de liefde?

:heart: hier!

Maar serieus ik zie niet zo heel veel verkeerd aan wat Armand zegt. Hij neukt de eerste paar keer met condoom en gaat daarna een gesprek aan waarbij hij bereid is een soa test te laten doen. Dit lijkt me een vrij normale manier toch?
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-08-2017 21:12
Als jij normaal op mij had gereageerd, had je een normale reactie van mij gekregen.

Neemt niet weg dat ik hier oprecht nieuwsgierig naar ben. Want als ik er net zo in zou staan als jij, zou ik gewoon überhaupt niet beginnen aan condooms.
Stel dat je regelmatig maar 1 of 2 keer seks met een persoon hebt en de seksuele relatie dan al eindigt, natuurlijk heeft het dan wel zin om die keren een condoom te gebruiken.

Als je een relatie krijgt met iemand en na die eerste twee keer de condooms al ongebruikt in de prullenbak gooit zonder je eerst te laten testen op soa's, dan is het idd redelijk zinloos. Als je je laat testen is t toch prima
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
14-08-2017 21:25
:heart: hier!
:yes:
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
14-08-2017 21:23
[...]
Ik vond die knuffel van je lekkerder.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:01
Reden: 'quote' verwijderd
15.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
14-08-2017 21:29
Stel dat je regelmatig maar 1 of 2 keer seks met een persoon hebt en de seksuele relatie dan al eindigt, natuurlijk heeft het dan wel zin om die keren een condoom te gebruiken.

Als je een relatie krijgt met iemand en na die eerste twee keer de condooms al ongebruikt in de prullenbak gooit zonder je eerst te laten testen op soa's, dan is het idd redelijk zinloos. Als je je laat testen is t toch prima
Hiv heeft een incubatietijd van drie maanden. Dus als het binnen die tijd condoomloos gaat neuken, is het inderdaad minder zinvol. Zeker als je beiden condoomloos neukt met anderen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-08-2017 21:44
Hiv heeft een incubatietijd van drie maanden. Dus als het binnen die tijd condoomloos gaat neuken, is het inderdaad minder zinvol. Zeker als je beiden condoomloos neukt met anderen.
Daar heb je wel een punt. Tenzij je vorige seksuele contact meer dan 3 maanden daarvoor was natuurlijk maar dan moet je er van uit kunnen gaan dat de ander ook de waarheid zegt.
Ik deed het wel eens zonder. Op het moment dat je zo geil bent dat het allemaal niks meer uitmaakt, is het best maar er komt een moment dat je je toch de volgende dag naar je pik kijkt om te zien of ie geen rare plekjes heeft o_o Dat is zo niet cool. Dus condooms!
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-08-2017 21:44
Hiv heeft een incubatietijd van drie maanden. Dus als het binnen die tijd condoomloos gaat neuken, is het inderdaad minder zinvol. Zeker als je beiden condoomloos neukt met anderen.
Dat ligt er maar net aan hoe lang je hebt droog gestaan vóór die tijd toch? Als je 3 maanden geen seks hebt gehad dan kan je dus gewoon met zekerheid testen. Als je elke week een ander hebt, dan wordt t een ander verhaal idd. En als je beide verschillende partners hebt waarmee je condoomloos neukt, en die hebben er ook weer een paar partners etc etc, dan ben je wel heel erg risicovol bezig volgens mij.

En natuurlijk is iedereen in de eerste plaats verantwoordelijk voor z'n eigen gezondheid. Maar als t gaat om soa's vind ik dat je ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt naar de maatschappij toe. Niet alle soa zijn zichtbaar, niet alles is tegen te houden met een condoom, en als jij een AB kuur nodig hebt dan draag je daarmee bij aan de AB-resistentie van ziektes.

Een jaar geleden had ik een klein rood plekje op m'n lip. Voelde aan als een koortslip. Toen appte een (toenmalige) FWB dat hij in de buurt was. Ik zei dat we best ff een drankje konden doen, maar dat ik een koortslip had en er dus niet meer inzat. Ik moest hem 2x wegduwen omdat hij me op m'n mond probeerde te zoenen. Oké dat je t in je enthousiasme ff vergeet kan ik me nog voorstellen. Maar even later stelde hij voor of ik hem niet even lekker wou pijpen (zonder condoom) :evil: dus ik zei 'nee idioot, ik heb een koortslip dus natuurlijk ga ik je niet pijpen'. Zei hij 'ah joh, dat kan best, je hebt vast gewoon op je lip gebeten' @( Mijn seksuele interesse was in één klap over. Dat hij zelf graag herpes aan z'n pik wil is natuurlijk z'n eigen keus. Maar daarna kan hij dus mij of een andere sekspartner daar toch ook weer mee besmetten van onder. Condooms houden dat niet tegen en bij een soa-test testen ze er niet op. Iemand die zulke risico's neemt met z'n gezondheid hoef ik echt niet meer.

Bovendien zou ik überhaupt nooit iemand pijpen met een wondje op m'n lip, of t nou herpes is of niet, lijkt me veel te risicovol.
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
14-08-2017 22:04
Een jaar geleden had ik een klein rood plekje op m'n lip. Voelde aan als een koortslip. Toen appte een (toenmalige) FWB dat hij in de buurt was. Ik zei dat we best ff een drankje konden doen, maar dat ik een koortslip had en er dus niet meer inzat. Ik moest hem 2x wegduwen omdat hij me op m'n mond probeerde te zoenen. Oké dat je t in je enthousiasme ff vergeet kan ik me nog voorstellen. Maar even later stelde hij voor of ik hem niet even lekker wou pijpen (zonder condoom) :evil: dus ik zei 'nee idioot, ik heb een koortslip dus natuurlijk ga ik je niet pijpen'. Zei hij 'ah joh, dat kan best, je hebt vast gewoon op je lip gebeten' @( Mijn seksuele interesse was in één klap over. Dat hij zelf graag herpes aan z'n pik wil is natuurlijk z'n eigen keus. Maar daarna kan hij dus mij of een andere sekspartner daar toch ook weer mee besmetten van onder. Condooms houden dat niet tegen en bij een soa-test testen ze er niet op. Iemand die zulke risico's neemt met z'n gezondheid hoef ik echt niet meer.

Bovendien zou ik überhaupt nooit iemand pijpen met een wondje op m'n lip, of t nou herpes is of niet, lijkt me veel te risicovol.
Herkenbaar verhaal. Ik had ook een fwb, we hadden beiden ook andere contacten en waren daar eerlijk in. Totdat hij vertelde over een nieuwe fwb waar hij een eerste date mee ging hebben, die date was wat uitgesteld want ze voelde zich niet lekker. Toen ik vroeg wat ze dan had zei hij heel nonchalant "pfeiffer en een leverontsteking". Hij vond het heel raar dat ik er niet zo enthousiast van werd dat hij toch met haar af wilde spreken, het was immers al zielig zat voor haar.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
14-08-2017 21:59
Daar heb je wel een punt. Tenzij je vorige seksuele contact meer dan 3 maanden daarvoor was natuurlijk maar dan moet je er van uit kunnen gaan dat de ander ook de waarheid zegt.
Klopt, alleen als je zeker weet dat het bij beiden minimaal 3 maanden geleden is en je hebt beiden geen anderen hebt gehad, dan is het zinvol om te testen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Zo'n bepaalde laagdrempeligheid en onachtzaamheid van zelfbehoud maakt seks met zo iemand echt onaantrekkelijk. Als jij jezelf niet de moeite waard vind dan ik al helemaal niet!
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
14-08-2017 22:11
Herkenbaar verhaal. Ik had ook een fwb, we hadden beiden ook andere contacten en waren daar eerlijk in. Totdat hij vertelde over een nieuwe fwb waar hij een eerste date mee ging hebben, die date was wat uitgesteld want ze voelde zich niet lekker. Toen ik vroeg wat ze dan had zei hij heel nonchalant "pfeiffer en een leverontsteking". Hij vond het heel raar dat ik er niet zo enthousiast van werd dat hij toch met haar af wilde spreken, het was immers al zielig zat voor haar.
Pff idd.. pfeiffer is besmettelijk en leverontsteking zou heel goed hepatitis kunnen zijn. Tegen A en B ben ik dan wel ingeënt, maar heel enthousiast zou ik er ook niet van worden.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
14-08-2017 09:18
Het is geen misdaad. Vreselijk asociaal gedrag, dat wel. Zou zelfs poging tot doodslag kunnen inhouden. Maar geen misdaad.
Maar poging tot doodslag is wettelijk toch een misdrijf
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik vind een slechte adem al verdacht :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven