Is het alleen seks of toch ook liefde

20-02-2024 20:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
X
disturbed231 wijzigde dit bericht op 23-02-2024 19:18
Reden: Weet mijn keuze, ik stop
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Disturbed231 schreef:
20-02-2024 20:25
Maar dit is ons allebei overkomen.
Nope.
Alle reacties Link kopieren Quote
“Dit is ons allebei overkomen”. Is dit om je geweten te sussen, door je verantwoordelijkheid af te schuiven voor een nietszeggend zinnetje?

Je kiest hier allebei BEWUST voor, ik neem aan dat je volwassen bent? Buiten je gezondheid overkomt er niets in je leven. Al de rest kies je zelf voor.

Hij heeft er je bij voor het plezier en weet je ingecheckt te houden door je aan te trekken en af te stoten. Uiteindelijk gaat zijn vrouw en jij gekwetst worden en blijft iedereen ongelukkig achter. Veel geluk ermee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een affaire overkomt je niet
Verder geen advies want daar ga je toch niets mee doen, leert de ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mannen kunnen liefde en seks veel beter van elkaar scheiden, dus veel kans maak je denk ik niet. Sowieso niet heel netjes waar je mee bezig bent, jouw huisje willen bouwen op andermans verdriet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zit ik zo verkeerd met mijn gevoel dat hij mij enkel gebruikt

ja
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
22-02-2024 09:05
ja
Daarmee zeg je dat hij haar NIET gebruikt. Ik kom zelf tot de andere conclusie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent bewust achter hem aan gegaan. En hij vergeeft je keer op keer als je iets doms doet? Wie denkt hij eigenlijk wie hij is?

Waarom vind jij het goed om de reserve te zijn? Want meer dan dit wordt het niet hoor. Hij blijft in zijn relatie. En komt jullie affaire uit, dan ben jij de gebeten hond die het heeft laten klappen volgens hem.

Je trekt aan alle kanten aan het kortste eind. Stoppen nu het niet meer rozengeur en maneschijn is.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij is bezet maar hij vertelt wel aan iedereen hoe leuk hij jou vindt?

Het is jullie niet overkomen want je verteld in je OP dat je hem uiteindelijk zover hebt gekregen dat hij de eerste stap heeft gezet.

Dit rammelt aan alle kanten.
Disturbed231 schreef:
20-02-2024 20:25
Ik ben degene die single is, maar hem uiteindelijk zo ver heb gekregen dat hij de eerste stap zette en mij mee uit vroeg.
[…]
Maar dit is ons allebei overkomen.
Nee hoor, je hebt er op aangestuurd en hij heeft er bewust voor gekozen om er op in te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als hij zegt dat jullie FWB zijn, dan kun je hem beter gewoon geloven in plaats van naar allemaal signalen op zoek te gaan dat het toch meer is.

En wat voor "domme dingen" doe jij dan, dat hij jou moet vergeven. Klinkt nogal ongezond
GiB schreef:
22-02-2024 09:19
Daarmee zeg je dat hij haar NIET gebruikt. Ik kom zelf tot de andere conclusie.
Hoezo? Ze is dit toch zelf doelbewust aangegaan? Ze is toch geen kwetsbaar minderjarig meisje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoezo zou hij de stekker er zo uit trekken? Wat maakt dat je dit zo heftig ziet?

Wat voor somme dingen doe je dan, die hij je moet vergeven? Klinkt niet als een gezonde relatie. Wat is de reden dat je niet meer de persoon bent die je was?

Je maakt zelf je eigen keuzes. Deze relatie is je niet overkomen, hier was je zelf bij. Net zoals jij ook mag kiezen om er mee te stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laatste twee maanden hebben we wel eens onenigheid of ruzie. Waarbij hij ook zegt dat liefde iets van drie fases heeft en we nu in fase 2 zitten van de ruzies en elkaars kanten echt leren kennen. Maar ondanks dat het niet altijd leuk is en hij zo de stekker eruit kan trekken, doordat ik bijvoorbeeld wat doms doe, blijft hij wel bij mij en vergeeft hij mij keer op keer. En wil mij dan ook helpen om juist weer dezelfde persoon te worden als dat ik was.

Aan de hand van bovenstaande vermoed ik dat je of heel erg jong bent, of heel erg onzeker, of nog nooit een relatie gehad hebt (of een combi van deze zaken).

Waarom laat je hem jou uitleggen/vertellen wat liefde is? Waarom laat je hem steeds de stekker eruit trekken om dan weer 'vrolijk' verder te gaan? Waarom moet hij jou helpen? Waarom ben je nu niet meer de persoon die je was? Waarom moet je die persoon weer worden? En waarom moet hij dat bepalen?

Heel erg ongezond dit. Het klinkt niet alsof jij een gezond beeld van relaties hebt. Wat was jouw voorbeeld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjaantje37 schreef:
22-02-2024 09:29
Hij is bezet maar hij vertelt wel aan iedereen hoe leuk hij jou vindt?

Het is jullie niet overkomen want je verteld in je OP dat je hem uiteindelijk zover hebt gekregen dat hij de eerste stap heeft gezet.

Dit rammelt aan alle kanten.

Nee, hij zegt dat hij dat zou willen vertellen. Dat is natuurlijk gelul, maar zij trapt erin en maakt er een heel romantisch iets van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is je niet overkomen maar je hebt ervoor gekozen. Dat is één. En verder maakt jij er veel meer van dan het is. Hij heeft namelijk al een vrouw/vriendin en hij heeft jou ernaast. Dat zegt hij ook. FWB noemt hij het. Ik zou het vreemdgaan noemen. Maar dat doet er even niet toe. Jij ben niet de belangrijkste in zijn leven en je hoopt dat je dat wel gaat worden. Die kans is natuurlijk vrijwel nul.
Alle reacties Link kopieren Quote
En je zegt: maar hij blijft wel bij me als ik iets doms doe en hij wil me helpen weer mezelf te worden. Eh??? Echt? Hij is psycholoog of gedragswetenschapper? Hij is niet bij jou want hij heeft al een vrouw, dus hij kan ook niet bij je blijven. Verder klinkt het alsof hij jou aan het manipuleren is.
Alle reacties Link kopieren Quote
GiB schreef:
22-02-2024 09:19
Daarmee zeg je dat hij haar NIET gebruikt. Ik kom zelf tot de andere conclusie.

Nee, TO schrijft het beroerd:

Ik weet gewoon niet zo heel goed, hoe ik dit nu moet zien. Zit ik zo verkeerd met mijn gevoel dat hij mij enkel gebruikt of zie ik het goed en is hij ook verliefd op mij, maar kan hij er niks mee doen.

Haar gevoel is dat hij verliefd op haar is ('zie ik het goed en is hij ook verliefd op mij'), het eerste deel van die zin moet dan zijn 'Zit ik zo verkeerd met mijn gevoel en is het dat hij mij enkel gebruikt'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus je bent bewust werk gaan maken van een gebonden man?? Ja hij is fout want hij is degene in een relatie. Maar je komt niet aan iemand die in een relatie zit… je weet dat hij een relatie heeft, en dus doe je dat niet.

En ja, hij gebruikt je… jij bent lekker gewillig..

Je klinkt heel jong en hij gaat echt zijn relatie niet opgeven voor jou… het is ook nog eens je collega.. top beslissingen hoor!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hoe oud ben je TO?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, het is dom om iets te beginnen met een getrouwde man, maar het is nog veel dommer om iets te beginnen met een getrouwde COLLEGA. Hoe denk je dat dit gaat worden als het uit gaat? Want dat gaat natuurlijk gebeuren!
Alle reacties Link kopieren Quote
:nooo: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
To begin met duidelijk afstand nemen van deze man. Jij kunt het niet meer zien als FWB. En dan is het tijd om te stoppen. Als iemand echt zijn partner wil verlaten voor een ander doen ze dat binnen 3 maanden. Duurt een affaire langer dan kom je in een dubbelleven terecht. Waarbij hij de leiding heeft en jij op afroep beschikbaar bent als minarres. Zorg dat je zelf de leiding weer terugneemt. Maak hem duidelijk dat je een eigen leven hebt. Niet altijd beschikbaar bent. En ga stappen, festival etc met vriendinnen. Laat merken dat je openstaat voor andere mannen in je leven omdat hij toch niet beschikbaar is. Reageer ook niet meer op al die berichten van hem. Hij kan zijn tijd beter aan zijn slechte huwelijk besteden. Komt hij dus met verhalen over zijn problemen verwijs hem dan naar zijn partner (of de POH). Jij hebt het namelijk te druk met je werk of andere zaken. Op die manier kom je van hem af en ga je weer openstaan voor mannen die wel goed voor jou zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en verliefdheid overkomt je. Een affaire is een keuze!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp erg weinig van deze 'relatie'.......
Hij gaat dus vreemd met jou? Jij zit vervolgens in je piepzak als je iets doms doet en hoopt dat hij je vergeeft? Hij wil aan jouw issues werken?
Ik lees alleen maar red flags bij deze man en zou zeggen; ga lekker op zoek naar een man die jou bovenaan zet en vergeet deze creep. Het was leuk om hem te veroveren en het zal je vast een boost hebben gegeven dat jij de derde partij bent geweest, maar deze affaire begint nare vormen aan te nemen (als het dat al niet had aangezien het een affaire is).

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen denken op deze manier een relatie te kunnen starten. Ik zou denk ik altijd bang zijn dat hij in mijn relatie ook weer met een ander het bed in zal duiken en dit maanden onder de pet zal houden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven