Help om mijn relatie terug spicy te maken

31-10-2019 22:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Korte situatieschets: mijn vriendin en ikzelf zijn ongeveer 5 jaar samen waarvan we 1 jaar samen wonen. Zij is 23 en ik ben 24. Ik ben ontzettend gelukkig met haar, ze is leuk, lief, attent, mooi, noem maar op. Ik zou onze relatie 10/10 geven als je ons seksleven niet meetelt. Daar zou ik ons helaas voor buizen.

Het 'probleem' waar ik mee zit is tweedelig:
1) Vroeger kleedde ze zich altijd wat uitdagender, hiermee bedoel ik niet dat ze altijd op hoge hakken rondliep, maar bv. al eens een korter kleedje droeg, een strakke trui in de winter, enzovoort. Ook in de slaapkamer had ze vaak een string aan en ging het er vurig aan toe.

De laatste 2 jaar is dit jammer genoeg minder en minder geworden. Ze draagt veel meer losse pullen en broeken en een string draagt ze bijna nooit. Alleen op mijn verjaardag heb ik dat geluk wel ;-). Dit begint door te wegen op mij aangezien ik het zoals vele mannen leuk vind als mijn vriendin er eens sexy uit ziet. Daarnaast maakt ze zich nooit eens op, doet iets leuk met haar haar (altijd gewoon los, nooit opgestoken ofzo), enzovoort.

Ik heb haar er al verschillende keren attent op gemaakt dat ik het jammer vind dat ze zich minder aantrekkelijk kleedt. Ze antwoordt dat ze zich er beter bij voelt, dat ik pech heb en het maar moet accepteren. Ik weet dat ze niet zo zeker is over haar lichaam en dat ze liever niets al te strak draagt. Daar heb ik alle begrip voor. Ik zou haar nooit verplichten om zich op te maken/'sexy' te kleden in het openbaar. Maar is het onredelijk dat ik aan haar vraag om dit bij ons thuis wel eens te doen voor mij...? Niet elke week, 2x per maand en ik zou al heel gelukkig zijn...

2) Dit 'probleem' sluit aan bij het eerste: haar sex drive is gewoon laag. We hebben wel 1x seks per week, maar ze neemt nooit initiatief om eens iets nieuws te doen. Ze is ook niet 'wild' in bed, meestal moet ik het werk doen. Het boeit haar ook niet zo veel of ze nu een orgasme krijgt of niet. Ik probeer haar wat 'wilder' te krijgen met voldoende voorspel, down under te gaan, noem maar op.

Ook hier heb ik haar al op aangesproken. Zij zegt dat ze daar gewoon weinig nood aan heeft. Ook hier komt het er op neer dat ik dat maar moet accepteren... De eerst volgende keer dat we seks hebben merk ik wel dat ze wat meer moeite doet, maar vanaf de tweede keer is het weer zoals voorheen.



Kan iemand me advies geven? Ik weet niet meer wat ik moet doen en word tegenwoordig chagrijnig als ik over heel de situatie nadenk. Het is heel frustrerend omdat ik weet dat ze echt een heel aantrekkelijke meid kan zijn als ze gewoon ietsje meer moeite zou doen. Ik geef haar constant complimentjes dat ze er goed uit ziet om haar wat zelfzekerder te doen voelen, probeer de dialoog aan te vatten, doe extra moeite in bed,... Help me aub :flag:
feow schreef:
01-11-2019 00:57
Heel eerlijk?

Toen ik rond die leeftijd minder vurig werd in de slaapkamer was ik eigenlijk gewoon uitgekeken op mijn partner, maar had dat zelf nog niet volledig door.

Dit dus, zelfde ervaring hier.

Nog steeds wel een beetje, als ik iemand niet meer lekker vind is het einde in zicht.
Alle reacties Link kopieren
Waarom, oh waarom, beginnen jongeren aan een vaste relatie op 18-19 jaar?? :bonk:

Dit schip is allang gezonken en binnen een aantal maanden lig jij met een ander kipje in je bed. En zo hoort het ook ! Mijn mening: veel te jong ... veel te serieus ...
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid1981 schreef:
19-11-2019 22:20
Waarom, oh waarom, beginnen jongeren aan een vaste relatie op 18-19 jaar?? :bonk:

tja omdat je verliefd wordt, en het is wederzijds
dat negeren uit principe, slaat helemaal nergens op
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-11-2019 22:24
tja omdat je verliefd wordt, en het is wederzijds
dat negeren uit principe, slaat helemaal nergens op
Ik ben helemaal 'voor' verliefd worden. Jongens toch, geniet ervan ... !! Maar bind je toch niet !
Persoonlijk ken ik GEEN ENKEL koppel dat al van hun 19 jaar samen is. (Ik ben er nu 38...) Als je op de 24ste je "seksleven al moet opspicen", wat denk je dat daar dan van overschiet binnen 10 jaar? Laat ik het je zeggen, tegen die tijd staan er heel wat extra sekspartners op de teller. :lol: Noem het levenservaring :lol:
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid1981 schreef:
19-11-2019 22:56
Ik ben helemaal 'voor' verliefd worden. Jongens toch, geniet ervan ... !! Maar bind je toch niet !
Persoonlijk ken ik GEEN ENKEL koppel dat al van hun 19 jaar samen is. (Ik ben er nu 38...) Als je op de 24ste je "seksleven al moet opspicen", wat denk je dat daar dan van overschiet binnen 10 jaar? Laat ik het je zeggen, tegen die tijd staan er heel wat extra sekspartners op de teller. :lol: Noem het levenservaring :lol:
Oh ik wel
Zelfs een brugklasstel dat nu 40 jaar samen is

Ik ging niet als maagd het huwelijk in en heb flink ervaring.
Maar tja, als je op je 18e de ware tegenkomt... Kan ook hè?? Leven is meebewegen
Alle reacties Link kopieren
Wel apart hoor, dat zij minder zin heeft in seks dan jij/voorheen en in plaats van de oorzaak daarvan bij jouw aantrekkelijkheid te zoeken, gaat het over háár uiterlijke verschijning. Ik heb duidelijk een afslag gemist.

Je zegt dat je extra moeite doet, de vraag is alleen of die ‘moeite’ ook is wat zij wil. Zo te lezen niet want het werkt niet. Wat zegt ze zelf over haar wensen?

Soms zijn wensen niet verenigbaar. Seksualiteit is een belangrijk onderdeel van een relatie, zonder dat kun je je relatie naar mijn bescheiden mening geen 10/10 geven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien boeit de sex met jou haar niet meer zo omdat je van die eisen stelt. Draai het eens om, dat zij jou verteld hoe jij je moet kleden en wat vaker naar de kapper en sportschool moet. Daar krijg je toch ook een slappe van.

Misschien is haar sexdrive niet minder maar bevredigd ze die op een andere manier. Hoe? Dat mag je zelf invullen. Jij kent haar het beste.
Alle reacties Link kopieren
MevrKakel schreef:
31-10-2019 23:24
Mijn seksdrive wordt ook altijd heel laag als mijn partner ineens allemaal idiote eisen gaat stellen. Hij kan ook google gebruiken en selecteren op zijn eisen.
je bedoelt deze idiote eisen: "Ik heb haar er al verschillende keren attent op gemaakt dat ik het jammer vind dat ze zich minder aantrekkelijk kleedt."?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven