Een leven zonder Sex.

21-04-2018 18:23 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou jij hierin staan. Wat zou jij voelen?

Stel dat je door een lichamelijke handicap opeens geen sex meer zou kunnen hebben. Bijvoorbeeld een erectiestoornis (indien man). Of een vorm van vaginisme (als vrouw). Of je komt maar niet aan een partner (mannen lijken hier meer en meer last van te hebben). De zin en geilheid is er dus wel in je lichaam, in je hoofd, overal wel. Maar het lukt niet. Je geslachtsdeel werkt gewoon niet mee.

Denk je dat je een leven zonder sex aankunt?
anoniem_230925 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 16:26
4.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
21-04-2018 18:46
Hoe
Hoe dat zo. Geen behoefte?

De stelling is, je wilt wel maar je kan niet. Je lichaam werkt niet mee. Bijvoorbeeld erectiestoornis bij de man. Geilheid wel in hoofd maar "pielemans" werkt dus niet mee. Maar ook vrouwen kunnen fysieke hindernissen hebben zoals verkramping van vagina opening enzovoort.
Hoe doen al die mensen met een dwarslaesie dat?

Ik denk dat acceptatie hierin het belangrijkste is.

Er zijn trouwens ook mensen met een psychische ziekte die geen (nooit) seks (meer) kunnen hebben.
harrie73 schreef:
21-04-2018 20:10
@minke de wit

Twee jaar zonder? Ook zonder mastruberen?
Na twee jaar mis je het niet meer.
Seks is geen eerste levensbehoefte dus ja, natuurlijk kun je dat aan. Van het niet hebben van seks ga je niet dood. Je wordt er hooguit flink chagrijnig van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een vreemde OP.
Want een erectiestoornis of vaginisme betekent toch niet dat je geen seks kunt hebben ? Zeker wanneer je wél zin hebt.
En als je geen partner vindt is er altijd nog soloseks, dat is ook seks.
Los daarvan : ik heb weleens een paar jaar vrijwel geen seks gehad, alleen heel af en toe soloseks. Bij mij verdween de zin.

Sinds ik wel weer seks heb is het motortje weer op gang gekomen, dus ik denk dat het ook wel zo werkt : wat je niet gebruikt verdwijnt (nou ja, niet letterlijk !).
Of dat bij mannen en vrouwen heel anders is weet ik niet, men zegt van wel.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 02-04-2019 14:14
5.71% gewijzigd
nounou
Ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vaginisme bij mijn 1e bedpartner. Het was een FWB. We waren nieuwsgierig, vonden onszelf te lang maagd en wilden geen relatie. Het lukte altijd maar een klein stukje en dat deed al pijn. Ik dacht eerst dat ik gewoon te klein geschapen was. Met mijn klacht naar de huisarsts en seksuoloog gegaan. Die zeiden dat ik normaal was, maar slecht kon ontspannen. Ik voelde ook te weinig voor hem. Oke, sommigen kunnen seks hebben met een onbekende. Maar ik moet blijkbaar iemand ECHT leuk vinden wil het lukken. Alleen ken ik zulke leuke mannen niet. Soms kan het me niks schelen en denk: seks is ook niet alles. Op andere momenten maakt het me onzeker. Of ik ooit fijne seks met penetratie zal meemaken. Het nog steeds niet echt weten waar iedereen over praat.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je zelf doen?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
@hondenmens: als een arts een speculum in kan brengen moet ook seks lukken (in technisch opzicht).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-04-2018 08:40
@hondenmens: als een arts een speculum in kan brengen moet ook seks lukken (in technisch opzicht).
Een speculum is toch dunner als een gemiddelde penis? Bovendien was het de kleinste maat.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
hondenmens wijzigde dit bericht op 22-04-2018 11:21
97.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
@TO: inderdaad, wees specifieker.
Gaat het om 'geen sex KUNNEN hebben', want lichamelijk werkt het niet (meer).
Dat is mijns inziens hetzelfde als je benen moeten missen, terwijl je van fietsen houdt. Ik denk dat er wel een mouw aan te passen is... en hopen dat je partner daarin mee kan gaan.

Of gaat het om 'niet kunnen neuken, omdat je geen partner hebt of omdat je partner nooit meer wil'. Dan blijft als enige mogelijkheid het masturberen over.
Dat is een geheel andere vraag.

En zoals eerder geopperd: normaliter kickt de Topic Opener af...
dus vertel: wat is de achtergrond van deze hypothetische vraag... ?
MinkeDeWit schreef:
21-04-2018 20:34
Na twee jaar mis je het niet meer.

Zo werkt dat. Bij mij is het zelfs zo dat ik me niets meer voor kan stellen bij seks. En dat is helemaal niet erg hoor.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is seks heel belangrijk en aanwezig in mijn relaties. "Zonder seks" kan ik me niet voorstellen. Seks is té aanwezig / bepalend in mijn leven. Mocht het zich voordoen; zal het humeur er niet positief op vooruit gaan (mogelijk depressief?) maar ik zal me er vast bij neerleggen, da's mens-eigen "ethos".

Geen relatie zou met masturbatie en/of prostitutie op te lossen zijn,
Fysiek genitaal onvermogen... orale seks.
Al vermoed ik dat het vooral het intieme naakte lichamelijk contact is wat ik zou missen; niet puur de seks ansich.

(Ben wel nieuwsgierig naar je aanleiding tot deze vraag.)
Alle reacties Link kopieren
april21042018 schreef:
21-04-2018 20:31
Hoe doen al die mensen met een dwarslaesie dat?

Ik denk dat acceptatie hierin het belangrijkste is.

Er zijn trouwens ook mensen met een psychische ziekte die geen (nooit) seks (meer) kunnen hebben.
Die kunnen gewoon seks hebben als het goed is. Het zaakje werkt dan.

Aanleiding heb ik al gegeven.

Dit topic stelt de vraag, als je echt echt impotentie of vaginisme hebt. Dus de zin is er wel. Maar het lukt fysiek gewoon niet. Je voelt je wel geil en je wilt sex. Je wilt met een partner samen kunnen klaarkomen. Maar fysiek heb je een beperking.

Dit is een overdreven stelling om te peilen hoe mensen dénken hiermee om te zullen gaan. En als ik hierover nadenk zijn er vast en zeker mensen die in zo een nare situatie zitten.

Hoe zou jij hiermee omgaan?

Ik zei al eerder. De meeste zullen zichzelf overschatten als ze zeggen dat ze niks zullen missen. Alle kandidaten van 40 dagen zonder.. bijvoorbeeld. Daar dacht ik ook even aan bij het bedenken van dit topic.
Hoe ongelukkig wordt een pyromaan als je hem/haar alleen maar natte lucifers geeft?
Alle reacties Link kopieren
nou TO, ik ben dus echt geheel en compleet impotent geworden in de laatste 8 jaar.
Ik vind het jammer maar word er niet ongelukkig van. Het gehele hoofdstuk vrouw heb ik kunnen afsluiten. Heel af en toe masturbeer ik nog wel, maar voel er bijna niks van, ook het klaarkomen geeft een heel flauw gevoel. Niet meer de moeite waard. Ik word er niet gefrustreerd van maar het werkt wel door in je leven.
Zo zoek ik geen contact meer en kijk ook weinig naar vrouwen, ondanks dat ze vaak zo mooi zijn. Het is een handicap waar je gewoon mee moet leven zoals een ander bijv maar 1 been heeft. En dan kom ik hier nog goed mee weg.

Tja, het stond al die jaren al op de pakjes sigaretten, en nu is het zover.
Groet C
Denkadog schreef:
23-04-2018 18:56
nou TO, ik ben dus echt geheel en compleet impotent geworden in de laatste 8 jaar.
Ik vind het jammer maar word er niet ongelukkig van. Het gehele hoofdstuk vrouw heb ik kunnen afsluiten. Heel af en toe masturbeer ik nog wel, maar voel er bijna niks van, ook het klaarkomen geeft een heel flauw gevoel. Niet meer de moeite waard. Ik word er niet gefrustreerd van maar het werkt wel door in je leven.
Zo zoek ik geen contact meer en kijk ook weinig naar vrouwen, ondanks dat ze vaak zo mooi zijn. Het is een handicap waar je gewoon mee moet leven zoals een ander bijv maar 1 been heeft. En dan kom ik hier nog goed mee weg.

Tja, het stond al die jaren al op de pakjes sigaretten, en nu is het zover.
Groet C
Met 48 al? Dan moet je wel aardig doorgerookt hebben. Maar je kunt toch ook intiem zijn met een vrouw zonder dat je daar je piemel bij nodig hebt? Plus je kan zoenen, elkaar vasthouden, aanraken.. Je hoeft om deze reden het hoofdstuk vrouw toch niet af te sluiten terwijl je je wel nog steeds aangetrokken voelt tot vrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Starlight-Starbright schreef:
22-04-2018 16:16
Die kunnen gewoon seks hebben als het goed is. Het zaakje werkt dan.

Aanleiding heb ik al gegeven.

Dit topic stelt de vraag, als je echt echt impotentie of vaginisme hebt. Dus de zin is er wel. Maar het lukt fysiek gewoon niet. Je voelt je wel geil en je wilt sex. Je wilt met een partner samen kunnen klaarkomen. Maar fysiek heb je een beperking.

Dit is een overdreven stelling om te peilen hoe mensen dénken hiermee om te zullen gaan. En als ik hierover nadenk zijn er vast en zeker mensen die in zo een nare situatie zitten.

Hoe zou jij hiermee omgaan?

Ik zei al eerder. De meeste zullen zichzelf overschatten als ze zeggen dat ze niks zullen missen. Alle kandidaten van 40 dagen zonder.. bijvoorbeeld. Daar dacht ik ook even aan bij het bedenken van dit topic.
Met vaginisme kun je prima klaarkomen, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Denkadog schreef:
23-04-2018 18:56
nou TO, ik ben dus echt geheel en compleet impotent geworden in de laatste 8 jaar.
Ik vind het jammer maar word er niet ongelukkig van. Het gehele hoofdstuk vrouw heb ik kunnen afsluiten. Heel af en toe masturbeer ik nog wel, maar voel er bijna niks van, ook het klaarkomen geeft een heel flauw gevoel. Niet meer de moeite waard. Ik word er niet gefrustreerd van maar het werkt wel door in je leven.
Zo zoek ik geen contact meer en kijk ook weinig naar vrouwen, ondanks dat ze vaak zo mooi zijn. Het is een handicap waar je gewoon mee moet leven zoals een ander bijv maar 1 been heeft. En dan kom ik hier nog goed mee weg.

Tja, het stond al die jaren al op de pakjes sigaretten, en nu is het zover.
Groet C

Oeh, zie je wel, toch dat roken. De slappe piemels die ik heb gekend behoorden allemaal toe aan zeer stevige rokers. En dan toch ontkennen dat het daaraan ligt...
Jij geeft het ruiterlijk toe. Er zijn inderdaad grotere handicaps, je kunt ook een leuk leven hebben zonder seks. Maar zonde is het wel, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ach, Ik ben geen medicus, maar ik voel gewoon dat het met roken te maken heeft. Een algeheel doof gevoel in het onderlichaam en benen. En de wetenschap dat je aderen er door dichtslibben.

@Antoon, natuurlijk kun je nog een relatie hebben en liefde met elkaar bedrijven.
Maar in mijn geval heb ik daar geen behoefte meer aan. Meer dan 20 jaar samen geweest met mijn ex, was een leuke en fijne tijd. Maar nu, doordat dat gevoel helemaal weg is, heb ik helemaal geen interesse meer daarin.

Hé, en waar is To ? Ligt die zich ergens in een hoekje af te trekken op zijn inmiddels verkregen materiaal ? Het was geen onderzoek, maar een privé onderzoek. Dat is dan toch ook een onderzoek?

Groet C
Alle reacties Link kopieren
saartje- schreef:
21-04-2018 18:27
Als ik geen keus zou hebben zou ik wel moeten...

Alleen heb ik wel (achteraf) aan mijzelf gemerkt dat ik het ook niet miste toen ik een jaar vrijgezel was.
Zit nu nog op een roze wolk samen met mijn partner en nu ligt het wel even anders.

TO trapt normaal af
Ben erg benieuwd waarom jij die vraag stelt.
Helaas zit ik dus in deze
Situatie waarbij mijn partner lichamelijk niet meer in staat is om sex te hebben, dit is voor ons beiden behoorlijk frustrerend maar goed t is zoals het is. Gelukkig heb ik een rijke fantasie en kan ik mezelf daardoor bevredigen maar het gemis word er niet minder om
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-04-2018 20:34
Na twee jaar mis je het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-04-2018 20:34
Na twee jaar mis je het niet meer.
Nou ik heb al 6 jaar geen sex
En ik mis het dus wel
6 jaar.....zou voor mij (en mijn vrouw) een nachtmerrie zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven