Help om mijn relatie terug spicy te maken

31-10-2019 22:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Korte situatieschets: mijn vriendin en ikzelf zijn ongeveer 5 jaar samen waarvan we 1 jaar samen wonen. Zij is 23 en ik ben 24. Ik ben ontzettend gelukkig met haar, ze is leuk, lief, attent, mooi, noem maar op. Ik zou onze relatie 10/10 geven als je ons seksleven niet meetelt. Daar zou ik ons helaas voor buizen.

Het 'probleem' waar ik mee zit is tweedelig:
1) Vroeger kleedde ze zich altijd wat uitdagender, hiermee bedoel ik niet dat ze altijd op hoge hakken rondliep, maar bv. al eens een korter kleedje droeg, een strakke trui in de winter, enzovoort. Ook in de slaapkamer had ze vaak een string aan en ging het er vurig aan toe.

De laatste 2 jaar is dit jammer genoeg minder en minder geworden. Ze draagt veel meer losse pullen en broeken en een string draagt ze bijna nooit. Alleen op mijn verjaardag heb ik dat geluk wel ;-). Dit begint door te wegen op mij aangezien ik het zoals vele mannen leuk vind als mijn vriendin er eens sexy uit ziet. Daarnaast maakt ze zich nooit eens op, doet iets leuk met haar haar (altijd gewoon los, nooit opgestoken ofzo), enzovoort.

Ik heb haar er al verschillende keren attent op gemaakt dat ik het jammer vind dat ze zich minder aantrekkelijk kleedt. Ze antwoordt dat ze zich er beter bij voelt, dat ik pech heb en het maar moet accepteren. Ik weet dat ze niet zo zeker is over haar lichaam en dat ze liever niets al te strak draagt. Daar heb ik alle begrip voor. Ik zou haar nooit verplichten om zich op te maken/'sexy' te kleden in het openbaar. Maar is het onredelijk dat ik aan haar vraag om dit bij ons thuis wel eens te doen voor mij...? Niet elke week, 2x per maand en ik zou al heel gelukkig zijn...

2) Dit 'probleem' sluit aan bij het eerste: haar sex drive is gewoon laag. We hebben wel 1x seks per week, maar ze neemt nooit initiatief om eens iets nieuws te doen. Ze is ook niet 'wild' in bed, meestal moet ik het werk doen. Het boeit haar ook niet zo veel of ze nu een orgasme krijgt of niet. Ik probeer haar wat 'wilder' te krijgen met voldoende voorspel, down under te gaan, noem maar op.

Ook hier heb ik haar al op aangesproken. Zij zegt dat ze daar gewoon weinig nood aan heeft. Ook hier komt het er op neer dat ik dat maar moet accepteren... De eerst volgende keer dat we seks hebben merk ik wel dat ze wat meer moeite doet, maar vanaf de tweede keer is het weer zoals voorheen.



Kan iemand me advies geven? Ik weet niet meer wat ik moet doen en word tegenwoordig chagrijnig als ik over heel de situatie nadenk. Het is heel frustrerend omdat ik weet dat ze echt een heel aantrekkelijke meid kan zijn als ze gewoon ietsje meer moeite zou doen. Ik geef haar constant complimentjes dat ze er goed uit ziet om haar wat zelfzekerder te doen voelen, probeer de dialoog aan te vatten, doe extra moeite in bed,... Help me aub :flag:
Mijn seksdrive wordt ook altijd heel laag als mijn partner ineens allemaal idiote eisen gaat stellen. Hij kan ook google gebruiken en selecteren op zijn eisen.

Los daarvan vind ik dat je als stel een verantwoordelijkheid hebt om jezelf aantrekkelijk te houden voor de ander, maar aangezien jij dat niet hoeft te doen, hoeft zij dat ook niet.
Je wilt niet een spicy relatie, je wilt een spicy vriendin.
Vind ze jou nog wel aantrekkelijk? Het wil bij vrouwen nog weleens gebeuren dat ze niet meer zoveel moeite willen doen voor een man als ze de man niet meer zo aantrekkelijk en leuk vinden. Misschien is jullie relatie niet die 10/10 die jij denkt? Vraag het je vriendin eens.
Alle reacties Link kopieren
buizen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
31-10-2019 23:34
buizen?
zakken, niet halen. Ik heb die toets niet gehaald = ik ben gezakt voor die toets = ik ben gebuisd.
Ofwel, de seks is onvoldoende volgens Lars.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel frustrerend omdat ik weet dat ze echt een heel aantrekkelijke meid kan zijn als ze gewoon ietsje meer moeite zou doen. Dus ze is nu niet aantrekkelijk? Het is zo vervelend als je vriend steeds pusht om iets anders te zijn, waar je zelf geen zin in hebt. Elke keer als jij het vraagt heeft zij minder zin en maak je jezelf een stukje minder aantrekkelijk voor haar. Heel irritant als je partner een object van je probeert te maken. Jouw keuze is; accepteren of vertrekken. Zij kan gewoon haar eigen keuzes maken en haar uiterlijk wil ze kennelijk niet aanpassen.
Sjulia schreef:
31-10-2019 23:45
Het is heel frustrerend omdat ik weet dat ze echt een heel aantrekkelijke meid kan zijn als ze gewoon ietsje meer moeite zou doen. Dus ze is nu niet aantrekkelijk? Het is zo vervelend als je vriend steeds pusht om iets anders te zijn, waar je zelf geen zin in hebt. Elke keer als jij het vraagt heeft zij minder zin en maak je jezelf een stukje minder aantrekkelijk voor haar. Heel irritant als je partner een object van je probeert te maken. Jouw keuze is; accepteren of vertrekken. Zij kan gewoon haar eigen keuzes maken en haar uiterlijk wil ze kennelijk niet aanpassen.
Jep.
Alle reacties Link kopieren
ja jong zal veel zelf service worden met zo'n geklaag!
Alle reacties Link kopieren
Vaak als vrouwen zich “ laten hangen “ vinden ze idd je ook niet meer de moeite waard. Of worden ze niet meer geil van ..

En waarom noem je het dan zo”n goede relatie als dat dit zo zwaar voor je weegt ?
Alle reacties Link kopieren
Haal eens een romantische film in huis. Ontdek wat het is waar jouw vriendin warm voor loopt.
Waar je d’r hart mee raakt.
Is het een zelfgekookt diner wat je romantisch opzet of een attent briefje wat je bijv in haar auto neerlegt voordat ze naar haar werk gaat.
Ik denk dat je het veel meer in die richting moet zoeken om haar mee te krijgen en jullie relatie nieuw leven in te blazen.

Kleding is een lastige. Als zij zich niet comfortabel voelt zal ze niet snel haar kleding veranderen.
Maar zoals het met alles is, als jij haar weet te raken, als je werkelijke verbinding met haar zoekt in haar hart dan heb je zelfs kans dat ze graag af en toe weer verleidelijke kleding gaat dragen.

Zoek die vonk bij haar. Daar moet je veel inzet bij gebruiken maar dat is het toch ook absoluut waard.
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk?

Toen ik rond die leeftijd minder vurig werd in de slaapkamer was ik eigenlijk gewoon uitgekeken op mijn partner, maar had dat zelf nog niet volledig door.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
01-11-2019 00:57
Heel eerlijk?

Toen ik rond die leeftijd minder vurig werd in de slaapkamer was ik eigenlijk gewoon uitgekeken op mijn partner, maar had dat zelf nog niet volledig door.
Dit ook idd meegemaakt bij ex was alsof ik sex had mijn broer op geven moment zo vies was ik ervan geworden ..
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
01-11-2019 00:57
Heel eerlijk?

Toen ik rond die leeftijd minder vurig werd in de slaapkamer was ik eigenlijk gewoon uitgekeken op mijn partner, maar had dat zelf nog niet volledig door.
Ja, ik herken dit ook. Ik dacht destijds dat mijn sex-drive gewoon ook laag was geworden, maar dat bleek totaal niet het geval te zijn.

Ik weet dat het misschien heel vervelend voor je klink Lars, maar ik durf er op te wedden dat als ze ineens weer single is, ze ook weer aantrekkelijker gaat kleden. Tenminste ik had dat zelf wel. En lingerie, het deed me ook niet zoveel meer, ondertussen heb ik weer een la vol.

Maar, dit gaat jou natuurlijk niet helpen. Ik kan je alleen aanraden te blijven praten. Laat haar nadenken, waarom ze doet wat ze doet, of laat.
Wellicht komt ze tot de conclusie dat de relatie toch niet is wat zij en/of jij, jullie voor ogen hadden, maar dan weet je dat tenminste.
Jullie zijn nog jong genoeg om prima opnieuw te kunnen beginnen.
Ze wordt gewoon niet opgewonden van jou. Het wordt tijd om een nieuwe vriendin toe zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ze 'kan' een heel aantrekkelijke meid zijn als ze meer haar best doet?
Wat spreek jij enorm denigrerend over deze (ik citeer) leuke, lieve, attente, mooie vrouw waar je zo gelukkig mee bent.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Heel lullig voor jullie, maar dit is een vaak voorkomend patroon bij jonggeliefden. Jullie zijn eigenlijk veel te jong in een huisje-boompje-beestje-situatie terechtgekomen. Dat past niet bij jullie leeftijd en gaat nu knellen. Het is jammer dat jullie samenwonen, dat maakt uit elkaar gaan lastiger, maar dat is denk ik wel het beste voor jullie allebei. Het is natuurlijk vreselijk om hierom je relatie te moeten verbreken, als de rest super is. Maar ik zie het somber voor jullie in wat seksuele chemie betreft. De kans is volgens mij erg klein dat het beter zal gaan in de toekomst. Sterkte.
Deze seks wordt niet meer beter.
Straks mag je ook niet eens meer in haar mond klaarkomen, want 'dat is vies'
Alle reacties Link kopieren
Na een paar jaar, zakken de verliefdheidshormonen, bij veel vrouwen neemt dan de lust ook af.
Geen opzet, puur biologie

Als ze wil, kan ze wel haar best voor je blijven doen. Leuke setjes aan blijven trekken etc.
Maar het lijkt erop, dat ze daar geen zin meer in heeft.

Leg je wensen duidelijk op tafel: geef aan, wat JIJ wil in een relatie. Wees eerlijk, wees duidelijk.
Maar wee ook voor bereid op har 'tegenbod', dat veel lager zal liggen.
En besef je dan, wat je wil: Bij haar blijven en genoegen nemen met minder seks.
Of... een nieuwe vriendin (met grote kans, dat ook zij na een paar jaar niet meer het intense seksbeest is)
Alle reacties Link kopieren

Ik ben ontzettend gelukkig met haar, ze is leuk, lief, attent, mooi, noem maar op.
Het is heel frustrerend omdat ik weet dat ze echt een heel aantrekkelijke meid kan zijn als ze gewoon ietsje meer moeite zou doen.

Ik kan dit niet met elkaar rijmen.... ze is heel mooi, maar ze is pas aantrekkelijk als ze er moeite voor doet?

Ik ben het eens met wat hier eerder is gezegd, jullie zijn waarschijnlijk elkaar te vroeg tegen gekomen en dat wreekt zich nu.

Het is trouwens ook niet leuk voor haar om alleen aantrekkelijk gevonden te worden als ze er moeite voor doet. Mijn vriend vindt me altijd mooi en aantrekkelijk, zelfs al heb ik zwaar de griep of trek ik een jute zak aan.... dat helpt absoluut met betrekking tot mijn lust naar hem....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
01-11-2019 13:14
Ze wordt gewoon niet opgewonden van jou. Het wordt tijd om een nieuwe vriendin toe zoeken.
(Ik quote nu deze even, maar dat is wel vaker de teneur.) Ik vind het mooi dat TO constateert dat het niet lekker loopt, en op zoek gaat wat hij er aan kan doen. Nee, je moet niet zeuren of eisen of klagen. Maar er zijn toch wel andere dingen?

Ik vind het mooi dat je er aan werkt haar zelfvertrouwen te vergroten. Ik hoop dat je dat ook doet zonder te hopen op "beloning".

Ook goed dat je er met haar over praat. Laat je verlangen maar zien, maar hou het bij jezelf, zonder er in te leggen dat zij iets anders zou moeten doen. Als je het fout zegt kan het iets "eisends" hebben, als je het goed doet is het iets strelends: je vindt haar aantrekkelijk, opwindend.
..."Ook hier heb ik haar al op aangesproken."... Dat klinkt niet goed. Je "spreekt iemand aan" op wat zij verkeerd doet.

Hoe zou het zijn om er een expert bij in te schakelen: een relatietherapeut, een seksuoloog? Soms kunnen die wel de dingen boven tafel krijgen waar het je zelf niet lukt.

Ook mogelijk: zelf wat spannende dingen met elkaar ondernemen. bv een massagecursus, een tantra-workshop.

Misschien moet je jezelf deze vraag stellen: Als ik deze geweldige vrouw uit mijn vingers laat glippen, wat denk ik dan over 10 jaar, van welke stappen had ik eigenlijk moeten zetten?
Zet die stappen!

Ik hoop dat jullie er uit komen!
Screw it, let's do it!
Veel vrouwen kleden zich fraai voor hun werk, een feestje, een etentje, een andere gelegenheid. Thuis mag je je op je gemak voelen. Mag je die knellende spijkerbroek eindelijk uit, dat strakke jasje, die irritante panty, die prachtige maar pijnlijke schoenen. Om die te verruilen voor een zachte, warme huisbroek, een trui om in te wonen en leuke, maar makkelijke sloffen.
Thuis hoef je niet opgetuigd op de bank te zitten en mag je zijn wie je bent, je partner ziet je altijd graag, wat je ook aan hebt, toch TO ?

Hoe zit jij er eigenlijk bij thuis en op je werk ? Doe jij nog weleens een mooi pak, een strak jasje, een lekker shirt of een sexy spijkerbroek aan voor je partner ? Vraag je haar nog wel eens mee uit, regel je een leuke avond ? Versier je haar nog weleens ?

Ik denk dat het antwoord is dat jij het zelf ook lekker laat hangen allemaal.
Irritant dat sommige kerels verwachten dat vrouwen zich spannend kleden, terwijl zo’n kerel er dagelijks lekker op zijn gemak bij loopt in zijn trainingsbroek.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag, als jullie samen wat gaan doen? Bijvoorbeeld date night, en jullie gaan samen uiteten? Doet ze dan wel moeite?
Alle reacties Link kopieren
1x per week seks weinig, pfff ik raak nu zelf in een enorme depressie! (1x per 1,5 maand ongeveer)
Alle reacties Link kopieren
woww was mijn man maar een beetje als jij haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven