Maca-tabletten/-poeder, wie heeft hier ervaring mee?

09-07-2008 14:52 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste onderwerp op het forum.. :smile:



Ik heb gisteren Maca-tabletten gekocht, had nl. gelezen dat Maca je libido kan vehogen en daar zou ik wel errug blij mee zijn... X-D

Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn concrete vragen:

- hoe lang duurde het voordat het gewenste effect optrad? (schrijf aub ff op of je een man of een vrouw bent, weet niet of er een verschil is qua effect, vandaar.. :smile:

- hoe hoog was de dosering per dag, hoeveel tabletetten of poeder nam/neem je per dag?

- had je last van bijwerkingen?

- kent iemand een (werkzaam) alternatief?



Even voor de beeldvorming:

Ik ben zelf een vrouw, neem de tabletten pas sinds twee dagen en heb nog geen verschil gemerkt.. :smile: )

Ik neem 3-4 tabletten à 400 mg per dag.



Alvast bedankt voor jullie reacties!
Missswiss,



Heb een halfjaartje Maca gebruikt, voornamelijk omdat het voor de doorbloeding van je huid erg goed is (was na lang roken gestopt, en mijn doorbloeding was niet je dat).

Daar is het in ieder geval wel goed voor. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niets gemerkt heb van een verhoogd libido, maar het kan ook dat ik gewoon al aan mijn max zat. :-)

Het enige merkbare sexuele effect was zo ongeveer een kwantitatieve verdubbeling van de zaadproductie, om het maar plastisch te beschrijven.



Ik nam 3x 500mg/dag, en ken voor het door jou bedoelde effect helaas geen werkzaam alternatief!
Alle reacties Link kopieren
Pfff vind dat je nogal een risico neemt: je hebt nog heel veel vragen over het product, maar slikt er toch maar alvast 4 per dag.. zou ik niet doen.



Ik ken het overigens helemaal niet, nooit van gehoord ook.
Alle reacties Link kopieren
@tumtum, risico is niet zo groot.



Maca is geen medicijn en geen geneesmiddel.

Maca is een plantaardig voedingssupplement dat mijn moeder ook gebruikt, en heeft over het algemeen dezelfde effecten als bijv. biergist tabletten.



Het schijnt goed te zijn voor de huid en de stofwisseling. Hiernaast wordt beweerd dat het libidoverhogend zou zijn, maar daar heb ik me verder niet in verdiept. Het schijnt zoals Costello zegt inderdaad ook de hoeveelheid sperma enorm te verhogen (niet het aantal zaadcellen!).
Alle reacties Link kopieren
@costello, bedankt voor je reactie! Had Maca bij jou dan wel het gewenste effect, voor de doorbloeding van je huid dus? Zou namelijk wel een leuke 'bijwerking' zijn.. :smile:

@tumtum, het is inderdaad geen medicijn, anders zou ik zeker niet zoveel tabletten nemen. Op internet lees je berichten van mensen die 5-10 gram per dag nemen (dit zouden dus 12-25 tabletten per dag zijn!) en zover ga ik dus niet. Maar wel bedankt voor je antwoord, zou natuurlijk te gek voor woorden zijn als het wèl een medicijn was, dus begrijp je reactie wel.

@liefspook, weet je toevallig hoeveel (mili-)gram je moeder nam of neemt?



Zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met dit product? Reacties gevraagd! :smile:
Alle reacties Link kopieren
Maca is een adaptogeen, een brengt geen risico me zich mee. Het zal aanvullen wat je lichaam te kort komt.



Denk trouwens niet dat je na een paar dagen wat merkt mbt libido.



Maca zorgt voor een hormonale balans, dus als je libido met je hormonen te maken heeft kan het libido verhogen in peru etc word het veel gebruikt voor vruchtbaarheid etc. Maca is er in verschillende kwaliteiten en in vormen poeder en pillen. Amazonas maca is 1 van de betere en sterkere 600mg. HEt is absoluut niet slecht voor je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven