Grenzen stellen voor jezelf en assertief zijn voor je eigen.

09-04-2019 16:30 131 berichten
Hebben jullie wel eens gehad dat je liever geen sex had met een man maar dat die van het type was van: "de aanhouder wint" en dat het er toch van kwam?
In dat geval was je dus letterlijk van het zwakke geslacht en dacht je zacht gekookt ei die ik ben waarom liet ik me overhalen. En zeker als de sex bij nader inzien ook al niet lekker was. Wie heeft zoiets meegemaakt?
Ik ga niet in therapie hiervoor. Mijn vertrouwen in psychologen heeft een enorm deuk gehad toen mij tot tweemaal toe werd verteld dat ik moet berusten in het feit dat ik weinig vrienden heb want vriendschap laat zich nou eenmaal niet dwingen. Ja.
Daar sta je dan met je eenzaamheid. Het enige wat ze dan zeggen is dat je op een datingsite naar een partner kan gaan zoeken tegen de allenigheid. Maar zeg nou zelf: als de relatie met de weinige mensen die je kent alleen maar van jouw kant komt, hoeveel kans van slagen heeft dan nog een relatie met een man..Dat vraag ik me af.
Die psychologen luisteren maar ze helpen je niet en dat is de meest onthutsende conclusie die ik in begin 2019 heb getrokken met betrekking tot deskundigen aangaande de menselijke psyche. Ik geloof er niet meer in maar zoek lotgenotencontact, mensen die ervaring uit eerste hand hebben.
Alle reacties Link kopieren
Cynthia, wat jammer om te horen. Maar er zijn zoveel intens goede en betrokken hulpverleners, echt. 2 keer per jaar zie ik de mijne nog, ondanks dat de therapie 5 jaar geleden beëindigd is. Om bij te kletsen. Het was echt fijn om in therapie te zitten. In eerste instantie niet eens om direct te helen, maar om te delen. Iemand die echt begrijpt wat voor problemen mensen kunnen hebben, zonder te oordelen. Hij/zij zal niet boos worden omdat je het moeilijk vind dat je geen nee kunt/durft te zeggen tegen mannen en hun avances, maar samen onderzoeken waarom dat zo moeilijk voor je is. Je hebt een slechte ervaring, maar dat kan anders (echt!)
cynthiao schreef:
23-04-2019 21:52
Wil je de tips die jou therapeut aan jou gaf niet hier op het forum verklappen soms?
Ik heb geen therapeut gehad. Heb echt niet altijd zo sterk in mijn schoenen gestaan en ik denk dat elke puber dit wel heeft gehad. Maar mijn eigenwaarde was groot genoeg waardoor ik geen misbruikt van me liet maken. Maar jij bent inmiddels in de 50, vriendschap en liefde zijn niet te koop door een man van straat te plukken en daarmee direct sex te hebben.

cynthiao schreef:
23-04-2019 22:00
Ik ga niet in therapie hiervoor. Mijn vertrouwen in psychologen heeft een enorm deuk gehad toen mij tot tweemaal toe werd verteld dat ik moet berusten in het feit dat ik weinig vrienden heb want vriendschap laat zich nou eenmaal niet dwingen. Ja.
Daar sta je dan met je eenzaamheid. Het enige wat ze dan zeggen is dat je op een datingsite naar een partner kan gaan zoeken tegen de allenigheid. Maar zeg nou zelf: als de relatie met de weinige mensen die je kent alleen maar van jouw kant komt, hoeveel kans van slagen heeft dan nog een relatie met een man..Dat vraag ik me af.
Die psychologen luisteren maar ze helpen je niet en dat is de meest onthutsende conclusie die ik in begin 2019 heb getrokken met betrekking tot deskundigen aangaande de menselijke psyche. Ik geloof er niet meer in maar zoek lotgenotencontact, mensen die ervaring uit eerste hand hebben.
Heel vervelend dat jij deze ervaring hebt. Maar gezien al je topics die je hier hebt geopend, de afgelopen periode maar ook de topics van al tijden terug, laten zien dat je hier niet zelf uit gaat komen. Problemen liggen bij jou op diverse vlakken en dit kun je echt niet alleen oplossen. Als dit je in die 50 jaar niet zelf gelukt is lukt het nu ook niet.

Ik bedoel het echt alleen maar goed. Zoek hulp en neem het advies van de hulpverlening serieus. Leg de schuld bij jezelf en probeer dit samen met hem op te lossen. Het leven is echt te kort om zoveel ellende mee te maken en in die situatie te blijven hangen. Werk aan jezelf zodat je de periode die vanaf nu komen gaat, kan genieten van het leven. Op deze manier ga je er niet komen, echt niet.
Alle reacties Link kopieren
TO het probleem is dat je externaliseert. Jij vindt dat andere mensen moeten veranderen om jouw probleem op te lossen. Het ligt aan de mensen die geen vrienden willen zijn, aan je date die alleen seks wil, aan de sterke mensen die wel kunnen kiezen en het ligt aan je ouders die geen broer of zus voor je hebben gemaakt. Een psycholoog kan de wereld ook niet voor jou veranderen. Daarin is een psycholoog realistisch en niet onbetrouwbaar. De macht van een psycholoog reikt niet zo ver en jouw macht reikt ook niet zo ver.

De bereidheid om jezelf en je eigen ideeën aan te pakken is er niet of je kan het niet. Vrijwillige seks als een halve verkrachting bestempelen omdat meneer niet verder met je wilde is kwetsend naar de mensen die wel een echte verkrachting hebben meegemaakt. Je doet net alsof nee niet in je woordenboek voorkomt en je niet zelf kunt nadenken en handelen.....je neemt geen verantwoordelijkheid voor je eigen keuzes omdat je leven niet perfect is. Je kan zogenaamd niets omdat je geen broer/zus hebt, geen partner en geen vrienden maar al die mensen kunnen van jou ook geen helder licht maken. Ook hier was je namelijk absoluut niet op andere gedachte te brengen dan dat dit dwang was en ook voor humor stond je niet open. Het kan best zijn dat jouw eigen rigide denkwaanbeelden en kwetsende uitspraken ervoor zorgen dat mensen je links laten liggen.

Ondanks wat ik zelf heb meegemaakt (zowel aanranding als verkrachting) voel ik mij niet gekwetst door jou want ik zie ook wel dat je ziek bent. Maar ik denk niet dat ik privé zin heb om, om te gaan moet iemand die zichzelf zo verschrikkelijk zielig vindt en die zich zo vermoeiend gedraagt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
09-04-2019 16:30
Hebben jullie wel eens gehad dat je liever geen sex had met een man maar dat die van het type was van: "de aanhouder wint" en dat het er toch van kwam?
In dat geval was je dus letterlijk van het zwakke geslacht en dacht je zacht gekookt ei die ik ben waarom liet ik me overhalen. En zeker als de sex bij nader inzien ook al niet lekker was. Wie heeft zoiets meegemaakt?
Nee, want nee is nee. Je laat jezelf overhalen dus zeg je uiteindelijk ja. Dat heeft niets met het 'zwakke geslacht' te maken. :idee:

Zoek hulp. Je luistert niet naar advies wat je krijgt en staat niet open voor professionele hulp. Wat wil je met al je topics bereiken?
Sooofff schreef:
24-04-2019 08:57
Nee, want nee is nee. Je laat jezelf overhalen dus zeg je uiteindelijk ja. Dat heeft niets met het 'zwakke geslacht' te maken. :idee:

Zoek hulp. Je luistert niet naar advies wat je krijgt en staat niet open voor professionele hulp. Wat wil je met al je topics bereiken?
Je hebt gelijk. Mijn nee is geen nee. Ze weten van mijn nee een ja te maken.
Nee zeggen en afkappen met het contact als ik geen sex wil is dan eigenlijk de oplossing.
Klopt het overigens dat je daarom maar beter geen vrienden kunt zijn met een man omdat het uiteindelijk toch op sex uitdraait?
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
27-04-2019 09:32
Je hebt gelijk. Mijn nee is geen nee. Ze weten van mijn nee een ja te maken.
Nee zeggen en afkappen met het contact als ik geen sex wil is dan eigenlijk de oplossing.
Klopt het overigens dat je daarom maar beter geen vrienden kunt zijn met een man omdat het uiteindelijk toch op sex uitdraait?
Natuurlijk niet. Het idee dat ik sex zou moeten hebben of zelfs willen met iedere vrouw waarmee ik een vriendschappelijke relatie heb. Vermoeiend
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
27-04-2019 09:39
Natuurlijk niet. Het idee dat ik sex zou moeten hebben of zelfs willen met iedere vrouw waarmee ik een vriendschappelijke relatie heb. Vermoeiend
dit inderdaad: TO niet elke man waar je mee bevriend bent wil seks met je, mannen kunnen ook gewoon vriendschappelijk omgaan met vrouwen. Daarnaast, ook al zou een man seks met je willen hebben, er zijn ook mannen die nee accepteren, je moet het natuurlijk wel ook duidelijk zeggen.
JollyRider schreef:
27-04-2019 09:39
Natuurlijk niet. Het idee dat ik sex zou moeten hebben of zelfs willen met iedere vrouw waarmee ik een vriendschappelijke relatie heb. Vermoeiend
Snap niet dat jullie op haar blijven reageren. Ze zoekt gewoon aandacht met al die onzin
Alle reacties Link kopieren
Frenky1983 schreef:
27-04-2019 09:43
Snap niet dat jullie op haar blijven reageren. Ze zoekt gewoon aandacht met al die onzin
Snap niet dat jullie dit blijven herhalen. Alsof je er last van hebt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
florence13 schreef:
27-04-2019 09:42
dit inderdaad: TO niet elke man waar je mee bevriend bent wil seks met je, mannen kunnen ook gewoon vriendschappelijk omgaan met vrouwen. Daarnaast, ook al zou een man seks met je willen hebben, er zijn ook mannen die nee accepteren, je moet het natuurlijk wel ook duidelijk zeggen.
Geldt dat voor Nederlandse mannen?
Surinaamse mannen zijn vaak handtastelijk en uit op sex.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
27-04-2019 09:50
Geldt dat voor Nederlandse mannen?
Surinaamse mannen zijn vaak handtastelijk en uit op sex.
volgens mij geldt dat voor alle mannen, er zijn uiteraard altijd en overal wel een paar niet zo nette exemplaren, maar over het algemeen zijn mensen (en dus ook mannen) niet meteen seksueel geintereseerd in iedereen, en zijn ze ook bereid nee te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
27-04-2019 09:50
Geldt dat voor Nederlandse mannen?
Surinaamse mannen zijn vaak handtastelijk en uit op sex.
Racistisch....ik heb wel mannelijke Surinaamse en Antilliaanse vrienden met wie ik een platonische relatie heb. Mannen weten gerust wel wie er wel en niet voor open staat. En ik heb ook vrienden uit verschillende culturen die een vaste relatie hebben dan wel vriendschappen en scharrels.
Niet elke ... is handtastelijk. Je kan het niet generaliseren. Het is een samenspel tussen mannen en vrouwen en daar heb jij zelf ook een rol in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
27-04-2019 09:54
Racistisch
Wel een beetje ja :-D Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat het mij ook wel is opgevallen dat ‘buitenlandse’ mannen (niet perse Surinamers) veel meer flirten en proberen dichterbij te komen. (Maar niet handtastelijker oid hoor) Nederlandse mannen lijken wel wat meer afwachtend te zijn. Ik raad TO dan ook geen vakantie naar Italië aan. :-D
cynthiao schreef:
27-04-2019 09:32
Klopt het overigens dat je daarom maar beter geen vrienden kunt zijn met een man omdat het uiteindelijk toch op sex uitdraait?
Dat klopt niet in het algemeen, maar wel voor jou. Door jouw labiele en onderontwikkelde persoonlijkheid zul je in de meeste gevallen mannen aantrekken die jou als een makkelijk slachtoffer zien en je inderdaad alleen voor seks zullen gebruiken. Die ervaring heb je ook en dat ligt niet aan mannen in het algemeen maar aan jezelf. Jij bent zelf de bron van de relationele en seksuele toestanden die je hier continu op het forum beschrijft.

Je hebt moeite met het begrijpen en interpreteren van menselijk gedrag (zowel van jezelf als van anderen) en communicatie. Daar kun je helemaal niks aan doen, maar je bent wel aan jezelf verplicht er mee om te leren gaan. Laat je onderzoeken door een psychiater (geen seksuoloog, geen psycholoog, niet de Viva-vrouwen, maar een psychiater) en dan geef ik je op een briefje dat je een beperking blijkt te hebben in je ontwikkeling. Met die diagnose kun je begeleiding krijgen bij "het leven". Anderen hebben het ook al vaak gezegd: zoek professionele hulp!
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet of TO een beperking heeft. Een moeilijk karakter is niet altijd een stoornis. Ik heb ook al eerder gepost over haar andere topic. TO heeft met name spijt van de seks omdat die meneer toch geen relatie wilde. Ze heeft de afwijzing naar zich verantwoord als dwang die van de man uit is gegaan, misschien omdat een afwijzing te pijnlijk is om mee om te gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb het wel eens meegemaakt met een vrouw waar ik geen seks mee wilde.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
27-04-2019 11:49
Je weet niet of TO een beperking heeft. Een moeilijk karakter is niet altijd een stoornis. Ik heb ook al eerder gepost over haar andere topic. TO heeft met name spijt van de seks omdat die meneer toch geen relatie wilde. Ze heeft de afwijzing naar zich verantwoord als dwang die van de man uit is gegaan, misschien omdat een afwijzing te pijnlijk is om mee om te gaan.
Dit probleem ontstaat niet door een moeilijk karakter. Een probleem met grenzen aangeven kan simpel weg komen omdat iemand daar ooit zo erg overheen is gegaan, je niet eens meer goed weet hoe je nee zegt. Niet gewend zijn een stem te hebben.

Ik ben dus ook benieuwd naar een stukje voorgeschiedenis van TO.
florence13 schreef:
27-04-2019 09:51
volgens mij geldt dat voor alle mannen, er zijn uiteraard altijd en overal wel een paar niet zo nette exemplaren, maar over het algemeen zijn mensen (en dus ook mannen) niet meteen seksueel geintereseerd in iedereen, en zijn ze ook bereid nee te accepteren.
Weet je dan niet waarom mannen uit de tropen warme mannen worden genoemd en mannen uit Nederland koude kikkers worden genoemd?
Mannen uit de tropen laten je duidelijk merken van: ik ben een man en jij bent een vrouw. En dat doen ze met woorden maar ook met aanrakingen. Ze zijn opdringeriger dan mannen uit Nederland. Er is wel degelijk verschil.
viva-amber schreef:
27-04-2019 09:54
Racistisch....ik heb wel mannelijke Surinaamse en Antilliaanse vrienden met wie ik een platonische relatie heb. Mannen weten gerust wel wie er wel en niet voor open staat. En ik heb ook vrienden uit verschillende culturen die een vaste relatie hebben dan wel vriendschappen en scharrels.
Niet elke ... is handtastelijk. Je kan het niet generaliseren. Het is een samenspel tussen mannen en vrouwen en daar heb jij zelf ook een rol in.
Mijn ervaring met mannen uit de tropen is dat deze mannen sexueler geaard zijn dan de Nederlandse man. Jij hebt een andere ervaring dan mij.
JuriaanB schreef:
27-04-2019 11:20
Dat klopt niet in het algemeen, maar wel voor jou. Door jouw labiele en onderontwikkelde persoonlijkheid zul je in de meeste gevallen mannen aantrekken die jou als een makkelijk slachtoffer zien en je inderdaad alleen voor seks zullen gebruiken. Die ervaring heb je ook en dat ligt niet aan mannen in het algemeen maar aan jezelf. Jij bent zelf de bron van de relationele en seksuele toestanden die je hier continu op het forum beschrijft.

Je hebt moeite met het begrijpen en interpreteren van menselijk gedrag (zowel van jezelf als van anderen) en communicatie. Daar kun je helemaal niks aan doen, maar je bent wel aan jezelf verplicht er mee om te leren gaan. Laat je onderzoeken door een psychiater (geen seksuoloog, geen psycholoog, niet de Viva-vrouwen, maar een psychiater) en dan geef ik je op een briefje dat je een beperking blijkt te hebben in je ontwikkeling. Met die diagnose kun je begeleiding krijgen bij "het leven". Anderen hebben het ook al vaak gezegd: zoek professionele hulp!
O. Dus een degelijke man die maakt meteen misbruik van de situatie als hij een zwakke vrouw tegenkomt? Hoezo is hij dan een nette ofwel degelijke man?
Een degelijke man zegt toch van: ach guppie ik gooi je terug in de vijver want jij staat nog in je kinderschoenen?
Bitje93 schreef:
27-04-2019 12:39
Nee, ik heb het wel eens meegemaakt met een vrouw waar ik geen seks mee wilde.
En uiteindelijk had jij toch sex met die vrouw? Nam zij aldoor het iniatief of kreeg je later gewoon zin in haar?
Sjulia schreef:
27-04-2019 12:55
Dit probleem ontstaat niet door een moeilijk karakter. Een probleem met grenzen aangeven kan simpel weg komen omdat iemand daar ooit zo erg overheen is gegaan, je niet eens meer goed weet hoe je nee zegt. Niet gewend zijn een stem te hebben.

Ik ben dus ook benieuwd naar een stukje voorgeschiedenis van TO.
Ik heb meestal wel een mening maar soms wanneer ik denk dat mijn nee te pijnlijk zal zijn van de ander dan zwijg ik gewoon en geef ik geen mening. En inderdaad de tegenpartij denkt van: wie geen nee zegt stemt toe. En dan ben ik ineens slachtoffer. Ik moet leren nee te zeggen ook al komt dat cru over. Oefenen, oefenen,oefenen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, herkenbaar.
Toen ik jong was zei ik altijd sorry na de nee. Dat heeft me veel tijd gekost en een keer onnodig seks hebben.

Ouder worden en duidelijker worden helpt. En een leuke verkering helpt ook. Helaas is dat wat moeilijk af te dwingen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
27-04-2019 19:20
Ja hoor, herkenbaar.
Toen ik jong was zei ik altijd sorry na de nee. Dat heeft me veel tijd gekost en een keer onnodig seks hebben.

Ouder worden en duidelijker worden helpt. En een leuke verkering helpt ook. Helaas is dat wat moeilijk af te dwingen.
Hee, daar zeg je me wat. Ik ben iemand die altijd vrij snel sorry zegt. En anderen zeggen dat nooit terug tegen mij. Ik zeg bij de kassa ook altijd alstjeblieft en dankjewel.
De meesten zeggen niks.
De meesten zeggen alleen wat als ze een reden gevonden hebben om je af te snauwen of af te katten. Dat heet dan assertief zijn maar ik noem het gewoon schofterig gedrag van tuig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven