Condoomgebruik bij losse sekspartners

12-08-2017 14:39 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe denken jullie over het gebruik van condooms als het gaat om seks (neuken) met een losse sekspartner? Dus iemand waar je (nog) geen monogame relatie mee hebt (Bijvoorbeeld een one-night-stand, scharrel, seksdate, friend-with-benefits, eerste keer seks met iemand waarvan je hoopt een relatie te krijgen.. etc).

Ik herinner me dat als tiener de jongen altijd een condoom bij zich had en die op moment suprême ook te voorschijn toverde. B)

Maar nu ik 30 ben komt bijna geen enkele man nog uit zichzelf met een condoom aanzetten. Mijn (persoonlijke!) ervaring is dat 90% aangeeft het liever zonder condoom te doen, ook al weet hij dat ik meerdere sekspartners heb en/of niet aan de pil ben. De laatste jaren zijn er maar een paar geweest die aangaven condoomgebruik belangrijk te vinden.

Als ik aangeef wel een condoom te willen gebruiken dan respecteren ze dat overigens allemaal wel. Een enkeling probeert me er nog van te overtuigen dat hij echt wel soa-vrij is (of ik soa-vrij ben vragen ze niet eens), dat hij wel voor het zingen de kerk uit zal gaan enzo (brrr wat een afknapper zeg, als een kerel gaat zeuren over een rubbertje). De meesten hebben trouwens nog wel ergens een pakje condooms in huis liggen, maar die heb ik zelf ook altijd wel bij me uiteraard.

Bij iets oudere mannen merk ik ook wel eens dat ze lastig een erectie kunnen houden zodra de condoom erom gaat. Maar goed, overal is wel een (creatieve) oplossing voor te vinden.

Ik vind het vreemd dat mannen (ik heb geen idee of t bij vrouwen hetzelfde is) blijkbaar bereid zijn zulke risico's te nemen. Tuurlijk is seks zonder lekkerder, maar ik heb echt geen zin om me voor een avondje plezier vervolgens een paar maanden zorgen te moeten maken of ik geen hiv heb opgelopen.

Er zijn ook best wat mannen (zelfs als ik hem pas net ken) die aangeven dat ze het helemaal niet erg zouden vinden als ik per ongeluk zwanger zou raken. :-? Maar ik heb geen kinderwens en ben ook geen broedmachine.

Zou het iets biologisch zijn? Dat mannen van boven de 25 de onweerstaanbare behoefte krijgen om hun zaad te verspreiden? Of ligt dit puur aan mijn ervaringen en zijn mijn sekspartners gewoon lullen (pun intented)? :lol:
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
06-09-2017 21:09
Nope. Maar dus geen sportsfucker, maar wel safe
In mijn boekje wel. Maar goed, de term staat niet in het Groene Boekje dus je mag ervan maken wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Dus iedereen die niet exclusief is, is een sportsfucker?

Ik associeer die term zelf eerder met seks om de seks en ONS-en. Terwijl seks voor mij een vorm is van connecten met iemand. Mij te verbinden. Elkaars energie te voelen. Ik zoek de diepere connectie met die persoon en in die connectie zitten gevoelens voor die persoon. Hou ik van hem/haar, soms voor dat moment, soms voor langer. Die emoties, die connecties laten zich niet beperken en dat wil ik ook niet. Als vrijgezel kan ik daar wat mee doen, maar ook in een toekomstige relatie zou ik dat niet willen. Die intensiteit, die connectie, is zo mooi, kan zo bijzonder zijn. Ik zou dat niet maar met één persoon willen ervaren.
Dus nee, niet exclusief, maar sport, dat doet voor mij te kort aan het gevoel dat ik heb met de mensen waar ik dit mee deel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt dat ding niet om je lul.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
06-09-2017 21:39
Jij hebt dat ding niet om je lul.
:there:
Alle reacties Link kopieren
@Amand en daarom zou ik nooit met jou neuken en wel met mannen die het wel met liefde gebruiken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
06-09-2017 21:39
Jij hebt dat ding niet om je lul.
*Wordt zich weer bewust van haar penisnijd*.
Ik kan dat dus nooit ervaren. En ik kan ook al niet tegen een boom aan piesen.
:cry:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
06-09-2017 21:58
*Wordt zich weer bewust van haar penisnijd*.
Ik kan dat dus nooit ervaren. En ik kan ook al niet tegen een boom aan piesen.
:cry:
Aaahhwwww :hug:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
06-09-2017 21:54
@Amand en daarom zou ik nooit met jou neuken en wel met mannen die het wel met liefde gebruiken.
Dat is een ander soort mannen. Fijn dat ze er zijn.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
06-09-2017 22:06
Dat is een ander soort mannen. Fijn dat ze er zijn.
En jij houd jezelf voor de gek door te denken dat je geen gevaar loopt omdat jij niet onder de risicogroepen valt
Alle reacties Link kopieren
Bij mij geldt: geen condoom, geen seks.

Ik geen verdere vorm van anticonceptie en ik wil niet zwanger worden van een scharrel, dus wat dat betreft is het al een must. Verder wil ik ook geen soa, dus zonder condoom is voor mij echt geen optie. Ik ben zelf volwassen en ga alleen met volwassen mannen om, dus als ik ooit een scharrel zou hebben die een probleem maakt van condooms, dan zou ik hem echt keihard uitlachen. Het is wel zo dat ik in mijn toilettas meestal wel een condoom heb zitten voor de zekerheid. Ik kan me voorstellen dat iemand er geen in huis heeft, of dat iemand hem niet bij zich heeft. Maar dat iemand een probleem maakt van het gebruik ervan, dat kan ik me dan weer niet voorstellen.

Ik snap trouwens best dat het zonder fijner is, maar ja, dat is dan jammer. Ik vind zonder ook prettiger maar je kunt het niet altijd precies hebben zoals je wilt.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
06-09-2017 23:05
En jij houd jezelf voor de gek door te denken dat je geen gevaar loopt omdat jij niet onder de risicogroepen valt
De rest van mijn posts heb je niet gelezen of ben je vergeten, klaarblijkelijk. Goed hoor. Wat jij wilt.
Alle reacties Link kopieren
anoniem23081410 schreef:
06-09-2017 14:41
Alsof je van pijpen zonder niks kan oplopen!
Hoeveel mensen gebruiken er een "beflapje"?
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
06-09-2017 23:34
De rest van mijn posts heb je niet gelezen of ben je vergeten, klaarblijkelijk. Goed hoor. Wat jij wilt.
Nee niet vergeten maar ik krijg als ik jou lees echt het gevoel dat jij als het op HIV besmetting gaat denk dat het een ver van mijn bedshow is.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin een beetje last te krijgen van deja vu's
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Amand heeft helemaal nooit seks. Die leest al jaren mee en hoopt ooit een vrouw te krijgen.. Welke gezonde vent zit nou op een viva forum? Duhh.... Toen hij alleen op vakantie ging moest ie nog om tips vragen hoe hij casual sex op vakantie kon hebben...

Nou Amand, een gezonde vent met een beetje zelfvertrouwen heeft gewoon regelmatig seks! En die gebruikt wel een condoom omdat hij een iq heeft dat hoger is dan dat van een tulpenbol!
Snugger2017 schreef:
06-09-2017 23:40
Hoeveel mensen gebruiken er een "beflapje"?
Geen idee maar super dom als je t niet doet. We leven nu toch wel in een wereld dat iedereen op de hoogte is hoe je iets oploopt.
Alle reacties Link kopieren
anoniem23081410 schreef:
07-09-2017 06:37
Geen idee maar super dom als je t niet doet. We leven nu toch wel in een wereld dat iedereen op de hoogte is hoe je iets oploopt.
Dat zou je denken ja
Alle reacties Link kopieren
Maak je maar geen zorgen om mij, Louise. Ik vind elke keer weer een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
06-09-2017 20:54
Die Wingman condooms zijn verrekte makkelijk. :)

Afbeelding

Afbeelding
Geweldig :thumbsup:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
06-09-2017 19:55
Ja maar ook buiten die risico groepen maak je eveneens kans om het te krijgen. Het is naief om te denken dt het jou niet gebeurd omdat je buiten de risicogroepen valt
Ik snap jou wél. Hoe kan ik een ander 100% vertrouwen? Dat kan ik niet. Ook die homofobe man kan wel eens een gebbetje uitgehaald hebben, dat weet je niet he?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
pokkewijf schreef:
07-09-2017 21:12
Ik snap jou wél. Hoe kan ik een ander 100% vertrouwen? Dat kan ik niet. Ook die homofobe man kan wel eens een gebbetje uitgehaald hebben, dat weet je niet he?

Afgezien daarvan: dat iemand niet tot een risicogroep behoort betekent niet dat er geen enkel risico op HIV bestaat. De kans is alleen kleiner, maar nog steeds aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Dus daarom bij elke nieuwe partner eerst een SOA-test, inclusief HIV-test? En dan periodiek. Wekelijks ofzo. Want er is ook een kans dat je monogame partner niet zo monogaam is.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
07-09-2017 21:18
Afgezien daarvan: dat iemand niet tot een risicogroep behoort betekent niet dat er geen enkel risico op HIV bestaat. De kans is alleen kleiner, maar nog steeds aanwezig.
dát ook en sluit hepatitis ook niet uit. Dat is veel besmettelijker dan hiv en zeker ook niet grappig.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
07-09-2017 21:25
Dus daarom bij elke nieuwe partner eerst een SOA-test, inclusief HIV-test? En dan periodiek. Wekelijks ofzo. Want er is ook een kans dat je monogame partner niet zo monogaam is.
waarom kijg ik toch steeds het idee dat jij echt denk dat het jou niet kan overkomen ondanks dat je niet veilig seks hebt
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
07-09-2017 21:26
dát ook en sluit hepatitis ook niet uit. Dat is veel besmettelijker dan hiv en zeker ook niet grappig.
nee dat is zeker ook niet grappig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven