hoe lang geen sex (in een relatie)?

09-05-2015 23:21 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien beetje rare vraag hoor...maar sexbehoefte tussen mij en mijn vriend verschilt nogal en daarmee dus ook de frequentie.



Niet dat hij elke dag wil maar ik merk wel dat als we 'het' bijv. twee weekjes niet hebben gedaan hij er echt wel weer wil terwijl ik prima een tijdje zonder kan. Zijn libido ligt ook hoger hoor.



Ik snap het ergens wel, naar zijn zeggen oerdrift en dergelijke, maar ik kan (zeker als het al een tijdje tussen ons niet lekker niet loopt om wat voor reden dan ook, elke relatie heeft up en downs) soms niet 'zin maken' en heb dan een poos geen behoefte. Dat kan wel eens een maandje of twee duren en hij (zijn woorden) vliegt dan wel eens tegen het behang omhoog en noemt mij raar.



Hoe lang hebben jullie wel eens geen sex binnen een normale relatie?



We zijn allebei in de 40 en ja, ik geniet er wel van maar het hoeft niet altijd zo nodig van mij.
Alle reacties Link kopieren
Love is in the air :flirting:
ilumination schreef:
21-11-2017 10:56
De eerste weken is ze ontzettend misselijk en dan is het voor haar niet prettig, was bij eerdere zwangerschappen tot de 20e week. Daarna wordt het allemaal erg gevoelig bij haar wat penetratie onprettig maakt. Daarnaast is de eerste weken na de zwangerschap ook niet het beste idee met het herstel en de drukte. Daarbij is het een enorme uitdaging en na het jaar gaan we dan een lekker weekend weg en gaan we weer de sterretjes van de hemel Sexen!
Je weet niet eens hoe het gaat verlopen. Ik vind het bijzonder, maar als jij het leuk vindt, lekker doen.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae je hebt helemaal dat het een bijzondere gedachte is van
@ilmuination
dr is meer dan penetratie :-D
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft andere behoeftes en als er in een relatie grote verschillen in libido zitten kan dat heel vervelend zijn. Meer dan een week zou voor mij in ieder geval echt heel wel te lang zijn en een reden voor een heel goed gesprek.
Twee maanden?! :woa:

Nee, bedankt. Een week wel, nu ik zwanger ben en heel erg moe ben 's avonds. Maar dat is een uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook gezegd dat er alleen geen penetratie plaats zal vinden. Voor de rest gebeurd er regelmatig vanalles gelukkig
ilumination schreef:
21-11-2017 20:03
Ik heb ook gezegd dat er alleen geen penetratie plaats zal vinden. Voor de rest gebeurd er regelmatig vanalles gelukkig
Je zegt een jaar geen seks. Op voorhand al.
Alle reacties Link kopieren
Max een maand, wegens (geslachts)ziekte, mocht er geen penetratie plaats vinden :-| wel handwerk enzo.

Verder wel eens een week of twee, als één van ons reist en dan ben ik bij terugkomst gelijk een week ongesteld, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
leahlynn schreef:
09-05-2015 23:54
Ik vind het ook lastig omdat ik hem ook wel weer begrijp maar hij moet ook snappen dat als het eventjes niet lekker loopt (of wat voor reden dan ook) ik zeker geen zin kan of wil maken, laat staan dat ik de behoefte heb.



Maar ja, moet ik dan de topic titel veranderen in 'hoe lang kan je je man/ vriend' intimiteit ontzeggen.
Vaak komt de weerstand tegen zin maken vanuit het gevoel dat je een statement moet maken. Herken jij dat ook zo bij jezelf?

Geen zin willen maken, levert vaak nog meer afstand tussen partners op, waardoor het nog langer duurt voordat je spontaan zin krijgt. Als jij weet te achterhalen waar je weerstand (geen zin willen maken) vandaan komt, dan kun je dat stukje oppakken en hoeft het niet ten koste van jullie seksleven te gaan.
Is er wel andere intimiteit tussen jullie?

Eigenlijk onthoud jij jezelf ook je plezier. Ook al denk je nu al zo lang dat je seks niet zo interessant vindt. Of had je in het begin van je relatie, toen je nog verliefd was en met je partner wilde zijn ook geen lust?

En als het zo vaak voorkomt dat er een dipje is, dat je daar elke keer makkelijk twee weken verder door bent: wil je dat dan niet graag aanpakken en verbeteren? Misschien is het wel een idee om eens met iemand gaan praten om te achterhalen wat er nou eigenlijk onderhuids speelt.
Toekomstmuziek is muziek die nog gecomponeerd moet worden.
Alle reacties Link kopieren
slagroom-met-dip schreef:
11-05-2015 21:16
Ik schrik eigenlijk wel van de reacties hier. Dat het niet normaal is als je 2 weken geen seks hebt. Hier en in mijn omgeving (vriendinnen) komt het regelmatig voor dat er 3 of 4 weken geen seks is. Drukte, moeheid. Vanuit zowel de man als vrouw.

Dus dat als je niet iedere 2 weken seks hebt, dat er wat mis is, dat geloof ik niet zo..
Hier hetzelfde hoor. Ook ongelooflijk waar TO allemaal van wordt beticht, een egoist, een machtsmisbruiker etc., come on zeg.
Alle reacties Link kopieren
Chocolotje schreef:
06-10-2017 12:43
In een relatie zit ik nooit langer dan een week zonder seks eigenlijk. Als ik geen relatie heb, dan is het soms langer. Na een week of drie merk ik het dan echt. Hoe langer het dan duurt hoe minder eisen ik ga stellen. Op een gegeven moment wil je gewoon een pik voelen en dan bel ik al weer iemand op waarvan ik me had voorgenomen hem niet meer te doen.
Dit vind ik pas ongezond klinken.
Alle reacties Link kopieren
het probleem is vooral dat soms mensen seks een synoniem vinden voor penetratie. Ik kan me goed voorstellen dat je soms te moe bent voor geslachtsgemeenschap maar een ruzie met een vriendin is toch geen reden om bijvoorbeeld je man dan maar niet te masseren en zelf gemasseerd te worden? Of hoge werkdruk is toch geen reden om dan maar geen hotelovernachting in het weekend te boeken, samen te wandelen en in het bubbelbad in elkaars armen te liggen? dat is ook seks, hoe gek het ook klinkt

Seks is aanraken en aangeraakt worden. Het versterkt de band tussen twee partners. dat is door vrijwel alle mensen hier al gezegd. Door het bewust verzwakken van die band om redenen als " jij hebt me boos gemaakt , nu ben ik gekwetst" dat is inderdaad seks als wapen gebruiken en ja, dat is machtsmisbruik. twee weken zonder penetratie kan prima. heck, maanden zonder penetratie is nog geen probleem. maar een week zonder intimiteit, zonder aanraking, zonder liefdevolle strelingen is een enkeltje echtscheiding.
Mijn libido is ook laag.
Ik baal er echt van. Veel over gepraat met mijn vriend en hij respecteerd het.

Een keer hadden we 1,5 maand geen seks,omdat ik de nuvaring vergeten bleek te hebben. Ik wilde eerst weten of ik zwanger was en daarna heb ik een staafje daarna laten zetten. Dus dan moet je ook nog 7 dagen wachten. En vertrouwen in een condoom is 0,0.
Dat vond hij moeilijk. Terwijl ik de seks niet heel erg miste. Ik was bang dat ik zwanger zou zijn en wilde dat echt niet.

Maar ik ben opgegroeid met; geen seks voor het huwelijk. Dus seks was ook vies, vooral zelfbevrediging. Uiteindelijk dankzij een therapeut liet ik deze meest onzinnige regel los en had ik seks met mijn ex. Alleen de seks deed al snel pijn, zijn libido was veel hoger, ik voelde me leeg na de seks en met de penetratie voelde ik maar weinig. Dus ik vond het eigenlijk niet zo leuk. Mijn ex was een beetje narcistisch, dus toen ik eindelijk eerlijk durfde te vertellen dat ik weinig voelde werd ik meteen een maand gestraft.

Emotioneel vond ik dat heel erg, qua seks was het een bevrijding juist.

Bij mijn huidige vriend is de seks veel echter. Ik weet dat ik nee kan zeggen,zonder bang te zijn verlaten te worden. Ook voel ik meer bij hem. Ik ben nog steeds bezig om seks los te zien van zonde, onreinheid, etc. Maar ik kan al veel meer genieten.

Ook moet hij meestal beginnen. Hij moet mijn knopje aanzetten om zin te krijgen. Maar dan wil ik ook wel:).
Eerst niet,omdat ik bij mijn ex dus maar seks had om hem niet kwijt te raken. Gelukkig doe ik dat mezelf niet meer aan.

Dus wij hebben nu 1x per 2 weken denk seks. Maar beiden ook vaak erg moe, ik ben 30 vd 40 dagen ongeveer ongesteld en soms dus gewoon ook geen zin.
Alle reacties Link kopieren
ikkuz: als je libido laag is kun je daar niets aan doen. De manier waarop je daarmee omgaat wel. Als ik jou zo lees, neem ik mijn petje voor je af. Therapie is niet niks. Je hebt echt veel gedaan, niet zozeer voor je partner, als wel voor jezelf. daar mag je best trots op zijn. Seks los zien van de "zonde", ja dat speelt denk ik bij meer mensen die een laag libido hebben ook wel een rol. Seks wordt dan toch onbewust gezien als "vies" of "je mag er niet van genieten". het is dan niet zozeer dat ze geen zin hebben, maar de knellende band verstikt hun zin.

ik kan me voorstellen dat als je een heftige menstruatie hebt, (zoals ik bij jou lees) dat dit ook een behoorlijke domper is (30 dagen bloeding is best lang. misschien bezoekje dokter?)

mbt zwangerschap: ik kan me voorstellen dat iemand die lijdt aan extreme misselijkheid zoals Kate Middelton geen zin heeft in seks als ze zwanger is. Je bent dan lichamelijk compleet gevloerd, loopt groot risico op uitdroging en ondervoeding en ik kan me indenken dat je dan seks in de ijskast zet. Als je het daarna maar weer oppakt. en te oordelen naar babynieuws nr. 3 deden ze dat ook :)
Meiroosje schreef:
22-11-2017 21:51
ikkuz: als je libido laag is kun je daar niets aan doen. De manier waarop je daarmee omgaat wel. Als ik jou zo lees, neem ik mijn petje voor je af. Therapie is niet niks. Je hebt echt veel gedaan, niet zozeer voor je partner, als wel voor jezelf. daar mag je best trots op zijn. Seks los zien van de "zonde", ja dat speelt denk ik bij meer mensen die een laag libido hebben ook wel een rol. Seks wordt dan toch onbewust gezien als "vies" of "je mag er niet van genieten". het is dan niet zozeer dat ze geen zin hebben, maar de knellende band verstikt hun zin.

ik kan me voorstellen dat als je een heftige menstruatie hebt, (zoals ik bij jou lees) dat dit ook een behoorlijke domper is (30 dagen bloeding is best lang. misschien bezoekje dokter?)

Dankjewel voor je bericht. Het was en is een weg,maar het brengt geluk en dat vind ik belangrijk :)
Ik heb een implanon in febr geplaatst. Maar de eerste maanden was ik toen telkens rond de 12 dagen niet ongesteld en 18 dagen weer wel. Uiteindelijk werd het zo erg, dat ik een maand lang ongesteld was. En daarna soms 2 a 3 dagen niet. Op advies van de huisarts onderzoeken gedaan en er was sprake van een infectie. Dus nog even afwachten of dit de oorzaak is geweest. Ik hoop het! Anders gaat mijn staafje er uit.
Charles_Gentle28 schreef:
21-11-2017 15:55
Dank je, Chocolotje. Voel me wel geflatteerd en herken best sommige zaken die je ook hierboven aanhaalde als single. Ik sta zeker open voor seks buiten een relatie, alleen ga ik er niet actief op zoek naar. Heel selectief ook en hecht wel veel waarde aan met wie het gebeurt. Meer details wil ik wel via pb kwijt.
:facepalm: daar gaat-ie weer..
Alle reacties Link kopieren
Bij ons ligt de seks frequentie ook op een heel ander level.
Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo nodig...
We hebben er ook best vaak woorden over.
Ik heb toen een open relatie voorgesteld, zodat ie lekker met een ander z`n gang mag gaan...
Maar dat wilt ie niet?
Nou dan moet je ook niet zeuren dat je te kort komt vind ik.
Als ik geen zin heb, heb ik geen zin punt!
langste is denk ik 2 weken en ik woon niet samen
Wij zijn iets jonger dan jullie, maar als ik mijn vriend zo lang seks zou onthouden, zou hij echt wel zorgen dat hij het ergens anders krijgt. En ik kan het hem niet kwalijk nemen. Als ik een probleem heb op mijn werk of iets vervelends met een vriendin of familie of zo, dan zorgt een seks partijtje ervoor dat ik er weer tegen kan. En als het met mijn vriend en mij even wat minder gaat, zorgt goede seks er voor dat we allebei er extra ons best voor gaan doen er verbetering in te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Bianca_s schreef:
10-12-2017 22:26
Wij zijn iets jonger dan jullie, maar als ik mijn vriend zo lang seks zou onthouden, zou hij echt wel zorgen dat hij het ergens anders krijgt. En ik kan het hem niet kwalijk nemen. Als ik een probleem heb op mijn werk of iets vervelends met een vriendin of familie of zo, dan zorgt een seks partijtje ervoor dat ik er weer tegen kan. En als het met mijn vriend en mij even wat minder gaat, zorgt goede seks er voor dat we allebei er extra ons best voor gaan doen er verbetering in te brengen.
:bonk:
Een paar maanden. En dat vind ik heel normaal in onze situatie, we hebben nogal wat meegemaakt.

Een maximum van 2 weken zou ik me in onze situatie niet voor kunnen stellen. Zelfs voor we samenwoonde kwam dat wel eens voor. Mijn vriend zou het liefst elke dag willen, maar kan ook prima een tijdje zonder. Dat hele moeten wat sommige mensen hebben, herkennen wij beiden gelukkig niet. Onze frequentie ligt normaal gesproken rond het gemiddelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven