Help mijn vriend wil een sterilisatie

17-07-2019 14:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben debora 21 mijn vriend is ouder 44 is verder geen probleem
Maar hij heeft en dochtertje van bijna 2 uit zijn vorige relatie
Ik ben zelf 21 en ben met hem samen
Mij vriend wil een sterilisatie laten doen
Ik vind het moeilijk en ben ontzettend geschokken en prater is hij niet maar het zit me enorm in de weg voor dat we bij elkaar kwamen hadden we het er over ik zij dat ik het nog niet wist Je kunt de toekomst tenslotte niet weten nu hij dit wilt doen voel ik me machteloos en voel ik mezelf aan de kant gezet en zit het mij ik de weg kijk als het gebeurd kan het niet meer terug ik ben nog zo jong Kan ik dit accepteren of wat moet ik ik wil niet verder kijken omdat ik echt stapel gek op hem ben pff vreselijk welicht iemand advies voor wat ik kan doen buiten met hem praten of dat ik het aan de kant kan schuiven en voor hem kan gaan

Wat te doen

Totaal aantal stemmen: 104

Wel bij hem blijven (2%)
Of niet (98%)
Alle reacties Link kopieren
21 en 44? Sorry dats gewoon echt vies. Iets met pedo achtig
loisnvt schreef:
17-07-2019 16:54
Nou, zo verstandig vind ik hem anders niet. Hij gaat een relatie aan met iemand die zn dochter zou kunnen zijn. Daarnaast, totaal andere levensfase en levenservaring op die leeftijd, kan me niet voorstellen dat het een gelijkwaardige relatie is. Zegt overigens meer over hem dan over haar hoor.
Je snapt best wat ik bedoel, toch? Op de rest van je post reageer ik maar niet, zelden zoiets kortzichtigs gelezen.
Heldens schreef:
17-07-2019 17:36
Je snapt best wat ik bedoel, toch? Op de rest van je post reageer ik maar niet, zelden zoiets kortzichtigs gelezen.

Mag jij vinden, gelukkig mag iedereen hierover zijn eigen mening hebben. Of ben jij het er totaal niet mee eens dat zij in een totaal andere levensfase zitten? Het zou al anders zijn als zij 30 zou zijn en hij 53. Kom op, TO is 21, haar hersenen zijn nog niet eens volgroeid. Is gewoon een feit hoor, niks met kortzichtigheid te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil er niet ingeluisd worden denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen maar zeggen dat je vriend een verstandige man is.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
kind ga met poppen spelen ipv met een 44 jarige
Kies over 5 à 10 jaar een andere man uit die niet je vader zou kunnen zijn.

En die ook niet binnen de 2 jaar al zijn relatie met een klein kind erbij aan de wilgen heeft gehangen en gelijk begint te daten met een andere vrouw.


Het is zijn goed recht om die sterilisatie te willen.
Het is jouw goed recht om in dat geval een andere man te willen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het ook gewoon nog een paar jaar heel leuk hebben samen zonder dat je plannen hebt voor een lang en gelukkig leven met een gezin samen.
Kom op, je bent 21 en kunt doen waar je zin in hebt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
17-07-2019 17:34
21 en 44? Sorry dats gewoon echt vies. Iets met pedo achtig
Je zou jezelf wellicht kunnen inlezen in wat ‘pedo’ betekent, zodat je een volgende keer wel beter weet dan jezelf voor schut te zetten met zulke uitspraken.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik ken een aantal dames die het super vinden, vooral het feit dat ze de pil niet meer hoeven te slikken!
Die heeft toch wat bijwerkingen, dan is het handig als de man even te knippen gaat.

Maar die hebben wel allemaal al kinderen, al snap ik dat je als man op je 44e geen vader meer wilt worden. Eer ze 16 zijn ben je 60 en voor je 70e zijn ze het huis niet uit. ;)

Dus laat hem knippen en zoek een andere vader voor je kinderen lijkt me, of leg je bij je kinderwens neer en geniet van hem zoveel je wilt.
himalaya schreef:
17-07-2019 14:44
Baas in eigen ballen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ga bij hem weg. Hij ziet jou niet als serieuze partner met wie je zo'n belangrijke beslissing bespreekt. Nog maar twee jaar geleden kreeg hij met een vorige partner een kind. En hij is 23 jaar ouder dan jij. En jij bent zelf nog niet eens zo lang kind-af.
Echt, ik probeer ruimdenkend te zijn, maar in dit geval lukt het me niet zo goed. Sorry daarvoor. Maar als je mijn dochter was zou dit ook mijn advies zijn: investeer niet in deze relatie want dit gaat jou niet gelukkig maken.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke goed dat hij er een knoop in laat leggen, laat hem een beetje opschieten. En wat jij moet doen? Volwassen worden en een taalcursus gaan doen en/of wat punten en komma's kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral geniaal dat 2 kermit's onder elkaar hebben gereageerd :HA:

On topic: zoek iemand in dezelfde levensfase, dit gaat hem duidelijk niet worden.. Kom op je bent nog super jong je wil dit echt niet...
Is Debora de zoveelste stagiaire van Viva die weer een relletje wou uitlokken?
Of staat ze voor 't ziekenhuis om haar partner tegen te houden?
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-07-2019 23:17
Is Debora de zoveelste stagiaire van Viva die weer een relletje wou uitlokken?
Of staat ze voor 't ziekenhuis om haar partner tegen te houden?
Ja.
Heb je daar een polletje over geopend? En de meeste stemmen volg je dan op?
Paar overdenkingen:

Ik ben debora 21 mijn vriend is ouder 44 is verder geen probleem

>> je had zelf blijkbaar al een vermoeden dat hier reactie op zou komen... Waarschijnlijk heb je vaker reacties op het leeftijdsverschil gehad. Maar: Wat vind je er zelf van? Was het geen probleem en wordt het nu een probleem?

Maar hij heeft en dochtertje van bijna 2 uit zijn vorige relatie

>> hij is recent en laat vader geworden, was zijn ex ook een jong type? Is zij nog in beeld? Ben jij het kindjes nieuwe mama? Woont zij bij hem? Hoe spreekt zij jou aan? Heb je haar al ontmoet?

Ik ben zelf 21 en ben met hem samen

>> ja... hoe lang al?

Mij vriend wil een sterilisatie laten doen
Ik vind het moeilijk en ben ontzettend geschokken en prater is hij niet maar het zit me enorm in de weg voor dat we bij elkaar kwamen hadden we het er over ik zij dat ik het nog niet wist Je kunt de toekomst tenslotte niet weten nu hij dit wilt doen voel ik me machteloos en voel ik mezelf aan de kant gezet en zit het mij ik de weg kijk als het gebeurd kan het niet meer terug ik ben nog zo jong

>> Klopt: je bent nog zo jong. Jong genoeg om te snappen dat dan de wereld nog moet openliggen van de keuzes. En niet dat een van de meest belangrijke keuzes in je leven, geen keuze meer kan zijn. Daarnaast zie je, dat hij jouw niet meeneemt in deze beslissing, hij vraagt je niet, hij beslist. Wat betekend dit voor jou? Wat doet dit met je gevoel?
Daarnaast: Werk je? Of ga je naar school? En je vriend? Werkt hij? Wonen jullie samen? Heb je ouders die je steunen?

Kan ik dit accepteren of wat moet ik ik wil niet verder kijken omdat ik echt stapel gek op hem ben pff vreselijk welicht iemand advies voor wat ik kan doen buiten met hem praten of dat ik het aan de kant kan schuiven en voor hem kan gaan

>>Verliefdheid ontstaat door bepaalde stofjes in je hersenen. Hij geeft je aandacht, dat voedt deze stofjes. Je bent jong, waardoor je door deze stofjes nog meer chaos zal ervaren. Deze stofjes houden zo’n twee jaar aan, daarna worden ze minder, biologisch gezien. Daarnaast ben je 21 jaar, je frontale delen van je hersenen zijn nog lang niet volgroeid. Met dat deel van je hersenen kun je de gevolgen van je daden goed inschatten. Dat is dus biologisch gezien bij jou nog niet zo.
Kun je wat afstand van hem nemen, zodat je deze stofjes iets minder ervaren kan, en daardoor dus iets beter na kan denken? Je zal je moeten afvragen, wat voor relatie je wil. Wil je iemand naast je hebben, die beslissingen neemt zonder daarin jou te betrekken? En daarmee geen kinderen te krijgen. Of wil je iemand die naast je staat en mogelijk wel kinderen wil op termijn?
Is het van jou eerlijk tegenover hem, dat je dit later mogelijk tegen hem houdt? Is het eerlijk van hem, dat hij jou deze keuze afneemt? Nee.

Stapelgek zijn op iemand is soms juist iemand loslaten. Laat hem los.
Alle reacties Link kopieren
Stel je voor je laten steriliseren op je 21 zonder kinderen voor een man van 44 jaar met een kind van een andere vrouw.

Zeker doen! :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Neomatrix schreef:
18-07-2019 01:21
Stel je voor je laten steriliseren op je 21 zonder kinderen voor een man van 44 jaar met een kind van een andere vrouw.

Zeker doen! :frusty:
Lees het topic nog eens.
Begrijpelijk dat hij geen Kinderen meer wil, maar best lomp om dit zo mee te delen. Als jij niet weet of je kinderen wil zou ik er nu een punt achter zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven