Genant; sexloze relatie, wat kan het zijn?

26-03-2019 19:41 19 berichten
Mijn man is nooit enorm van de sex geweest, ik dacht in het begin altijd dat hij gewoon een hele goede zelfbeheersing had ofzo.
Maar nu 5 jaar verder; we hebben de afgelopen 2 jaar 5x sex gehad. De langste periode zonder is ruim een jaar.
Ik ben het gesprek al diverse keren aangegaan en ik weet gewoon niet meer wat te doen.
En het is niet alleen sex het is ook echt een gebrek aan intimiteit. Ik snap er niets van. Ik denk alleen nog maar: of hij is homo of hij heeft een ander (maar geloof mij, uit wantrouwen en onzekerheid op dit gebied heb ik een paar keer in zn tel gekeken en niets raars gezien dus ik geloof niet dat dat het is) of hij heeft een erectieprobleem.

Al met al: we zijn nog steeds niets opgeschoten. Ik heb al eerlijk gezegd hoezeer ik het mis ect. Voorgesteld dat we/hij naar een sexuoloog gaan. Ik word er inmiddels heel verdrieting en chagerijnig van.
Alle reacties Link kopieren
En wat vindt hij van dit geheel?
...
Hij geeft niet echt een duidelijke reactie. Zegt dat hij het ook mistxen dat het niet aan mij ligt. Daar kan ik niets mee, want wat het probleem wel is zegt hij niet.
Stuur hem naar de huisarts. Dreigen dat je hem anders verlaat. Als hij het ook graag wil veranderen dan moet hij er wel wat voor doen.
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt het tijd dat jullie gaan ontdekken waar het wel aan ligt. Hoe was zijn libido bij eerdere relaties? Maakt hij zichzelf geen zorgen om zijn lage libido?
Hoe lang wil hij jou nog seks ontzeggen? Of mag je er wel een seksvriendje bij nemen?
...
Voor seks kan je zeggen dat je het buiten de deur gaat zoeken omdat hij incompetent is op dit gebied en jij het te veel mist. Voor intimiteit is dit de oplossing natuurlijk niet, en om eerlijk te zijn zou ik dit nog veel erger vinden.
Is hij wel jaloers?

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als jij es zou flirten - onder zijn neus - met een ander?
Gewoon flirten, niks meer.

Doet het hem iets?
Het grote probleem is uiteindelijk dat jullie er blijkbaar niet over kunnen praten.
dat moet eerst opgelost worden voordat er iets kan veranderen lijkt mij. Nu moet jij maar een beetje gissen wat er is. Flirten met anderen lijkt mij niet echt een oplossing. Jullie zijn twee volwassenen met een relatie.
Hie is de communicatie verder in jullie relatie? Kunnen jullie over andere (moeilijke) zaken wel een goed gesprek voeren?

Stap 1 is toch weer opnieuw proberen erover te praten en dan "op de man af" te vragen waarom hij zo weinig seks wil, zonder hem er op aan te vallen. Wat gebeurt er eigenlijk als jij initiatief neemt? Wijst hij je dan af?

Stap 2 proberen om het probleem waardoor hij niet wil op te lossen. Alhoewel niet alles "op te lossen" is.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat gebeurt er als jij zelf initiatief neemt?
Hoe oud zijn jullie?

Wat ik raar vind is dat je schrijft: 'of hij heeft een erectieprobleem'.
Ik zou denken dat je zoiets als vrouw toch weet of je man met dat probleem zit.

En ... naar de huisarts sturen. Zal hij er naartoe gaan? En gaat hij daar de zaak uit de doeken doen. Of maakt hij er zich vanaf met, dokter, ik hoest de laatste tijd zoveel?

Blijkbaar is de communicatie niet je-van-het, zoals bij veel koppels. Kan je niet beter mee naar de huisarts. Tenslotte is het bij uitbreiding, ook JOUW probleem.

Sterkte!
Jullie grootste probleem is niet het gebrek aan seks maar het gebrek aan communicatie. Als je al zoveel jaar bij elkaar bent maar nog geen steek verder bent in het gesprek dan ligt daar de sleutel.
Geen antwoord of onduidelijkheid betekent niet dat het gesprek dus einde oefening is. Maar dan ga je DOOR!
Want dit is niet normaal. En dan heb ik het dus, voor alle duidelijkheid, niet over het gebrek aan seks. Maar het gebrek aan communicatie.
De sleutel tot goede intimiteit ligt in het gesprek.
Hoi268 schreef:
26-03-2019 20:07
Wat gebeurt er als jij zelf initiatief neemt?
Precies. Wat gebeurt er als jij tegen hem aankruipt, hem verleidt, je hand in zijn broek stopt, je voor hem uitkleedt, bij hem onder de douche stapt?
Zijn jullie wel op een andere manier intiem? Intimiteit vind ik persoonlijk belangrijk in een relatie. Dat hoeft niet altijd sex te zijn maar kan ook knuffelen, samen douchen of echt aandacht voor elkaar.

Zonder intimiteit zou ik niet willen leven met een partner. Ik zou het dan meer zien als vriendschap.
Hoe ging het overigens voordien?

Heeft hij je misschien 3 jaar iets voorgespiegeld dat hij eigenlijk niet kon volhouden?
En is hij nu in zijn "normale patroon" gevallen?
Misschien een vervelende vraag maar waarom ben je eigenlijk met deze man getrouwd als er zo'n groot gebrek aan intimiteit is? Of was dat er eerst wel?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
26-03-2019 22:16
Misschien een vervelende vraag maar waarom ben je eigenlijk met deze man getrouwd als er zo'n groot gebrek aan intimiteit is? Of was dat er eerst wel?
Mja, dat lijkt me niet... ik citeer:
Mijn man is nooit enorm van de sex geweest, ik dacht in het begin altijd dat hij gewoon een hele goede zelfbeheersing had ofzo. Maar nu 5 jaar verder; we hebben de afgelopen 2 jaar 5x sex gehad.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Is je man gewoon niet asexueel? Die mensen bestaan namelijk ook.

Overigens vind ik wel vreemd dat je dan toch trouwt met iemand die vanaf het begin af aan al nagenoeg geen seksdrive had...
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
26-03-2019 23:33
Is je man gewoon niet asexueel? Die mensen bestaan namelijk ook.

Overigens vind ik wel vreemd dat je dan toch trouwt met iemand die vanaf het begin af aan al nagenoeg geen seksdrive had...
Ja , dat vind ik ook altijd zo gek. als je intimiteit belangrijk vindt ( wat heel normaal is), dan ga je toch eerst in gesprek met de man in kwestie?
5x seks in twee jaar is een probleem wat al veel eerder speelt blijkbaar, en daar is dan nooit over gesproken? Of wel, en dan geen voldoende antwoord of verandering? En dan toch trouwen. Tja.

Ik heb dit 'probleem' ook in mijn huwelijk gehad, vanwege een zware ziekte, wat dus makkelijker te accepteren was, sinds het tijdelijk was en geen keuze. Maar wij bleven wel communiceren, en zochten ook alternatieven die voor ons beide te doen waren. Jouw gevoel telt ook. Ga eens een goed gesprek met je man aan TO.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
26-03-2019 20:58
Zijn jullie wel op een andere manier intiem?
xxxonexxx schreef:
26-03-2019 19:41
En het is niet alleen sex het is ook echt een gebrek aan intimiteit.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven