Geen ruimte voor fetish in relatie

18-08-2011 12:34 308 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem in mijn relatie en wil daar graag wat meningen over horen vanuit het vrouwen perspectief. Om deze reden heb ik hier speciaal een account aan gemaakt.



Ik heb inmiddels al meer dan 5 jaar een relatie met een top meid. We hebben wel onze ups en downs gehad maar zijn nog altijd bij elkaar.



Waar ik mee zit is dat ik een fetish heb, waar in mijn relatie geen ruimte voor is. Nou klinkt fetish voor de meeste mensen erger dat het in werkelijkheid is. Mijn fetish uit zich in een voorliefde voor jarretels en kousen. Het speelt in mijn sexualiteit een grote rol maar is geen voorwaarde voor mij om opgewonden te worden. Tijdens de sex, fantaseer ik er wel vaak over en ik vertel ook tijdens de sex vaak verhalen waarin dit een rol speelt.



Nou zal je denken waarom bespreek je dit niet met je vriendin. Natuurlijk heb ik dat al gedaan. Ik heb haar enkele jaren geleden met kerst wel een mooi lingerie setje van marlies dekkers cadeau gedaan. (Het is dus niet dat ik haar graag in hele extreme lingerie zie) Maar dat heeft ze in de 4 jaar dat ze het heeft 1 á 2 keer aangedaan. Op mijn verzoek / aandringen. Ik heb het ook al eens geprobeert uit te leggen, maar ik heb het gevoel dat ze nog steeds niet inziet wat het voor mij betekent.



Waar ik nu mee zit is dat mijn vriendin heel goed weet dat ik een zwak heb voor deze dingen, maar ze staat hier in geen geval voor open . Ze voelt zich er niet fijn in zegt ze. Een consessie is er niet: hold-ups of panty/kousen combinatie zijn geen optie.

Nou begrijp ik ook wel dat ik haar niet kan dwingen en dat wil ik ook niet. Wat ik zoek ik dat zij het zelf wil. Maar ik begin sterk te twijfelen of dat moment ooit zal aanbreken. Ik hou heel veel van haar, maar ik weet zeker dat mijn fetish niet weg zal gaan en de behoefte dus ook niet.



Ik twijfel nu eigenlijk heel erg of ik door moet gaan met mijn relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:aeon10 schreef op 18 augustus 2011 @ 12:34:

Waar ik nu mee zit is dat mijn vriendin heel goed weet dat ik een zwak heb voor deze dingen, maar ze staat hier in geen geval voor open . Ze voelt zich er niet fijn in zegt ze. Een consessie is er niet: hold-ups of panty/kousen combinatie zijn geen optie.

Nou begrijp ik ook wel dat ik haar niet kan dwingen en dat wil ik ook niet. Wat ik zoek ik dat zij het zelf wil. Maar ik begin sterk te twijfelen of dat moment ooit zal aanbreken. Ik hou heel veel van haar, maar ik weet zeker dat mijn fetish niet weg zal gaan en de behoefte dus ook niet.



Ik twijfel nu eigenlijk heel erg of ik door moet gaan met mijn relatie.



Als het een topmeid is en voor de rest gaat alles goed, wil je dan je relatie verbreken omdat zij jouw kousen-voorliefde niet deelt? Weegt dat zo zwaar?



En ga je dan een contactadvertentie zetten met 'gezocht, vrouw met voorliefde voor kousen en jarretels, de rest is onbelangrijk'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hmm. Normaal vind ik dat je mensen idd niet mag dwingen om iets te doen tegen hun zin, maar dit klinkt als een makkelijk te nemen hobbeltje. Ik vind holdups en jarretels ook verschrikkelijk zitten, heb 1 keer jarretels gedragen voor een ex, wat een rotavond. Maar groot plezier voor hem.



Wil ze het zelfs niet een half uurtje voor de daad doen?
Kan het zijn dat je je voorliefde iets te veel aan haar opdringt tijdens die sexverhaaltjes die je haar vaak vertelt?
Alle reacties Link kopieren
quote:emaille schreef op 18 augustus 2011 @ 12:38:

Hmm. Normaal vind ik dat je mensen idd niet mag dwingen om iets te doen tegen hun zin, maar dit klinkt als een makkelijk te nemen hobbeltje. Ik vind holdups en jarretels ook verschrikkelijk zitten, heb 1 keer jarretels gedragen voor een ex, wat een rotavond. Maar groot plezier voor hem.



Wil ze het zelfs niet een half uurtje voor de daad doen?Dat ook. Ik eet ook wel eens iets wat ik niet zo lekker vind, maar wat de ander goddelijk vind. Kleine moeite, groot plezier. Volgende keer weer andersom.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:aeon10 schreef op 18 augustus 2011 @ 12:34:

Een consessie is er niet: hold-ups of panty/kousen combinatie zijn geen optie.

.Voor wie niet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
O, ik ben niet zo van het loepen.
Koop nooit, maar dan ook nooit lingerie voor je vriendin. Omdat je grote kans hebt dat je iets koopt dat toch niet fijn zit en omdat het overkomt als 'jij bent mijn speeltje'. Bleeeh.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad niet iets extreems, maar zij heeft het er blijkbaar niet voor over.

Ik zou haar iig niet dwingen. Je moet denk ik voor jezelf nagaan of dit een reden voor jou is om een relatie te verbreken.

Zo niet, moet je accepteren dat zij het 3x niks vindt en het bij fantaseren/plaatjes kijken houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 18 augustus 2011 @ 12:40:

Kan het zijn dat je je voorliefde iets te veel aan haar opdringt tijdens die sexverhaaltjes die je haar vaak vertelt?Ik vind TO ook wat onplezierig overkomen. Wat doe jij om haar tegemoet te komen? Niks, want je wilt geen consessies doen. Zij moet zich maar aanpassen.
Ik heb ervaring met fetish in een relatie, wel een andere fetish overigens. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat het niet zozeer het kledingstuk zelf is dat ze niet aan wil doen maar dat de betekenis die jij daar aan hangt haar tegenstaat?



Is zij tevreden over jullie seksleven?



Heeft zij zelfvertrouwen genoeg om met jouw fetish om te gaan? Het is nogal wat hoor als je partner seks met je wil, niet om jou, maar om wat je aan hebt. Dat is niet altijd makkelijk om mee om te gaan.
quote:himalaya schreef op 18 augustus 2011 @ 12:40:

[...]





Dat ook. Ik eet ook wel eens iets wat ik niet zo lekker vind, maar wat de ander goddelijk vind. Kleine moeite, groot plezier. Volgende keer weer andersom.Dat is waar maar TO spreekt van een fetish, dat is best vergaand en niet iedereen kan/wil daar in meegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aubrey schreef op 18 augustus 2011 @ 12:43:

Koop nooit, maar dan ook nooit lingerie voor je vriendin. Omdat je grote kans hebt dat je iets koopt dat toch niet fijn zit en omdat het overkomt als 'jij bent mijn speeltje'. Bleeeh.Die gedachte zou in mijn hoofd - in ieder geval in mijn relatie - nooit bij me opkomen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik lees het als dat zn vriendin ook geen concessie wil doen door holdups aan te trekkwn...
Alle reacties Link kopieren
in elke relatie is het gevne en nemen (maar hele dag dragen kan ik me best voorstellen dat dat niet fijn is)



als man zijnde heb ik maar 1 tip:



Praat er eens buiten de sex om en laat haar eens vertellen waarom ze dat niet voor je zou willen doen (en dan neit de gehele dag) maar een keertje af en toe ?



ik zou zeker d erelatie ervoor niet verbreken en zijn zoveel belangerijkere dingen en dan je fantasie maar meer gebruiken



s6
quote:himalaya schreef op 18 augustus 2011 @ 12:40:

[...]





Dat ook. Ik eet ook wel eens iets wat ik niet zo lekker vind, maar wat de ander goddelijk vind. Kleine moeite, groot plezier. Volgende keer weer andersom.Geloof me, een keertje spruitjes eten heeft een heel andere lading dan fetish een plaats geven in je relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:emaille schreef op 18 augustus 2011 @ 12:42:

O, ik ben niet zo van het loepen.huh?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 18 augustus 2011 @ 12:45:

[...]

Geloof me, een keertje spruitjes eten heeft een heel andere lading dan fetish een plaats geven in je relatie.Een keer kousen dragen omdat ik mijn partner daar een groot plezier mee doe, vind ik wel vallen onder 'een keer spruitjes eten'. Maar het is het totaalplaatje, misschien vertelt TO wel allemaal verhalen over mooie vrouwen met kousen en vindt mevrouw TO dat haar kwabbels afgekneld worden door de kousen en ze er niet uit ziet. En dan is het een heel ander verhaal ja.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als dat echt het probleem is... ik zou zoiets graag voor mijn man aantrekken, zelfs als ik het zelf niet bijzonder vind. Kom op zeg, het is geen plassex o.i.d.

Volgens mij zit hier (zoals hijna altijd) toch wat meer achter.
quote:himalaya schreef op 18 augustus 2011 @ 12:45:

[...]





huh?Ja, iemand begint over seksverhaaltjes, dacht dat dat uit ander topic kwam.
quote:Melpomene schreef op 18 augustus 2011 @ 12:47:

Als dat echt het probleem is... ik zou zoiets graag voor mijn man aantrekken, zelfs als ik het zelf niet bijzonder vind. Kom op zeg, het is geen plassex o.i.d.

Volgens mij zit hier (zoals hijna altijd) toch wat meer achter.Dit dus. Dit klinkt voor mij dus ook niet als een onoverkomelijke fetish, er zijn ergere dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:emaille schreef op 18 augustus 2011 @ 12:48:

[...]





Ja, iemand begint over seksverhaaltjes, dacht dat dat uit ander topic kwam.Nee, hij zegt in de OP dat hij seksverhaaltjes vertelt aan zijn vrouw over kousen (?). Zou ik ook niet heel opwindend vinden, zeker niet als ik die voorliefde niet deelde.
quote:himalaya schreef op 18 augustus 2011 @ 12:47:

[...]





Een keer kousen dragen omdat ik mijn partner daar een groot plezier mee doe, vind ik wel vallen onder 'een keer spruitjes eten'. Maar het is het totaalplaatje, misschien vertelt TO wel allemaal verhalen over mooie vrouwen met kousen en vindt mevrouw TO dat haar kwabbels afgekneld worden door de kousen en ze er niet uit ziet. En dan is het een heel ander verhaal ja.



Maar bij een fetish weet je vaak niet zo goed waar het begint en eindigt. Niet in de laatste plaats omdat de fetishist zich vaak schaamt voor zijn gevoelens en geen complete openheid van zaken geeft, of kan geven, omdat hij er zelf ook gewoonweg weinig ervaring mee heeft.

Bovendien wordt je als partner tijdens het beleven van zijn fetish als object bekeken en niet meer als partner waar hij verliefd op is/van houdt/etc. Dat zal natuurlijk wel voor iedereen anders zijn, maar het is iig wel even wennen. Als je weinig zelfvertrouwen hebt, dan kan ik me voorstellen dat je er niet gelukkig van wordt als iemand je zo ziet. Ik had daar in het begin ook veel moeite mee, seks was voor mij ook een bevestiging van zijn liefde voor mij. Wanneer er sprake is van het uitoefenen van een fetish is dat element weg en zou je je gebruikt kunnen voelen bijvoorbeeld, zeker als je je zelf niet mooi vindt in je stoeipakje.



Een keertje een leuk stoeipakje aandoen voor een niet-fetishist kun je idd wel vergelijken met een keer spruitjes eten, maar voor een wel-fetishist niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:aeon10 schreef op 18 augustus 2011 @ 12:34:

Tijdens de sex, fantaseer ik er wel vaak over en ik vertel ook tijdens de sex vaak verhalen waarin dit een rol speelt.

Heb je je partner wel eens gevraagd wat ze hiervan vindt? Ik denk namelijk dat je, wellicht onbewust, toch een groter stempel op jullie seksleven drukt dan je beseft.
Precies Vl3inder, eenfetish is iets heel anders dan een man een pleziertje doen.



Een ex van mij had een doos vol met extreme speeltjes en de ringen in de muur zitten om aan opgetakeld te worden. Ik wist dat als ik begon met bijv. een blinddoeksjaaltje dat het meer, en meer, en meer zou worden. Dat ik een object zou zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven