Eerste keer - ik weet het niet meer.

02-12-2019 06:22 71 berichten
Het is inmiddels RESOLVED :) - update heb ik gegeven op pagina 3.

Ik ben inmiddels 25 en nog maagd, niet vanuit geloof of wat dan ook. Ik heb het tot nu toe eigenlijk zelf afgehouden, maar waarom weet ik niet zo goed. Ergens vanuit mijn ouders de norm mee gekregen dat je eerste keer en seks heel bijzonder is. Daar ben ik nu van aan het los komen. Ben volwassen, het is mijn leven, mijn lijf en ik doe ermee wat ik wil. Echter weet ik niet wat ik wil.

Ik heb de gelegenheid om het gewoon eens te beleven, dan is het misschien eenmalig contact of fwb (Seks heeft bij mij niet per se verband met een relatie). Ik weet alleen niet of ik hier spijt van ga krijgen...omdat je de eerste blijft onthouden (denk ik).

Hieronder een paar van mij overwegingen:
+ Het is een super mooie man
+ Better oops than what if, ben ik meestal met ander dingen
+ Ik word ouder, waardoor het vreemder is voor een man als ik nog maagd ben.
+ Lichamelijk heb ik denk ik de mooiste periode van mijn leven al gehad, vanaf nu begint denk ik de aftakeling. Dus beter geniet ik nog een beetje op tijd van mijn lichaam.
+ Dan ben ik over die drempel heen en wordt de stap met anderen makkelijker
+ Niet meer raar aangekeken worden door vriendinnen
+ Ervaren dat ik ook het kan 💡
- Straks is het ellendig en ontwikkel ik een trauma
- Hecht ik me mogelijk aan deze man omdat hij de eerste is.

Als ik het terug lees denk, chick doe eens niet zo moeilijk. Alleen kom ik er zelf niet uit. Overweeg ook met een seksuoloog te praten.

Jullie advies ten aanzien van het bovenstaande?
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 20:14
2.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste keer was een ons en daar heb ik echt totaal geen spijt van. Ik wilde het, hij wilde het, hij was niet de meest lekkere vent, maar wel lief en geduldig dus hup. Eens moet de eerste keer zijn dacht ik en zo denk ik er nog steeds over. Dat de eerste keer heel speciaal moet zijn vind ik echt hopeloos ouderwets en preuts. Zo bijzonder is het echt niet, je gaat heus nog seks hebben in je leven wat je beter onthoudt.
Alle reacties Link kopieren
ViveMarie schreef:
02-12-2019 06:22
Ik ben inmiddels 25
(...)
+ Lichamelijk heb ik denk ik de mooiste periode van mijn leven al gehad, vanaf nu begint denk ik de aftakeling. Dus beter geniet ik nog een beetje op tijd van mijn lichaam
:HA:
leeg
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer seks was met mijn vriend, een half jaar terug. Welke keer de eerste keer was weet ik echt niet meer.

Wat ik wel weet is dat een maand daarvoor mijn vriend iets deed waar ik nog niet aan toe was en ik hem met verschrikte ogen aan keek. Hij stopte gelijk.

Doe alleen iets als het goed voelt en je diegene vertrouwt zodat je ook nee/stop kan zeggen :)
Wat deed ie dan een maand ervoor?
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
10-12-2019 11:26
Wat deed ie dan een maand ervoor?
Eh niks bijzonders opzich maar we hadden vlak ervoor een ruzie gehad dus ik was er even niet meer aan toe, wilde even geen stapje verder :)
Tja je weet het nooit zeker hé, hoe het loopt. Ik was 16 en er wel erg nieuwsgierig naar en ik vond het ook spannend. Toen ik verkering had (hij had al wat ervaring) vond ik dat het er maar van moest komen (hij vond dat al wat langer en achteraf gezien heeft hij me wel een beetje gepusht) dus op een avond besloot ik dat ik stiekem na het uitgaan bij hem zou slapen (ik zei tegen mijn ouders dat ik bij een vriendin sliep). Natuurlijk kwam het uit. Ik kreeg huisarrest (voor het liegen) en hij maakte het uit. Dus ja... Achteraf een zure nasmaak. Je vergeet je eerste keer nooit meer, maar het is nou ook weer niet zo big deal. De daad zelf stelde niet zoveel voor, hij ging een paar keer op en neer en het deed een beetje zeer vanbinnen. Later had ik vriendjes die me lieten merken hoe het ook kon zijn (gelukkig).
Smam1517 schreef:
12-12-2019 13:44
Tja je weet het nooit zeker hé, hoe het loopt. Ik was 16 en er wel erg nieuwsgierig naar en ik vond het ook spannend. Toen ik verkering had (hij had al wat ervaring) vond ik dat het er maar van moest komen (hij vond dat al wat langer en achteraf gezien heeft hij me wel een beetje gepusht) dus op een avond besloot ik dat ik stiekem na het uitgaan bij hem zou slapen (ik zei tegen mijn ouders dat ik bij een vriendin sliep). Natuurlijk kwam het uit. Ik kreeg huisarrest (voor het liegen) en hij maakte het uit. Dus ja... Achteraf een zure nasmaak. Je vergeet je eerste keer nooit meer, maar het is nou ook weer niet zo big deal. De daad zelf stelde niet zoveel voor, hij ging een paar keer op en neer en het deed een beetje zeer vanbinnen. Later had ik vriendjes die me lieten merken hoe het ook kon zijn (gelukkig).
Haha maar toen was je 16, dat is wel even wat anders dan dit oudje hier. Maar je hebt gelijk. Niks is zeker in het leven. Behalve belasting betalen en ooit dood gaan..
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je nog niet helemaal een realistisch beeld van een relatie en seks, logisch ook want je hebt t nog niet gehad.

Maar een relatie is gewoon elkaar vaak willen zien, samen leuke dingen doen, en verder je eigen leven hebben

Uiteindelijk ga je wellicht samenwonen en wil je JUIST je eigen dingen doen en leven hebben, en de rest is lekker huiselijk en gezellig.

En de eerste keer stelt idd niks voor. Het is als een instrument bespelen. Eerst hakkel en stoot je en klinkt t nergens naar. En als je t vaker doet gaat het uiteindelijk moeiteloos, weet je m te besturen en hoe het mooi en satisfying Klinkt. In t begin is niet super veel aan,dus beter doe je t met iemand die je vertrouwt en je met respect en liefde behandeld tijdens de daad zodat je verder het instrument kan leren bespelen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast te laat met reageren maar wilde mijn mening toch neerzetten.

De eerste keer hoeft echt geen geweldige ervaring te worden. Ik heb er zelf ook tamelijk lang mee gewacht (20 jaar oud), omdat ik niemand volledig vertrouwde en zeer onzeker was. Mijn eerste keer was met een jongen waar ik geen grote gevoelens voor had, maar wel volledig vertrouwde. Het was niet te beste ervaring omdat het erg pijnlijk voor mij was, ik was te gespannen en had hem niet verteld dat ik nog maagd ben. Ik heb het ook afgebroken met hem hierna. Maar heb ik heb er na 4 jaar zeker geen spijt van. De wereld van seks opende toen voor mij en na de juiste partners voel ik me super zelfverzekerd.

Dus als je bent aangetrokken tot hem en je hem vertrouwd probeer het dan zeker. Als je niet wil vertellen dat je nog maagd bent, zeg dat je weinig ervaring hebt.
Eerste keren (en tweede en derde) zijn meestal nogal tegenvallend. Kun je dat maar beter gehad hebben toch en toewerken aan de keren die wél lekker zijn : )
Dus verwacht niet zo heel veel bijzonders wil ik er maar mee zeggen.
blijfgewoonbianca schreef:
06-12-2019 19:05
Heb je spijt van je allereerste keer fietsen / uit eten / busreis / thee drinken met vriendin / bioscoopje pakken / dansen / schaatsen / dierentuin / rijles ? Kun je het je ook nog herinneren ? Waarom zou seks dan zo uitgedacht en perfect en bijzonder moeten zijn ?
Helemaal gelijk. Better oeps then what if is het toch geworden. Geen spijt van! En het was best wel chill...Thanks voor alle support.
ViveMarie schreef:
29-02-2020 21:26
Helemaal gelijk. Better oeps then what if is het toch geworden. Geen spijt van! En het was best wel chill...Thanks voor alle support.
Nou vertel vertel.
Ik heb ergens spijt dat ik nooit eerder seks heb gehad dan voor mijn 28e.....

Ik was vooral bang voor dat hele seks gedoe. Puntje bij paaltje, als je een beetje een leuke kerel hebt, komt het zoals het komt.

Zoek een leuke kerel die voor jou goed is. Die kan wachten en jou veilig laat voelen. Dan komt de rest vanzelf. Wees eerlijk dat je nog niet ervaren bent, geen man die het erg vind om een vrouw te ontmaagden ;-).
Alle reacties Link kopieren
Ik was 17 met mijn jeugd vriendje waar ik uiteindelijk 10 jaar met samen ben geweest.
Toen ik op mijn 26e gedumpt werd was ik net zo bleu en nerveus als op mijn 17e, nadat ik was uitgehuild , ben ik flink gaan stappen en scharrelen, en had ik de smaak te pakken.
Dat heb ik 2 jaar gedaan tot ik mijn huidige man tegenkwam .
Wat ik probeer te zeggen is ik had 10 jaar ervaring en moest ook weer op 0 beginnen op mijn 26e
Wellicht fijn als ik even update geef. Ik wil jullie allen danken voor het delen van jullie perspectief.

Mijn eerste keer was met een van mijn Happn dates. Ik had eigenlijk niet zo een zin in de date, omdat de man op de foto niet heel aantrekkelijk vond, maar gewoon oke. Ik vond het wel fijn om met hem te praten, dus gaf het de voordeel van de twijfel. Mensen vind ik knapper worden als ze leuk blijken te zijn.

Daar heb ik absoluut geen spijt van gehad, want het was heel gezellig en hij was 1000x knapper dan op de foto. Vervolgens niets gebeurd op eerste date en ook niet op date 2. Geen zoen, niks. Voorheen voelde ik me eigenlijk een soort van verplicht of liet ik het gewoon gebeuren. Later realiseerde ik mij dat dat ik dat eigenlijk alleen voor de wederpartij deed. Dus daar mee gestopt.

Hij was heel lief en beleefd. Ergens tussen de tweede en derde date heb ik besloten dat hij de eerste wel mocht zijn als hij dat ook wilde. Ik voelde me op mijn gemak en schaamde mij niet voor mezelf bij hem. Daarbij liet ik door mijn hoofd gaan, wat nou als ik hem daarna nooit weer zie. Zou ik dan spijt hebben?
Het antwoord was nee, ik was er aan toe en het voelde goed/vertrouwd. Tevens terug gekeken naar alle andere mannen die ik een keer heb gedate. Had ik liever een van hen, het antwoord was nee.

Toen kwam date 3, super leuk gehad en ik ben met hem mee gegaan. Op de weg richting zijn huis heb ik verteld dat hij de eerste was. Hij schrok heel erg, omdat hij me "oud" vond en het helemaal niet bij mij had verwacht. Hij wist ook niet of hij het wel wilde. Uiteindelijk bij hem thuis erover gehad en hij heeft mij gevraagd of ik zeker wist dat ik dit wilde.

Het was een bijzondere en intieme ervaring. Hij was heel begripvol, voorzichtig en lief. Ik hield er rekening mee dat ik hem na die nacht nooit meer iets van hem zou horen.

Wij zijn nu ongeveer 3 maanden verder en ik zie hem nog. De seks wordt voor ons beiden beter en we hebben het leuk samen. Wij hebben geen relatie of iets denk ik? Maar we zijn wel exclusief .

Als ik straks aan de kant word gezet, zal ik vast een traan laten. Maar ik denk dat ik de ervaringen met hem blijf koesteren. Ik word goed behandeld en ik doe ervaring op.

Samenvattend ben ik blij dat ik heb gewacht tot ik zelf de bewust keuze kon maken. Dat het niet een get it over moment is geweest vanwege sociale druk.
Dat is fijn zeg, en nu lekker ontdekken :heart:
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
02-12-2019 07:04
:there:
Of meer
:rofl:
Ik schater even met je mee :rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ViveMarie schreef:
13-04-2020 20:09
Wij zijn nu ongeveer 3 maanden verder en ik zie hem nog. De seks wordt voor ons beiden beter en we hebben het leuk samen. Wij hebben geen relatie of iets denk ik? Maar we zijn wel exclusief .

Echt wel.
Nouschi schreef:
13-04-2020 21:58
Ik schater even met je mee :rofl:

Sorry, maar ik begrijp je reactie niet. Ik heb toch niks verkeerds gedaan / gezegd? Enkel een update van de situatie. Ik ben iig blij met wat ik nu heb.
Dat is een reactie op het lachen van himalaya van 2 december 2019 en dat lachen ging om jouw stelling "Lichamelijk heb ik denk ik de mooiste periode van mijn leven al gehad, vanaf nu begint denk ik de aftakeling. Dus beter geniet ik nog een beetje op tijd van mijn lichaam.". Als je begrijpt dat het publiek hier gemiddeld ouder is dan jij, dan snap je misschien de reactie en over 15 jaar weet je wie er gelijk had.
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor je dat het zo positief heeft uitgepakt, TO! Lekker genieten.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven