Ligt het aan mij

19-09-2018 19:05 535 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hier al verschillende topics over gelezen, en de reacties zijn vaak verschillend.
Ik ben een man van begin 50, mijn vrouw is een paar jaar jonger. We zijn al meer dan 30 jaar getrouwd. En ik weet het, na een aantal jaren wordt de sex minder, maar ik vind het bij ons wel extreem weinig. Mijn vrouw heeft eigenlijk nooit zin, en doet sex met tegenzin. Ze zegt ook regelmatig dat ze het vies vindt. In de loop van de jaren is het steeds minder geworden. Ik probeer me goed te verzorgen, en sport regelmatig. Ik hoor van anderen dat ik er goed uitzie. Onze "sex" bestaat uit: Ik vinger en bef haar tot ze klaarkomt. Ze ligt er als een plank bij en doet niks. Ze weigert om iets bij mij te doen en "de daad" is al helemaal uit den boze. Dit hebben we ongeveer 1 x per anderhalve maand. Dan heb ik het over haar verwennen. "de daad" is hooguit 1 x per 3 maanden. Als we al een keer het "echt" doen, dan zegt ze standaard: Niet te lang hoor. Ze heeft het ook standaard over: "dat vieze ding". In bed draagt ze een zo groot mogelijke pyama, aan alle kanten hooggesloten. Ik wil ze op alle mogelijke manieren verwennen en doen wat ze wil, maar dit hou ik niet vol. Een andere vrouw wil ik eigenlijk niet, maar begint wel steeds aantrekkelijker te klinken. Voor de rest hebben we een prima relatie, maar dit mis ik.
anoniem_376322 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 07:39
3.25% gewijzigd
Als je spijt hebt, zorg dan dat het is van de dingen die je gedaan hebt. Heb geen spijt, omdat je iets niet gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
09-12-2018 12:58
Ja, ik begrijp de uitleg van Depten en lotje ook wel weer...
Dat er slechts 2 opties zijn: "platonisch leven of uit elkaar gaan" daar ben ik het ook weer niet mee eens.
Het is voor mij ook makkelijk praten vanaf de zijlijn natuurlijk.
TO?
Zou jouw vrouw het niet accepteren denk je?
Nee. Ze zou het niet accepteren.
Dat weet ik zeker.
En dan zou de rest van ons leven, ook van haar, ook kapot zijn.
Als je spijt hebt, zorg dan dat het is van de dingen die je gedaan hebt. Heb geen spijt, omdat je iets niet gedaan hebt.
Waarom is uit elkaar gaan geen optie? Het is altijd een optie. Sterker nog, het gaat waarschijnlijk sowieso gebeuren als ze erachter komt dat je haar bedriegt. En dan doet het alleen maar meer zeer (in ieder geval bij haar).
Alle reacties Link kopieren
Francois schreef:
09-12-2018 13:02
Nee. Ze zou het niet accepteren.
Dat weet ik zeker.
En dan zou de rest van ons leven, ook van haar, ook kapot zijn.

Jij hoeft op jouw beurt ook niet te accepteren dat ze de seks met jou naar vind en ze jouw Penis zelfs een vies/eng ding noemt.
Ik vind het niet fair dat ze daarnaast wel verwacht dat jij monogaam blijft.
Ik ben overigens pro monogamie.. maar als ik jouw verhaal lees begrijp ik wel dat je naar intimiteit met een ander verlangt.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
09-12-2018 13:14
Jij hoeft op jouw beurt ook niet te accepteren dat ze de seks met jou naar vind en ze jouw Penis zelfs een vies/eng ding noemt.
Ik vind het niet fair dat ze daarnaast wel verwacht dat jij monogaam blijft.
Ik ben overigens pro monogamie.. maar als ik jouw verhaal lees begrijp ik wel dat je naar intimiteit met een ander verlangt.
Dank je. Voor alle duidelijkheid: ik verlang naar intimiteit met haar, maar als dat niet mogelijk is, wil ik wel intimiteit. Met een ander....
Als je spijt hebt, zorg dan dat het is van de dingen die je gedaan hebt. Heb geen spijt, omdat je iets niet gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
09-12-2018 13:14
Waarom is uit elkaar gaan geen optie? Het is altijd een optie. Sterker nog, het gaat waarschijnlijk sowieso gebeuren als ze erachter komt dat je haar bedriegt. En dan doet het alleen maar meer zeer (in ieder geval bij haar).
Rikm eerder in het topic heb ik proberen uit te leggen waarom het geen optie is.
Uit elkaar gaan is geen optie.
En ja ik neem een risico, daar ben ik me van bewust.
Maar het hele leven is keuzes en beslissingen nemen. Die hebben gevolgen. Ik ben van mening: neem een besluit ( wat veel mensen al niet doen) en deal ermee. Wat de gevolgen ook zijn.
Als je spijt hebt, zorg dan dat het is van de dingen die je gedaan hebt. Heb geen spijt, omdat je iets niet gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens zelfs best wel loyaal en bewonderenswaardig van je, dat je de desinteresse, de afwijzingen en kwetsende opmerkingen al zo lang accepteerd van jouw vrouw.
Soms moet je alle alle opties op een rijtje zetten en kiezen voor de minst slechte.
Ik hoop dat je een leuke vrouw kan vinden om deze keuze invulling te geven.
Succes Francois
Alle reacties Link kopieren
Francois schreef:
09-12-2018 13:02
Nee. Ze zou het niet accepteren.
Dat weet ik zeker.
En dan zou de rest van ons leven, ook van haar, ook kapot zijn.
Ik vind dat je het nog lang hebt volgehouden Francois. De vrouw tegen mij roept dat ze het een 'vies ding' vind en totaal passief in bed is gaat er meteen uit. Iedereen heeft recht op begeerte zeg ik altijd maar dus ik snap je helemaal. Als je vrouw echt van je zou houden zou ze je ook gunnen dat je je begeerte bij een ander zoekt gezien haar sexuele weerstand tegen jou. Al eens gegoogled op polyamoreus? Misschien is dat wat voor jullie.

Ik heb het sowieso altijd een bijzonder gegeven gevonden dat de vrouw of man waarmee je een relatie hebt, voor de rest van je leven je enige bed partner zal zijn. Idd, het is maar sex zoals iemand het in dit topic aanhaalde.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
09-12-2018 15:07
Soms moet je alle alle opties op een rijtje zetten en kiezen voor de minst slechte.
Ik hoop dat je een leuke vrouw kan vinden om deze keuze invulling te geven.
Succes Francois
Dank je. Ouwewijsneus
Als je spijt hebt, zorg dan dat het is van de dingen die je gedaan hebt. Heb geen spijt, omdat je iets niet gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
09-12-2018 14:26
Ik vind het trouwens zelfs best wel loyaal en bewonderenswaardig van je, dat je de desinteresse, de afwijzingen en kwetsende opmerkingen al zo lang accepteerd van jouw vrouw.
Dank je.
Als je spijt hebt, zorg dan dat het is van de dingen die je gedaan hebt. Heb geen spijt, omdat je iets niet gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
123Lotje schreef:
09-12-2018 11:36
Ja Depten, zo is t bij mij ook. Heb t ooit ook héél voorzichtig geopperd, maar mn man wil er niets van weten. Een minnaar....van z'n leven niet.
Je enige optie zou dus volgens de meeste viva dames zijn om uit elkaar te gaan. Maar zo zwart wit is t natuurlijk allemaal niet. Het is fijn als je t allemaal met je eigen man kunt hebben, dat zou perfect zijn. Maar niet iedereen heeft t nu eenmaal perfect thuis. Dat wil echter niet zeggen dat je er gelukkig van wordt om uit elkaar te gaan. En dan moet je soms idd een beetje creatief zijn. Er zullen altijd mensen zijn die dit pertinent afkeuren en dat is prima. Ik ga er dan maar vanuit dat het op dát punt bij hun relatie helemaal goed zit.
Dankje! Voelt altijd goed voor mij om een "soortgelijke" te horen en ben dan direct nieuwschierig naar je hele verhaal.
Ik merk dat mijn seksloze man eigenlijk in mijn hele relatie frustrerend werkt voor mij en heb het idee dat jij daar beter mee kan dealen?
Ik vind met name zijn passiviteit heel vervelend ( hij is altijd moe) en zijn motivatie om met zijn lage libido aan het werk te gaan. ( ik zou al tig x bij een seksuoloog gezeten hebben of een testje testosteron hebben afgenomen)
Alle reacties Link kopieren
Francois schreef:
08-12-2018 20:08
Dank voor jullie reacties.
123lotje ik ben het helemaal met je eens. Het is maar sex.
Voor mezelf ben ik eruit. Ik verwacht niet dat er veel gaat veranderen op sexueel gebied met mijn vrouw. Ik ga actief op zoek naar een minnares. En dat ga ik niet vertellen tegen mijn vrouw. Er gaan nu een aantal mensen over me heenvallen, maar dat is mijn beslissing. Dus het komt erop neer dat ik voor de sex naar een ander ga. Die minnares ga ik volledig op de hoogte brengen van de situatie. Ik wil wel een klik met die minnares hebben. Ik wil geen éénmalige sex of met iemand waar ik niks bij voel. Dus ja, ik ga zeker iets voelen voor haar. Hoe dat zich ontwikkelt? Ik heb geen idee. Ik zie het wel.
Oke duidelijk. Ik ben benieuwd of het gaat lukken en of het niet teveel gaat knagen bij je.

Wat ik nog mis is een reactie op mijn vraag of je het dan ook niet meer gaat proberen bij haar.
Als jij jezelf plezier gunt, gun je neem ik haar ook dat zij niet meer hoeft te planken?
ouwewijsneus schreef:
09-12-2018 15:07
Soms moet je alle opties op een rijtje zetten en kiezen voor de minst slechte.
Ik hoop dat je een leuke vrouw kan vinden om deze keuze invulling te geven.
Succes Francois
+1
Alle reacties Link kopieren
Francois schreef:
19-09-2018 21:47
@paardenkop. Dat is het probleem waar ik mee zit. Ik wil haar zeker met respect behandelen. Maar ik ben bang dat zij er emotioneel aan onderdoor gaat als ik weg zou gaan. Dank voor je reactie.
Je bent haar vader of opvoeder niet. Mijn zus heeft ook een man die zich als een kleuter gedraagt qua gedrag, respectloze uitspraken doet, en zich toch als haar " mannetje" gedraagt. Hij maakt misbruik van zijn gekwetste verleden en problemen om haar mee te bespelen en manipuleren.
Dat is geen liefde.

Je MOET gewoon aan je eigen behoeftes denken, seks is gewoon heel belangrijk !!
Je bent haar hulpverlener toch niet ?
Alle reacties Link kopieren
paardenkop schreef:
03-01-2019 15:06
Je bent haar vader of opvoeder niet. Mijn zus heeft ook een man die zich als een kleuter gedraagt qua gedrag, respectloze uitspraken doet, en zich toch als haar " mannetje" gedraagt. Hij maakt misbruik van zijn gekwetste verleden en problemen om haar mee te bespelen en manipuleren.
Dat is geen liefde.

Je MOET gewoon aan je eigen behoeftes denken, seks is gewoon heel belangrijk !!
Je bent haar hulpverlener toch niet ?
Paardenkop, dank voor je reactie.
Ik ga verder niet op je reageren.
Als je spijt hebt, zorg dan dat het is van de dingen die je gedaan hebt. Heb geen spijt, omdat je iets niet gedaan hebt.
Hoe staat het er nu voor Francois?
Alle reacties Link kopieren
Francois schreef:
12-01-2019 19:30
Paardenkop, dank voor je reactie.
Ik ga verder niet op je reageren.
Krijg ik nog wel een reactie?
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
12-01-2019 23:16
Krijg ik nog wel een reactie?
ja hoor, schouderklopje :cat:
Alle reacties Link kopieren
Francois schreef:
09-12-2018 13:33
Dank je. Voor alle duidelijkheid: ik verlang naar intimiteit met haar, maar als dat niet mogelijk is, wil ik wel intimiteit. Met een ander....
Misschien al genoemd (heb niet alle antwoorden op het topic gelezen), maar ik denk dat het goed is om te bespreken hoe jij hierin staat. Als je tot nu toe haar altijd verwend hebt en 'genoegen hebt genomen' met de situatie, dan heeft zij ook geen 'reden' gehad om haar 'afwijzende' gedrag te veranderen en uit te zoeken waar dit vandaan komt.

Voor iemand die graag een monogame relatie wil en tevreden is met haar partner zal de wetenschap dat jij anders ergens anders je behoeften laat vervullen één van de grootste drijfveren zijn om zelfonderzoek te doen en het gedrag te veranderen voor de partner, lijkt mij.

Dus advies: bespreken wat jouw behoeftes zijn, eventueel ruimte bieden om hier samen naar toe te werken anders uitleggen dat dit consequenties heeft voor de relatie (lees: jij op zoek gaat hoe jij die behoeften wel in vervulling kan laten gaan).

Weet je zeker dat ze niet een ander heeft?
Waterflow schreef:
14-01-2019 22:31
Misschien al genoemd (heb niet alle antwoorden op het topic gelezen),maar ik denk dat het goed is om te bespreken hoe jij hierin staat. Als je tot nu toe haar altijd verwend hebt en 'genoegen hebt genomen' met de situatie, dan heeft zij ook geen 'reden' gehad om haar 'afwijzende' gedrag te veranderen en uit te zoeken waar dit vandaan komt.

Voor iemand die graag een monogame relatie wil en tevreden is met haar partner zal de wetenschap dat jij anders ergens anders je behoeften laat vervullen één van de grootste drijfveren zijn om zelfonderzoek te doen en het gedrag te veranderen voor de partner, lijkt mij.

Dus advies: bespreken wat jouw behoeftes zijn, eventueel ruimte bieden om hier samen naar toe te werken anders uitleggen dat dit consequenties heeft voor de relatie (lees: jij op zoek gaat hoe jij die behoeften wel in vervulling kan laten gaan).

Weet je zeker dat ze niet een ander heeft?
Uit jouw hele bericht blijkt inderdaad dat je niet alles hebt gelezen.
Alle reacties Link kopieren
WoepWoep schreef:
27-09-2018 08:51
Oo sorry to verkeerd gelezen, ik dacht dat jij schreef dat je bijna de 60 aan tikt.
Pokkewijf zei dat ze/hij bijna de 60 aan tikt en er nog pap van lust 😋
zij :lol:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
12-01-2019 19:35
Hoe staat het er nu voor Francois?
Ik ben ook wel nieuwsgierig :hello:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
09-12-2018 21:39
Oke duidelijk. Ik ben benieuwd of het gaat lukken en of het niet teveel gaat knagen bij je.

Wat ik nog mis is een reactie op mijn vraag of je het dan ook niet meer gaat proberen bij haar.
Als jij jezelf plezier gunt, gun je neem ik haar ook dat zij niet meer hoeft te planken?
Ik weet nog niet of ik het dan nog bij haar probeer. Ligt ook aan haar.
Als je spijt hebt, zorg dan dat het is van de dingen die je gedaan hebt. Heb geen spijt, omdat je iets niet gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Waterflow schreef:
14-01-2019 22:31
Misschien al genoemd (heb niet alle antwoorden op het topic gelezen), maar ik denk dat het goed is om te bespreken hoe jij hierin staat. Als je tot nu toe haar altijd verwend hebt en 'genoegen hebt genomen' met de situatie, dan heeft zij ook geen 'reden' gehad om haar 'afwijzende' gedrag te veranderen en uit te zoeken waar dit vandaan komt.

Voor iemand die graag een monogame relatie wil en tevreden is met haar partner zal de wetenschap dat jij anders ergens anders je behoeften laat vervullen één van de grootste drijfveren zijn om zelfonderzoek te doen en het gedrag te veranderen voor de partner, lijkt mij.

Dus advies: bespreken wat jouw behoeftes zijn, eventueel ruimte bieden om hier samen naar toe te werken anders uitleggen dat dit consequenties heeft voor de relatie (lees: jij op zoek gaat hoe jij die behoeften wel in vervulling kan laten gaan).

Weet je zeker dat ze niet een ander heeft?
Ik heb er geen genoegen mee genomen. Ik heb dit al meerdere keren aangegeven. Maar ben het nu echt zat. Er moet iets veranderen. En Nee, zij heeft geen ander.
Als je spijt hebt, zorg dan dat het is van de dingen die je gedaan hebt. Heb geen spijt, omdat je iets niet gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
19-01-2019 12:33
Ik ben ook wel nieuwsgierig :hello:
Ik heb duidelijk aangegeven dat er iets moet veranderen. Ik ben sinds kort op zoek naar een minnares.
Als je spijt hebt, zorg dan dat het is van de dingen die je gedaan hebt. Heb geen spijt, omdat je iets niet gedaan hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven