hoe lang geen sex (in een relatie)?

09-05-2015 23:21 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien beetje rare vraag hoor...maar sexbehoefte tussen mij en mijn vriend verschilt nogal en daarmee dus ook de frequentie.



Niet dat hij elke dag wil maar ik merk wel dat als we 'het' bijv. twee weekjes niet hebben gedaan hij er echt wel weer wil terwijl ik prima een tijdje zonder kan. Zijn libido ligt ook hoger hoor.



Ik snap het ergens wel, naar zijn zeggen oerdrift en dergelijke, maar ik kan (zeker als het al een tijdje tussen ons niet lekker niet loopt om wat voor reden dan ook, elke relatie heeft up en downs) soms niet 'zin maken' en heb dan een poos geen behoefte. Dat kan wel eens een maandje of twee duren en hij (zijn woorden) vliegt dan wel eens tegen het behang omhoog en noemt mij raar.



Hoe lang hebben jullie wel eens geen sex binnen een normale relatie?



We zijn allebei in de 40 en ja, ik geniet er wel van maar het hoeft niet altijd zo nodig van mij.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat je vraagt is door meerdere forummers beantwoordt, alleen niet naar jouw wens zo te lezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:19:



Waar het mij met dit topic om ging is of anderen nu ook wel eens een sexloze periode binnen een relatie doormaken en hoe lang dat dan duurt. Ik weet dan een beetje of het vaker voorkomt en of ik er aan moet werken, of dat hij gewoon maar geduld moet hebben totdat ik weer een beetje in de stemming ben. Kortom om e.e.a. beter in perspectief te zien.



Waar was je gestopt met lezen.

Ja je moet er aan werken, (aan iedere relatie)

En nee, hij heeft geduld genoeg gehad,



Is dit raketwetenschap.?
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 10 mei 2015 @ 08:19:

Zin maken is mij overigens nog nooit gelukt, vraag me af hoe alle forummers dat wel schijnen te kunnen.



Het is het enige waarbij de zin bij mij vanzelf komt als ik er eenmaal aan begonnen ben. (als die er niet al was)



Bij ons is het misschien ook een keer gebeurd dat we het twee weken niet gedaan hebben, maar dat is echt een uitzondering. Ik ben ook heel blij dat het libido van mij en mijn partner nagenoeg gelijk is.

Ik ken namelijk ook stellen waarbij seks door een van de twee als machtsmiddel wordt gebruikt en zo zou ik echt niet kunnen leven. Voor ons is het echt iets intiems wat van ons samen is.



Ben nu ook aan het twijfelen of ik een quote van een van onze vrienden hier neer zou zetten, maar ben bang dat dat veel te herkenbaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:19:

De reacties helpen mij wel e.e.a. in perspectief te plaatsen. Ik schrok wel hoeveel vrouwen feitelijk zeggen dat ik maar zin moet maken om hem terwille te zijn.



Als je voor een monogame relatie kiest heb je nu eenmaal een bepaalde verantwoordelijkheid naar je partner toe



Ik geef toe, ik heb minder vaak zin dan hij en zin maken vind ik ook erg moeilijk. De zin komt ook lastig ' op gang', zeker als ik niet lekker in mijn vel zit of moe ben moet ik er echt niet aan denken, het staat mij dan echt tegen. Ik ben nu eenmaal iemand die geen enorm hoog libido heeft en kan dus prima een tijdje zonder. Maar hoe groter de druk en verwachting wordt bij hem hoe lastiger ik het dan vind om uiteindelijk wel in de stemming te komen. Daar ben ik erg gevoelig voor en maakt het ook niet simpeler.



Mijn vriend en ik kennen elkaar al jaren en het zou mij echt verbazen wanneer hij verkeerde verwachtingen van mij blijkt te hebben. Hij kent mij inmiddels toch?



Ik vraag wel eens aan hem of hij het dan gewoon niet even een poosje met zichzelf kan doen zodat ik die druk niet voel. Maar dan wordt hij boos.



logisch, zou ik ook worden als dat zo tegen mijn wordt gezegd



Waar het mij met dit topic om ging is of anderen nu ook wel eens een sexloze periode binnen een relatie doormaken en hoe lang dat dan duurt. Ik weet dan een beetje of het vaker voorkomt en of ik er aan moet werken, of dat hij gewoon maar geduld moet hebben totdat ik weer een beetje in de stemming ben. Kortom om e.e.a. beter in perspectief te zien.



Je kunt beter de gevoelens van je vriend serieus nemen in plaats van voor je zelf de grens te zoeken wat nog net sociaal verantwoord is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Narcisje1252 schreef op 11 mei 2015 @ 20:21:

Ik vind het belachelijk dat je vriend je raar vindt omdat jij minder zin hebt. Als hij echt van je houdt kan hij dat ook normaal zeggen.Dat heb ik verkeerd opgeschreven. Letterlijk zei hij dat hij 'het raar' vond. Dus niet specifiek mij raar. Toen zei ik tegen hem dat behoeftes nu eenmaal kunnen verschillen.
Ik vind het ook raar. Twee 'maandjes' is gewoon lang. Ik vind niet dat hij gewoon maar geduld moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:19:

De reacties helpen mij wel e.e.a. in perspectief te plaatsen. Ik schrok wel hoeveel vrouwen feitelijk zeggen dat ik maar zin moet maken om hem terwille te zijn.



Ik geef toe, ik heb minder vaak zin dan hij en zin maken vind ik ook erg moeilijk. De zin komt ook lastig ' op gang', zeker als ik niet lekker in mijn vel zit of moe ben moet ik er echt niet aan denken, het staat mij dan echt tegen. Ik ben nu eenmaal iemand die geen enorm hoog libido heeft en kan dus prima een tijdje zonder. Maar hoe groter de druk en verwachting wordt bij hem hoe lastiger ik het dan vind om uiteindelijk wel in de stemming te komen. Daar ben ik erg gevoelig voor en maakt het ook niet simpeler.



Ik vraag wel eens aan hem of hij het dan gewoon niet even een poosje met zichzelf kan doen zodat ik die druk niet voel. Maar dan wordt hij boos.



Waar het mij met dit topic om ging is of anderen nu ook wel eens een sexloze periode binnen een relatie doormaken en hoe lang dat dan duurt. Ik weet dan een beetje of het vaker voorkomt en of ik er aan moet werken, of dat hij gewoon maar geduld moet hebben totdat ik weer een beetje in de stemming ben. Kortom om e.e.a. beter in perspectief te zien.



Oke, dus als het vaker voorkomt hoef je er niet aan te werken, ondanks dat je vriend er problemen mee heeft? Hoe zit het met geven en nemen in je relatie? Als het vaker voorkomt, is dat misschien met een partner die er geen of minder problemen mee heeft. Daar heb je dus in jouw relatie. Iet zoveel aan dan.



Dat je vriend je onder druk zet, vind ik niet kloppen. Dat jij denkt dat hij maar geduld op moet kunnen brengen, totdat jij een keer weer zin hebt ook niet. Als ik een tijdje geen seks heb gehad, krijg ik steeds minder zin. Dat weet ik wel, maar daar heb je dus niet zoveel aan. Misschien kunnen jullie een keer hier rustig over praten, elkaar ergens in het midden treffen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 11 mei 2015 @ 20:46:

Ik vind het ook raar. Twee 'maandjes' is gewoon lang. Ik vind niet dat hij gewoon maar geduld moet hebben.Ik kan mij, vanuit mijn positie, gewoon erg lastig voorstellen dat een man niet gewoon wat geduld kan uitoefenen. Hij kan zoiets toch gewoon proberen op te brengen voor zijn partner? Sex is uiteindelijk toch niet het allerbelangrijkste binnen een relatie? Wat heeft hij er aan dat ik uiteindelijk zin moet maken of het tegen mijn zin doe? Dat moet hem toch ook alle lust ontnemen zou je zeggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:56:

[...]





Ik kan mij, vanuit mijn positie, gewoon erg lastig voorstellen dat een man niet gewoon wat geduld kan uitoefenen. Hij kan zoiets toch gewoon proberen op te brengen voor zijn partner? Sex is uiteindelijk toch niet het allerbelangrijkste binnen een relatie? Wat heeft hij er aan dat ik uiteindelijk zin moet maken of het tegen mijn zin doe? Dat moet hem toch ook alle lust ontnemen zou je zeggen?Je wilt alleen sex als het JOU uitkomt, als JIJ je goed voelt en wel zin hebt. En je partner moet maar geduld hebben tot jij weer groen licht geeft?
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:56:

[...]





Ik kan mij, vanuit mijn positie, gewoon erg lastig voorstellen dat een man niet gewoon wat geduld kan uitoefenen. Hij kan zoiets toch gewoon proberen op te brengen voor zijn partner? Sex is uiteindelijk toch niet het allerbelangrijkste binnen een relatie? Wat heeft hij er aan dat ik uiteindelijk zin moet maken of het tegen mijn zin doe? Dat moet hem toch ook alle lust ontnemen zou je zeggen?

Ik als vrouw zou 2 maanden ook erg lang vinden. Helemaal als het vaker gebeurd. Ik zou er van tegen de muren opvliegen denk ik.

Seks hoort bij een relatie. Dat onderscheidt (oa) mijn relatie van vriendschappen.
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:56:

[...]





Ik kan mij, vanuit mijn positie, gewoon erg lastig voorstellen dat een man niet gewoon wat geduld kan uitoefenen. Hij kan zoiets toch gewoon proberen op te brengen voor zijn partner? Sex is uiteindelijk toch niet het allerbelangrijkste binnen een relatie? Wat heeft hij er aan dat ik uiteindelijk zin moet maken of het tegen mijn zin doe? Dat moet hem toch ook alle lust ontnemen zou je zeggen? Right back at ya.
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:56:

[...]





Ik kan mij, vanuit mijn positie, gewoon erg lastig voorstellen dat een man niet gewoon wat geduld kan uitoefenen. Hij kan zoiets toch gewoon proberen op te brengen voor zijn partner? Sex is uiteindelijk toch niet het allerbelangrijkste binnen een relatie? Wat heeft hij er aan dat ik uiteindelijk zin moet maken of het tegen mijn zin doe? Dat moet hem toch ook alle lust ontnemen zou je zeggen?



Waarom moet hij jou tegemoet komen?

Jij gebruikt seks al als een machtsmiddel: geen zin want relatie loopt niet lekker, geen zin want gezeik op werk, geen zin want chagrijnig, geen zin want trammelant met vriendin. En bij dit alles waar hij slechts op 1 punt iets mee te maken heeft, moet hij maar slikken dat dit 2 weken tot een paar maanden (niet maandjes) geen seks betekent?

En dan durf jij te beweren dat hij het niet genoeg accepteert en jou tegemoet moet komen? En jij hem dan??? Want dat is duidelijk niet in je opgekomen: het verhaal van 2 kanten bekijken!
En kom niet met dat gelul van 'dan doe je het toch met jezelf'. Ik zou ook pisnijdig worden als mijn vriend dat tegen me zou zeggen. Ik wil hem, intimiteit, en niet mijn rechterhand. Als je niet begrijpt dat dat niet hetzelfde is ben je wel heel suf.
Alle reacties Link kopieren
Ik had je allang houdoe en bedankt gezegd.



"Dat moet hij er maar voor over hebben " Dan doet hij het maar met zichzelf "



Wat precies heb jij voor hem over dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:56:

[...]





Ik kan mij, vanuit mijn positie, gewoon erg lastig voorstellen dat een man niet gewoon wat geduld kan uitoefenen. Hij kan zoiets toch gewoon proberen op te brengen voor zijn partner? Sex is uiteindelijk toch niet het allerbelangrijkste binnen een relatie? Wat heeft hij er aan dat ik uiteindelijk zin moet maken of het tegen mijn zin doe? Dat moet hem toch ook alle lust ontnemen zou je zeggen?



Dit is gewoon silly.

Star als een trol.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik eigenlijk wel van de reacties hier. Dat het niet normaal is als je 2 weken geen seks hebt. Hier en in mijn omgeving (vriendinnen) komt het regelmatig voor dat er 3 of 4 weken geen seks is. Drukte, moeheid. Vanuit zowel de man als vrouw.

Maar er wordt wel heel veel geknuffeld en gezoend, tegen elkaar aan in slaap vallen.. En als een van de twee zin heeft, maakt de ander zin, maar daar kan dus weken tussenzitten.

En dit is dus niet alleen mijn verhaal, maar ook van vriendinnen van mij! Een ervan heeft zelfs bijna geen seks, omdat haar vriend zich daar niet fijn bij voelt en die drang ook niet zo heeft (nooit gehad). Knuffelt ook veeeeel liever. En zij zijn al 8 jaar gelukkig!



Dus dat als je niet iedere 2 weken seks hebt, dat er wat mis is, dat geloof ik niet zo..
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 10 mei 2015 @ 00:36:

Ik merk dat mijn woorden soms niet goed worden begrepen. In normale tijden hebben wij ongeveer 1 a 2 keer per week seks en ja, daar geniet ik echt van.



Daarnaast gebeurt het wel eens af en toe dat de relatie eens wat minder goed loopt. Een ruzie, ziekte, niet lekker in je vel zitten, familieaangelegenheden, sombere bui, op je werk loopt het niet lekker, woorden met een vriendin...verzin het maar. Heeft iedereen wel eens op dit forum. Wellicht ik wat vaker dan een ander maar zo is het leven nu eenmaal.



Ik heb ook geen zin als ik weer eens rekeningen moet betalen, wifi het niet goed doet, de kat me nachts weer eens wakker houd, mijn baas vervelend was, ik weer naar die verplichte verjaardag moet... je weet wel, al die dingen om je vriend seks te kunnen ontzeggen. Toch heel normaal!



Afhankelijk van het issue staat mijn hoofd dan gewoon voorlopig niet naar seks. En ik kan prima 2 weken tot een paar maanden zonder, dit tot frustratie van mijn vriend. Maar ik kan niet altijd zin maken.



En hij dus niet, dus waar is jou kant van 'iets voor je partner over hebben'. Het maakt je niets uit dat hi op springen staat, sorry ik heb geen zin de komende 2 maanden, toedeledoki



Ik vroeg mij dus alleen maar af of dit herkenbaar was/is en hoelang bij jullie een 'seksloze' periode binnen een relatie maximaal duurt..



Zodat je kan zeggen 'schat heel veel koppels hebben zolang geen seks, heel normaal'. Voor iedereen is dat weer anders, en seks doe je met z'n tweeën waarin je elkaar tegemoet komt. Nu heb jij het alleen voor het zeggen



Wat kan je verantwoorden richting je partner en wat niet...daar gaat het eigenlijk om.Ziekte, moe, een KEER geen zin hebben. De rest is bullshit
quote:kerol schreef op 11 mei 2015 @ 21:11:

[...]





Dit is gewoon silly.

Star als een trol.Waar beschuldig jij mij nou van?
Alle reacties Link kopieren
quote:slagroom-met-dip schreef op 11 mei 2015 @ 21:16:

Ik schrik eigenlijk wel van de reacties hier. Dat het niet normaal is als je 2 weken geen seks hebt. Hier en in mijn omgeving (vriendinnen) komt het regelmatig voor dat er 3 of 4 weken geen seks is. Drukte, moeheid. Vanuit zowel de man als vrouw.

Maar er wordt wel heel veel geknuffeld en gezoend, tegen elkaar aan in slaap vallen.. En als een van de twee zin heeft, maakt de ander zin, maar daar kan dus weken tussenzitten.

En dit is dus niet alleen mijn verhaal, maar ook van vriendinnen van mij! Een ervan heeft zelfs bijna geen seks, omdat haar vriend zich daar niet fijn bij voelt en die drang ook niet zo heeft (nooit gehad). Knuffelt ook veeeeel liever. En zij zijn al 8 jaar gelukkig!



Dus dat als je niet iedere 2 weken seks hebt, dat er wat mis is, dat geloof ik niet zo..



Als beide partners het zo helemaal goed vinden, prima! helemaal top toch.



Het probleem hier van TO is dat haar vriend dit dus niet leuk vind en wel die behoefte heeft.
Is dit je vriend waarmee je sinds oktober 2013 een relatie mee hebt?

Want je sexleven nu al op een laagpitje,... Dat is niet best in zo'n korte tijd. Vindt je hem wel aantrekkelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:slagroom-met-dip schreef op 11 mei 2015 @ 21:16:

Ik schrik eigenlijk wel van de reacties hier. Dat het niet normaal is als je 2 weken geen seks hebt. Hier en in mijn omgeving (vriendinnen) komt het regelmatig voor dat er 3 of 4 weken geen seks is. Drukte, moeheid. Vanuit zowel de man als vrouw.

Maar er wordt wel heel veel geknuffeld en gezoend, tegen elkaar aan in slaap vallen.. En als een van de twee zin heeft, maakt de ander zin, maar daar kan dus weken tussenzitten.

En dit is dus niet alleen mijn verhaal, maar ook van vriendinnen van mij! Een ervan heeft zelfs bijna geen seks, omdat haar vriend zich daar niet fijn bij voelt en die drang ook niet zo heeft (nooit gehad). Knuffelt ook veeeeel liever. En zij zijn al 8 jaar gelukkig!



Dus dat als je niet iedere 2 weken seks hebt, dat er wat mis is, dat geloof ik niet zo..



Met 2 weken geen seks is niets mis!

Maar het grote verschil tussen het verhaal van jou en je vriendinnen en TO is; wederzijds! Van 2 kanten! En dat maakt in mijn ogen veel meer verschil dan of je wel of geen seks hebt. Als jij en je partner daar BEIDEN tevreden mee zijn is er nl geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:56:

[...]





Ik kan mij, vanuit mijn positie, gewoon erg lastig voorstellen dat een man niet gewoon wat geduld kan uitoefenen. Hij kan zoiets toch gewoon proberen op te brengen voor zijn partner? Sex is uiteindelijk toch niet het allerbelangrijkste binnen een relatie? Wat heeft hij er aan dat ik uiteindelijk zin moet maken of het tegen mijn zin doe? Dat moet hem toch ook alle lust ontnemen zou je zeggen?



Ehm... Wat is er mis met ontzettend seksueel opgewonden worden van je partner?

En een keer wat geduld? Als ik jou zo lees moet hij continue geduld hebben.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:slagroom-met-dip schreef op 11 mei 2015 @ 21:16:

Ik schrik eigenlijk wel van de reacties hier. Dat het niet normaal is als je 2 weken geen seks hebt. Hier en in mijn omgeving (vriendinnen) komt het regelmatig voor dat er 3 of 4 weken geen seks is. Drukte, moeheid. Vanuit zowel de man als vrouw.

Maar er wordt wel heel veel geknuffeld en gezoend, tegen elkaar aan in slaap vallen.. En als een van de twee zin heeft, maakt de ander zin, maar daar kan dus weken tussenzitten.

En dit is dus niet alleen mijn verhaal, maar ook van vriendinnen van mij! Een ervan heeft zelfs bijna geen seks, omdat haar vriend zich daar niet fijn bij voelt en die drang ook niet zo heeft (nooit gehad). Knuffelt ook veeeeel liever. En zij zijn al 8 jaar gelukkig!



Dus dat als je niet iedere 2 weken seks hebt, dat er wat mis is, dat geloof ik niet zo..To heeft het over maanden en dat dat regelmatig voorkomt
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou vriend was had ik allang iemand anders gezocht. Iemand die mij op de eerste plaats tegemoet wilt komen in een relatie en niet alle intimiteit om hem/haar laat draaien en op de 2e plaats mij helemaal suf te neuken na al die opgebouwde frustratie.
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:56:

Hij kan zoiets toch gewoon proberen op te brengen voor zijn partner? Sex is uiteindelijk toch niet het allerbelangrijkste binnen een relatie?



Datgene wat je van hem vraagt (iets voor de partner proberen op te brengen) weiger je zelf pertinent. Je vraagt om reacties op je standpunt; in zo'n beetje elk advies is dat jij je partner tegemoet moet komen. Je weigert dat en je doet geen moeite om je eens in zijn standpunt te verplaatsen. Om je gedrag binnen je relatie te bepalen, kijk je niet naar wat je partner nodig heeft, maar laat je het afhangen van wat "normaal" is, of van wat anderen acceptabel vinden.

En seks is idd niet het belangrijkste. Maar intimiteit en praten is wel het belangrijkste, dat is de kern van jullie relatie. Daar doe je blijkbaar ook niet aan, als het jou niet uitkomt.



Zo krijg ik toch de indruk dat je egocentrisch bent en weinig empathisch vermogen hebt. Of in ieder geval laat je dat vermogen hier niet zien.



Hoe omschrijf je je relatie eigenlijk zelf?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven