Lange relatie, behoefte aan meer

22-01-2021 14:22 91 berichten
Ik heb een relatie sinds ik 16 ben en we zijn al 10 jaar samen. We zijn samen een soort van volwassen geworden en zouden in de toekomst ook samen kinderen willen. Maar nu zit ik in een periode waarvan ik denk, ik heb het hele 'rondscharrelen' gemist en ik zou ook heus wel eens seks willen met iemand anders. 8 jaar geleden ben ik eens vreemdgegaan en dat heb ik toentertijd gelijk tegen hem verteld (ik was 18 jaar). Ik had er veel spijt van en daarna is het niet meer gebeurd.

Goed, nu dus een hele poos verder en ik mis een beetje 'het vuurwerk' in bed. Ik snap best dat je dat op een gegeven moment krijgt met een lange relatie, dat zou iedereen krijgen. Maar ik ben bang dat als ik straks ouder ben, spijt heb dat ik niet wat meer heb geëxperimenteerd met andere mannen. Juist nu ik nog jong ben, want straks als er misschien kinderen komen, zou ik dat ook niet meer doen. Voor mijn gevoel is die tijd er nu (of nooit).

Ik heb dit met mijn vriend besproken en was benieuwd hoe hij erover dacht. Heel naïef dacht ik dat hij dat ook wel zou willen met andere dames. Mede omdat hij afgelopen maanden wel eens op Tinder heeft gezeten om te kijken of hij nog wel goed in de markt lag (dit heeft hij me eerlijk verteld). Alleen ziet hij het totaal niet zitten dat ik met een andere man ga aankloten. Hij vindt dat dat niet hoort in een lange relatie, dat je dan nooit een lange relatie aan moest gaan (goh ik was 16, wist ik veel). En dat we dan maar beter uit elkaar kunnen gaan. Maar dat vind ik het ook niet waard. Ik wil niet uit elkaar zodat ik met andere mannen kan scharrelen, dan blijf ik wel liever bij hem. Dat heb ik hem ook gezegd (dat ik het dus NIET doe als hij niet instemt). Wel met het risico dat ik straks ouder ben en denk 'had ik maar.. '

Ik heb ook al andere dingen voorgesteld, zoals samen naar een parenclub (wanneer het weer kan) of een trio (vrouw, man, wat hij wil) of wat dan ook. Maar daar staat hij niet voor open. Hij vindt ook dat ik het al eens met iemand anders heb gedaan en dat hij het niet normaal vindt dat ik er nu weer behoefte aan heb (hij doelt op het eenmalig vreemdgaan 8 jaar geleden, wat overigens ook niet de moeite en de relatie waard was). Wat moet ik nu doen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon op Tinder gaan staan. Om te kijken of je nog lekker in de markt ligt. Wel eerlijk vertellen, maar uiteraard pas achteraf. Je kan beter je excuses aanbieden dan om toestemming vragen. Vraag aan je vriend maar hoe dat precies werkt.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
22-01-2021 14:27
Gewoon op Tinder gaan staan. Om te kijken of je nog lekker in de markt ligt. Wel eerlijk vertellen, maar uiteraard pas achteraf. Je kan beter je excuses aanbieden dan om toestemming vragen. Vraag aan je vriend maar hoe dat precies werkt.

Ik quote dit even zodat je het nog een keer kan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Goh dan vermoed ik dat zijn tinder experiment niet de gewenste resultaten opleverde. Maar goed, take it or leave it. Je moet een keuze maken. Dat kan alleen jij.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
22-01-2021 14:27
Gewoon op Tinder gaan staan. Om te kijken of je nog lekker in de markt ligt. Wel eerlijk vertellen, maar uiteraard pas achteraf. Je kan beter je excuses aanbieden dan om toestemming vragen. Vraag aan je vriend maar hoe dat precies werkt.
Hier ben ik het ook mee eens.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
julius schreef:
22-01-2021 14:27
Gewoon op Tinder gaan staan. Om te kijken of je nog lekker in de markt ligt. Wel eerlijk vertellen, maar uiteraard pas achteraf. Je kan beter je excuses aanbieden dan om toestemming vragen. Vraag aan je vriend maar hoe dat precies werkt.
Ja, hij heeft het ook weer verwijderd. Hij is daar eerlijk over en ik mag te pas en te onpas in zijn telefoon kijken. En, dat vreemdgaan van mij is erger. Als ik dat nu weer zou doen is het echt definitief over en uit.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
22-01-2021 14:32
Ja, hij heeft het ook weer verwijderd. Hij is daar eerlijk over en ik mag te pas en te onpas in zijn telefoon kijken. En, dat vreemdgaan van mij is erger. Als ik dat nu weer zou doen is het echt definitief over en uit.

Waarom dat dan?
Pergamon schreef:
22-01-2021 14:33
Waarom dat dan?
Dat heeft hem meer pijn gedaan dan andersom. Intiemer... etc.. Dat denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
22-01-2021 14:34
Dat heeft hem meer pijn gedaan dan andersom. Intiemer... etc.. Dat denk ik.

Lekker makkelijk. Hij is nu een stuk volwassener dan jij toen, bijvoorbeeld. Hij maakt nu, in deze fase van jullie relatie, daarin een heel bewuste keuze. Daarnaast moet je leed met leed niet vergelijken. Hij gebruikt jouw vreemdgaan van pak-m-beet 10 8 jaar geleden om zijn gedrag nu goed te praten. Daar houd ik niet van.
Jij wilt een open relatie.
Hij wil een monogame relatie.

Opties :
-Accepteren
-Relatie verbreken
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat het willen rond scharrelen alleen voor korte periode is om te weten hoe is het met iemand anders of dat je sowieso lieve voor een open relatie gaat?
Bij dat laatste lijkt het alsof dat hem sowieso niet gaat worden met deze partner.

Zelf heb ik (en mijn vriend) nooit de behoefte gehad aan rondscharrelen en ben ik na 16 jaar relatie nog erg tevreden met ons seksleven. Wij zijn sinds ons 15e samen en daarmee elkaars enige seks partners. Het hoeft niet saai te worden.
Muurbloempje115 schreef:
22-01-2021 14:22

Ik wil niet uit elkaar zodat ik met andere mannen kan scharrelen, dan blijf ik wel liever bij hem. Dat heb ik hem ook gezegd (dat ik het dus NIET doe als hij niet instemt). Wel met het risico dat ik straks ouder ben en denk 'had ik maar.. '


Maak daar maar van: Wel met de garantie dat ik straks ouder ben en denk 'had ik maar..' En dat is zo zonde en jammer.
Ga jezelf ontwikkelen, op welk je vlak je maar wil. Vanaf je 16e vastzitten aan 1 man gaat op een gegeven moment wringen. En ja, ook bij hem. En dat is helemaal niet zo raar ook. Ga samen het avontuur aan of alleen. Geef hem de keuze. Maar als hij er niet mee instemt zou ik ab-so-luut mijn eigen pad kiezen in jouw situatie. (In iedere situatie trouwens... maar ik ben dan ook geen relatiemateriaal ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-01-2021 14:36
Lekker makkelijk. Hij is nu een stuk volwassener dan jij toen, bijvoorbeeld. Hij maakt nu, in deze fase van jullie relatie, daarin een heel bewuste keuze. Daarnaast moet je leed met leed niet vergelijken. Hij gebruikt jouw vreemdgaan van pak-m-beet 10 8 jaar geleden om zijn gedrag nu goed te praten. Daar houd ik niet van.
Dit. Hij zal altijd dat vreemd gaan tegen je gebruiken. Ik zou zo’n relatie niet willen hoor. Maak het uit en ga lekker experimenteren met andere mannen.
elkedagiseencadeautje schreef:
22-01-2021 14:39
Denk je dat het willen rond scharrelen alleen voor korte periode is om te weten hoe is het met iemand anders of dat je sowieso lieve voor een open relatie gaat?
Bij dat laatste lijkt het alsof dat hem sowieso niet gaat worden met deze partner.

Zelf heb ik (en mijn vriend) nooit de behoefte gehad aan rondscharrelen en ben ik na 16 jaar relatie nog erg tevreden met ons seksleven. Wij zijn sinds ons 15e samen en daarmee elkaars enige seks partners. Het hoeft niet saai te worden.
Dat geldt ook niet voor iedereen, de ene heeft wel behoefte om eens te weten hoe het met iemand anders is en de ander blijkbaar niet. Zoals mijn vriend blijkbaar ook niet, hij vindt zijn hele leven met eén persoon blijkbaar ook prima. Ik denk dat als ik straks ouder ben en terugkijk op dat ik nooit heb ervaren hoe het zou zijn met iemand anders, dat ik daar spijt van zou krijgen. Ik heb het gevoel van 'nu of nooit'. En dat rondscharrelen alleen voor korte periode van een paar maanden.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
22-01-2021 14:32
Ja, hij heeft het ook weer verwijderd. Hij is daar eerlijk over en ik mag te pas en te onpas in zijn telefoon kijken. En, dat vreemdgaan van mij is erger. Als ik dat nu weer zou doen is het echt definitief over en uit.

Wat goed dat ie Tinder weer verwijderd heeft. Was dat voor of nadat jij er achter kwam?

Hij is ook al aan het rondkijken. Wat houdt jullie tegen om de relatie te verbreken?
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
22-01-2021 14:43
Dat geldt ook niet voor iedereen, de ene heeft wel behoefte om eens te weten hoe het met iemand anders is en de ander blijkbaar niet. Zoals mijn vriend blijkbaar ook niet, hij vindt zijn hele leven met eén persoon blijkbaar ook prima. Ik denk dat als ik straks ouder ben en terugkijk op dat ik nooit heb ervaren hoe het zou zijn met iemand anders, dat ik daar spijt van zou krijgen. Ik heb het gevoel van 'nu of nooit'. En dat rondscharrelen alleen voor korte periode van een paar maanden.

Maar hij maakt wel Tinder aan. Er speelt bij hem dus ook wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
22-01-2021 14:43
Dat geldt ook niet voor iedereen, de ene heeft wel behoefte om eens te weten hoe het met iemand anders is en de ander blijkbaar niet. Zoals mijn vriend blijkbaar ook niet, hij vindt zijn hele leven met eén persoon blijkbaar ook prima.

Als hij dat echt prima zou vinden, zou hij niet op tinder gaan staan. Kijk naar zijn daden, niet naar zijn woorden.
julius schreef:
22-01-2021 14:44
Wat goed dat ie Tinder weer verwijderd heeft. Was dat voor of nadat jij er achter kwam?

Hij is ook al aan het rondkijken. Wat houdt jullie tegen om de relatie te verbreken?
Dat was daarna. Hij vertelde het en toen zei ik dat ik dan ook Tinder ging installeren. Deed ik met hem erbij. Vond hij toch niet zo leuk en toen hebben we samen besloten om het allebei te verwijderen. We hebben allebei onze accounts verwijderd wat de ander ook heeft gezien.
julius schreef:
22-01-2021 14:45
Als hij dat echt prima zou vinden, zou hij niet op tinder gaan staan. Kijk naar zijn daden, niet naar zijn woorden.
Maar hij heeft niet de behoefte -zegt hij- om daadwerkelijk af te spreken met iemand anders. En dat heeft ie ook niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
22-01-2021 14:43
Dat geldt ook niet voor iedereen, de ene heeft wel behoefte om eens te weten hoe het met iemand anders is en de ander blijkbaar niet. Zoals mijn vriend blijkbaar ook niet, hij vindt zijn hele leven met eén persoon blijkbaar ook prima. Ik denk dat als ik straks ouder ben en terugkijk op dat ik nooit heb ervaren hoe het zou zijn met iemand anders, dat ik daar spijt van zou krijgen. Ik heb het gevoel van 'nu of nooit'. En dat rondscharrelen alleen voor korte periode van een paar maanden.
Ik had van mijn 18 tot 24 een relatie. Nooit eerder seks gehad en ik had ook de behoefte om eens te weten hoe het is om met een andere man te gaan. Een tijd later kreeg ik een nieuwe vriend en heb zoveel nieuwe dingen ontdekt op seksueel gebied, echt fantastisch. Wanneer je zo jong bij elkaar bent moet je je nog ontwikkelen. Blijkbaar lukt dat niet met je huidige vriend. Stop met de relatie en geniet even van het vrijgezellen leven.
ExodusRedux schreef:
22-01-2021 14:47
Ik had van mijn 18 tot 24 een relatie. Nooit eerder seks gehad en ik had ook de behoefte om eens te weten hoe het is om met een andere man te gaan. Een tijd later kreeg ik een nieuwe vriend en heb zoveel nieuwe dingen ontdekt op seksueel gebied, echt fantastisch. Wanneer je zo jong bij elkaar bent moet je je nog ontwikkelen. Blijkbaar lukt dat niet met je huidige vriend. Stop met de relatie en geniet even van het vrijgezellen leven.
Dat is ook wel waar hij bang voor is als we een open relatie zouden hebben. Dat ik de seks bij iemand anders fijner vind en daardoor niet meer met hem wil, of dat ik verliefd word op een ander of wat dan ook..
Alle reacties Link kopieren
Je kan nog verder gaan in zijn spel. Maak het uit en scharrel rond. Als het niet bevalt ga je terug naar hem.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
22-01-2021 14:48
Dat is ook wel waar hij bang voor is als we een open relatie zouden hebben. Dat ik de seks bij iemand anders fijner vind en daardoor niet meer met hem wil, of dat ik verliefd word op een ander of wat dan ook..
De nieuwe dingen ervaren wilde ik ook voordat ik kinderen kreeg. Ik ben echt blij dat ik dat gedaan heb want daarna is het toch minder.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
22-01-2021 14:47
Ik had van mijn 18 tot 24 een relatie. Nooit eerder seks gehad en ik had ook de behoefte om eens te weten hoe het is om met een andere man te gaan. Een tijd later kreeg ik een nieuwe vriend en heb zoveel nieuwe dingen ontdekt op seksueel gebied, echt fantastisch. Wanneer je zo jong bij elkaar bent moet je je nog ontwikkelen. Blijkbaar lukt dat niet met je huidige vriend. Stop met de relatie en geniet even van het vrijgezellen leven.
Zo sta ik er ook in.

Je bent nog jong, TO! Je vriend klinkt erg star. Jij wil ontdekken, hij vindt het goed zoals het is. Dit lijkt me onverenigbaar.
Veritas vos liberabit
Het probleem is helaas dat uit elkaar gaan praktisch gezien nogal lastig is. Omdat ik dan moet verhuizen en niet 1-2-3 een nieuwe woning heb (ook omdat ik weinig verdien omdat ik nog studeer). We kunnen beiden niet terug naar onze ouders, ik moet dus echt een eigen plekje vinden. We zouden het daarom nog even proberen waarna ik dacht, dan ga ik dit ook gelijk bespreken. Leek me belangrijk om te vertellen waar ik mee zit om goed verder te kunnen maar het legt nu eerder nog een extra bom onder de relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven